Vzpostavitev sistema tržnih raziskav za podporo poslovnim odločitvam - primer Petrol Toni Balažič Direktor Sektor market. raziskave, komunikacije in.

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
IZVAJALEC: CENTER ZA KOREKCIJO SLUHA IN GOVORA P O R T O R O Ž
Advertisements

ŠOLA ZA RAVNATELJE PRED IZZIVI VODENJA VIZ V 21
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
POSLOVNIK KAKOVOSTI Aleksander Vrščaj
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
Lepo pozdravljeni na predstavitvi
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
IZGRADNJA MLINA PREMOGA IN HALE TRANSPORTA SUROVIN
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE
PISA 2009 z vidika značilnosti učencev
Trinivojska arhitektura v sistemih za obračunavanje storitev
TRŽENJE NAČRT TRŽENJA.
Pregled trenutnega stanja merjenja zadovoljstva pacientov in
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
TRŽENJSKE RAZISKAVE Nataša Pfajfar.
Zasl. prof. ddr. Matjaž Mulej
Spodbujanje procesa komercializacije znanja - VALOR
Debeli rtič, Mag. Marjan Ferjanc
NAŠA HRANA, PODEŽELJE in NARAVNI VIRI PO 2021
POMORSTVO IN PROMET Bolonjska študijska programa 2. stopnje
MLADI RAZISKOVCI dr. Mitja SLAVINEC
potenciali energetske učinkovitosti
Predmet: KEMIJA KOMISIJA ZA KAKOVOST
7 Projektni menedžment dr. Branko ŠKAFAR.
Postopek prodaje vozila
Kultura in klima organizacije
Nova naročila v industriji – analiza podatkov in sprememba Uredbe EU
Andreja Ahčin, ravnateljica SŠ na BC Naklo
Prenos znanja in dejavnosti informiranja
Potenciali slovenske industrije
Projekt: Do višje kakovosti s samoevalvacijo Pripravile: Marjeta Bunford Selinšek, Karin Kaloh in Mirjana Colnarič Oš Franceta Prešerna Maribor Ljubljana,
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
dr.Tanja Podbevšek, uni.dipl.ing.
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
V MEDNARODNI KORPORACIJI PRIMER GORENJE
Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja
DECEMBRSKO STROKOVNO SREČANJE DELOVNIH TERAPEVTOV
Pomen in potenciali pametnih mest in skupnosti Blaž GOLOB Direktor, SmartIScity d.o.o. EU forum za digitalno podjetništvo.
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Elektronsko poslovanje v Abanki
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
Predstavitev projekta PPF II
Pomen energije za gospodarstvo
Kako upravljati blagovno skupino? Primer toplih napitkov
Problemi uporabe skupnih standardov v e-poslovanju
26. medarodno posvetovanje Tematski sklop: Upravljanje z energijo
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
NOVE OBLIKE SODELOVANJA V DOBI DIGITALNE TRANSFORMACIJE KMETIJSTVA
Irish Pub pri Veselem Skratu
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Slovensko združenje za požarno varstvo
“Mediacije” Vmesno poročilo raziskovalne skupine o izvedbi raziskave v okviru evropskega projekta ZSSS »Mediacija kot orodje za doseganje večje enakopravnosti.
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
Katalog odgovorov.
Statistični sosvet za statistiko energetike
Sosvet za statistiko cen 23. november 2012
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
Akcijsko raziskovanje za ZDT
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Statistika raziskovalno-razvojne dejavnosti
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
ZNAČILNOSTI SVETOVNO USPEŠNEGA PODJETJA V RAZMERAH NOVE KONKURENCE
Zapis predstavitve:

Vzpostavitev sistema tržnih raziskav za podporo poslovnim odločitvam - primer Petrol Toni Balažič Direktor Sektor market. raziskave, komunikacije in razvoj Petrol d.d., Ljubljana

