Lepo pozdravljeni na predstavitvi Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov v slovenskih podjetjih Andreja Pignar Tomanič Perspektive e-učenja Kranjska Gora, 27. september 2004
Vizija DOBE Postati ena izmed najboljših izobraževalnih ustanov v Evropi. Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Razvoj izobraževanja na daljavo na Dobi 1996 – razvoj višješolskega strokovnega programa Poslovni sekretar 1998 – ustanovitev višje strokovne šole 1999 – 1. generacija tradicionalnih študentov 1999 – pričetek razvoja modela študija na daljavo 2000 – razvoj programa usposabljanje mentorjev 2000 – 1. generacija študentov na daljavo 2001 – 2. generacija študentov na daljavo 2002 - 1. izvedba eIzobraževanja za podjetje 2002 - 3. generacija študentov na daljavo Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Prednosti eIzobraževanja učinkovit in ekonomičen način izobraževanja zaposlenih decentralizirano organizirana podjetja dopolnitev tradicionalnega načina izobraževanja vlaganje v razvoj zaposlenih individualiziranje izobraževalne ponudbe spodbujanje odgovornosti za izobraževanje spodbujanje managementa in decentralizacije znanja Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Prisotnost eIzobraževanja v slovenskih podjetjih Seznanjenost s pojmom: 84 % podjetij vseh velikostnih skupin Izkušnje: vsako deseto podjetje v vseh velikostnih skupinah Lastna organizacija: slaba desetina srednjih in malih podjetij niti 1/20 mikro in velikih podjetij Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Poslanstvo Telekoma Slovenije Ostati vodilni ponudnik telekomunikacijskih storitev v Sloveniji: Z nudenjem visoko kakovostnih storitev in omrežij poslovnim in rezidenčnim uporabnikom ustvariti dobiček, zadovoljiti uporabnike in poslovne partnerje in zagotoviti stimulativno delovno okolje za zaposlene. Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Organiziranost Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Izobrazbena struktura število zaposlenih v letu 2001: 2934 Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Pomen in vloga izobraževanja v Telekomu Slovenije Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Razlogi pri odločitvi za eIzobraževanje Poznavanje prednosti Razpoložljivost telekomunikacijske in računalniške opreme prilagajanje vsebine in izvedbe ciljni skupini hitro in enostavno posodabljanje istočasna vključitev več poslovnih enot Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Program usposabljanja Pisno sporazumevanje v poslovnih in prodajnih besedilih Cilj Na podlagi praktičnih primerov: razširiti in poglobiti znanje slovenskega jezika in njegove uporabe v poslovnih okoliščinah usvojiti načela dobre korespondence in usvojiti kreativno poslovno pisanje usposobiti se za računalniško oblikovanje dopisov Ciljna skupina zaposleni na področju prodaje uvodno srečanje z uvodnim tednom 3 tedni prek interneta zaključno srečanje Izvedba Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
potrebe delovnega mesta Priprava programa Izhodišče: poslovna besedila konkretni primeri poslovnih dopisov potrebe delovnega mesta Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Aktivnosti za izvedbo eIzobraževanja metodično didaktična prilagoditev gradiv prenos gradiv v virtualno učno okolje izdelava načrta izvedbe priprava navodil za uporabo okolja izdelava načrta za spremljanje napredovanja udeležencev zagotovitev podpore udeležencem Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Struktura udeležencev Število vključenih: 109 ženske: 58 moški: 51 Starostna struktura: do 34 let: 38 udeležencev od 35 do 44 let: 44 udeležencev nad 45 let: 10: 27 udeležencev Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Predznanje na področju uporabe računalnika in interneta uporaba računalnika več kot 5 let: 79% 3 – 5 let: 14% 1 – 2 leti: 7% dostop do interneta v službi in doma: 71 % samo v službi: 18 % uporaba interneta vsakodnevno: 74 % 3x – 5x/teden: 14 % do 2x/teden: 11 % ga ne uporablja: 1 % Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Potek eIzobraževanja virtualno učno okolje WebCT spletni brskalnik uporabniško ime in geslo gradiva, naloge in navodila za delo vodeno samostojno učenje in delo v skupini 1 do 2 uri na dan 2 do 3 krat tedensko priporočen termin: med 13. in 17. uro mentorstvo navodila, spodbude, odgovori na vprašanja Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Virutalno učno okolje Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Vloga mentorja spodbujanje k sodelovanju in izmenjavi izkušenj dodatno pojasnjevanje vsebine dajanje navodil za delo in načini predelave vsebin delo v skupini vloge posameznika v skupini odgovarjanje na vprašanja v 24-ih urah individualno ali skupini spremljanje napredovanja dajanje povratne informacije o doseženih ciljih Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Aktivnost udeležencev Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Ocena udeležencev poznavanje področja 4,1 5,9 uvodno srečanje: 6,6 delo v forumih: 5,9 interna e-pošta: 6,4 delo mentorice: 6,8 poznavanje področja 4,1 5,9 Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Popotnica udeležencem ob pričetku usposabljanja ‘Tehnologija je bav-bav samo na začetku …’ ‘Delaš to, kar dejansko potrebuješ …’ ‘Ko si v dilemi, lahko vprašaš mentorico …’ ‘Pri delu (v forumu) smo bolj povezani med seboj …’ Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Ocena izvedbe eIzobraževanja Izvedba omogoča doseganje ciljev programa 98 % uspešnost Prednosti eIzobraževanja Predlogi za nadaljnje izvedbe Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Prednosti izvedbe eIzobraževanja vsebina, prilagojena potrebam zaposlenih možnost usklajevanja z obveznostmi na delovnem mestu načini komunikacije povečujejo aktivnost udeležencev srečanja izven virtualnega prostora prispevajo k boljši skupinski dinamiki mentorjeva vloga je ključnega pomena Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Predlogi za nadaljnje izvedbe večji poudarek na informiranju udeležencev – interni marketing vključevanje udeležencev z ustreznim predznanjem (osnove pri delu z računalnikom in internetom) usklajevanje tekočih obveznosti na delovnem mestu in v programu usposabljanja Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov
Zakaj je to primer dobre prakse na področju uvajanja eIzobraževanja Ocena kriterijev za uspešno izvedbo eIzobraževanja je bila ustrezna: vsebinsko-didaktični vidik organizacijska struktura izvedbe tehnični in tehnološki vidik ekonomski vidik - sodelovanje Pignar Tomanič: Primeri dobre prakse eIzobraževanja kadrov