PEŠCI OTROCI IN MLADOSTNIKI

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Ali je zdravljenje otrok res brezplačno?
Advertisements

VARNO NA POTI V ŠOLO.
Prometno preventivne aktivnosti za večjo varnost otrok
VARNO NA POTI V ŠOLO.
Evropski teden mobilnosti 2016 v vrtcu otona župančiča črnomelj
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
VARNO S SONCEM Predstavitev dela v programu v šolskem letu 2012/2013
Ester Potočar, Saša Arh, Mateja Bojić
DEVETLETNI PROGRAM OSNOVNE ŠOLE
PEDOMETER PRI POUKU ŠPORTNE VZGOJE
OKOLICA ŠOLE – DO KODER NAM SEŽE POGLED
Preberite te nasvete, če želite izvedeti, kako: 1 Prilagodite logotip
Moj domači kraj, varna pot v šolo
Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
Mag. Boris RUŽIČ, univ. dipl. inž. el. Inšpektor – višji svetnik
ZA VEČJO VARNOST NA GRADBIŠČIH
MOJIH 5 ČUTOV Klavdija Štrancar.
ANALIZA IZVAJANJA FLEKSIBILNEGA PREDMETNIKA V OE SLOVENJ GRADEC
PREVENTIVNI UKREPI PRI ZASTRUPITVAH
STROKOVNA PRAKSA IN MENTORSTVO
Lepo pozdravljeni na predstavitvi
VZORNIKI, IDEALI , AVTORITETE
Odpadki DA samo NE na mojem dvorišču
„Ostanimo mobilni“ Delavnica za tretje življenjsko obdobje
SKRB ZA VARNOST NA DELOVNEM MESTU
Črtomir Bitenc, univ. dipl. psih
Interdisciplinarni doktorski študijski program VARSTVO OKOLJA
ZADRŽANJE PRAVICE DO ZDRAVSTVENIH STORITEV IN
B22.
KARIERNO SVETOVANJE.
VARNO NA KOLESU šolsko leto 2018/2019
Ne slišim, ne vidim, kako naj razumem?
Priporočila za področje ZP
_____________________________________ Ministrstvo za obrambo
MOBBING.
Postopek prodaje vozila
NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
Družinska pismenost nekoč in danes
POZORNOST IN KONCENTRACIJA, UČNI STILI
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
VSEŽIVLJENJSKO IZOBRAŽEVANJE – izziv za prihodnost
CUDV Črna na Koroškem Šolsko leto 2008/2009
Projekt: Do višje kakovosti s samoevalvacijo Pripravile: Marjeta Bunford Selinšek, Karin Kaloh in Mirjana Colnarič Oš Franceta Prešerna Maribor Ljubljana,
Poročilo o delu in akcijski načrt za projekt Učenje učenja ŠC NM Srednja šola Metlika šolsko leto 2011/2012.
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
Maja Štante Vouk in Mojca Kastrin
STAREJŠI V SLOVENIJI.
Uporaba LOGGER PROja Aktiv fizikov SEŠTG
dr.Tanja Podbevšek, uni.dipl.ing.
OSNOVE ZA IZVAJANJE TEČAJA / IZPITA
UKREPI IN NORMATIVI ZA VARSTVO PRI DELU
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
VSI ZA ENEGA, EDEN ZA VSE Alenka Podlogar
HOKEJ NA LEDU Avtor: Hoky hockey.
Invalidi.
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
BIPOLARNA MOTNJA.
“Skupaj iz stiske” novinarska konferenca
Splošna matura 2019.
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
1. PREBERI IN NAJDI VSILJIVCA.
KVIZ ZA UČENCE 4. IN 5. RAZREDA OSNOVNE ŠOLE
VEM! za kolesarje NALOGA 2. SKLOPA
Usmeritve za prostorski razvoj Goriška razvojna regija
Zapis predstavitve:

PEŠCI OTROCI IN MLADOSTNIKI Vozniki Vozila Varnost Pripravila: Mateja Markl Javna agencija RS za varnost prometa, Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Preventiva

