Pedagogika zatiranih Paulo Freire.

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
IZVAJALEC: CENTER ZA KOREKCIJO SLUHA IN GOVORA P O R T O R O Ž
Advertisements

PROGRAM ETIKA IN VREDNOTE V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU v OŠ Ivana Skvarče
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
Ti, ki berejo, ti, ki nam pripovedujejo, kaj berejo,
Umeščenost ekonomskega dogajanja
osupljiv in očarljiv pogled na stvarnost …
VIRI NAPAKE Na katere vplive moramo paziti, ko izvajamo kvazi(eksperiment) 53.
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
Prostovoljstvo in socialna aktivacija ranljivih oseb
STROKOVNA PRAKSA IN MENTORSTVO
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
VZORNIKI, IDEALI , AVTORITETE
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
Kurikulum v Veliki Britaniji
Urška Nikoletti, 2. Ma-ra mentorica: dr. Irena Nančovska Šerbec
IZRAELSKI KURIKULUM Adriana Jordan.
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE
Uvajanje novih izobraževalnih programov v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju s področja STORITEV za obdobje Ljubljana,
Ustno ocenjevanje znanja
MANIFEST MOŠKIH (enkrat za vedno)
Področje delovanja družbe VinKom.
PISA 2009 z vidika značilnosti učencev
Črtomir Bitenc, univ. dipl. psih
Interdisciplinarni doktorski študijski program VARSTVO OKOLJA
Spomladansko srečanje članov ŽPS
Debeli rtič, Mag. Marjan Ferjanc
POMORSTVO IN PROMET Bolonjska študijska programa 2. stopnje
Kultura in klima organizacije
NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
POZORNOST IN KONCENTRACIJA, UČNI STILI
Prenos znanja in dejavnosti informiranja
CUDV Črna na Koroškem Šolsko leto 2008/2009
Projekt: Do višje kakovosti s samoevalvacijo Pripravile: Marjeta Bunford Selinšek, Karin Kaloh in Mirjana Colnarič Oš Franceta Prešerna Maribor Ljubljana,
Naj bo IT investicija ali strošek?
Poročilo o delu in akcijski načrt za projekt Učenje učenja ŠC NM Srednja šola Metlika šolsko leto 2011/2012.
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Samo Novak Šport hotel Otočec 5. november 2009
SOCIALNA DRŽAVA IN DRŽAVA BLAGINJE & POMEN IN VLOGA NACIONALNE DRŽAVE
SOLVIT SOLVIT je sistem za pragmatično reševanje problemov, preko katerega lahko države članice s skupnimi močmi rešujejo probleme, ki nastanejo zaradi.
Model neformalnega izobraževanja september, 2018
Trendi razvoja transformativne mediacije
Patologija pri enoagentnem preiskovanju
Pomen in potenciali pametnih mest in skupnosti Blaž GOLOB Direktor, SmartIScity d.o.o. EU forum za digitalno podjetništvo.
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
Morala vzgoja II.
POSLOVNI BONTON: REŠEVANJE KONFLIKTOV NA DELAVNEM MESTU
NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET druga in/oz. tretja triada
Organizira: NLB CIP in Zavod Mladi podjetnik
Dijakinja: Mentorica:
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Kje je luna ko je ne vidimo ?
Uporaba mikropodatkov Ankete o delovni sili v študijske namene
IZBIRNI PREDMET V 7.,8. in 9. RAZREDU DEVETLETKE
“Skupaj iz stiske” novinarska konferenca
Beseda življenja Marec 2009.
Konferenca - Razvoj celovitega poslovnega modela za delodajalce za aktivno in zdravo staranje POLET v Mariboru Obeti za prihodnost - podaljševanje delovne.
(moderira mag. Pavla Karba, ZRSŠ)
Razpoznava govora z usmerjeno nevronsko mrežo
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
Akcijsko raziskovanje za ZDT
OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI
A. S. Puškin PIKOVA DAMA.
Polno znanja!.
J.J. ROUSSEAU.
VEM! za kolesarje NALOGA 2. SKLOPA
PREDSTAVITEV IN IZVEDBA PREDSTAVITVE
KONFLIKT KKKKK.
Beseda življenja Maj 2010.
Zapis predstavitve:

Pedagogika zatiranih Paulo Freire

Bančniški koncept izobraževanja »banking concept of education«: od študentov se pričakuje, da sprejemajo, polnijo in shranjujejo depozite (vložke, to, kar nekdo želi pri njih shranjevati, kopičiti). Priložnost imajo, da postanejo zbiratelji in bibliotekarji stvari, ki jih shranjujejo.

Za bančni koncept izobraževanja je značilno, da je znanje videno kot darilo, ki ga posedujejo tisti, ki imajo sebe za posedovalce znanja nad temi, ki naj ne bi posedovali nikakršnega znanja, ne vedeli ničesar. Projicirati popolno nevednost v ostale, kar je značilnost ideologije zatiralcev, negira izobraževalni proces in znanje kot proces raziskovanja. S tem ko se učitelj predstavlja kot vedoči, kot tisti, ki za razliko od učencev (študentov) - nevednih, ima vednost, ve, učitelj opravičuje svoj lasten obstoj.