Teme danes Petrol Razvoj marketinga in raziskav v Petrolu Odločitve, strategije in raziskave Raziskave v Petrolu Zaključek Ljubljana, 4.9.2019

Poslovna skupina Petrol naftno-trgovska dejavnost ostale energetske dejavnosti ekološka dejavnost Petrol, d.d. Aquasystems Petrol Trgovina Petrol BH Oil Company Petrol Plin Destilat Petrol Energet. Petrol Skladiščenje Petroservis Ogrevanje Piran Cypet Oils Petrol Trade Cypet Trade Ljubljana, 4.9.2019 Instalacija Koper Geoenergo

Procesi POT BS + restavracije TOPLOTA KOEL + PLIN ENERGENTI …. B2B B2C SMER RAZVOJA  procesi, ne oddelki  team, ne posamezniki Ljubljana, 4.9.2019

Razvoj marketinga in raziskav 1988 1993 1989 1990 1991 1992 1994 2002 1995 1999 1998 1997 1996 2001 2000 Izvedba promocijskih aktivnosti Delo in usmeritve sektorja Preoblikovanje Komunikacije in raziskave Izdelek, promocija Usmeritev tržnih raziskav Korporativne komunikacije Potrebe in zadovoljstvo deležnikov Razvoj imena Poznanost izdelka Image izdelka Pozicija Vedenje potrošnikov (omejeno) Priklic oglasov Zgodovina raziskovanja Zadovoljstvo potrošnikov Segmentacija potrošnikov Zadovoljstvo zaposlenih Organizacijska klima Blagovne znamke Ugled podjetja Interne komunikacije Ljubljana, 4.9.2019

Spremenjena narava raziskovanja Vloga raziskav Še dolga pot! Strateška Taktična Operativna Leto 1990 2000 Ljubljana, 4.9.2019

Tipi raziskav – malo drugačna klasifikacija Raziskave za raziskave fokusirane kratkoročni cilji upravičevanje lastnega dela Raziskave za funkcije (marketing, prodaja, razvoj) narejene na pobude ni širšega konteksta Raziskave za poslovne odločitve proaktivne razumevanje poslovne strategije širši kontekst prepletenost Ljubljana, 4.9.2019

Nivoji odločitev in strategij Družbena/podjetniška raven Korporativna raven Raven poslovne enote Funkcijska raven Različna vprašanja in cilji Ljubljana, 4.9.2019

Usklajenost in razumevanje je nujno Ljubljana, 4.9.2019

Vloga raziskav Zagotavljanje celovitih informacij v vseh fazah načrtovanja oziroma za vse faze nakupne aktivnosti potrošnikov. Ljubljana, 4.9.2019

Raziskave – namen in vloga SMRKR Namen raziskav: spremljanje poslovanja, razumevanje njegove kompleksnosti in perspektiva razumevanje vedenja potrošnikov, potrošnikov pogled na podjetje spoznavanje značilnosti obstoječih in novih trgov razumevanje kompleksnosti in dinamike trga, ugotavljanje novih priložnosti spremljanje in razumevanje konkurence Vloga SMRKR kot nosilca tržnih raziskav: načrtovanje sodelovanje pri izvedbi koordiniranje z notranjimi odjemalci oblikovanje sistema predstavitev izsledkov Vrste raziskav: zunanje notranje Ljubljana, 4.9.2019

Ključne smernice sistematičnost konsistentnost (primerljivost…) vključevanje vseh deležnikov plani uporabe Ljubljana, 4.9.2019

Primeri raziskav v Petrolu Korporativne javnosti Kvantitativne Kvalitativne Zaposleni Delničarji Mediji Poslovna javnost Strokovna javnost Ugled, zadovoljstvo: - zaposleni - delničarji - poslovna javnost Analize medijskih objav Testiranje oglasov Analize medijskih objav Potrošniki Segmentacija Testiranje imen, oglasnih sporočil Vedenje potrošnikov/BS Vedenje B2C in B2B/ maziva Zadovoljstvo potrošnikov na BS Segmentacija potrošnikov Odzive na oglaševalske akcije Merjenje uspešnosti pospeševanja prodaje Merjenje učinkovitosti oglaševalskih mest Vedenje potrošnikov na področju oskrbe z energenti... BS, Gostinstvo Kurilno olje, plin Magna Proton Ljubljana, 4.9.2019