Pregled vsebine Statistika in prometne nesreče otrok in mladostnikov Varnost otrok – pešcev v prometu Prometna pravila za pešce Zdravstveni vidiki pešačenja Prva pomoč Predlog za izvedbo dogodka Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Nujni ukrepi za večjo varnost otrok Otroci so v prometu ena izmed najbolj ogroženih skupin udeležencev Najbolj so ogroženi kot potniki v vozilih, pešci in kolesarji Zaradi svojih značilnosti so ranljivejši za udeležbo v prometni nesreči! Nujni ukrepi za večjo varnost otrok Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Med njimi ni bilo otrok 0-15let ter mladostnikov Pešci v prometu Po statističnih podatkih je delež udeleženosti pešcev v prometnih nesrečah v povprečju 15,0 % Vozniki Vozila V letu 2014 se je smrtno ponesrečilo 14 pešcev  13% med vsemi žrtvami PN; Med njimi ni bilo otrok 0-15let ter mladostnikov 2 mlada 18-24 let Varnost Preventiva

Ogroženost po starostnih skupinah Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Ogroženost po lokaciji Glede na lokacijo izstopajo: nesreče na cestišču (66 %), križišča (12 %) nesreče na prehodih za pešce (9 %). Velika večina prometnih nesreč z udeležbo pešcev je znotraj naselij, pri prečkanju ceste! Po vzrokih prometnih nesreč z udeležbo pešcev izstopajo: neupoštevanje pravil o prednosti (predvsem s strani vozil, 28 %), premiki z vozilom (npr. na parkiriščih, dvoriščih, delo z vozili) (19 %) nepravilnosti pešca (16 %) neprilagojene hitrosti vozil (11 %) Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Mlajši PEŠCI v prometu • največ prometnih nesreč s smrtnim izidom pešcev se zgodi v temnem delu dneva, v jesensko zimskem obdobju leta (oktober - februar) približno 2/3; • med poškodovanimi pešci prevladujejo otroci osnovnošolske starosti 7 do 14 let. nadpovprečno so ogroženi pešci v starostni skupini nad 54 let (povprečna starost umrlih pešcev v 2014 je skoraj 60 let); ter mladi 18-24 let; Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Zakaj so mlajši v prometu bolj ogroženi? Telesne značilnosti otrok  manjši, slabša kooridnacija  zato slabše vidni čez ovire, več napak Manjši obseg vidnega polja  manj opazijo Še nerazvite miselne sposobnosti za varno udeležbo v prometu  slabše razumevanje in ocena razdalj, hitrosti, časa Slabši spomin in usmerjanje pozornosti večji vpliv čustev, manjša kontrola ravnanja  strah, veselje bolj izrazito, lahko več napak, spregledajo, napačno odločijo Neprilagojenost prometne infrastrukture Vozniki Vozila Varnost Preventiva

NE ODLAŠAJMO S PROMETNO VZGOJO, OTROCI PA SAMI POZNO V PROMET! ZATO... NE ODLAŠAJMO S PROMETNO VZGOJO, OTROCI PA SAMI POZNO V PROMET! Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Glavni dejavniki tveganja Razvoj in oblikovanje VOZILA Načrtovanje urbanega prostora Prva pomoč in zdravstvena oskrba Vozniki VARNOST PEŠCEV Ravnanje VOZNIKOV Vozila Oblikovanje CEST Ravnanje PEŠCEV Varnost Preventiva

