DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
OTROKOVE PRAVICE.
Advertisements

IZVAJALEC: CENTER ZA KOREKCIJO SLUHA IN GOVORA P O R T O R O Ž
Razvijamo medkulturnost kot novo obliko sobivanja
Ali je zdravljenje otrok res brezplačno?
PROGRAM ETIKA IN VREDNOTE V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU v OŠ Ivana Skvarče
Podpora dijakom priseljencev Mojca Jelen Madruša, OŠ Koper, strokovna koordinatorica projekta „Izzivi medkulturnega sobivanja“ Ljubljana, 18. december.
Ti, ki berejo, ti, ki nam pripovedujejo, kaj berejo,
DEVETLETNI PROGRAM OSNOVNE ŠOLE
Šolsko leto 2008/2009, program gimnazija, 2
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
Prostovoljstvo in socialna aktivacija ranljivih oseb
STROKOVNA PRAKSA IN MENTORSTVO
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
Kurikulum v Veliki Britaniji
Urška Nikoletti, 2. Ma-ra mentorica: dr. Irena Nančovska Šerbec
Posvetovanje ZBDS, Bled, 2007
Področje delovanja družbe VinKom.
PISA 2009 z vidika značilnosti učencev
  Priprava Energetskega koncepta Slovenije Urška Dolinšek, MzI - DE Ljubljana, 6. oktober 2016.
Črtomir Bitenc, univ. dipl. psih
Leja Jurišić, Mojca Planinc, Sandra Jenko
Interdisciplinarni doktorski študijski program VARSTVO OKOLJA
Zasl. prof. ddr. Matjaž Mulej
NAŠA HRANA, PODEŽELJE in NARAVNI VIRI PO 2021
POMORSTVO IN PROMET Bolonjska študijska programa 2. stopnje
Program USP Čas Vsebina Izvajalci in oblika Registracija udeležencev Adi Muminović, ZRSŠ PREDOPAZOVALNA PREDSTAVITEV:
Možnosti uporabe merilnikov Vernier in programske opreme Logger Pro
Kultura in klima organizacije
FORUM SOCIALNEGA PODJETNIŠTVA
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
VSEŽIVLJENJSKO IZOBRAŽEVANJE – izziv za prihodnost
CUDV Črna na Koroškem Šolsko leto 2008/2009
Projekt: Do višje kakovosti s samoevalvacijo Pripravile: Marjeta Bunford Selinšek, Karin Kaloh in Mirjana Colnarič Oš Franceta Prešerna Maribor Ljubljana,
Poročilo o delu in akcijski načrt za projekt Učenje učenja ŠC NM Srednja šola Metlika šolsko leto 2011/2012.
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Samo Novak Šport hotel Otočec 5. november 2009
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
SOCIALNA DRŽAVA IN DRŽAVA BLAGINJE & POMEN IN VLOGA NACIONALNE DRŽAVE
Spodbujanje enakopravnosti oseb LGBTI v Evropski uniji
Srečanje , Dr. Amalija Žakelj
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
STAREJŠI V SLOVENIJI.
Unicef.
Nacionalni strateški referenčni okvir
Občina Škofja Loka Vodilni partner
EVROPA ZA DRŽAVLJANE LETO 2009 EVROPSKO LETO
Petra Flajnik Gimnazija KRANJ
Slovenija in NATO,OZN,oecd
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
EVROPSKA UNIJA.
Predstavitev projekta PPF II
VSI ZA ENEGA, EDEN ZA VSE Alenka Podlogar
Seminar: Drugačna geografija
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Uporaba mikropodatkov Ankete o delovni sili v študijske namene
IZBIRNI PREDMET V 7.,8. in 9. RAZREDU DEVETLETKE
Posvet „Kako bolje sodelovati v občini Cerknica“
DRUŠTVO POHODNIKI TRIGLAV NOVA GORICA
Nove zahteve glede spremljanja mobilnosti v izobraževanju
PREDSTAVITEV MLADINSKEGADEMOKRATIČNEGA PROJEKTA
(moderira mag. Pavla Karba, ZRSŠ)
Katalog odgovorov.
Nataša Bucik, Ministrstvo za kulturo
Zapis predstavitve:

DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI Dr. Erika RUSTJA Urad za razvoj izobraževanja, MIZŠ

Georges Danton (1759–1794)

Definicija (Eurydice 2012) Državljanska vzgoja si prizadeva zagotoviti, da bodo mladi postali dejavni in odgovorni državljani, sposobni prispevati k razvoju in dobrobiti družbe.

