IZOBRAŽEVANJE IN PODPORA ZA SPECIALNE IN REHABILITACIJSKE PEDAGOGE

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
IZVAJALEC: CENTER ZA KOREKCIJO SLUHA IN GOVORA P O R T O R O Ž
Advertisements

Razvijamo medkulturnost kot novo obliko sobivanja
ŠOLA ZA RAVNATELJE PRED IZZIVI VODENJA VIZ V 21
Podpora dijakom priseljencev Mojca Jelen Madruša, OŠ Koper, strokovna koordinatorica projekta „Izzivi medkulturnega sobivanja“ Ljubljana, 18. december.
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
DEVETLETNI PROGRAM OSNOVNE ŠOLE
Mag. Boris RUŽIČ, univ. dipl. inž. el. Inšpektor – višji svetnik
ANALIZA IZVAJANJA FLEKSIBILNEGA PREDMETNIKA V OE SLOVENJ GRADEC
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
Prostovoljstvo in socialna aktivacija ranljivih oseb
STROKOVNA PRAKSA IN MENTORSTVO
Lepo pozdravljeni na predstavitvi
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
SLOVENSKI VISOKOŠOLSKI PROSTOR
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
WtT 2. generacije Modul Zakaj in kako Revision 2015.
STROKOVNI POSVET FLEKSIBILNI PREDMETNIK IN AKTUALNI IZZIVI OSNOVNE ŠOLE TIMSKO IN MEDPREDMETNO POUČEVANJE Z ROKO V ROKI POD POGOJI FLEKSIBILNEGA PREDMETNIKA.
IZRAELSKI KURIKULUM Adriana Jordan.
Področje delovanja družbe VinKom.
PISA 2009 z vidika značilnosti učencev
Črtomir Bitenc, univ. dipl. psih
Interdisciplinarni doktorski študijski program VARSTVO OKOLJA
Različni pogledi na ukrepe za preprečevanje fluktuacije v organizaciji
MLADI RAZISKOVCI dr. Mitja SLAVINEC
Vrh malega gospodarstva Zdravko Počivalšek MINISTER Ljubljana, 12. 5
Kultura in klima organizacije
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
Družinska pismenost nekoč in danes
Prenos znanja in dejavnosti informiranja
VSEŽIVLJENJSKO IZOBRAŽEVANJE – izziv za prihodnost
CUDV Črna na Koroškem Šolsko leto 2008/2009
Projekt: Do višje kakovosti s samoevalvacijo Pripravile: Marjeta Bunford Selinšek, Karin Kaloh in Mirjana Colnarič Oš Franceta Prešerna Maribor Ljubljana,
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Samo Novak Šport hotel Otočec 5. november 2009
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
Maja Štante Vouk in Mojca Kastrin
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
Trendi razvoja transformativne mediacije
OSNOVE ZA IZVAJANJE TEČAJA / IZPITA
Pomen in potenciali pametnih mest in skupnosti Blaž GOLOB Direktor, SmartIScity d.o.o. EU forum za digitalno podjetništvo.
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
Predstavitev projekta PPF II
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
Avtizem.
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Upravljanje knjižnic - UK 12
NOVE OBLIKE SODELOVANJA V DOBI DIGITALNE TRANSFORMACIJE KMETIJSTVA
Novo Zelandski kurikulum
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Uporaba mikropodatkov Ankete o delovni sili v študijske namene
“Skupaj iz stiske” novinarska konferenca
Slovensko združenje za požarno varstvo
Vzpostavitev okvira socialnega dialoga v osrednjeslovenski regiji
REPUBLIKA SLOVENIJA Center za socialno delo Nova Gorica
Nove zahteve glede spremljanja mobilnosti v izobraževanju
(moderira mag. Pavla Karba, ZRSŠ)
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
Akcijsko raziskovanje za ZDT
Statistični sosvet za statistiko energetike
Fiskalna gibanja in politika
Statistika raziskovalno-razvojne dejavnosti
Zapis predstavitve:

IZOBRAŽEVANJE IN PODPORA ZA SPECIALNE IN REHABILITACIJSKE PEDAGOGE asist. Ana Bezenšek, prof. spec. in reh. ped. asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

MOTNJE AVTISTIČNEGA SPEKTRA (MAS) Ob diagnostičnih značilnostih so pri osebah z MAS pogosto pridružene: MDR Primanjkljaji na področju KOGNITIVNEGA FUNKCIONIRANJA Primanjkljaji na področju PRILAGOJENEGA VEDENJA NEŽELENO VEDENJE DRUGE MOTNJE 2 PRIMANJKLJAJA (American Psychiatric Association, 2013): Socialna komunikacija Ponavljajoča se vedenja, interesi in aktivnosti VEDENJSKA MOTNJA MOTNJA UČENJA SPECIFIČNE POTREBE IN OVIRE NA POTI DO SAMOSTOJNEGA ŽIVLJENJA asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

