PSIHOLOŠKA DIAGNOSTIKA

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
USTVARJALNOST.
Advertisements

TEMPERAMENT IN OSEBNOST V ZGODNJEM OTROŠTVU
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
Umeščenost ekonomskega dogajanja
Problem normiranja testov 200 metrov z vmesnim plavanjem pod vodo z vidika različnih spolov in starosti Jernej KAPUS.
Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
Mag. Boris RUŽIČ, univ. dipl. inž. el. Inšpektor – višji svetnik
VIRI NAPAKE Na katere vplive moramo paziti, ko izvajamo kvazi(eksperiment) 53.
ANALIZA IZVAJANJA FLEKSIBILNEGA PREDMETNIKA V OE SLOVENJ GRADEC
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
Prostovoljstvo in socialna aktivacija ranljivih oseb
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
Tekmovanje mladih raziskovalcev
Naslov projekta Vaše ime | Ime učitelja | Šola
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE
Področje delovanja družbe VinKom.
PISA 2009 z vidika značilnosti učencev
SKRB ZA VARNOST NA DELOVNEM MESTU
Pregled trenutnega stanja merjenja zadovoljstva pacientov in
Interdisciplinarni doktorski študijski program VARSTVO OKOLJA
KARIERNO SVETOVANJE.
Ne slišim, ne vidim, kako naj razumem?
Priporočila za področje ZP
POMORSTVO IN PROMET Bolonjska študijska programa 2. stopnje
Predmet: KEMIJA KOMISIJA ZA KAKOVOST
7 Projektni menedžment dr. Branko ŠKAFAR.
Možnosti uporabe merilnikov Vernier in programske opreme Logger Pro
Kultura in klima organizacije
Nova naročila v industriji – analiza podatkov in sprememba Uredbe EU
POZORNOST IN KONCENTRACIJA, UČNI STILI
Metode in tehnike reševanja problemov
Vprašanja pri izvajanju samoevalvacij na Univerzi v Mariboru
MERILA ZA VREDNOTENJE SPISOV NA CANKARJEVEM TEKMOVANJU
Projekt: Do višje kakovosti s samoevalvacijo Pripravile: Marjeta Bunford Selinšek, Karin Kaloh in Mirjana Colnarič Oš Franceta Prešerna Maribor Ljubljana,
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
Maja Štante Vouk in Mojca Kastrin
STARANJE OSEB Z MOTNJO V DUŠEVNEM RAZVOJU KOT BIO-PSIHO-SOCIALNI PROCES „Vsak se stara po svoje „ IZZIVI STARANJA OSEB Z MOTNJO V DUŠEVNEM RAZVOJU.
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
Vzpostavitev sistema tržnih raziskav za podporo poslovnim odločitvam - primer Petrol Toni Balažič Direktor Sektor market. raziskave, komunikacije in.
DECEMBRSKO STROKOVNO SREČANJE DELOVNIH TERAPEVTOV
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
Morala vzgoja II.
POSLOVNI BONTON: REŠEVANJE KONFLIKTOV NA DELAVNEM MESTU
Predstavitev projekta PPF II
MEDPREDMETNA POVEZAVA geografija - angleščina
USTVARJALNOST.
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
Problemi uporabe skupnih standardov v e-poslovanju
KRIZNA STANJA IN ZDRAVSTVENA NEGA
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
PRAVICE BOLNIKOV Predmet:PRAVO.
TEORIJA ODGOVORA NA POSTAVKO (Item response theory - IRT) ali
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
TEORIJA VIRGINIE HENDERSON - definicija in sestavine zdravstvene nege
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
MOTNJE HRANJENJA ANOREKSIJA NERVOZA
Psihoanaliza.
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
Akcijsko raziskovanje za ZDT
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
BIOTSKA RAZNOVRSTNOST V MEDIJIH
Statistični sosvet za statistiko energetike
»ACE THE CASE« masterclass
STRES IN DEPRESIJA.
Zapis predstavitve:

PSIHOLOŠKA DIAGNOSTIKA Medicinska psihologija marec, 2008

Zgodovinski pregled Fiziognomika - na osnovi potez in oblik obraza do psihičnih lastnosti Frenologija - psihične moči vezane na določene predele v možganih Konstitucionalizem – zveza med temperamentom in splošno telesno zgradbo Kirologija – pomembnost zgradbe dlani Grafologija – pomen pisave

Psihometrija Je psihološka disciplina, ki se ukvarja s problemi meritev oz. merjenja psihičnih procesov.

Psihodiagnostika Namen psihološkega testa je v standardnih okoliščinah izzvati vedenje, ki ga ocenjujemo z diagnostičnimi kriteriji in primerjamo z vedenjem posameznikov v isti situaciji.

Psihodiagnostika v klinični praksi Uporaba psiholoških inštrumentov omogoča “merjenje” – ugotavljanje izraženosti določenih bolnikovih osebnostnih potez. Primerjamo bolnike med seboj z isto diagnozo ali skupine bolnikov z različnimi diagnozami.

