Predstavitev Zakona o socialnem podjetništvu Tadej Slapnik poslanec Državnega zbora Republike Slovenije.

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
NADZOR in PRISTOJNOSTI
Advertisements

DELOVNO PRAVO disciplinska in odškodninska odgovornost
Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
Mag. Boris RUŽIČ, univ. dipl. inž. el. Inšpektor – višji svetnik
POSVET VODSTEV GASILSLIH DRUŠTEV
Pravilnik o načinu in postopku preverjanja in potrjevanja nacionalnih poklicnih kvalifikacij Ljubljana, Darja Čot Ministrstvo za delo, družino.
namestnica varuhinje človekovih pravic
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Prostovoljstvo in socialna aktivacija ranljivih oseb
WELLNESS TURIZEM V OKVIRU ZDRAVILIŠKEGA TURIZMA
STROKOVNA PRAKSA IN MENTORSTVO
SLOVENSKI POKOJNINSKI SISTEM
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
BILANCA STANJA IN IZKAZ POSLOVNEGA IZIDA
SKRB ZA VARNOST NA DELOVNEM MESTU
PRAVICE IN OBVEZNOSTI SINDIKALNEGA ZAUPNIKA
Predstavitev področja: ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
NAŠA HRANA, PODEŽELJE in NARAVNI VIRI PO 2021
Davek na dodano vrednost
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
_____________________________________ Ministrstvo za obrambo
Vrh malega gospodarstva Zdravko Počivalšek MINISTER Ljubljana, 12. 5
Predstavitev rezultatov Razvojnega programa SOČA 2013 (za Svet zavoda)
FORUM SOCIALNEGA PODJETNIŠTVA
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
VSEŽIVLJENJSKO IZOBRAŽEVANJE – izziv za prihodnost
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
Spodbujanje enakopravnosti oseb LGBTI v Evropski uniji
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
Predstavitev 2. javnega razpisa
dr.Tanja Podbevšek, uni.dipl.ing.
Nacionalni strateški referenčni okvir
EVROPA ZA DRŽAVLJANE LETO 2009 EVROPSKO LETO
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja
DECEMBRSKO STROKOVNO SREČANJE DELOVNIH TERAPEVTOV
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
Predstavitev projekta PPF II
Operativni program razvoja človeških virov za obdobje (OP ESS)
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Upravljanje knjižnic - UK 12
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
DRŽAVNI SVET Ljubljana,
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
PREVERJANJE IN POTRJEVANJE NACIONALNIH POKLICNIH KVALIFIKACIJ
Slovensko združenje za požarno varstvo
Vzpostavitev okvira socialnega dialoga v osrednjeslovenski regiji
Predstavitev 2. javnega razpisa
Varnost in zdravje pri delu za delavce vseh generacij
Gradi mostove! Jože Podgoršek - 5. regionalna nepremičninska konferenca, Ljubljana 2015.
Katalog odgovorov.
Statistični sosvet za statistiko energetike
OBLIKOVANJE CEN STORITEV OBVEZNIH OBČINSKIH GJS VARSTVA OKOLJA Postopek izdaje pozitivnih strokovnih mnenj mag. Franc Lenarčič Januar 2010.
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Statistični sosvet za statistiko energetike
ŠTIPENDIJE za študij v tujini
Fiskalna gibanja in politika
4. J A V N I P O Z I V za izbor operacij za uresničevanje ciljev Strategije lokalnega razvoja LAS Po poteh dediščine od Turjaka do Kolpe na problemskem.
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Kako pripraviti javno prireditev
Zapis predstavitve:

Predstavitev Zakona o socialnem podjetništvu Tadej Slapnik poslanec Državnega zbora Republike Slovenije

Namen: Z zakonom o socialnem podjetništvu želimo v Sloveniji omogočiti načrtovan in skladen razvoj socialnega podjetništva.   Zakon opredeljuje:   1. kateri subjekti lahko delujejo kot socialna podjetja,   2. kakšne pogoje morajo izpolnjevati,   3. opravljanje katerih dejavnosti izkazuje njihov družbeno koristen značaj 4. katere skupine ljudi morajo podjetja zaposlovati, da jim je za to pripoznan tudi javni interes.

Predlog zakona o socialnem podjetništvu:   - opredeljuje pojem socialnega podjetništva po merilih, kot jih opredeljuje Evropska komisija - uvaja odprt sistem socialnega podjetništva (kot socialna podjetja različni tipi pravnih oseb, ki lahko zadostijo v zakonu predpisanim kriterijem), - določa cilje in načela, po katerih se morajo ustanoviti (ali preoblikovati) pravne osebe, ki želijo poslovati kot socialna podjetja ali po njih poslovati, - določa področja, na katerih so dejavnosti družbeno koristne in ki jih lahko opravljajo socialna podjetja in - določa najbolj ranljive skupine ljudi na trgu dela, katerih zaposlovanje v socialnih podjetjih je družbeno koristno.  

