Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

VIRI NAPAKE Na katere vplive moramo paziti, ko izvajamo kvazi(eksperiment) 53.

Podobne predstavitve


Predstavitev na temo: "VIRI NAPAKE Na katere vplive moramo paziti, ko izvajamo kvazi(eksperiment) 53."— Zapis predstavitve:

1 VIRI NAPAKE Na katere vplive moramo paziti, ko izvajamo kvazi(eksperiment)
53

2 VIRI NAPAKE (kaj moramo v raziskovanju kontrolirati, grožnje notranji veljavnosti)
Zgodovina Maturacija (dozorevanje) Merjenje Predtestiranje Interakcija med predtestiranjem in EP Instrumentacija Interakcija med pristranostjo vzorca in zorenjem Statistična regresija Pristranost izbora udeležencev Izpad iz raziskave Edinstvene lastnosti raziskave Multipli EP Hawthornov učinek in placebo učinek Učinek pričakovanja raziskovalca Halo učinek Kontrolni učinek Poseben odnos udeležencev Statistični zaključki 53

3 A Temeljita predsedniška kampanja, osredotočena na “družinske vrednote”. Vprašalnik – odnos do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.

4 Zgodovina Zunanji vplivi ali dogodki, ki se zgodijo med predtestom in posttestom, in vplivajo na rezultate in niso eksperimentalni pogoj (ki nas zanima). 54

5 B Eno leto razlike. Vprašalnik – odnos do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.

6 Maturacija (zorenje) učinki sprememb znotraj osebe, povezane s tem, da čas mineva (npr. udeleženec postane starejši, bolj moder, močnejši … , anksioznost zaradi nekega spomina … ) 56

7 C Študentje, ki delajo kot prostovoljci v projektu zakonskega odnosa Vprašalnik – odnos do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.

8 Pristranost izbire napaka, ki nastane zaradi nenaključne izbire udeležencev in nenaključnega določanja v skupine – skupine so različne možno je, da je nek motiv v ozadju, ki vpliva na ocenjevanje, povezan z udeležbo v eksperimentu 58

9 D 5 4 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.
NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Vprašalnik – odnos do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3

10 Testiranje in merjenje
učinki merjenja (predtestiranja) se lahko pomešajo z učinki obravnave predtest lahko naredi udeležence bolj odzivne na EP (npr. naredi bolj motivirane in domače za terapijo) Solomonov načrt. 64

11

12 Merjenje 5 4 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.
Udeleženci ne razumejo, kaj želimo oceniti z vprašalnikom. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Vprašalnik – odnos do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3 Sedaj udeleženci že razumejo, kaj želimo oceniti z vprašalnikom.

13 F 5 4 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.
Udeleženci dajejo ekstremne odgovore. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Vprašalnik – odnos do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3 Odgovori niso tako ekstremni.

14 Statistična regresija
tendenca udeležencev, ki imajo bolj ekstremne ocene na predtestu, da imajo na post-testu avtomatično ocene bližje aritmetični sredini zaradi naključne fluktuacije (nihanja) Učinek je lahko zaradi tega, ker so bili udeleženci uvrščeni v eksperimentalne skupine na primer na osnovi predtestnih rezultatov, vendar če ocenjevanje ni povsem zanesljivo, se bodo visoki predtestni rezultati znižali na posttestu, in nizki predtestni rezultati se bodo zvišali na posttestu. 71

15 G 5 4 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.
NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Vprašalnik – odnos do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3 Udeleženci, ki jim kaseta ni bila všeč, izpadejo iz eksperimenta.

16 Izpad iz eksperimenta izguba udeležencev različnih stopenj v različnih skupinah 73

17 H 5 4 6 10 7 Video kaseto predvaja očitno zelo srečno poročen par.
Vprašalnik – odnos do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Vprašalnik – odnos do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3

18 Učinki edinstvenih eksperimentalnih značilnosti
eksperimentalna situacija je lahko del EP – izključuje generalizacijo na neeksperimentalne situacije 76

19 I 5 4 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.
NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. Gredo ta čas v kino EP EP 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.

20 Zmešnjava pri multiplih EP
tudi kontrolna skupina je izpostavljena neki obravnavi (nekim EP) 78

21 J 5 4 6 10 7 Nekdo poskuša pomagati. 10-5 = 5 7-4 = 3
Vprašalnik – odnos do poroke. Nekdo poskuša pomagati. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Vprašalnik – odnos do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3

22 Hawthornov in placebo učinek
vedenje udeležencev se spremeni zaradi pozornosti ali zaradi tega, ker se počutijo specialne “KER NEKOMU NI VSEENO” placebo učinek: dejstvo, da udeleženci nekaj izkusijo, povzroči spremembo (tablete) – zaradi pričakovanja 80

23 K Eksperimentator pričakuje, da bo kaseta delovala. Eksperimentatorjeva ocena odnosa do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Eksperimentatorjeva ocena odnosa do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3

24 Učinek pričakovanja (ali učinek Pygmaliona)
Pygmalion v razredu, “pametne” podgane raziskovalec vidi (dobi) tiste rezultate (lastnosti, ocene), ki jih pričakuje, da jih bo videl. 82

25 L “ in ti ljudje zgledajo kot ljudje, ki jim resnično ni vseeno, ki se resnično želijo spremeniti” Eksperimentatorjeva ocena odnosa do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Eksperimentatorjeva ocena odnosa do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3

26 Halo učinek določene ocene so pristrane zaradi bolj globalnega vtisa
kot je izbira določene blagovne znamke mila zaradi igralca, ki jo propagira 84

27 M 5 4 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.
NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. Risanke Tom in Jerry. 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.

28 Negativen kontrolni učinek
kontrolni pogoj zgleda tako neumno, da zmanjša rezultate (ocene) in povzroči, da eksperimentalna skupina zgleda veliko boljše ob primerjavi. 86

29 N 5 4 10 20 Video kaseta, ki propagira poroko.
NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. 10 20 “Kako to, da oni dobijo vso specialno obravnavo!”

30 Tekmovalnost med skupinami
uspešnost kontrolne skupine, ki je v tekmovalnem odnosu z eksperimentalno skupino, je zaradi takega odnosa večja, kot pa bi bila običajno. 88

31 Instrumentacija Način, kako spremembe v ocenjevalnih instrumentih ali osebah, ki zbirajo podatke, vpliva na rezultate. 86

32 Statistični zaključki
napačne interpretacije statističnih rezultatov 86


Prenesi ppt "VIRI NAPAKE Na katere vplive moramo paziti, ko izvajamo kvazi(eksperiment) 53."

Podobne predstavitve


Oglasi od Google