Kliničnopsihološki pregled mišljenje čustvovanje vedenje

Klinično ocenjevanje – kaj je to? širši pojem kot testiranje (uporaba standardiziranih inštrumentov za opredelitev posameznikovih značilnosti in dosežkov) uporaba različnih postopkov in inštrumentov (za ocenjevanje otrokovega razvoja, psiholoških in psihopatoloških značilnosti) kritična analiza in klinična presoja – ključni pri ocenjevanju Simensson in Rosenthal, 2001

Tehnike spoznavanja v psihologiji intervju – usmerjena anamneza (simptomatika, sprožilni dogodki, osebnostna struktura, razvojni podatki) opazovanje Heteroanamneza psihometrični preizkusi (vprašalniki, ocenjevalne lestvice, skriningi) analiza izdelkov ekološko-vedenjsko ocenjevanje

Opazovanje naključno, v naravnem okolju strukturirano in sistematično v kontroliranem okolju

Test Je standardiziran postopek za vzorčenje vedenja in njegovo opisovanje in ocenjevanje s kategorijami in rezultati.

Vrste testov Testi znanja Testi sposobnosti Osebnostni preizkusi Testi za nevropsihološko ocenjevanje (senzorna, motorična, kognitivna, vedenjska raven)

Lastnosti dobrega testa Objektivnost: vsi testiranci enake okoliščine, rezultat neodvisen od testatorja Zanesljivost: s ponovitvijo dobimo podobne ali enake rezultate. Veljavnost: če meri tisto, kar želimo meriti. Občutljivost: merimo tudi majhne razlike med ljudmi. Standardiziranost: vrednosti odčitamo na merski skali in jo primerjamo z drugimi.

Klinično ocenjevanje - namen “diagnoza” šibka in močna področja bolnika, klienta načrtovanje intervencij spremljanje napredka evalvacija izidov Simensson in Rosenthal, 2001

Klinično ocenjevanje - proces problem hipoteza o naravi problema spreminjanje hipoteze testiranje hipoteze o problemu načrt intervencije

Področja ocenjevanja sposobnosti splošna inteligentnost razvoj čustvovanje vedenje spominski sistem izvršitvene (eksekutivne) sposobnosti pozornost, koncentracija zaznavne, konstrukcijske sposobnosti vizualno-motorične,…

Področja ocenjevanja razvoja Razvoj gibalnih sposobnosti Kognitivni razvoj Psihosocialni razvoj grobogibalne sposobnosti drobnogibalne sposobnosti pozornost procesiranje informacij spomin reševanje problemov govor čustveni razvoj temperament socialni razvoj sposobnosti prilagajanja Johnson in Blasco, 1997

Nevropsihološko ocenjevanje - 1 intelektualni procesi (motnje odvisne od lokalizacije lezije) pozornost (usmerjena, vzdrževana, deljena) vizualno procesiranje (vizuopercepcija, vizuospacialne in vizuokonstrukcijske sposobnosti)

Nevropsihološko ocenjevanje - 2 spomin (senzorni, kratkoročni, dolgoročni) procesiranje informacij

Nevropsihološko ocenjevanje - 3 izvršitvene (eksekutivne) funkcije (predvidevanje, selekcija ciljev, planiranje, organizacija, iniciativnost, izvajanje, samokontrola, uporaba povratne informacije, motnje intencionalnosti) emocionalne spremembe (ravnodušnost, nekontroliranje emocij,agresivnost, labilnost…)

Osebnostni testi - 1 Analitični: ugotavljamo posamezne, vnaprej določene osebnostne lastnosti. Vprašalniki - npr. ekstravertiranost-introvertiranost. Večja objektivnost “merjenja”. Problem – introspekcija, iskrenost.

Osebnostni testi - 2 Sintetični: nudijo podobo o celotni osebnosti. usmerjena anamneza, projekcijske tehnike Logika – bolj so dražljaji nestrukturirani, bolj oseba sebe projicira v odgovore.

Vrednotenje testnih rezultatov Kvantitativna analiza rezultatov Kvalitativna analiza rezultatov!!! Celostno razumevanje – biološke, psihološke, socialne značilnosti in interakcije med njimi!

Prognostična ocena Po diagnostični fazi sledi prognostična ocena za ugotovitev terapevtskih možnosti, izbiro terapevtske metode in določitev terapevtskih ciljev. Zaključi se s kliničnopsihološkim izvidom ali poročilom.

Psiholog v timu-1 Psiholog – študij psihologije na FF. Klinični psiholog - štiriletna specializacija klinične psihologije. Delovna mesta: ZD, bolnišnice, zasebniki, svetovalni centri.

Psiholog v timu-2 Izvaja psihodiagnostiko, psihoterapijo, rehabilitacijo, preventivo in je podpora zaposlenim.

Psiholog v timu-3 Različni pristopi: behavioristični (vedenjski) kognitivni psihodinamični humanistični

Psiholog v timu-4 Klinični psiholog – del multidisciplinarnega tima. Prispeva znanje o normalnem razvoju, o procesih doživljanja bolezni, psiholoških tehnikah pomoči, svetovanje. Osvetli kontekst bolnika in bolezni, motnje. Pomaga bolniku pri soočanju z boleznijo, ostalim članom v timu pomaga, da bolnika razumejo in obravnavajo celostno.

Optimalno sodelovanje je tisto, pri katerem je vsak strokovnjak samostojen in avtonomen pri svojem delu in vendar pri obravnavi bolnika upošteva vidike tudi ostalih strok.