Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja Vodji panela: Mag. Mateja Podlogar, asistentka, vodja laboratorija za e-oskrbovanje Središče za e-poslovanje, Fakulteta za organizacijske vede Univerze v Mariboru Mag. Viktor Sterle, državni podsekretar, namestnik vodje sektorja za informatiko in komunikacije Sektor za informatiko, Ministrstvo za obrambo Republike Slovenije Panelisti: Mag. Milan Jelovčan, direktor za razvoj, informatiko in organizacijo Merkur d.d. Miha Blokar, univ.dipl.ing., strokovni svetovalec za področje upravljanja oskrbovalnih verig, SAP Slovenija Žiga Vaupot, univ.dipl.inž., vodja rešitev Oracle Slovenija
Opredelitev osnovnih pojmov Proces oskrbovanja: Proces oskrbovanja je sklenjeno zaporedje podprocesov (zbiranje podatkov o možnih dobaviteljih, pridobivanje ponudbe, izbiranje dobavitelja, sklepanje pogodbe, naročanje izdelka, prevzemanje ter plačevanje izdelka), ki se prične s potrebo kupca in konča s plačilom dobavitelju. Nakupovalni proces: Nakupovanje zajema nakupovanje izdelkov po sklenjeni pogodbi z izbranim dobaviteljem in zajema naslednje podprocese: naročanje, prevzemanje in plačevanje izdelka. Proces nakupovanja se po sklenjeni pogodbi z izbranim dobaviteljem lahko izvede samo enkrat ali večkrat v različnih časovnih presledkih. Oskrbovalna veriga: Oskrbovalna veriga je širši pojem od procesa oskrbovanja, ki vključuje zadevne procese v skupini podjetij (dobavitelj, kupec, proizvajalec in ponudnik storitev), ki se povezujejo med seboj z namenom pridobivanja, nakupovanja, izdelovanja, zbiranja in prodajanja izdelkov za končnega kupca. Oskrbovalna veriga zajema vse dobavitelje, ki oskrbujejo podjetje z izdelki in dobavitelje dobaviteljev.
Elektronsko oskrbovanje Dobavitelj 1 Kupec Internetne tehnologije Internetne tehnologije Dobavitelj 2 . Elektronsko poslovanje v procesu oskrbovanja (elektronsko oskrbovanje) je izmenjavanje sporočil o izdelku, storitvi, podatkih med kupci in dobavitelji z uporabo internetnih tehnologij in standardov izmenjave (EANCOM, EDIFACT, XML). Podjetja morajo urediti poslovanje znotraj podjetij in nato povezati svoje celovite informacijske sisteme s sistemi svojih dobaviteljev. Dobaviteljevi dobavitelji Dobavitelj n
Koristi elektronskega poslovanja Zmanjševanje stroškov Skrajšanje časa Poenostavljanje procesov Večje število elektronskih transakcij Izboljšanje kvalitete izvajanja poslov Z elektronskim poslovanjem v procesu oskrbovanja skušajo kupci in dobavitelji zmanjšati stroške, prihraniti čas, poenostaviti procese, povečati število elektronskih transakcij in s tem izboljšati kvaliteto izvajanja poslov. Elektronsko poslovanje v procesu oskrbovanja odpira nove poslovne priložnosti in omogoča tesnejše sodelovanje med kupci in dobavitelji. Da pa lahko vse to dosežemo, je potrebno spremeniti način poteka procesov; potrebno jih je preoblikovati procese. Kupcu je potrebno zagotoviti oskrbovanje z izdelki in storitvami tako hitro, kot želi; ob taki kakovosti, kot jo zahteva in najnižji možni ceni. Poleg preoblikovanja procesov je pomembna tudi tehnologija, ki jo podjetje uporabi za e-oskrbovanje. Odpiranje novih priložnosti Tesnejše sodelovanje Kupec Dobavitelj P r e o b l i k o v a n j e p r o c e s o v
Razmere v Sloveniji - izkušnje z elektronskim poslovanjem v tem procesu Vpliv na število dobaviteljev 30,8% zmanjševanje števila 19,5% večanje števila Vpliv na število posrednikov oskrbovalne verige 70,7% zmanjševanje števila Najpogostejši podproces oskrbovanja: Plačevanje dobavitelju Zbiranje podatkov o možnem dobavitelju Pridobivanje ponudbe Pošiljanje naročila dobavitelju V juniju je bila izvedena raziskava s področje elektronskega oskrbovanja med 250 velikimi podjetji, ki imajo spletno stran in so največja po prihodku.
Način izmenjavanja najpogostejših sporočil Na standardiziran način podjetja najpogosteje (15%) izmenjujejo naročilo, sledi plačilni nalog (13,5%), potrditev naročila (6%) in račun (6%). Nekoliko manj pa podjetja na standardiziran način izmenjujejo dobavnico/prevzemnico (4,5%), katalog izdelkov/storitev (3%) in ponudbo (3%).
Namen panela e-oskrbovanje v podjetjih tehnologije e-oskrbovanja predvsem z vidika problemov njihove uporabe Vidik: uporabnikov in ponudnikov teh tehnologij.