Kultura in klima organizacije

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
IZVAJALEC: CENTER ZA KOREKCIJO SLUHA IN GOVORA P O R T O R O Ž
Advertisements

Ali je zdravljenje otrok res brezplačno?
PROGRAM ETIKA IN VREDNOTE V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU v OŠ Ivana Skvarče
ŠOLA ZA RAVNATELJE PRED IZZIVI VODENJA VIZ V 21
Šolska prehrana IV. osnovna šola Celje.
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
Ti, ki berejo, ti, ki nam pripovedujejo, kaj berejo,
Šolsko leto 2008/2009, program gimnazija, 2
Mag. Boris RUŽIČ, univ. dipl. inž. el. Inšpektor – višji svetnik
ANALIZA IZVAJANJA FLEKSIBILNEGA PREDMETNIKA V OE SLOVENJ GRADEC
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
Prostovoljstvo in socialna aktivacija ranljivih oseb
STROKOVNA PRAKSA IN MENTORSTVO
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
VZORNIKI, IDEALI , AVTORITETE
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
STROKOVNI POSVET FLEKSIBILNI PREDMETNIK IN AKTUALNI IZZIVI OSNOVNE ŠOLE TIMSKO IN MEDPREDMETNO POUČEVANJE Z ROKO V ROKI POD POGOJI FLEKSIBILNEGA PREDMETNIKA.
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE
Uvajanje novih izobraževalnih programov v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju s področja STORITEV za obdobje Ljubljana,
PISA 2009 z vidika značilnosti učencev
Črtomir Bitenc, univ. dipl. psih
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
Leja Jurišić, Mojca Planinc, Sandra Jenko
Zasl. prof. ddr. Matjaž Mulej
Predmet: KEMIJA KOMISIJA ZA KAKOVOST
7 Projektni menedžment dr. Branko ŠKAFAR.
MOBBING.
Možnosti uporabe merilnikov Vernier in programske opreme Logger Pro
Andreja Ahčin, ravnateljica SŠ na BC Naklo
NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
Družinska pismenost nekoč in danes
Prenos znanja in dejavnosti informiranja
IZTOK ČERNE IN MITJA STRMEC, GIMNAZIJA LITIJA
CUDV Črna na Koroškem Šolsko leto 2008/2009
Projekt: Do višje kakovosti s samoevalvacijo Pripravile: Marjeta Bunford Selinšek, Karin Kaloh in Mirjana Colnarič Oš Franceta Prešerna Maribor Ljubljana,
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
Srečanje , Dr. Amalija Žakelj
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
Prepoznavanje in obvladovanje stresa za zmanjševanje absentizma
Nacionalni strateški referenčni okvir
Petra Flajnik Gimnazija KRANJ
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja
Pomen in potenciali pametnih mest in skupnosti Blaž GOLOB Direktor, SmartIScity d.o.o. EU forum za digitalno podjetništvo.
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
POSLOVNI BONTON: REŠEVANJE KONFLIKTOV NA DELAVNEM MESTU
Predstavitev projekta PPF II
VSI ZA ENEGA, EDEN ZA VSE Alenka Podlogar
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
TEDEN VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA 2016
Stili vodenja po Lippittu in Whiteu
ELEKTRONSKI LISTOVNIK UČENCA
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Posvet „Kako bolje sodelovati v občini Cerknica“
Spodbude za omilitev podnebnih sprememb
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
ČE BI MLADOST VEDELA, ČE BI STAROST MOGLA (francoski pregovor) Posvet v sklopu evropskega projekta DialogeS na temo Medgeneracijsko sodelovanje Projekt  DialogeS:
Šolsko leto [vstavite leto] Ime šole Ime učitelja Razred
Zapis predstavitve:

Kultura in klima organizacije 2. Srečanje šolskih razvojnih timov v pripravi na projekt posodabljanje gimnazij Brigita Rupar, Ljubljana 16.1.2008 Operacijo delno financira Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada ter Ministrstvo za šolstvo in šport. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa razvoja človeških virov v obdobju 2007-2013, razvojne prioritete: Razvoj človeških virov in vseživljenjsko učenje; prednostne usmeritve: Izboljšanje kakovosti in učinkovitosti sistemov izobraževanja in usposabljanja.

