Prenesi predstavitev
Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.
1
Statistični sosvet za statistiko energetike
Uvodna predstavitev Statistični urad Republike Slovenije, Mojca Suvorov
2
Struktura predstavitve
Kodeks ravnanja evropske statistike. Varstvo statističnih podatkov. Prednostne redne in razvojne naloge v sistemu državne statistike v letu 2006. Statistični sosvet za statistiko energetike
3
Kodeks ravnanja evropske statistike
4
Statistični sosvet za statistiko energetike
Zgodovina Povod za nastanek kodeksa je grški primer posredovanja napačnih podatkov o primanjkljaju. Evropski svet je Evropski komisiji 2. junija 2004 poslal poziv, naj do junija 2005 predloži predlog za razvoj minimalnih evropskih statističnih standardov. Poleg tega je Svet 17. februarja 2005 pozval Komisijo, naj okrepi neodvisnost Eurostata pri izvajanju njegovih nalog. Statistični sosvet za statistiko energetike
5
Statistični sosvet za statistiko energetike
Odgovor Komisije Priporočilo Komisije o neodvisnosti, integriteti in odgovornosti državnih statističnih organov in statističnega organa skupnosti ( ) Kodeks ravnanja evropske statistike (European Statistics Code of Practice; ). Statistični sosvet za statistiko energetike
6
Statistični sosvet za statistiko energetike
Kodeks ravnanja Kodeks ima dva namena: izboljšanje zaupanja v neodvisnost, integriteto in odgovornost državnih statističnih uradov in Eurostata, spodbujanje uporabe najboljših statističnih načel, metod in praks za izboljšanje kakovosti. Kodeks je naslovljen na vlade, Evropsko komisijo in statistične urade, kot informacija pa je namenjen uporabnikom in dajalcem podatkov. Kodeks vključuje 15 načel v treh sklopih: institucionalno okolje, statistični procesi, statistični rezultati. Statistični sosvet za statistiko energetike
7
1. Institucionalno okolje
Strokovna neodvisnost. Mandat za zbiranje podatkov. Ustreznost virov. Zavezanost kakovosti. Statistična zaupnost. Nepristranskost in objektivnost. Statistični sosvet za statistiko energetike
8
Statistični sosvet za statistiko energetike
2. Statistični procesi Dobra metodologija. Ustrezni statistični postopki. Razumna obremenitev poročevalskih enot. Stroškovna učinkovitost. Statistični sosvet za statistiko energetike
9
3. Statistični rezultati
Ustreznost. Natančnost in zanesljivost. Pravočasnost in točnost. Skladnost in primerljivost. Dostopnost in jasnost. Statistični sosvet za statistiko energetike
10
Spremljanje izvajanja
Kodeks je samoregulativni instrument. Prvo leto izvajanja: države članice in Eurostat bodo pripravili začetna poročila o samoocenjevanju. Drugo leto izvajanja: vmesno poročilo o samoocenjevanju (bolj razdelano, upoštevaje smernice SPC-ja). Tretje leto: končno poročilo o samoocenjevanju (skupen format); poročila bodo ocenjena s strani delovne skupine. Statistični sosvet za statistiko energetike
11
Varstvo statističnih podatkov
12
Pravni vidiki varstva podatkov v sistemu državne statistike
“Individualni podatki, ki jih zberejo statistični uradi za statistične izkaze in se nanašajo na pravne ali fizične osebe, so strogo zaupne narave in jih je mogoče uporabiti le za statistične namene.” Zakon o državni statistiki. Zakon o dostopu do informacij javnega značaja: “Organ prosilcu zavrne dostop do zahtevane informacije, če se zadeva nanaša na podatek, katerega razkritje bi pomenilo kršitev zaupnosti individualnih podatkov o poročevalskih enotah skladno z zakonom, ki ureja dejavnost državne statistike. Statistični sosvet za statistiko energetike
13
Odbor za varstvo podatkov
Svetovalno telo generalne direktorice Statističnega urada. Sestava: Strokovnjaki Statističnega urada. Strokovnjaki pooblaščenih izvajalcev. Zunanji strokovnjaki za varstvo podatkov. Statistični sosvet za statistiko energetike
14
Relevantna vprašanja ob posredovanju mikropodatkov
(mikropodatek: podatek spremenjen tako, da iz njega ni mogoče določiti enote, na katero se nanaša) Kdo ima pravico pridobiti mikropodatke? Za kakšen namen? Kakšen je postopek pridobitve mikropodatkov? Statistični sosvet za statistiko energetike
15
Statistični sosvet za statistiko energetike
Kdo? Registrirani raziskovalci/raziskovalne institucije. Institucije državne uprave. Pogoj: zmožnost zagotovitve varstva podatkov! Statistični sosvet za statistiko energetike
16
Statistični sosvet za statistiko energetike
Za kakšen namen? Statističen (analitičen, znanstveno-raziskovalen), za družbeno dobro Mikropodatkov v nobenem primeru ni mogoče dobiti za nestatističen namen: Administrativni. Davčni. Sodni. Poslovni. Statistični sosvet za statistiko energetike
17
Statistični sosvet za statistiko energetike
Postopek/način? Upoštevanje pravnih,etičnih in strokovnih statističnih meril. Del odgovornosti prevzamejo raziskovalci (pogodba, izjava). Dostop z daljave. Statistični sosvet za statistiko energetike
18
Delovanje Odbora za varstvo podatkov v letu 2004
20 sestankov (72 točk): Demografske in socialne statistike 60%, Ekonomske statistike 20%, Statistike okolja in naravnih virov (vključno z energetiko) 20%. Statistični sosvet za statistiko energetike
19
Prednostne redne in razvojne naloge v sistemu državne statistike v letu 2006
20
Statistični sosvet za statistiko energetike
Prednostna področja Priprave za prehod na Evro. Strukturne reforme. Regionalna delitev Slovenije. Predsedovanje Slovenije EU. NACE Rev. 2. Kakovost. Statistični sosvet za statistiko energetike
21
Statistični sosvet za statistiko energetike
Povezave Kodeks: Varstvo podatkov: Prednostne naloge: Statistični sosvet za statistiko energetike
Podobne predstavitve
© 2024 SlidePlayer.si Inc.
All rights reserved.