Kako upravljati blagovno skupino? Primer toplih napitkov

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
VPLIV RELIGIJE NA EKONOMSKO USPEŠNOST
Advertisements

Prometno preventivne aktivnosti za večjo varnost otrok
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
Umeščenost ekonomskega dogajanja
Izdelal: David Treven, 3.Ga
VIRI NAPAKE Na katere vplive moramo paziti, ko izvajamo kvazi(eksperiment) 53.
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
WELLNESS TURIZEM V OKVIRU ZDRAVILIŠKEGA TURIZMA
Lepo pozdravljeni na predstavitvi
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
EKONOMIKA.
7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE
Trinivojska arhitektura v sistemih za obračunavanje storitev
Poročanje STOR.
TRŽENJE NAČRT TRŽENJA.
TRŽENJSKE RAZISKAVE Nataša Pfajfar.
Zasl. prof. ddr. Matjaž Mulej
Različni pogledi na ukrepe za preprečevanje fluktuacije v organizaciji
Priporočila za področje ZP
potenciali energetske učinkovitosti
7 Projektni menedžment dr. Branko ŠKAFAR.
Postopek prodaje vozila
Družinska pismenost nekoč in danes
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Metode in tehnike reševanja problemov
Potenciali slovenske industrije
EKP/EMP 3. predavanje Str 37 – 45.
Naj bo IT investicija ali strošek?
Model neformalnega izobraževanja september, 2018
PRAVIČNA TRGOVINA.
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
Uporaba LOGGER PROja Aktiv fizikov SEŠTG
dr.Tanja Podbevšek, uni.dipl.ing.
Nacionalni strateški referenčni okvir
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
Vzpostavitev sistema tržnih raziskav za podporo poslovnim odločitvam - primer Petrol Toni Balažič Direktor Sektor market. raziskave, komunikacije in.
E-marketing in Merkur: Marketing Internet Communications of Merkur
Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja
DECEMBRSKO STROKOVNO SREČANJE DELOVNIH TERAPEVTOV
KOORDINATNI SISTEM ETRS89/TM
Pomen in potenciali pametnih mest in skupnosti Blaž GOLOB Direktor, SmartIScity d.o.o. EU forum za digitalno podjetništvo.
Protipožarni nadzor v naravi-video nadzorni sistem
Elektronsko poslovanje v Abanki
Predstavitev projekta PPF II
Zasvojenost z raČunalnikom
Pomen energije za gospodarstvo
Problemi uporabe skupnih standardov v e-poslovanju
Ime izdelka.
Poročilo o finančni stabilnosti, junij 2019
Upravljanje knjižnic - UK 12
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
Ko BaaS v MS Azure zamenja tračno knjižnico
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
PREVERJANJE IN POTRJEVANJE NACIONALNIH POKLICNIH KVALIFIKACIJ
VESOLJE.
Vsebina Motivacija Beton in požar MABZVZ / UHPFRC
Spodbude za omilitev podnebnih sprememb
ČAS TELEVIZIJE.
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
USTANAVLJANJE PODJETJA ideja za posel – MotoX d.o.o.
 LOGOTIP.
MONITORJI (katodni).
Razpoznava govora z usmerjeno nevronsko mrežo
Statistični sosvet za statistiko energetike
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
ZNAČILNOSTI SVETOVNO USPEŠNEGA PODJETJA V RAZMERAH NOVE KONKURENCE
Zapis predstavitve:

Kako upravljati blagovno skupino? Primer toplih napitkov mag. Zvonko Zajc, Droga Kolinska d.d.

PRODAJA NEKOČ

PRODAJA DANES

Nakupovalec oz. potrošnik Kaj naj kupim? 10 sekund! Da pritegnemo kupca imamo zelo malo časa !

MOTIV trgovec in dobavitelj: VPRAŠANJE KAKO UPRAVLJATI BLAGOVNO SKUPINO? MOTIV trgovec: MAX profit na cm2 MOTIV dobavitelj: MAX prostor za svoje izdelke MOTIV trgovec in dobavitelj: Zadovoljstvo potrošnika oz. nakupovalca

CATEGORY MANAGEMENT ali UPRAVLJANJE Z BLAGOVNIMI SKUPINAMI Partnerstvo med dobaviteljem in trgovcem (pogodba) Usmerjeno v upravljanje kategorije izdelkov kot strateške poslovne enote Namen: povečanje vrednosti cele kategorije izdelkov Dodelitev pomembne vloge dobavitelju  Kapitan kategorije (Category captain) – praviloma je to tržni leader

RAZDELITEV VLOG Dobavitelj Trgovec Tržne raziskave Izdelava realogramov Analiza podatkov prodaje Predlog delistinga in kriterijev za delisting Izris planogramov Ciklično preverjanje učinkovitosti planogramov Trgovec Posredovanje podatkov prodaje, profita in obratov zalog na policah Izvedba delistinga Potrjevanje planogramov Implementacija planogramov Ciklično preverjanje učinkovitosti planogramov Skupna analiza

KORISTI CATEGORY MANAGEMENTA Dobavitelj Category Captain (status) Boljši odnos s trgovcem Vpliv na postavitev svojih izdelkov na police Informacije o trgu Rast prodaje svojih BZ Kontrola konkurence Trgovec Boljši odnos z dobaviteljem Optimizirane, urejene police Optimalen asortiman na svojih policah Optimalne zaloge – manj OOS Informacije o trgu Rast prodaje celotne kategorije izdelkov Prenos operativnega dela na dobavitelja