Državljanska vzgoja: mednarodni dokumenti Evropska unija – ELD; socialne in državljanske kompetence; Eurydice Svet Evrope – Listina o izobraževanju za demokratično državljanstvo in za človekove pravice Združeni narodi – Svetovni program za izobraževanje za človekove pravice; Unesco

Cilji državljanske vzgoje Razvijanje politične pismenosti Uvajanje kritičnega mišljenja in analitičnih spretnosti Razvijanje določenih vrednot, odnosov in ravnanj Spodbujanje aktivne participacije ter udejstvovanja na ravni šole in skupnosti

Državljanska vzgoja – stopnje izobraževanja Tabela 1: Razvijanje posameznih ciljev državljanske vzgoje v slovenskem šolskem sistemu glede na definicijo Eurydice raziskave 2012 Cilji ISCED 0 ISCED 1 ISCED 2 ISCED 3 Razvijanje politične pismenosti (osnovna dejstva, bistveni koncepti) DA Usvajanje kritičnega mišljenja in analitičnih spretnosti NE Razvijanje vrednot, odnosov in ravnanj (občutek za spoštovanje, strpnost, solidarnost itd.) Spodbujanje aktivne participacije ter udejstvovanja na ravni šole Spodbujanje aktivne participacije ter udejstvovanja v lokalni skupnosti [1

Vsebine državljanske vzgoje Eurydice 2012 - tri skupine: nacionalni družbeno-politični sistem družbena vprašanja evropska in mednarodna razsežnost  

Najpogostejše teme v evropskih državah (Eurydice 2012) družbeno-politični sistem države človekove pravice; demokratične vrednote; enakost in pravičnost kulturna raznolikost strpnost in diskriminacija trajnostni razvoj nacionalna identiteta in pripadnost evropska razsežnost: evropska identiteta in pripadnost; evropska zgodovina, kultura in književnost; glavna gospodarska/politična/ družbena vprašanja; delovanje institucij in prihodnost EU; mednarodna razsežnost: zgodovina, kultura in književnost; glavna gospodarska/politična/družbena vprašanja; mednarodni odnosi, delovanje mednarodnih organizacij

Raziskava ICCS, IEA, 2009 A. razvijanje znanja o družbenih, političnih in civilnodružbenih institucijah; B. spodbujanje spoštovanja in varovanja okolja; C. razvijanje sposobnosti za zagovarjanje lastnega stališča; D. razvoj spretnosti in sposobnosti učencev za reševanje sporov; E. širjenje znanja o pravicah in odgovornostih državljanov; F. spodbujanje sodelovanja učencev v lokalni skupnosti; G. spodbujanje kritičnega in neodvisnega mišljenja učencev; H. spodbujanje sodelovanja učencev v življenju šole; I. razvoj učinkovitih strategij za boj proti rasizmu in ksenofobiji; J. pripravljanje učencev za bodoče politično udejstvovanje.

Mnenja učiteljev o pomembnosti posebnih ciljev državljanske vzgoje – povprečje in izbor držav   A B C D E F G H I J Ø 31,1 36,7 20,4 36,0 62,8 15,1 57,8 18,7 16,2 4,4 SI 24,0 55,3 30,5 40,2 49,3 5,1 64,3 17,0 12,6 0,7 FI 26,8 61,1 14,3 44,0 36,8 7,1 81,1 18,2 8,7 1,3 IT 49,6 37,8 12,4 20,8 78,3 8,0 58,0 10,9 21,5 2,1 AT* 25,3 27,0 38,4 46,5 16,7 3,2 64,5 2,2 21,4 15,7 A Poznavanje družbenih, političnih in civilnih ustanov F Participacija v lokalni skupnosti B Spoštovanje in varovanje okolja G Kritično in neodvisno mišljenje C Zmožnost zagovarjati lastno stališče H Sodelovanje pri šolskem življenju D Spretnosti in kompetence za reševanje sporov I Učinkovite strategije za boj proti rasizmu in ksenofobiji E Poznavanje pravic in odgovornosti državljanov J Priprava na udeležbo v politiki v prihodnosti

Predmetni pristop Domovinska in državljanska kultura ter etika – 7. in 8. razred Državljanska kultura - izbirni predmet

Medpredmetni pristop ISCED 1: slovenščina, tuji jeziki, spoznavanje okolja, družbe, zgodovine, geografije ISCED 2: slovenščina, geografija, zgodovina, tuji jezik in izbirni predmeti ISCED 3: slovenščina, tuji jezik, sociologija, geografija, zgodovina, tudi filozofija

Vsešolski pristop VIZ kot celota načrtovati, predvidevati aktivnosti, projekte, ki sistematično prispevajo k uresničevanju ciljev državljanske vzgoje v različnih organizacijskih oblikah in v okviru različnih delov šolskega programa stalno strokovno spopolnjevanje strokovnih delavcev gradiva, izmenjava primerov dobrih praks vključevanja in povezave z nevladnimi organizacijami, lokalno skupnostjo, navezave na različne vsebine (UNESCO Asp net šole, Eko šole, Zdrave šole, otroški parlament itd.)

Učne oblike, metode,didaktični pristopi metoda razgovora (skupinske diskusije) raziskovanje, analiza in kritično mišljenje, metoda dela z besedilom, razvijanje večperspektivnosti projektno delo različne dejavnosti, povezane s širšo in lokalno skupnostjo

Naprej? učni načrt za obvezni predmet domovinska in državljanska kultura ter etika - nenehni premislek o ciljih in vsebinah predmeta kritično mišljenje vs. bodoče politično udejstvovanje učencev vključenost državljanske vzgoje v srednješolsko izobraževanje kakovostnejše medpredmetno povezovanje in vsešolski pristop

Hvala za pozornost. http://www. unesco