Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

ČE BI MLADOST VEDELA, ČE BI STAROST MOGLA (francoski pregovor) Posvet v sklopu evropskega projekta DialogeS na temo Medgeneracijsko sodelovanje Projekt  DialogeS:

Podobne predstavitve


Predstavitev na temo: "ČE BI MLADOST VEDELA, ČE BI STAROST MOGLA (francoski pregovor) Posvet v sklopu evropskega projekta DialogeS na temo Medgeneracijsko sodelovanje Projekt  DialogeS:"— Zapis predstavitve:

1 ČE BI MLADOST VEDELA, ČE BI STAROST MOGLA (francoski pregovor) Posvet v sklopu evropskega projekta DialogeS na temo Medgeneracijsko sodelovanje Projekt  DialogeS: »ZDOPS in SOPS skupaj v socialnem dialogu do predlogov izvedbenih rešitev na področju pogojev dela in zaposlovanja v obrti in podjetništvu«. Projekt delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada. Projekt se izvaja v okviru Operativnega programa razvoja človeških virov za obdobje , 1. razvojne prioritete: »Spodbujanje podjetništva in prilagodljivosti prednostne usmeritve« in 1.4 prednostne usmeritve: »Pospeševanje razvoja novih zaposlitvenih možnosti«.

2 Medgeneracijsko sodelovanje
Uvodne misli Vsakdanji kontakti med posameznimi generacijami Posamezne situacije medgeneracijskih stikov Medgeneracijski odnosi

3 Medgeneracijsko sodelovanje

4 Medgeneracijsko sodelovanje
Kaj je generacija? Vrste generacij: mlajša (prva), srednja (druga), starejša (tretja)

5 Medgeneracijsko sodelovanje
Delitev generacij (Zemke et al., 2000): generacija veteranov - generacija otrok blaginje - generacija X - generacija Y - generacija Z

6 Medgeneracijsko sodelovanje
Generacija veteranov - tiha generacija (rojena med 1900 in 1945) Vzgojeni v disciplini in strogosti, nerazvajeni So zanesljivi, zvesti in zaščitniški, se ne pritožujejo, vse vidijo črno-belo, močna pripadnost, skupno dobro, osebna skromnost Generacija radia in močnih osebnih stikov (VIP) Vrednote: trdo delo, dolžnost, posvečenost, žrtvovanje, varčnost, hitro delo, pravila, čast Kot zaposleni so neprecenljivi zaradi močne delovne etike, discipline, stabilnosti in izkušenj; še so aktivni

7 Medgeneracijsko sodelovanje
Generacija veteranov

8 Medgeneracijsko sodelovanje
Generacija baby boom (rojena med 1946 in 1960) prva povojna generacija; treba je delati, če hočeš kaj imeti; so strastni in si želijo stalno več udobja, razkošja, več moči, veljave – več vsega Svoje otroke so vzgajali kot sebi enake, v prijateljskem odnosu Zrasli so brez računalnikov, televizija je bila takrat šele na pohodu So lojalni, spoštujejo starejše ter izkušnje, timsko delo, so cenjeni in potrebni kot nosilec delovne sile, se počasi umikajo kot nosilec delovne sile

9 Medgeneracijsko sodelovanje
Generacija X (rojena med 1961 in 1980) So potomci generacije baby boom; veliko časa v družbi vrstnikov ali sami, pred televizorjem So neodvisni, samostojni, prilagodljivi, ne marajo avtoritete, le mentorstvo; so najbolj izobraženi in razgledani, cenijo prijateljstvo, enakopravne odnose, timsko delo, udobje in osebno svobodo, zavedajo se začasnosti vsega Delajo resno, strokovno, samozavestno, uravnoteženo, so tehnično razgledani, uporabljajo osebni računalnik, so glavnina delovne populacije

10 Medgeneracijsko sodelovanje
Generacija Y - digitalni domorodci (rojeni med 1981 in 2000) Digitalni jezik bolj znan kot slovenščina; so internet generacija, e-plesna glasba, e-pošta, mobilni telefoni, zasvojenost z SMS-i, comp. razmišljanje, komunikacija kratka, jedrnata, brez dlake na jeziku; svojevrsten jezik, poln kratic Odnosi zelo površinski, stalno iščejo zabavo, hitra naveličanost, nestrpnost, neprilagodljivost, neobremenjenost s preteklostjo, za mini napor želijo maksi rezultat; nezvestoba intimnim partnerjem; družina je pomembna le kot naložba časa, truda in denarja Prihajajo na trg dela, hitro menjajo službe, so nezvesti delodajalcem; veliko zahtevajo in malo dajo; so ustvarjalni, sposobni početi več stvari hkrati; so nosilec prihodnosti

11 Medgeneracijsko sodelovanje
Generacija Y

12 Medgeneracijsko sodelovanje
Generacija Z (rojena od 2001 naprej) Najmlajše generacije otrok, ki še odraščajo - imenovana generacija Z, oziroma generacija NetGen Značilnost: »priklopljenost« že od rojstva. Internet in digitalna tehnologija pri razvoju njihovih komunikacijskih spretnosti, kratka sporočila izrinjajo pisano in govorjeno besedo, virtualno druženje, brez osebnih stikov. Svet brez mobilnih telefonov, računalnikov in interneta jim je nepoznan; facebook komunikacija je njihovo življenje; raziskave kažejo, da ima povprečen pripadnik generacije Z pri 13 letih za seboj čez ur gledanja televizije in do ur dela z računalnikom. Ostale lastnosti te generacije še niso raziskane  

13 Medgeneracijsko sodelovanje
Generacija Z

14 Medgeneracijsko sodelovanje
Razumevanje posameznih generacij Razlike med generacijami se odražajo kot komunikacijski problemi Nujnost sobivanja, sožitja in sodelovanja med generacijami

15 Medgeneracijsko sodelovanje
HVALA ZA VAŠO POZORNOST! Več informacij o projektu DialogeS najdete na


Prenesi ppt "ČE BI MLADOST VEDELA, ČE BI STAROST MOGLA (francoski pregovor) Posvet v sklopu evropskega projekta DialogeS na temo Medgeneracijsko sodelovanje Projekt  DialogeS:"

Podobne predstavitve


Oglasi od Google