MODEL UPRAVLJANJA BLAGOVNE SKUPINE Določitev kategorije in podkategorij DEFINIRANJE BS Pomembnost kategorije in podkategorije VLOGA BS Trenutno stanje, trendi, potencial, vrednost v očeh kupca FUNKCIJA BS PREGLED IN VREDNOTENJE Kaj želimo doseči z določeno kategorijo in podkategorijo CILJI BS STRATEGIJA Plan za dosego cilja TAKTIKE Mikro plan za dosego cilja IMPLEMENTACIJA

SODELOVANJE PODROČIJ Marketing – tržne raziskave Trade marketing – pos material, stojala Prodaja – cene, asortiman Merchandising – standardi pozicioniranja, promocije, distribucija

Obnašanje nakupovalca Za dobro pozicioniranje je potrebno poznati obnašanje kupca v trgovini potrošnik se v glavnem orientira na desno (seganje z roko, pogled) – zasnova trgovine! notranji prehodi so manj pretočni, kupec se rad giblje po svetlem , širokem prehodu in pritegne ga množica Več kot polovica kupcev vstopa v trgovino brez nakupovalnega listka, za nakup se odločijo v trgovini Več kot polovico nakupov je impulznih Lažje se gleda levo-desno kot gor-dol

Kriteriji odločitve - raziskava Pri nakupnem odločanju je cena prvi kriterij Pri razporeditvi izdelkov na police je proizvajalec/BZ prvi kriterij

Preference pozicioniranja na polico – raziskava TBZ Zgoraj : dragi izdelki Sredina : znani izdelki Spodaj: veliko pakiranje Izdelki TBZ niso vrisani v planogram, ker je razporeditev izdelkov enakomerno porazdeljena po celi polici

Razlike pri pozicioniranju? STANDARDNA POSTAVITEV SPECIALNI IZDELKI IN PAKIRANJA __________________________________ MANJŠA PAKIRANJA VELIKA PAKIRANJA POSTAVITEV ANKETIRANIH DRAŽJI IZDELKI __________________________________ NAJBOLJ ZNANI IZDELKI VELIKA PAKIRANJA

Raziskava s potrošniki/nakupovalci GLAVNE UGOTOVITVE: Potrošniki se za nakup ne odločajo impulzivno, ampak je nakup planiran doma Največjo podskupino znotraj kategorije toplih napitkov predstavljajo potrošniki, ki se odločajo za nakup kave, nato sledi čaj, kakav in vroča čokolada. Večina potrošnikov je zadovoljna z sedanjo razporeditvijo izdelkov na policah (navajenost);  Iščejo le svojo blagovno znamko (ne opazijo drugih). To nakazuje na dejstvo, da potrošnike lahko navadimo (naučimo) na nek razpored police. Če primerjamo proces nakupnega odločanja in razdelitev izdelkov na podlagi določitve pomembnosti kriterijev, ugotovimo, da prihaja do razhajanj  Pri nakupnem odločanju je cena prvi kriterij na podlagi česar potrošniki izbirajo izdelke znotraj kategorije, pri razporeditvi pa je cena pomaknjena na konec.

OPTIMIZACIJA PROSTORA Odločitev Ciklični pregled (3 - 6 mesecev) CATEGORY MANAGEMENT Posnetek realnega stanja REALOGRAM Implementacija Optimizacija PLANOGRAM

Razporeditev podkategorij toplih napitkov na policah PRIMER REALOGRAMA Dolžina sekcije: 9,10 m Višina sekcije: 195 cm Globina polic: 60 - 41 cm Število SKU: 325 Število modulov: 7 Podatki o prodaji: celo leto (vsa sezonska nihanja) Razporeditev podkategorij toplih napitkov na policah

PROSTOR NA POLICI GA JE ZELO MALO IN GA JE POTREBNO SMISELNO RAZPOREDITI IN KAR NAJBOLJE IZKORISTITI Z NAMENOM ČIMBOLJE ZADOVOLJITI KUPCA PRI ČEMER SE UPOŠTEVA PRAVI ASORTIMAN, CENE TER LOKACIJO ARTIKLA

Postavitve na prodajnih policah Blagovna znamka vedno pokrije tudi pozicijo višine oči pri vertikalni postavitvi !

Ureditev police Najbolje se prodajajo izdelki zloženi i v višini oči, slabše se prodajajo izdelki, kjer se moramo prepogniti – izjema so izdelki namenjeni nakupu otrok Učinek “multi facing” - s povečanjem prodajnega prostora se poveča tudi prodaja izdelka po degresivni lestvici - optimum ?

deležem prostora na polici, ki ga artikel zaseda OPTIMIZACIJA delež profita posameznega izdelka v podkategoriji SE USKLADI Z deležem prostora na polici, ki ga artikel zaseda Ob tem pazimo: da povečamo obrat artikla na polici dosežemo optimalne zaloge na policah

PLANOGRAM Optimiziran planogram, pripravljen na podlagi prodajnih podatkov trgovca Kriteriji so profit in zaloge na policah Povečuje obrat artiklov Maksimalno izkorišča dani prostor (povečuje profitabilnost police) Zmanjšuje izgubljeno prodajo zaradi OOS in pretečenih rokov Povečuje vidnost izdelkov Posledično generira več impulzne prodaje, ki je profitabilnejša od običajne prodaje Zmanjšuje porabo časa za polnjenje in urejanje polic

PLANOGRAM – POLICE ČAJA Vertikalni bloki Upoštevanje merchandising pravil – smer gibanja, višina oči, vertikalni blok…

HVALA ZA VAŠO POZORNOST