Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
IZVAJALEC: CENTER ZA KOREKCIJO SLUHA IN GOVORA P O R T O R O Ž
Advertisements

Razvijamo medkulturnost kot novo obliko sobivanja
Ali je zdravljenje otrok res brezplačno?
PROGRAM ETIKA IN VREDNOTE V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU v OŠ Ivana Skvarče
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
Ti, ki berejo, ti, ki nam pripovedujejo, kaj berejo,
DEVETLETNI PROGRAM OSNOVNE ŠOLE
Šolsko leto 2008/2009, program gimnazija, 2
Razvijanje domoljubja s pomočjo kulturne dediščine
namestnica varuhinje človekovih pravic
ANALIZA IZVAJANJA FLEKSIBILNEGA PREDMETNIKA V OE SLOVENJ GRADEC
POSLOVNIK KAKOVOSTI Aleksander Vrščaj
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
Prostovoljstvo in socialna aktivacija ranljivih oseb
STROKOVNA PRAKSA IN MENTORSTVO
DELOVNO PRAVO kolektivno delovno pravo
Lepo pozdravljeni na predstavitvi
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
EKOŠOLA KOT NAČIN ŽIVLJENJA
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
Priznavanje tujega formalnega izobraževanja na Univerzi v Ljubljani
Kurikulum v Veliki Britaniji
Uvajanje novih izobraževalnih programov v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju s področja STORITEV za obdobje Ljubljana,
Posvetovanje ZBDS, Bled, 2007
PISA 2009 z vidika značilnosti učencev
SKRB ZA VARNOST NA DELOVNEM MESTU
Črtomir Bitenc, univ. dipl. psih
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
ZADRŽANJE PRAVICE DO ZDRAVSTVENIH STORITEV IN
Zasl. prof. ddr. Matjaž Mulej
KARIERNO SVETOVANJE.
Debeli rtič, Mag. Marjan Ferjanc
Možnosti uporabe merilnikov Vernier in programske opreme Logger Pro
Kultura in klima organizacije
FORUM SOCIALNEGA PODJETNIŠTVA
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
Družinska pismenost nekoč in danes
Projekt: Do višje kakovosti s samoevalvacijo Pripravile: Marjeta Bunford Selinšek, Karin Kaloh in Mirjana Colnarič Oš Franceta Prešerna Maribor Ljubljana,
Poročilo o delu in akcijski načrt za projekt Učenje učenja ŠC NM Srednja šola Metlika šolsko leto 2011/2012.
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Samo Novak Šport hotel Otočec 5. november 2009
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
Spodbujanje enakopravnosti oseb LGBTI v Evropski uniji
Srečanje , Dr. Amalija Žakelj
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
Morala vzgoja II.
Predstavitev projekta PPF II
Iris Kravanja Šorli OŠ Martina Krpana Ljubljana
VSI ZA ENEGA, EDEN ZA VSE Alenka Podlogar
Seminar: Drugačna geografija
Upravljanje knjižnic - UK 12
PRAVICE BOLNIKOV Predmet:PRAVO.
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Uporaba mikropodatkov Ankete o delovni sili v študijske namene
PRAVICE OTROK.
Posvet „Kako bolje sodelovati v občini Cerknica“
Kartografska pismenost
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
PREDSTAVITEV MLADINSKEGADEMOKRATIČNEGA PROJEKTA
(moderira mag. Pavla Karba, ZRSŠ)
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
Akcijsko raziskovanje za ZDT
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI
Statistični sosvet za statistiko energetike
»ACE THE CASE« masterclass
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Zapis predstavitve:

Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja v okviru mednarodnega projekta „Človekove pravice v akciji“ Dejan Kokol, OŠ Gornja Radgona