Opredelitev pojmov Klima kot psihološka stran življenja v šoli, vzdušje šole, počutje posameznikov Kultura kot vsota splošno sprejetih stališč, prepričanj, predpostavk in pričakovanj, ki niso nikjer zapisani vendar določajo ravnanje ljudi v šoli (Bečaj, 2000) Temeljne predpostavke in prepričanja, ki so skupna vsem članom in delujejo na nezavedni ravni (Schein, 1997)

Tipi šolske kulture (v Zorman, 2006) Tradicionalna-storilnostna Visoka pričakovanja, delavnost Disciplina, tekmovalnost, Spoštovanje avtoritete Kultura tople grede Visoka pričakovanja, uživanje, velika predanost Anomična kultura Nizka morala, izgorelost, slab nadzor, vandalizem, težave z disciplino Kultura dobre skupnosti Prijaznost, dobri odnosi, strpnost, medsebojna podpora

Povezava kulture z vpeljevanjem sprememb v organizacije Jedro kulture predstavljajo temeljna stališča, vrednote in prepričanja ljudi, ki se zelo težko in počasi spreminjajo Učinkovite in trajne spremembe (spremembe 2. reda) zahtevajo spremembo kulture organizacije Kultura ustvarja organizacijsko vzdušje ali klimo Zmagovalci prihodnosti bodo tiste organizacije,ki so oblikovale kulturo spreminjanja in uživanja v spremembah (Tushman in O’Reilly, 1998)

Organizacijska klima Občutek zaposlenih o različnih vidikih – odnos zaposlenih do dela, do sodelavcev in učencev, do vodenja in posameznih sistemov – ozračje organizacije Ni nekaj togega ampak se nenehno spontano spreminja Z analizo klime – trenutnega stanja – pridobimo vpogled v močne in šibke točke organizacije

Šola, ki ima dobro klimo – zdrava šola (Fullan in Hargreaves, 2000) Realni in dosegljivi cilji Porazdeljena odgovornost Visoka morala, zadovoljstvo z delom Ustrezna komunikacija in pretok informacij Znanje ljudi je dobro izkoriščeno Učitelji imajo dovolj avtonomije in so ustvarjalni Zaposleni čutijo pripadnost šoli

Šola, ki ima dobro klimo – zdrava šola (Fullan in Hargreaves, 2000) Je stabilna in prilagodljiva Problemi se rešujejo Vodenje šole je jasno in podporno Zaposleni so vključeni v oblikovanje odločitev, zastavljanje in uresničevanje ciljev, izvajanje nalog, evalvacijo Zadosten in ustrezen čas za profesionalni razvoj

Zakaj je potrebno spreminjati klimo Če želimo izboljšati način dela v šoli in ga prilagajati novim zahtevam (hiter razvoj tehnologije, drugačni učenci, večji vpliv staršev in okolja, razvijanje ustvarjalnega in kritičnega mišljenja pri učencih…) moramo spreminjati klimo šole (Sergiovanni, Sttarrat, 1993)

Vloga in odgovornost vodij pri merjenju in spreminjanju klime Pridobivanje povratne informacije o tem kako so izpolnjene potrebe in pričakovanja zaposlenih Ugotavljanje močnih in šibkih točk in odkrivanje vzrokov za njihov nastanek Načrt odpravljanja šibkih točk skupaj z zaposlenimi Vodenje, izvajanje ter spremljanje učinkov načrta sprememb

Analiza šolske kulture in klime Vpeljevanje sprememb v šole, Priročnik za šolske razvojne time, 2007- str. 101 Kultura in klima organizacije Delavnice: kultura naše šole klima naše šole ugotavljanje šolske klime z vprašalnikom DION analiza stanja s pomočjo SWOT idr.

Naloge ravnateljev in ŠRT pri analizi klime in kulture v projektu PG -predlog Aplikacija vprašalnika DION – izvedejo ravnatelji do marca Analiza stanja – močne in šibke točke šole - izvedejo člani ŠRT v aprilu