Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

Vzpostavitev sistema tržnih raziskav za podporo poslovnim odločitvam - primer Petrol Toni Balažič Direktor Sektor market. raziskave, komunikacije in.

Podobne predstavitve


Predstavitev na temo: "Vzpostavitev sistema tržnih raziskav za podporo poslovnim odločitvam - primer Petrol Toni Balažič Direktor Sektor market. raziskave, komunikacije in."— Zapis predstavitve:

1 Vzpostavitev sistema tržnih raziskav za podporo poslovnim odločitvam - primer Petrol Toni Balažič Direktor Sektor market. raziskave, komunikacije in razvoj Petrol d.d., Ljubljana

2 Teme danes Petrol Razvoj marketinga in raziskav v Petrolu
Odločitve, strategije in raziskave Raziskave v Petrolu Zaključek Ljubljana,

3 Poslovna skupina Petrol
naftno-trgovska dejavnost ostale energetske dejavnosti ekološka dejavnost Petrol, d.d. Aquasystems Petrol Trgovina Petrol BH Oil Company Petrol Plin Destilat Petrol Energet. Petrol Skladiščenje Petroservis Ogrevanje Piran Cypet Oils Petrol Trade Cypet Trade Ljubljana, Instalacija Koper Geoenergo

4 Procesi POT BS + restavracije TOPLOTA KOEL + PLIN ENERGENTI …. B2B B2C
SMER RAZVOJA  procesi, ne oddelki  team, ne posamezniki Ljubljana,

5 Razvoj marketinga in raziskav
1988 1993 1989 1990 1991 1992 1994 2002 1995 1999 1998 1997 1996 2001 2000 Izvedba promocijskih aktivnosti Delo in usmeritve sektorja Preoblikovanje Komunikacije in raziskave Izdelek, promocija Usmeritev tržnih raziskav Korporativne komunikacije Potrebe in zadovoljstvo deležnikov Razvoj imena Poznanost izdelka Image izdelka Pozicija Vedenje potrošnikov (omejeno) Priklic oglasov Zgodovina raziskovanja Zadovoljstvo potrošnikov Segmentacija potrošnikov Zadovoljstvo zaposlenih Organizacijska klima Blagovne znamke Ugled podjetja Interne komunikacije Ljubljana,

6 Spremenjena narava raziskovanja
Vloga raziskav Še dolga pot! Strateška Taktična Operativna Leto 1990 2000 Ljubljana,

7 Tipi raziskav – malo drugačna klasifikacija
Raziskave za raziskave fokusirane kratkoročni cilji upravičevanje lastnega dela Raziskave za funkcije (marketing, prodaja, razvoj) narejene na pobude ni širšega konteksta Raziskave za poslovne odločitve proaktivne razumevanje poslovne strategije širši kontekst prepletenost Ljubljana,

8 Nivoji odločitev in strategij
Družbena/podjetniška raven Korporativna raven Raven poslovne enote Funkcijska raven Različna vprašanja in cilji Ljubljana,

9 Usklajenost in razumevanje je nujno
Ljubljana,

10 Vloga raziskav Zagotavljanje celovitih informacij v vseh fazah načrtovanja oziroma za vse faze nakupne aktivnosti potrošnikov. Ljubljana,

11 Raziskave – namen in vloga SMRKR
Namen raziskav: spremljanje poslovanja, razumevanje njegove kompleksnosti in perspektiva razumevanje vedenja potrošnikov, potrošnikov pogled na podjetje spoznavanje značilnosti obstoječih in novih trgov razumevanje kompleksnosti in dinamike trga, ugotavljanje novih priložnosti spremljanje in razumevanje konkurence Vloga SMRKR kot nosilca tržnih raziskav: načrtovanje sodelovanje pri izvedbi koordiniranje z notranjimi odjemalci oblikovanje sistema predstavitev izsledkov Vrste raziskav: zunanje notranje Ljubljana,

