6. predavanje Dobro jutro!.

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Izdelal: David Treven, 3.Ga
Advertisements

19. mednarodno posvetovanje
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
WELLNESS TURIZEM V OKVIRU ZDRAVILIŠKEGA TURIZMA
SLOVENSKI POKOJNINSKI SISTEM
K O M B I N A T O R I K A   Obravnava posebne naloge povezane s končnimi množicami. Kompleksija je podmnožica končne množice Število elementov v kompleksiji.
EKONOMIKA.
7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje
Posvetovanje ZBDS, Bled, 2007
BILANCA STANJA IN IZKAZ POSLOVNEGA IZIDA
Trinivojska arhitektura v sistemih za obračunavanje storitev
TRŽENJE NAČRT TRŽENJA.
ZADRŽANJE PRAVICE DO ZDRAVSTVENIH STORITEV IN
Davek na dodano vrednost
Priporočila za področje ZP
Vektorji.
Tina Makovec Podpredsednica Prodaja po svetu
Postopek prodaje vozila
Predstavitev rezultatov Razvojnega programa SOČA 2013 (za Svet zavoda)
Nova naročila v industriji – analiza podatkov in sprememba Uredbe EU
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Metode in tehnike reševanja problemov
Potenciali slovenske industrije
EKP/EMP 3. predavanje Str 37 – 45.
VSEŽIVLJENJSKO IZOBRAŽEVANJE – izziv za prihodnost
Naj bo IT investicija ali strošek?
POSLOVANJE GOSPODARSTVA CELJSKE REGIJE
POSLOVANJE GOSPODARSTVA CELJSKE REGIJE
BLAGO.
VSAK MESEC IZGUBLJAMO ZARADI SLABEGA IZKORISTKA POTENCIALA ZAPOSLENIH
PRAVIČNA TRGOVINA.
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
NEWTONOVI ZAKONI fizika
Uporaba LOGGER PROja Aktiv fizikov SEŠTG
dr.Tanja Podbevšek, uni.dipl.ing.
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
LIMITA ZAPOREDJA LIMITA FUNKCIJE
ENERGETSKO POGODBENIŠTVO- finančni vir ali jamstvo za prihranke?
Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja
LED DIODE.
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
Elektronsko poslovanje v Abanki
KEMIJSKO RAVNOTEŽJE.
Dejan Zver, direktor trženja Gorenje Surovina d.o.o.
Načrtovanje tehnologij in izdelkov (NTI)
STANJE V KMETIJSTVU V LETU 2013 IN PRVE NAPOVEDI ZA LETO 2014 XXIX tradicionalni posvet Javne službe kmetijskega svetovanja Laško, Kongresni center.
Pomen energije za gospodarstvo
Ocena rasti BDP Bojan Ivanc, CFA, CAIA, vodja analitske skupine SKEP GZS Ljubljana, 2. junij 2014.
Ime izdelka.
Poročilo o finančni stabilnosti, junij 2019
SUPERPREVODNOST.
Upravljanje knjižnic - UK 12
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
Irish Pub pri Veselem Skratu
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Kako določimo ploščino pravokotnika?
Fire Wall ( Požarni zid )
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
 LOGOTIP.
M. Šifrar: Rakete na vodni pogon
OBLIKOVANJE CEN STORITEV OBVEZNIH OBČINSKIH GJS VARSTVA OKOLJA Postopek izdaje pozitivnih strokovnih mnenj mag. Franc Lenarčič Januar 2010.
Sosvet za statistiko cen 23. november 2012
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
VZROKI ZA SVETOVNO GOSPODARSKO KRIZO
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI
Fiskalna gibanja in politika
Zapis predstavitve:

6. predavanje Dobro jutro!

KALKULACIJE STROŠKOV Kalkulacija je računski postopek izračunavanja lastne – povprečne cene nekega izdelka (stroškovnega nosilca). Gre za preračunavanje stroškov, zato mora biti evidenca stroškov in postopek računanja povprečnih stroškov popolnoma natančen in jasen, saj bi bili drugače izračuni neuporabni. Sam cilj ni izračun le lastne cene, na osnovi le-te lahko načrtujemo stroške, oblikujemo različne strategije in navsezadnje upravljamo politiko cene.

Enostavna - delitvena kalkulacija Uporabna je tam, kjer podjetje prodaja eno vrsto storitev ali nekaj vrst, ki imajo popolnoma enako stroškovno strukturo, ali pa več storitev, vendar po eno na posameznem stroškovnem mestu. Gre torej za enostavno ponudbo manjših podjetij.

