Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

ZNAČILNOSTI SVETOVNO USPEŠNEGA PODJETJA V RAZMERAH NOVE KONKURENCE

Podobne predstavitve


Predstavitev na temo: "ZNAČILNOSTI SVETOVNO USPEŠNEGA PODJETJA V RAZMERAH NOVE KONKURENCE"— Zapis predstavitve:

1 ZNAČILNOSTI SVETOVNO USPEŠNEGA PODJETJA V RAZMERAH NOVE KONKURENCE
VODENJE PODJETJA ZNAČILNOSTI SVETOVNO USPEŠNEGA PODJETJA V RAZMERAH NOVE KONKURENCE Temeljni organizacijski izzivi 21. stoletja • Kako neprestano povečevati prilagodljivost (prožnost) organizacije • Kako se ad hoc (po trenutni potrebi) povezovati s poslovnimi partnerji • Kako ob uporabi informacijske in komunikacijske tehnologije takoj uvesti nove produkte alistoritve, ko se zanje pokaže tržni interes Prilagodljivost (vitkost) • Danes je najbolj zaželena lastnost organizacije, da je čimbolj prilagodljiva (to, da mora biti učinkovita in racionalna, se razume samo po sebi). • Prilagodljivost na zunanje in notranje zahteve omogoča združbi, da ostane uspešna tudi v nepredvidljivih okoliščinah, ki so značilne za sodobno ekonomijo. • Prilagodljivost organizacije je odgovor na vedno hujšo in globalno konkurenco in na hitro se spreminjajoče okoliščine poslovanja. Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

2 Lean – »vitka« proizvodnja
VODENJE PODJETJA Lean – »vitka« proizvodnja tržna orientacija usmerjenost h kupcu ustrezno inovativno vodenje, usmerjeno v zmanjševanje potrebnih resursov uvajanje inovacij na vseh ravneh poslovnega procesa velika hitrost uvajanja inovacij celovito obvladovanje kakovosti velik poudarek na poslovnih vrednotah Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

3 Procesi in stili vodenja podjetja opredeljevanje ciljev
VODENJE PODJETJA Procesi in stili vodenja podjetja odločanje Temeljne vodstvene funkcije komuniciranje opredeljevanje ciljev planiranje Vsebinsko usmerjene vodstvene funkcije organiziranje kontroliranje delegiranje Personalno usmerjene vodstvene funkcije motiviranje razvoj osebnosti Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

4 Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE
VODENJE PODJETJA Vodstvena piramida Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

5 proces krmiljenja in upravljanja proces reševanja problemov
VODENJE PODJETJA Procesi pri vodenju proces krmiljenja in upravljanja proces organiziranja proces reševanja problemov proces odločanja proces komuniciranja proces motiviranja proces nadziranja Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

6 definiranje in reševanje problemov
VODENJE PODJETJA Procesi pri vodenju proces organiziranja načelo racionalnosti načelo gospodarnosti definiranje in reševanje problemov Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

7 Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE
VODENJE PODJETJA Stili vodenja in lastnosti vodje TRADICIONALNI SODOBNI Patriarhalni Kooperativni Karizmatični Timski Avtokratski Birokratski Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

8 proces reševanja problemov definiranje in reševanje problemov
VODENJE PODJETJA Procesi pri vodenju proces reševanja problemov definiranje in reševanje problemov Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

9 Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE
VODENJE PODJETJA Procesi pri vodenju proces odločanja VRSTE ODLOČITEV RUTINSKE ODLOČITVE ANALITIČNE ODLOČITVE INTUITIVNE ODLOČITVE RUTINA, VSAKDANJE ODLOČITVE ANALIZA, PREMIŠLJENE ODLOČITVE ODLOČITVE PO OBČUTKU, HITRE Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

10 Procesi pri vodenju proces motiviranja VODENJE PODJETJA vrste kako
Pozitivna motivacija Negativna motivacija vrste kako proces motiviranja zakaj odvisnost od Napredovanje v osebnem in strokovnem razvoju Intuicija in izkušnje Različna dovzetnost na motivacije Vrednote in potrebe ljudi Težavnost naloge in posledice Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

11 Motiviranje zaposlenih
ZADOVOLJEVALNI FAKTORJI (SATISFAKTORJI, HIGIENIKI) SPODBUJEVALNI FAKTORJI (MOTIVATORJI) varnost dosežki status samostojnost odnos do sodelavcev odgovornost osebno življenje napredovanje plača osebnostni razvoj delovni pogoji poklicni razvoj Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

12 Motiviranje zaposlenih
VODENJE PODJETJA Motiviranje zaposlenih doživljanje pomembnosti doživljanje odgovornosti poznavanje rezultatov večja motiviranost za delo zaznavanje, da se delo splača poznavanje ravni uspešnosti občutek osebne odgovornosti Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