12 Ključne smernice sistematičnost konsistentnost (primerljivost…)
vključevanje vseh deležnikov plani uporabe Ljubljana,

13 Primeri raziskav v Petrolu
Korporativne javnosti Kvantitativne Kvalitativne Zaposleni Delničarji Mediji Poslovna javnost Strokovna javnost Ugled, zadovoljstvo: - zaposleni - delničarji - poslovna javnost Analize medijskih objav Testiranje oglasov Analize medijskih objav Potrošniki Segmentacija Testiranje imen, oglasnih sporočil Vedenje potrošnikov/BS Vedenje B2C in B2B/ maziva Zadovoljstvo potrošnikov na BS Segmentacija potrošnikov Odzive na oglaševalske akcije Merjenje uspešnosti pospeševanja prodaje Merjenje učinkovitosti oglaševalskih mest Vedenje potrošnikov na področju oskrbe z energenti... BS, Gostinstvo Kurilno olje, plin Magna Proton Ljubljana,

14 Proces raziskovanja Opredelitev problema Potrditev Izbor agencije
problema in ciljev SMRKR Opredelitev problema PM Metodologija Marketinški kolegij Potrditev Vprašalnik Vzorčenje Izbor agencije SMRKR Brief Izvedba Delo z agencijo SMRKR Analiza Interpretacija PM Analiza in priprava predstavitve Predstavitev Marketinški kolegij Ljubljana, SMRKR Uporaba PM

15 Implementacija izsledkov
Za uspeh raziskav je pomembno spremljanje implementacije Pomembno je: vključiti čim širši krog deležnikov v proces predstavitev pripraviti program implementacije spremljati proces implementacije Raziskava = Investicija Ljubljana,

16 Primer: raziskave za bencinske servise
Segmentacija potrošnikov STRATEGIJA RAZVOJA STRATEGIJA KONKURIRANJA KOMUNICIRANJA Zadovoljstvo potrošnikov Konkurenca Učinkovitost oglaševanja Mystery shopping VODENJE Ljubljana,

17 Raziskave in KKU Raziskave je smiselno vključiti v sistem ključnih kazalnikov uspešnosti (KKU) Pomembno za: managerske briefinge in ohranjanje “velike slike” Povezati notranje in zunanje raziskave/kazalnike Primer BS: gibanje segmentov zadovoljstvo potrošnikov (indeksa) učinkovitost oglaševanja št. transakcij prodajni rezultati eksterne raziskave interne raziskave Ljubljana,

18 Raziskave in organizacijska kultura
Sistematičnost in profesionalnost raziskav ima pozitiven vpliv tudi na organizacijsko kulturo Dvigne se nivo razumevanja potrošnikov in konkurence ter nivo znanja s področja marketinga Večja stopnja tržne usmerjenosti Ljubljana,

19 Raziskave in CRM Izkoriščanje ogromnega podatkovnega potenciala podjetja (> 10 let poslovanja) – znanje o potrošnikih Poznavanje potrošnika: kaj izbrani potrošnik želi oz. kaj misli, da potrebuje Prodaja ena-na-ena: vsak potrošnik ima občutek, da je naša najboljša stranka Poslovni cilji večja prodaja (znanje o tem, kaj je izbranemu potrošniku mogoče prodati) nižji stroški pospeševanja prodaje (znanje o tem, kateri potrošniki so za izbrano ponudbo dojemljivi) Vloga SMRKR kot nosilca CRM: sodelovanje pri načrtovanju in razvoju upravljanje sistema koordiniranje z notranjimi odjemalci Ljubljana,

20 CRM poznavanje kupcev uporaba BAZE Kurilo olje Plin POTROŠNIKI
Magna - individualni uporaba Kurilo olje Magna - veliki Plin Informacije za kupca Neposredna komunikacija: klicni center direktna pošta SMS Magna - individualni Magna - veliki Ljubljana, stanje danes Ostali smer razvoja

21 Izzivi in problemi razvoj vs. primerljivost doslednost uporaba
prepletanje Ljubljana,

22 Zaključek Prihodnost raziskovanja je v veliki meri odvisna od usposobljenosti najvišjega vodstva za razumevanje vloge raziskav pri poslovnem odločanju. Izbire pa tukaj ni: ali natančno poznaš potrošnika in konkurenco (ter seveda samega sebe), ali pa te bo trg “povozil”! Ljubljana,


Prenesi ppt "Vzpostavitev sistema tržnih raziskav za podporo poslovnim odločitvam - primer Petrol Toni Balažič Direktor Sektor market. raziskave, komunikacije in."

Podobne predstavitve


Oglasi od Google