V socialno podjetništvo se lahko vključujejo pravne osebe:   - katerih namen ustanovitve ni pretežno ali izključno pridobivanje dobička, - so v pretežni meri ustanovljene za proizvodnjo, prodajo in izvajanje storitev na trgu na področjih, ki so prepoznana kot družbeno koristna, to so socialna podjetja TIP-a A, - ali pa so ustanovljene z namenom, da za opravljanje takšnih dejavnosti zaposlujejo najbolj ranljive skupine ljudi na trgu dela to so socialna podjetja TIP-a B.    

Socialna podjetja poslujejo po načelih:   - zasebne pobude za ustanovitev, - nepridobitnega in socialnega namena ustanovitve, - prostovoljnega delovanja, - neodvisnosti, - tržne naravnanosti, - vključevanja prostovoljnega dela, - enakopravnosti članstva, - sodelovanja zaposlenih pri upravljanju, - preglednosti poslovanja in družbene koristnosti.  

Dejavnosti socialnega podjetništva se lahko opravljajo na področjih: - socialnega varstva, - družinskega varstva, - varstva invalidov, - znanosti, raziskovanja, izobraževanja in vzgoje, - zagotavljanja in organiziranja mladinskega dela, - varstva in promocije zdravja, - zagotavljanja socialne vključenosti, spodbujanja zaposlovanja in poklicnega usposabljanja oseb, ki so brezposelne ali jim grozi brezposelnost, - posredovanja zaposlitve osebam iz 6. člena tega zakona, vključno z dejavnostjo zagotavljanja dela takšnih delavcev drugemu delodajalcu, - ekološke proizvodnje hrane, - ohranjanja narave, urejanja in varstva okolja in zaščite živali, - spodbujanja uporabe obnovljivih virov energije in razvoja zelene ekonomije,  

Dejavnosti socialnega podjetništva se lahko opravljajo na področjih: - turizma za osebe, ki jim življenjske razmere onemogočajo ali ovirajo dostop do turističnih storitev, na način, ki spoštuje vrednote trajnosti, dostopnosti in solidarnosti (socialni turizem), - trgovine za socialno ogrožene osebe (socialna trgovina) ter trgovine, ki zagotavlja prodajo proizvodov majhnih proizvajalcev iz gospodarsko najbolj nerazvitih okolij na temelju etičnih, preglednih in enakopravnih poslovnih razmerij med proizvajalci in trgovcem, usmerjenih predvsem v zagotavljanje možnosti pravičnega plačila proizvajalcev in s tem njihovega preživetja (pravična trgovina) ter trgovine s storitvami in proizvodi iz dejavnosti socialnega podjetništva, - kulture, tehnične kulture in ohranjanja kulturne, tehnične in naravne dediščine, - amaterskega športa in telesne kulture, katere namen je rekreacija in socializacija, - reševanja in zaščite, - spodbujanja razvoja lokalnih skupnosti, - podpornih storitev za socialna podjetja.  

Status socialnega podjetja lahko pridobi nepridobitna pravna oseba, če: - je ustanovljena za trajno opravljanje dejavnosti socialnega podjetništva na način, da bo trajno zaposlovala najmanj enega delavca v prvem letu in najmanj dveh delavcev v nadaljnjih letih poslovanja - socialno podjetje tipa A - je ustanovljena za zaposlovanje težje zaposljivih oseb na način, da bo določeno dejavnost opravljala s trajnim zaposlovanjem najmanj tretjine teh delavcev od vseh zaposlenih delavcev - socialno podjetje tipa B - in izpolnjuje druge pogoje, ki jih določa zakon o socialnem podjetništvu in zakon, ki ureja pravno organiziranost posamezne vrste nepridobitne pravne osebe. - Status socialnega podjetja nepridobitna pravna oseba ohrani le, če v rokih, ki jih določa zakona izkaže, da je pričela zakonito opravljati dejavnost socialnega podjetništva ali drugo dejavnost in da je dosegla določeno število zaposlenih delavcev - tip A ali strukturo zaposlenih delavcev - tip B. - Za ohranitev statusa socialnega podjetja mora po izteku drugega koledarskega leta poslovanja socialno podjetje tipa A iz dejavnosti socialnega podjetništva v letnem poročilu izkazati najmanj 40 odstotkov vseh prihodkov, po tretjem in vseh nadaljnjih letih poslovanja pa najmanj 50 odstotkov vseh prihodkov. - Socialno podjetje mora ves čas poslovati po načelih socialnega podjetništva, kot jih določa zakon.