Enostavna - delitvena kalkulacija Lastno ceno izračunamo, tako da delimo celotne stroške s količino:

Kalkulacija z ekvivalentnimi števili Hotel nudi več storitev različnih kakovosti, npr. različne kakovosti hotelskih sob. Zato v takem primeru lahko uporabi kalkulacijo z ekvivalentnimi števili, bistvo katere je vnaprej določeno stroškovno razmerje med istovrstnimi storitvami različnih kakovosti. Za osnovo izberemo neko storitev, ostale pa s pomočjo ekvivalentnih števil spremenimo, tako da ustvarimo stalno razmerje med njimi. S pomočjo izračuna dobimo lastno ceno posameznih storitev

Kalkulacija z ekvivalentnimi števili

Kalkulacija vezanih proizvodov

Kalkulacija z dodatki

Kalkulacija z dodatki

Kalkulacija po spremenljivih stroških Pri prejšnjih kalkulacijah je bil poglavitni problem, kako natančno obremeniti stroškovne nosilce z indirektnimi stroški. Ker so stalni stroški neodvisni od obsega poslovanja, spremenljivi pa od njega popolnoma odvisni, lahko predvidevamo, koliko stroškov bomo povzročili, če povečamo obseg poslovanja – narastejo zgolj spremenljivi stroški. Ob dani in znani prodajni ceni lahko za vsak stroškovni nosilec izračunamo, koliko prispeva h kritju stalnih stroškov, lahko pa tudi le za del želenega dobička. Prispevek za kritje je torej razlika med prodajno ceno in spremenljivimi stroški na enoto (povprečnimi). Zaradi enostavnosti je zelo uporabljana, še posebej pri prenočitvah.

Kalkulacija po spremenljivih stroških

Kalkulacija po spremenljivih stroških

OBLIKOVANJE PRODAJNIH CEN Prva »naloga« prodajne cene je, da pokrije stroške in po možnosti ustvari del dobička. V splošnem pa velja negativno razmerje med ceno in obsegom ponujenih dobrin – višjo ceno podjetje postavi, manjšo količino bo proizvedlo (ker bo manj prodalo). Vsekakor mora biti oblikovanje prodajnih cen sestavni del poslovne politike podjetja – gre za cilje podjetja, ki jih želi doseči. Če želi npr. podjetje povečati tržni delež, mora cene znižati, kar bo vplivalo na večjo prodajo in odžiranje trga konkurenci

OBLIKOVANJE PRODAJNIH CEN Prodajna cena je v denarju izražena vrednost, ki jo podjetje iztrži za svoj proizvod. Tržno ceno določa zakon ponudbe in povpraševanja OBLIKOVANJE PRODAJNIH CEN GLEDE NA POVPRAŠEVANJE OBLIKOVANJE PRODAJNIH CEN GLEDE NA STROŠKE METODA OBLIKOVANJA PRODAJNIH CEN GLEDE NA KONKURENCO

OBLIKOVANJE PRODAJNIH CEN GLEDE NA POVPRAŠEVANJE Večanje količinskega obsega povpraševanja pri dani ponudbi omogoča podjetju, da oblikuje višje prodajne cene in obratno: zmanjševanje povpraševanja pri nespremenjeni ponudbi sili podjetje k postavljanju nižjih prodajnih cen npr. cene nafte in cene zlata

OBLIKOVANJE PRODAJNIH CEN GLEDE NA STROŠKE Podjetja se ozirajo predvsem na stroške, s katerimi proizvajajo in prodajajo proizvode ali storitve. Podjetje doda stroškom na enoto poslovnega učinka še dodaten pribitek, ki pomeni dobiček, zato metodo imenujemo tudi metoda »stroški plus«. To pa zagotavlja, da bo iztržena prodajna cena podjetju pokrila vse stroške, ki jih je imelo (tudi stalne), in ustvarila določen dobiček. Pomanjkljivost je, da ne upošteva konkurence na trgu, povpraševanja in njegovega vpliva na prodajno ceno.

METODA OBLIKOVANJA PRODAJNIH CEN GLEDE NA KONKURENCO sledilci posnamejo cenike vodilnih in potem ponudijo podobne, malenkost nižje cene, upajoč, da bodo z nižjimi stroški poslovanja uspeli ustvariti dobiček. V redkih primerih se pojavi npr. nov ponudnik, ki lahko agresivno nastopi z nižjimi cenami, ki jim morajo slediti tudi ostali, kar pripelje do cenovne vojne, kjer vsi izgubijo. Da bi se tej pasti izognili, se podjetniki trudijo tržiti svoje izdelke kot edinstvene in neprimerljive s konkurenčnimi

INVESTICIJE »Tako je Kempinski Palace Portorož oziroma Palace Hotel, v obnovo katerega so v Istrabenzu vložili okoli 70 milijonov evrov, po ocenah AT Kearney trenutno vreden zgolj okoli štiri milijone evrov, vrednost hotela pa naj bi do leta 2015 narasla na še vedno skromnih 18 do 22 milijonov evrov. Ocenjeno vrednost portoroškega hotela namreč znižuje 50-milijonski neto dolg, ki ga Palace z lastnim poslovanjem ne bi mogel odplačati v več kot desetih letih, zaradi česar bodo morale stroške financiranja prevzeti preostale družbe iz Istrabenzove turistične dejavnosti« (http://www.dnevnik.si/poslovni_dnevnik/1042292063, 4. 5. 2011).

INVESTICIJE