Otroci z MAS se lažje učijo iz OKOLJA, ki se jim PRILAGAJA POMOČ Kljub biološki osnovi MAS  mogoče doseči SPREMEMBE v odzivnosti s specifično, načrtovano in konstruktivno interakcijo z okoljem. Otroci z MAS se lažje učijo iz OKOLJA, ki se jim PRILAGAJA Uporaba Z DOKAZI PODPRTE PRAKSE POUČEVANJA lahko doprinese k pomembnemu napredku na področju življenja otrok z MAS in njihovih družin (Simpson,McKee, Teeter in Beytien, 2007). asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

POMANJKANJE PRIMERNE OBRAVNAVE otrok z MAS (Taylor in Seltzer, 2011). Strokovnjaki pri delu z otroki z MAS pogosto ne VPELJUJEJO Z DOKAZI PODPRTE PRAKSE POUČEVANJA (Hess, Morrier, Heflin in Ivey, 2008;National Research Council, 2001; Stahmer, Collings in Palinkas, 2005). PORAST POGOSTOSTI intenzivira potrebo po prilagoditvi našega sistema Velik POMEN zagotovitve edukacije strokovnjakov, da bi pri pedagoški praksi uporabljali z dokazi podprto prakso poučevanja otrok z MAS (Hill in Hill, 2012; Yell, Drasgow in Lowery, 2005; Zirkel, 2011). asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

Pomen kakovostnega izobraževanja otrok z MAS: KOMPETENTEN STROKOVNJAK  USTREZEN NAČIN DELA učinek, prihranek časa, zadovoljstvo, upad stresa, motivacija asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

Profil specialnega in rehabilitacijskega pedagoga (SRP) predstavlja enega izmed ključnih faktorjev kakovostne edukacije otroka na šoli (Jurišić, 2011) asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

OVIRE Številne ovire nam lahko pojasnijo zakaj je z dokazi podprta praksa poučevanja redko uporabljena v razredih na šolah s strani SRP-jev Pomanjkljiva raven UNIVERZITETNEGA izobraževanja (Morrier, Hess in Heflin, 2011). Šibke možnosti NADALJNEGA izobraževanja in usposabljanja na delovnem mestu že zaposlenih SRP-jev (Lang idr., 2010). Slaba učinkovitost KLASIČNIH oblik usposabljanja brez prakse in nadaljnje podpore v obliki supervizije (Bethune in Wood, 2013). Pomanjkanje ČASA (Lerman, Tetreault, Hovanetz, Strobel in Garro, 2008) Težavno sprejemanje NOVOSTI v primeru izključujoče sedanje prakse (Lang idr., 2010). FINANČNE ovire … asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

MODELI IZOBRAŽEVANJA SRP-jev Pristopi izobraževanja SRP-jev s področja z dokazi podprte prakse poučevanja otrok z MAS po svetu se razlikujejo vse od: Visokošolski modeli v smislu tradicionalnega (začetnega) dodiplomskega programa Različne druge oblike nadaljnjega izobraževanja Zahtevna medsebojna primerjava učinkovitost tako različnih modelov izobraževanja strokovnjakov Mogoča klasifikacija glede na stopnjo izkušenosti strokovnjakov s področja MAS na treh ravneh (National Research Council, 2001b) asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

- Začetno usposabljanje v sklopu dodiplomskega študijskega programa TRETJA RAVEN - Nadaljnja tehnična pomoč centro za avtizem ter dostop do verodostojnih virov - Občasna supervizija, skype konzultacije, ''coaching'', video konference, elektronska sporočila, telefonski pogovori DRUGA RAVEN - Stalno strokovno usposabljanje in podpora mentorja v sklopu 1. leta dela na šoli (glavni učitelj ali supervizor) -Svetovanje (konzultacije), delavnice, konference ter praktično usposabljanje PRVA RAVEN - Začetno usposabljanje v sklopu dodiplomskega študijskega programa - Predavanja in praksa asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

TUJINA izobraževanje in podpora UNIVERZE ŠOLE ON-LINE COURSE Columbia University Teachers College-New York Cardiff University Western New England University-Springfield JAVNE in/ali ZASEBNE ORGANIZACIJE University of South Florida-Tampa LITERATURA, PRIROČNIKI Fovel, 2002; Koegel & Koegel, 2006; Leaf & McEachin, 1999; Maurice, Green, & Luce, 1996; Webber & Scheuermann, 2008 SUPERVIZIJA KLINIČNO DELO Z OTROKI Z MAS asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

SLOVENIJA Otroci z MAS so v Sloveniji vključeni v vse ravni VIZ v preteklosti niso bili obravnavani kot posebna skupina OPP  usmerjeni pod skupino dolgotrajno bolnih otrok. Novela zakona: uvrstitev v novo skupino OPP (Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, 2011). Nujno USPOSABLJANJE in PODPORA strokovnjakom V SLO ni STALNIH MOŽNOSTI izobraževanja s področja z dokazi podprte prakse poučevanja NEREALEN NEPOSREDEN PRENOS modelov iz tujin PRIMERI DOBRE PRAKSE asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