13 Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE
VODENJE PODJETJA Procesi pri vodenju proces komuniciranja Prenos informacij !!! problematika število udeležencev način komuniciranja vsebina informacij DELEGIRANJE Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

14 Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

15 Poverjanje nalog - delegiranje
VODENJE PODJETJA Poverjanje nalog - delegiranje Kaj lahko poverjamo (premislimo o možnosti poverjanja): Odgovornost za poverjanje ostaja vodji (njegova odločitev)! ·        RUTINSKA DELA ·        VODENJE SESTANKOV ·        SESTANKI IZVEN ORGANIZACIJE ·        POSEBNE NALOGE ·        OBVEŠČANJE IN STIKI S STRANKAMI (JAVNOSTJO) – RAZEN V KRIZI ·        NALOGE, KI ZAHTEVAJO ČAS ·       NAJLJUBŠA DELA ! Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

16 Poverjanje nalog - delegiranje
VODENJE PODJETJA Poverjanje nalog - delegiranje Česa ne poverjamo: ·        ODGOVORNOST ZA CILJE IN STRATEGIJO ·        ZASTOPANJE OB SLOVESNIH PRILOŽNOSTIH (?) ·        RAZPOREJANJE KLJUČNIH DELAVCEV ·        VODENJE V OBDOBJU KRIZE NADZOR NAD POSLOVNIMI TAJNOSTMI Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

17 Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE
VODENJE PODJETJA Vrste moči EKSPERTNA MOČ  Sama ne zadošča, morajo jo priznati podrejeni, ne moreš jih dolgo slepiti. REFERENČNA MOČ Temelji na lojalnosti, občudovanju sodelavcev, identifikaciji z vodjo. Razvija se v dolgem obdobju, le redki karizmatični vodje jo dosežejo hitro. LEGITIMNA MOČ Izvira iz uradnega položaja v hierarhiji. Značilnosti: ukazovanje, direktiva, instrukcije. Rezultati: privolitve, obveze, možen odpor. MOČ NAGRAJEVANJA  Običajno dajemo nagrado sodelavcem, da dosežemo privolitev. Nagrade naj bodo spodbudne. Lahko so konkretne ali tudi ne. MOČ PRITISKA Uspešen vodja se te tehnike izogiba, ker zmanjšuje referenčno moč, povzroča odsotnost z dela in agresijo. Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

18 Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE
VODENJE PODJETJA Strateško vodenje Raven likvidnost dejanski dobiček potencialni dobiček donosnost storilnost Pokazatelj razvoja Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

19 Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE
VODENJE PODJETJA Strateško vodenje Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

20 Strateški položaj podjetja
VODENJE PODJETJA Strateško vodenje Strateški položaj podjetja Položaj na trgu Stanje tehnološkega razvoja rast tržišča pomembnost tehnologije tržni delež obseg tehnologije Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

21 Strateški položaj podjetja
VODENJE PODJETJA Strateško vodenje Strateški položaj podjetja RAST TRŽIŠČA hitra počasna TRŽNI DELEŽ ZVEZDA KRAVA MOLZNICA velik STAR PES majhen Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

22 Strateški položaj podjetja
VODENJE PODJETJA Strateško vodenje Strateški položaj podjetja POMEMBNOST TEHNOLOGIJE velika srednja majhna I III zadosten OBSEG TEHNOLOGIJE srednji II IV majhen Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

23 Strateški položaj podjetja kapitalna intenzivnost proizvodnje
VODENJE PODJETJA Strateško vodenje Strateški položaj podjetja dejavniki donosnosti UGODNI NEUGODNI kapitalna intenzivnost proizvodnje tržni delež kakovost prehitro menjavanje proizvodnega programa raven v reprodukcijskem procesu Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

24 Strateški položaj podjetja Oblikovanje poslovne strategije
VODENJE PODJETJA Strateško vodenje Strateški položaj podjetja Oblikovanje poslovne strategije Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

25 Strateški položaj podjetja Oblikovanje poslovne strategije
VODENJE PODJETJA Strateško vodenje Strateški položaj podjetja Oblikovanje poslovne strategije vsebuje kazalce rasti tržnega deleža posameznih strateških enot in izdelkov, premike izdelkov na življenjski poti izdelkov, razvoj novih izdelkov, ukinjanje izdelkov, naložbe v tehnologijo in posodobitve. kako bomo to dosegli in s kakšnimi sredstvi bomo to dosegli Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE

26 Strateško vodenje in morala cilj opravičuje sredstva
VODENJE PODJETJA Strateško vodenje Strateško vodenje in morala cilj opravičuje sredstva Zdenka Steblovnik: ORGANIZACIJA PROIZVODNJE


Prenesi ppt "ZNAČILNOSTI SVETOVNO USPEŠNEGA PODJETJA V RAZMERAH NOVE KONKURENCE"

Podobne predstavitve


Oglasi od Google