Ukrepi za zmanjšanje ogroženosti Osveščanje otrok, mladostnikov + njihovih staršev Izobraževanje  učenje prometnih pravil in predpisov Prilagoditev cestne infrastrukture daljši varovalni časi ustrezna prilagoditev cest (otoki za pešce, dodatne ograje, zvočni signali…) Praktični tečaji varne udeležbe v prometu: opozarjanje na primerno VIDNOST v prometu (uporaba odsevnih nalepk, telovnikov, kresničk in trakov), pregled lokalnih nevarnih točk in odsekov. Učenje varnega ravnanja na poti v šolo Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Nujni ukrepi za varnost otrok Spremstvo mlajših otrok (zakonsko določeno do 7. leta vidnost in varnost v prometu (svetla oblačila, odsevniki) Uporaba rumene rutice v 1. in 2. razredu OŠ  znak začetnikov v prometu učenje in prometna vzgoja, Dovolj praktičnih izkušenj v prometu zavedanje morebitnih slabših sposobnosti za varno udeležbo v prometu,  dodatna previdnost izogibati se bolj prometnim cestam, večjih hitrosti  varne šolske poti Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Prometna pravila za otroke pešce PEŠEC: Ne sme samostojno v promet do 7. leta starosti  SPREMSTVO Prečka na označenih prehodi za pešce ali semaforiziranih Pri prečkanju: se ustavi korak pred voziščem Pogleda levo –desno- levo Prečka, Na sredini pogleda desno Prvo in drugo – šolci obvezno uporaba rumene rutice Odsevniki (kresnička, odsevne površine na torbah…) Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Varna udeležba v prometu -Glavna prometna signalizacija- Steza za mešan promet pešcev in kolesarjev Vozniki Vozila Steza za kolesarje in pešce Konec steze za pešce in kolesarje Varnost Območje za pešce Konec območja za pešce Konec območja umirjenega prometa Območje umirjenega prometa Preventiva

Kako hitro voznik opazi pešca Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Kako hitro voznik opazi pešca Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Priporočljiva odsevna oprema za pešce Odsevni trak Oblačila z odsevniki Vozniki Vozila Kresnička Varnost Odsevni jopič Preventiva

Nasveti za varno pešačenje Hoja po pločniku, če pločnika ni hodimo izven naselja po levi strani, da vidimo nasproti vozeča vozila pri izboru cest izbrati manj prometne ceste, prečkanje ceste na označenem prehodu za pešce Vedno se prepričati, da lahko varno prečkam nakazati prečkanje ceste z roko in počakati, da nam vozniki odstopijo prednost izsiljevanje prednosti vozilom je nevarno Dodatna pozornost na voznike, ki zavijajo levo ali desno (nas lahko spregledajo) Nikoli ne prečkam izven prehoda, sploh na večpasovnih cestah Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Akcija Začetek šole Preventivno gradivo: knjižice Prvi koraki v svetu prometa, plakati in letaki Šolska pot Pregledi in urejanje varnih šolskih poti  tehnične komisije občinskih SPV Načrti varnih šolskih poti  vris in opis poti, nevarnih mest, seznanitev učencev in staršev, vloge: pešec, potnik, kolesar Vzgojni načrt šole  vključitev prometne vzgoje (šolski prevoz, uporaba varnostnega pasu, kolesarske čelade, odsevnikov) Rumene rutice  obvezne za prvošolce in drugošolce!!! Varovanje otrok na šolskih poteh  prvi dnevi, celoletna Šolska prometna služba Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Varnost pešcev - Akcija Bodi preViden Nacionalna preventivna akcija gradiva in medijska kampanja glavne ciljne skupine: pešci, starejši in mladostniki najbolj ogroženi aktivnosti po šolah  pisanje pisem babicam in dedkom razdeljevanje in opozarjanje pešcev na uporabo odsevnih predmetov  odsevni trakovi preventivni dogodki na lokalni ravni – jeseni in pozimi sodelovanje z drugimi organi: nadzor Policija, inšpekcije Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Opozarjanje voznikov Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Zdravstveni vidiki hoje Pešačenje zdravo za telesno zdravje – vzdržljivost, zmerna obremenitev Minimalno 30 min. /dnevno  priporočena aktivnost Previdnost pri vročini, prevelikem naporu, drugih zdravstvenih težavah (visok pritisk, težave z ravnotežjem, uporaba nekaterih psihoaktivnih zdravil, težave s hrbtenico) Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Prva pomoč Najpogostejše poškodbe izvirajo iz padcev: odrgnine, poškodbe kosti, poškodbe sklepov, poškodbe glave… Kako ravnati v primeru poškodbe oziroma padca? potrebno zavarovati teren in poklicati reševalno službo na telefonsko številko 112 z udov odstranimo nakit, saj bi le-ta ob otekanju uda lahko povzročil stisnjenje žil in motnje pretoka krvi za preprečitev nadaljnjih poškodb se zmanjša bolečino, potrebno je mirovanje in imobilizacija poškodovanega sklepa oz. uda v položaju, ki poškodovancu najbolj ustreza. Poskrbimo za čim prejšnji prevoz do ustrezne zdravstvene ustanove Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Predlog za izvedbo dogodka Izobraževalni dogodek - za otroke in mladostnike: Pri pouku v osnovnih in srednjih šolah, na razrednikovih urah, Starši na roditeljskih sestankih Preko spletnih strani, avla šole Najprej predavanje – kratko za otroke, starše, v sodelovanju z občinskim SPV Nato ogled nevarnih točk v prometu (pripraviti “peš turo” v prometnem okolju-mesto, semaforji in izven mesta): varna hoja, opozarjanje nase, upoštevanje prednosti, ustrezno obnašanje na križiščih, ogled nevarnih točk s svetovanjem. Osveščanje glede uporabe odsevnikov  preventivni dogodek (Vidko) Nadzor in opozarjanje pešcev v prometu (popoldan, zvečer, bližina trgovine, gostilne, cerkve…) Vozniki Vozila Varnost Preventiva