PROJEKT ZORA Inštitut za avtizem, zavod za razvojno medicino, Ljubljana + AME Enoletno podiplomsko funkcionalno izobraževanje Strokovni delavci na področju zdravstvenega varstva, izobraževanja in socialnih zadev, ki obravnavajo otroke, mladostnike in odrasle z MAS 81 izobraženih strokovnjakov DOPRINOS: Dodatna TEORETIČNA in PRAKTIČNA ZNANJA za lažje razumevanje in prepoznavanje specifičnih posebnosti oseb z MAS na področju ZDRAVJA, ŠOLANJA IN SOCIALNEGA VKLJUČEVANJA SRP, socialni pedagogi, psihologi, logopedi, socialni delavci, delovni terapevti, vzgojitelji in učitelji asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

MODEL SI-VP NAMEN RAZISKAVE Oblikovati ter evalvirati SLO model izobraževanja o VP Nov slovenski model izobraževanja specialnih in rehabilitacijskih pedagogov (SRP) za delo z otroki z MAS (model SI-VP) po načelih vedenjskega pristopa (VP) Inštitut za avtizem, zavod za razvojno medicino, Ljubljana + Pef Lj 3 OŠ s prilagojenim programom, obdobje 6 mesecev Uporaba pri delu z otroci z MAS in pridruženo MDR v razredu Prenos osnove teorije in prakse na starše otrok MAS IMPLEMENTACIJA Umestitev vsebin VP v obstoječ sistem izobraževanja (dodiplomsko, podiplomsko, stalno strokovno izobraževanje) Posebni program VIZ (otroci z večjimi primanjkljaji in manj prilagojenim vedenjem, individualizacija, kadrovski pogoji, prilagodljiv kurikulum) asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

DOPRINOS MODELA SI-VP SRP OTROCI Z MAS Možnost novega intenzivnega dolgoročnega izobraževanja s področja VP Strokovna podpora v obliki supervizije Kombinacija teorije in prakse Kompetentnost predmetno specifičnega področja VP Predlog dopolnitve IP-ja (podporni vedenjski načrt) Objektivnost Dostop do strokovno relevantnih vsebin s področja VP Multidisciplinarnost in interdisciplinarnost Sodelovanje s starši in poenoten način dela OTROCI Z MAS Posebno izobraževanje in SRP podpora Raven prilagojenega vedenja Učna motivacija in odzivnost v VIZ procesu Napredek v domačem okolju STARŠI OTROK Z MAS Opolnomočenje staršev glede obvladovanja neželenega vedenja Okrepljena SRP pomoč pri preoblikovanju neželenega vedenja, ki starše skrbi Vključenost staršev v VIZ proces otroka z MAS Razbremenitev stresa v družini …predlagan nov model izobraževanja o VP predstavlja eno od možnosti, da v prihodnje dopolnimo manjkajoče znanje strokovnjakov v okviru slovenskega sistema za delo z otroki z MAS… asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

TREND IZOBRAŽEVANJA IN PODPORE Klasično teoretično izobraževanje  izkustveno Enosmerno izobraževanje  interaktivno dvosmerno s povratno informacijo Kratkoročno izobraževanje dolgoročno s podporo v obliki supervizije Priložnostno izobraževanje (seminar)  stalno (npr. univerzitetna oblika) Izobraževanje usmerjeno v strokovnjaka  v strokovnjaka + družino otroka z MAS asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

POGLED V PRIHODNOST Potreba po dodatnem izobraževanju in podpori strokovnjakov v šolskem prostoru za delo z otroki z MAS, tako pri učiteljih, kot tudi pri SRP-jih (Mavropoulou in Padeliadu, 2000; Williams idr., 2011). Komponente, ki prispevajo k učinkovitosti izobraževalnih modelov: DALJŠE časovno obdobje AKTIVNA udeležba (vključitev prakse) REFLEKSIJA ter možnost povratnih informacij (podpora v obliki supervizije) INTENZIVNI in interaktivni postopki usposabljanja (coaching, modelno učenje, preizkušanje konkretnih situacij na delovnem mestu) Potreba po RAZVOJU NOVIH MODELOV izobraževanja strokovnjakov, tako imenovanih ''training of trainers models'‚ ipd. asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

Povezanost s številnimi večplastnimi konteksti ustrezna obravnava otrok z MAS na šolah opolnomočenje staršev otrok z MAS Edukacija strokovnjakov Povezanost s številnimi večplastnimi konteksti Ni izoliran pojav odvisen od enega posameznika ali ene ustanove Potreba po vse tesnejšem sodelovanju med različnimi sistemi (VIZ, zdravstvo, socialno varstvo, domače okolje in širša skupnost) za čim večjo učinkovitost problematike otrok z MAS asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

MOJ NASVET TEBI, DRAGI UČITELJ video posnetek asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem