mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ Regijsko srečanje Zdravih šol – OE Ljubljana, 27. maj 2019 AKCIJSKI NAČRT – šolske torbe mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
5 KORAKOV DO ŠOLE, KI PROMOVIRA ZDRAVJE: Tim ZŠ 1. Začetek= ustvarjanje zaveze 2. Ocena izhodiščnega stanja 3. Načrtovanje ukrepov 4. Ukrepanje 5. Spremljanje in vrednotenje Vodstvo šole Ostali deležniki na 3 leta pregled: Orodje SHE mreže in = Kriteriji ZŠ = dolčanje potreb in prioritetnih nalog Komuniciranje + vrednotenje = priprava AKCIJSKEGA NAČRTA: - namen + cilji = izvajanje in širjenje - kazalniki - komunikacijski načrt - načrt vrednotenja
Delavnica (vir: Šolske akcijske smernice, str. 5) 1. faza: Začetek Oblikovanje delovne skupine (tima Zdrave šole) Delavnica (vir: Šolske akcijske smernice, str. 5)
Primer Oblikovanje delovne skupine
2. faza: Ocena izhodiščnega stanja - prednostne naloge ŠOLSKA TORBA Vprašalniki za učence, učitelje, starše (Kako pomembna je tema za posamezne skupine? ...)
3. faza: Akcijski načrt = načrtovanje ukrepov Vizija šole: kaj in kako doseči v prihodnosti, kaj je pomembno in zakaj, v kolikšnem času ...? Letni delovni načrt + Vzgojni načrt Opredeljuje: potrebe/probleme šole in okolice; vrednote glede zdravja in PZ; namen in cilje glede zdravja in izobraževalnih dosežkov kazalniki, dejavnosti, razdelitev nalog, časovni okvir, mejniki, viri spremljanje, evalvacija, ponovni pregled; komunikacijo, organizacijo.
Akcijski načrt opredeli Namen: splošni, dolgoročni cilji = želena splošna izboljšava na področju zdravja in dobrega počutja *Npr.: razviti strategijo šole za obravnavanje problematike šolskih torb Cilji: kratkoročni cilji prednostne naloge = merljive dejavnosti, s katerimi naj bi bil namen dosežen SMART cilji: specifični, merljivi, dosegljivi, realni, časovno opredeljeni (kaj želimo doseči, na kakšen način, za koliko, v kakšnem času?) *Npr.: Predstaviti pedagoškemu osebju ukrepe za zmanjšanje težav povezanih s šolsko torbo Na spletni strani šole objaviti priporočila o šolski torbi za starše in učence Ob vpisu otrok v šolo razdeliti zloženke s priporočili kakšno torbo kupiti in kako jo pravilno nositi
Opredelitev kazalnikov Ali smo na pravi poti? Kaj smo dosegli? Kaj še moramo, da bomo dosegli zastavljen namen in cilje...? Številčni, kratki in konkretni *Npr.: vsaj 80% delež učiteljev, seznanjenih z ukrepi za šolsko torbo 100% delež staršev/otrok, ki so prejeli priporočila v pisni obliki število izvedenih aktivnosti za promocijo pravilnega nošenja šolske torbe
Komunikacijski načrt Jasni komunikacijski cilji (1. znanje, 2. odnos, 3. vedenje) Jasna in enostavna sporočila (učenci, učitelji, starši) *Npr.: Za učence: „Na naši šoli se želimo ohraniti zdravo hrbtenico naših učencev. Učinkoviti komunikacijski kanali *Npr.: Za učence: šolski časopis, spletna stran, oglasna deska v hodniku in razredu, družbeni mediji, plakat, letaki ...
vir: Šolske akcijske smernice, str. 12 Komunikacijski kanali Ciljna skupina Kanali Šolski časopisi Spletna stran šole Informativna srečanja Sporočila za javnost Družabni mediji Tiskano gradivo (npr. plakati/ letaki) … Dijaki x Starši
Načrt vrednotenja/evalvacije 1. faza: kdo evalvira (notranji ali zunanji) 2. faza: kaj (oblika, čas, viri, nosilci) 3. faza: kako/metode (razgovor, opazovanje, vprašalniki, dnevnik ...) 4. faza: ukrepanje (obveščanje in pridobivanje dodatne podpore, vključitev akcijskega načrta v prakso) 5. faza: opravimo evalvacijo, rezultate uporabimo za povratno informacijo vsem udeležencem (napredek, izzivi) ter za prilagoditev akcijskega načrta (glede na namen, cilje, kazalnike..)
Vrste spremljanja in vrednotenja/evalvacije: (sprotno, končno) Vrednotenje procesov – v kolikšni meri se izvajajo dejavnosti glede na zastavljen načrt (kaj deluje?, kaj ne?, zakaj ne?...) Vrednotenje učinkov – meri kratkoročne procese in spremembe (rodit.sest., rubrika na spletni strani, dogodek ...) Vrednotenje izzidov/rezultatov – v kolikšni meri so bili doseženi predvideni rezultati (glede na namen, cilje, kazalnike); kako uspešna je bila ZŠ pri pozitivnem vplivanju na zdravje?
Promocija zdravja v šoli Spletni šolski priročnik SHE mreže Šolske akcijske smernice Orodje SHE mreže /Kriteriji zdravih šol za hitro ocenjevanje Gradiva na spletni povezavi: http://www.nijz.si/slovenska-mreza-zdravih-sol http://www.schools-for-health.eu/si/for-schools/prironik
Vsaka skupina pripravi AN (3 ukrepe), ki bo usmerjen v razl Vsaka skupina pripravi AN (3 ukrepe), ki bo usmerjen v razl. populacije: 1. učence 2. starše 3. učitelje 4. šolo 5. odločevalce