Študentje – učenci, odtujeni kot sužnji v Heglovi dialektiki (suženj-gospodar), sprejemajo predpostavke o lastni nevednosti in potrjujejo in opravičujejo učiteljevo eksistenco. Nikoli pa (za razliko od sužnja), ne ugotovijo, da oni izobražujejo učitelja.

Kako pa se znanje dejansko pojavlja Kako pa se znanje dejansko pojavlja? Preko iskanja, iznajdbe in ponovne iznajdbe, preko neprestanega, neprekinjenega, upanja polnega, nadebudnega preiskovanja, za katerim človek teži k svetu, je s svetom in je s svetom v medsebojnem odnosu!

Raison d'etre osvobodilne (libertantne) vzgoje je pomirjenje na nivoju reševanja kontradikcije učitelj-učenec, s pomočjo pomiritve polov kontradikcije, tako da sta učitelj in učenec obenem oba simultano učitelj in učenec (študent).

Zgornjim točkam dodaj alternative! Rešitev ni v bančni pedagogiki, nasprotno, bančna pedagogika vzdržuje in celo spodbuja nasprotja preko sledečih usmeritev in praks, ki obenem zrcalijo zatiralsko družbo kot celoto: Učitelj uči in študenti so poučevani. Učitelj ve vse in študentje ne vedo ničesar. Učitelj misli z glavo, učencem pa misli trpa v glavo. Učitelj govori in učenci poslušajo – pohlevno. Učitelj disciplinira in študentje so disciplinirani. Učitelj izbira in uveljavlja svojo izbiro in študentje privolijo. Učitelj deluje (je aktiven), študentje pa imajo iluzijo, da so aktivni preko delovanja učiteljev. (Učitelj je aktiven, učenci pa imajo občutek, da ob njem koristno preživljajo čas.) Učitelj izbira vsebino programa, študentje (ki niso bili vključeni v proces ustvarjanja programa), pa se temu prilagodijo. Učitelj zameša avtoriteto vednosti (znanja) s svojo lastno profesionalno avtoriteto, ki jo postavlja v opozicijo svobodi študentov. Učitelj je subjekt učnega procesa, med tem ko so učenci bolj njegovi objekti. Zgornjim točkam dodaj alternative!

Ne preseneča, da bančniški koncept izobraževanja ljudi vidi kot prilagodljiva, vodljiva bitja. Bolj kot se študentje trudijo s shranjevanjem depozitov, ki so jim bili zaupani, manj bodo razvijali kritično zavest, ki bi izhajala iz njihovih intervencij v tem svetu, ki bi jih dali kot preoblikovalci tega sveta. Bolj ko v celoti prevzamejo pasivno vlogo, ki jim je bila naložena, bolj se trudijo preprosto le prilagoditi svetu takemu kot je in pa fragmentiranemu pogledu na realnost, ki jim je dan.

S tem z roko v roki gre tudi paternalistični aparat socialne aktivnosti, kjer zatirani dobijo ime »prejemnikov podpore« (welfare recipients). Obravnavani so kot posamezni socialni primeri, kot tisti, ki se odklanja od splošne konfiguracije »dobre«, organizirane in pravične družbe. Zatirani so razumljeni kot patološki element zdrave družbe, ki mora torej prilagoditi te »nesposobne, lene« ljudi svojim lastnim vzorcem, na način spreminjanja njihove mentalitete. Te marginalce naj se integrira, inkorporira, v zdravo družbo, ki so se ji odrekli. Primeri …

Resnica pa je drugačna (meni Freire), in sicer, da zatirani niso nobeni marginalci, niso ljudje, živeči »zunaj« družbe. Oni so vselej živeli znotraj - znotraj družbene strukture, ki jih je naredila za »bitja za druge«. Rešitev ni v tem, da bi jih integrirali v sistem zatiranja, pač pa v tem, da bi spremenili to strukturo, tako da bi ti ljudje lahko postali »bitja sami zase«. Taka transformacija bi, seveda, zmanjšala namene zatiralcev.

Komu torej služi bančna pedagogika – ki želi minimizirati ali sploh izničiti kreativno moč študentov in pospešiti njihovo lahkovernost? Vse to služi interesom »zatiralcev«, ki jim ni mar niti da bi se razkrinkalo, kako je svet sestavljen, kako stoji skupaj, niti ga ne želijo videti spremenjenega. Zato »zatiralci« skorajda instinktivno reagirajo proti kakršnemukoli eksperimentu znotraj pedagogike, ki bi stimuliral kritične sposobnosti in se ne zadovoljil z le delnim predstavljanjem realnosti pač pa vselej težijo k povezovanju ene točke z drugo ter povezujejo probleme in vprašanja med seboj. Prav zares, interes opresorjev leži v »spreminjanju zavesti« zatiranih, ne pa v spreminjanju situacije, ki zatirane zatira (S. de Beauvoir).