Nepridobitnost delovanja:   Socialno podjetje mora dobiček in presežke prihodkov nad odhodki iz dejavnosti socialnega podjetja namenjati za opravljanje dejavnosti, ki jih opravlja kot socialno. Delitev dobička in presežkov prihodkov oziroma premoženja ni dovoljena, razen če poseben zakon ne določa drugače (v tem primeru ne sme presegati 20% vsega ustvarjenega dobička ali presežka prihodka v določenem letu). Kot posredna delitev dobička ali presežkov prihodkov se šteje: - izplačevanje nagrad odgovornim osebam, članom uprave ali drugih organov ali delavcem; - izplačevanje plač v višini, ki za več kot za 30 odstotkov presega izhodiščne plače za posamezni tarifni razred, določene s kolektivnimi pogodbami za posamezne dejavnosti, razen če ta znesek ne dosega minimalne plače ali če socialno podjetje izkaže potrebe po specifičnih poklicih; - izplačevanje povračil stroškov, ki presegajo zneske, ki jih določa predpis, ki določa višino povračil stroškov v zvezi z delom in drugih odhodkov

Podporno okolje:   - za oblikovanje politike razvoja socialnega podjetništva zakon predvideva ustanovitev Sveta vlade za socialno podjetništvo, - za izvajanje podpornih nalog (priprava izvedbenih načrtov in kataloga aktivnosti, analiziranje potreb razvoja socialnega podjetništva, spremljanje poslovanja socialnih podjetij) predlog zakona določa pristojnost Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, - izvajanje ukrepov spodbujanja socialnega podjetništva bo opredeljeno v strategiji razvoja socialnega podjetništva ( v njej bodo opredeljeni ukrepi in viri sredstev financiranja, za izvedbo načrtovane politike in ukrepov ter izvedben načrt, s katalogom aktivnosti),       -

HVALA ZA POZORNOST ! Dodatne informacije: Tadej Slapnik Poslanska skupina Zares Šubičeva 4 1000 Ljubljana E: tadej.slapnik@zares.si M: 031 348 930  

Kaj sledi po sprejemu zakona Kaj sledi po sprejemu zakona? - Vlada v roku šestih mesecev od uveljavitve tega zakona izda uredbo v katerih določi dejavnosti socialnega podjetništva. - Vlada najkasneje do 1. 1. 2012 sprejme Strategijo razvoja socialnega podjetništva za plansko obdobje od 2012 - 2015 in program ukrepov za leti 2012 in 2013. - Vlada imenuje Svet vlade za socialno podjetništvo najkasneje v roku šestih mesecev od uveljavitve tega zakona. - Pristojni minister najkasneje do 1. 1. 2012 izda podzakonski predpis v katerem opredeli podrobnejši način spremljanja poslovanja socialnih podjetij - Slovenski inštitut za revizijo najkasneje do 31. 10. 2011 predloži računovodski standard z katerim se določi vsebina in način sestave letnega poročila socialnega podjetja ter prilog, ki omogočajo ugotavljanje poslovanja socialnega podjetja po načelih socialnega podjetništva, predvsem pa: - razmejitev prihodkov iz dejavnosti socialnega podjetništva od prihodkov iz drugih dejavnosti in drugih virov, z opredelitvijo odstotka glede na višino sredstev,  

Kaj sledi po sprejemu zakona Kaj sledi po sprejemu zakona? Računovodski standard za socialna podjetja: - prikaz prihodkov in odhodkov iz naslova spodbud, olajšav in oprostitev na podlagi tega in drugih zakonov, - prikaz števila zaposlenih delavcev v obdobju najmanj devetih mesecev v letu ali števila in strukture delavcev glede na zahteve zakona in števila prostovoljcev, če poseben zakon ne določa drugače, - razporejanje dobička oziroma presežkov prihodkov po namenu, - pojasnilo o doseganju ciljev socialnega podjetništva in namena socialnega podjetja (poslovno poročilo). - Slovenski inštitut za revizijo po sprejemu soglasja s strani pristojnih ministrstev objavi računovodski standard v Uradnem listu Republike Slovenije. - Za izvajanje nalog, določenih v zakonu, se v pristojnem ministrstvu v roku šest mesecev po uveljavitvi tega zakona organizira posebna organizacijska enota za socialno podjetništvo. Zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in se prične uporabljati 1. 1. 2012.