Problem: Rešitev: Cilji: razumevanje pomena in vloge državne ustave postavitev lastne – šolske ustave Cilji: približanje nastanka Ustave RS, njene vsebine, pomena in vloge; razvijanje politične pismenosti: poglobljeno spoznavanje demokratičnih konceptov; seznanjanje s temeljnimi načeli demokratičnega odločanja; seznanjanje z ustrojem in delovanjem pravne države; razvijanje državljanske kompetence; poznavanje človekovih in otrokovih pravic; spoznavanje smotrnosti postavljanja pravil za življenje v demokratični družbi

Cilji: spoznavanje smotrnosti vključitve človekovih in otrokovih pravic v ustavo; razvijanje kritičnega mišljenja; razvijanje demokratičnih vrednot; razvijanje kompetenc aktivnega državljanstva. Vloge: učiteljeva: usmerjevalna učenci: glavni akterji

Projekt postavljanja šolske ustave: skupina učencev predmetne stopnje in podružnične šole s prilagojenim programom vzgoje in izobraževanja, 5 učiteljev različnih predmetnih področij in psihologinja šole; dodatna, prostovoljna aktivnost izven pouka; obseg: 13 šolskih ur; Priporočila: predznanje učencev o človekovih in otrokovih pravicah; predznanje učencev o demokraciji; zavedanje učitelja, da je zgolj oseba, ki usmerja in z demokratičnimi aktivnostmi/procesi skrbi, da bodo učenci na osnovi lastne demokratične udeležbe in izkustva napisali šolsko ustavo.

Koraki postavitve naše šolske ustave: spoznavanje vsebin Ustave Republike Slovenije (Ustava v stripu); primerjanje vsebin elementov državne ustave s sestavo šolskega procesa in njegovega delovanja; iskanje dokumentov, ki urejajo vsebinske elemente ustave na področju šolstva; proučevanje področja oz. vsebine iz ustave v delovni skupini; priprava predlogov členov šolske ustave; potrjevanje členov šolske ustave ali vrnitev predlogov v preoblikovanje; pisanje preambule; potrjevanje preoblikovanih predlogov členov; sprejem šolske ustave.

Rezultat projekta postavljanja šolske ustave: Izzivi in ovire: približanje kompleksnih vsebin državne ustave; razumevanje vloge in pomena državne ustave; množičnost dokumentov, ki urejajo šolski proces (omejitev na najpomembnejše); osmišljanje postopkov pisanja in sprejemanja členov; postavljanje členov vezanih na otrokove (učenčeve) pravice. Rezultat projekta postavljanja šolske ustave: Šolska ustava kot interni dokument, v katerem učenci, učitelji, starši in člani lokalne skupnosti lahko poiščejo informacijo o splošnih členih osnovne šole, o šolskih pravilih, o otrokovih (učenčevih) pravicah in dolžnostih, o pravicah in dolžnostih ostalih udeležencev šolskega procesa, o hišnih pravilih in šolski ureditvi.

Nadgradnja uporabnosti šolske ustave: Evalvacija: je bila narejena s pomočjo anketnih vprašalnikov, ki so pokazali, da je šolska ustava uporabna, vsebinsko ustrezna in da so učenci skozi proces postavljanja ustave ponotranjali demokratične vrednote in razvijali kompetence demokratičnega (so)odločanja. Nadgradnja uporabnosti šolske ustave: v sklopu akcijskega načrta, ki je nastal v okviru mednarodne poletne akademije „Človekove pravice v akciji“; izdelava plakatov o vsebini šolske ustave; predstavitev šolske ustave pri urah oddelčnih skupnosti, na seji šolskega otroškega parlamenta in na roditeljskih sestankih; CILJ: vsebinsko in vrednotno opolnomočenje šolske ustave med vsemi udeleženci šolskega procesa.

Hvala za vašo pozornost! Šolska ustava S temi aktivnostmi so cilji, da učenci bolje razumejo pomen in vlogo državne ustave in s tem načela demokratičnosti ter iz njih izhajajoče državljanske odgovornosti, bili doseženi, a še zdaleč niso dokončni, saj se udejanjanje šolske ustave in s tem neposredne izkušnje, kaj pomeni ustava, šele začenja. Hvala za vašo pozornost!