Proces raziskovanja Opredelitev problema Potrditev Izbor agencije problema in ciljev SMRKR Opredelitev problema PM Metodologija Marketinški kolegij Potrditev Vprašalnik Vzorčenje Izbor agencije SMRKR Brief Izvedba Delo z agencijo SMRKR Analiza Interpretacija PM Analiza in priprava predstavitve Predstavitev Marketinški kolegij Ljubljana, 4.9.2019 SMRKR Uporaba PM

Implementacija izsledkov Za uspeh raziskav je pomembno spremljanje implementacije Pomembno je: vključiti čim širši krog deležnikov v proces predstavitev pripraviti program implementacije spremljati proces implementacije Raziskava = Investicija Ljubljana, 4.9.2019

Primer: raziskave za bencinske servise Segmentacija potrošnikov STRATEGIJA RAZVOJA STRATEGIJA KONKURIRANJA KOMUNICIRANJA Zadovoljstvo potrošnikov Konkurenca Učinkovitost oglaševanja Mystery shopping VODENJE Ljubljana, 4.9.2019

Raziskave in KKU Raziskave je smiselno vključiti v sistem ključnih kazalnikov uspešnosti (KKU) Pomembno za: managerske briefinge in ohranjanje “velike slike” Povezati notranje in zunanje raziskave/kazalnike Primer BS: gibanje segmentov zadovoljstvo potrošnikov (indeksa) učinkovitost oglaševanja št. transakcij prodajni rezultati eksterne raziskave interne raziskave Ljubljana, 4.9.2019

Raziskave in organizacijska kultura Sistematičnost in profesionalnost raziskav ima pozitiven vpliv tudi na organizacijsko kulturo Dvigne se nivo razumevanja potrošnikov in konkurence ter nivo znanja s področja marketinga Večja stopnja tržne usmerjenosti Ljubljana, 4.9.2019

Raziskave in CRM Izkoriščanje ogromnega podatkovnega potenciala podjetja (> 10 let poslovanja) – znanje o potrošnikih Poznavanje potrošnika: kaj izbrani potrošnik želi oz. kaj misli, da potrebuje Prodaja ena-na-ena: vsak potrošnik ima občutek, da je naša najboljša stranka Poslovni cilji večja prodaja (znanje o tem, kaj je izbranemu potrošniku mogoče prodati) nižji stroški pospeševanja prodaje (znanje o tem, kateri potrošniki so za izbrano ponudbo dojemljivi) Vloga SMRKR kot nosilca CRM: sodelovanje pri načrtovanju in razvoju upravljanje sistema koordiniranje z notranjimi odjemalci Ljubljana, 4.9.2019

CRM poznavanje kupcev uporaba BAZE Kurilo olje Plin POTROŠNIKI Magna - individualni uporaba Kurilo olje Magna - veliki Plin Informacije za kupca Neposredna komunikacija: klicni center direktna pošta e-mail SMS Magna - individualni Magna - veliki Ljubljana, 4.9.2019 stanje danes Ostali smer razvoja

Izzivi in problemi razvoj vs. primerljivost doslednost uporaba prepletanje Ljubljana, 4.9.2019

Zaključek Prihodnost raziskovanja je v veliki meri odvisna od usposobljenosti najvišjega vodstva za razumevanje vloge raziskav pri poslovnem odločanju. Izbire pa tukaj ni: ali natančno poznaš potrošnika in konkurenco (ter seveda samega sebe), ali pa te bo trg “povozil”! Ljubljana, 4.9.2019