PRIPOROČILA ZA VEČJO VARNOST PEŠCEV Hodite po pločniku. V primerih, ko ni pločnika, hodite ob robu cestišča ob levem robu, tako da vidite nasproti vozeča vozila. Cesto vedno prečkajte na označenih ali semaforiziranih prehodih za pešce (ob zeleni luči). Če v bližini ni prehoda, bodite dodatno pozorni na bližajoča vozila. Vedno se prepričajte preden prečkate cesto – poglejte levo – desno in še enkrat levo. Bodite vidni – vozniki vas morajo opaziti pravočasno, da bi lahko ustrezno ravnali: izogibajte se voznikovemu mrtvemu kotu, ker vas ne vidi (še posebej problematično pri tovornih vozilih in avtobusih) z voznikom vzpostavitev očesni kontakt – tako se prepričate, da vas je opazil nosite svetla oblačila in odsevnike uporabite lučko ali mobitel, če hodite ob cesti ponoči izven naselja Odrasli vedno držite otroke za roko, ko hodite ob cesti. Otroci se ne smejo igrati ob cestišču. Pešačenje in alkohol? – tudi pri pešcih je alkohol dejavnik tveganja, saj zmanjšuje spodobnost pešca za ustrezno presojo, zaznavne in fizične sposobnosti. Če pijete alkohol raje uporabite taxi, varen prevoz prijatelja ali javni prevoz. Prav tako bodite pozorni na učinke dovoljenih in nedovoljenih drog. Upoštevajte predpise – pešci nimajo absolutne prednosti, upoštevajte rdečo luč na semaforju, prepoved pešačenja itd. Na avtocesti ne smemo pešačiti ali se zadrževati izven vozila ob cestišču. V primeru kritičnega dogodka poskrbimo za svojo varnost in se umaknimo na varno za zaščitno ograjo. Prav tako vedno uporabimo odsevni telovnik. Vozniki Vozila Varnost Preventiva

PRIPOROČILA VOZNIKOM ZA VEČJO VARNOST PEŠCEV Bodite strpni do ranljivejših udeležencev (pešcev, kolesarjev, starejših, otrok) v prometu in pokažite prometno kulturo. V naseljih in v bližini prehodov za pešce zmanjšajte hitrost in bodite pripravljeni, da nenadoma ustavite. Pešce je težko opaziti v temi ali mraku, posebej če ne uporabljajo odsevnikov, zato morate biti dodatno pozorni in zmanjšati hitrost. Pešce lahko pričakujete ob vseh priložnostih, tudi tam, kjer je prepovedano (na AC, izven naselja) Pešcem pri prehodu za pešce vedno ustavite, saj imajo prednost, ter jim tako omogočite varno prečkanje ceste. Ne prehitevajte ali vozite mimo vozila, ki je ustavil pešcu za prečkanje ceste. Pri zavijanju bodite dodatno vedno pozorni na pešce in kolesarje, ki prihajajo s strani, saj jih zlahka spregledate. Še posebej bodite previdni v bližini trgovin, hiš, šol in igrišč ter drugod, kjer so pogosto otroci in starejši, ki so še posebej ranljivi. Vozniki Vozila Varnost Preventiva

Vprašanja? Več informacij: www.avp-rs.si HVALA ZA POZORNOST! Za konec… Vozniki Vozila Varnost Preventiva