PISA 2009 z vidika značilnosti učencev

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
IZVAJALEC: CENTER ZA KOREKCIJO SLUHA IN GOVORA P O R T O R O Ž
Advertisements

Razvijamo medkulturnost kot novo obliko sobivanja
Izvedbeni kurikul programa: Frizer, Predšolska vzgoja
PROGRAM ETIKA IN VREDNOTE V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU v OŠ Ivana Skvarče
ŠOLA ZA RAVNATELJE PRED IZZIVI VODENJA VIZ V 21
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
Ti, ki berejo, ti, ki nam pripovedujejo, kaj berejo,
(OPIS POKLICA) KATJA VREČAR 4.B
Šolsko leto 2008/2009, program gimnazija, 2
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
POSLOVNIK KAKOVOSTI Aleksander Vrščaj
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
Uvajanje novih izobraževalnih programov v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju s področja STORITEV za obdobje Ljubljana,
Področje delovanja družbe VinKom.
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
Leja Jurišić, Mojca Planinc, Sandra Jenko
KARIERNO SVETOVANJE.
POMORSTVO IN PROMET Bolonjska študijska programa 2. stopnje
Mojiceja Podgoršek OŠ Jurija Vege Moravče POMEN KNJIŽNIČARJEVEGA IN UČITELJEVEGA SODELOVANJA V PROCESU INFORMACIJSKEGA OPISMENJEVANJA Strokovno posvetovanje.
MLADI RAZISKOVCI dr. Mitja SLAVINEC
Predmet: KEMIJA KOMISIJA ZA KAKOVOST
Kultura in klima organizacije
Andreja Ahčin, ravnateljica SŠ na BC Naklo
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
Družinska pismenost nekoč in danes
POZORNOST IN KONCENTRACIJA, UČNI STILI
(ABC informacije + spletne strani)
MERILA ZA VREDNOTENJE SPISOV NA CANKARJEVEM TEKMOVANJU
CUDV Črna na Koroškem Šolsko leto 2008/2009
Projekt: Do višje kakovosti s samoevalvacijo Pripravile: Marjeta Bunford Selinšek, Karin Kaloh in Mirjana Colnarič Oš Franceta Prešerna Maribor Ljubljana,
Poročilo o delu in akcijski načrt za projekt Učenje učenja ŠC NM Srednja šola Metlika šolsko leto 2011/2012.
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Samo Novak Šport hotel Otočec 5. november 2009
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
Srečanje , Dr. Amalija Žakelj
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
Nacionalni strateški referenčni okvir
Petra Flajnik Gimnazija KRANJ
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
Predstavitev projekta PPF II
NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET druga in/oz. tretja triada
Operativni program razvoja človeških virov za obdobje (OP ESS)
VSI ZA ENEGA, EDEN ZA VSE Alenka Podlogar
Seminar: Drugačna geografija
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
TEDEN VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA 2016
Upravljanje knjižnic - UK 12
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
Novo Zelandski kurikulum
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Uporaba mikropodatkov Ankete o delovni sili v študijske namene
PREVERJANJE IN POTRJEVANJE NACIONALNIH POKLICNIH KVALIFIKACIJ
IZBIRNI PREDMET V 7.,8. in 9. RAZREDU DEVETLETKE
Slovensko združenje za požarno varstvo
Nove zahteve glede spremljanja mobilnosti v izobraževanju
(moderira mag. Pavla Karba, ZRSŠ)
Katalog odgovorov.
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI
ŠTIPENDIJE za študij v tujini
primerjava kurikulumov Slovenija in Češka
Polno znanja!.
DRUŽINSKO BRANJE: BRALNI PROJEKT MESTNE KNJIŽNICE KRANJ
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Šolsko leto [vstavite leto] Ime šole Ime učitelja Razred
Zapis predstavitve:

PISA 2009 z vidika značilnosti učencev dr. Sonja Pečjak Filozofska fakulteta v Ljubljani Raziskava PISA 2009 je del aktivnosti projekta 'Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v izobraževanju in usposabljanju – Evalvacija vzgoje in izobraževanja na podlagi mednarodno priznanih metodologij‘, ki ga omogoča sofinanciranje Evropskega socialnega sklada Evropske unije in Ministrstva za šolstvo in šport.

Med državami OECD-ja lahko pojasnimo razlike v dosežkih učencev v: 1. zahtevnost nalog 55 % z značilnostmi učencev 2. bralne navade učencev (motivacija, strategije) 34 % z dejavniki okolja (družinskega, šolskega) 11% z razlikami med državami 7/13/2019

1. Zahtevnost nalog vs. učni dosežek 7/13/2019

7/13/2019

Zaključek 1: … večji poudarek sistematičnemu razvoju kritičnega branja učencev večja odprtost bralnega kurikula (učitelja) pri delu z besedili: -- dopuščanje možnosti izbire besedil za branje -- dopuščanje različnih bralnih nalog -- dopuščanje različnih interpretacij besedil in soočanje različnih interpretacij v vrstniški skupini z argumentiranjem, … … izbirnost povečuje tudi motivacijo fantov za branje 7/13/2019

2. Bralne navade učencev BRALNA ZAVZETOST KOMPETENCA “UČENJE UČENJA” BRALNA ZAVZETOST ? motivacija/interes za branje ? zavedanje in uporaba bralnih strategij (pomnjenja, povzemanja, elaboracije, kontrolne) 7/13/2019

Zakaj? Nurmi s sod. (2003) 7/13/2019

Zaključek 2 2.1 Interes za branje - bralni dosežek 7/13/2019

2.2 Zavedanje in uporaba strategij - bralni dosežek 7/13/2019

Zaključek 2 2.2 Bralna zavzetost (interes + strategije) - dosežek … vzpodbujati interes za branje (še zlasti pri fantih – situacijski) … poznavanje strategij – predpogoj za njihovo uporabo (pojasniti smisel posameznih strategij) … uporaba metakognitivnih/kontrolnih strategij (načrtovanja, spremljanja, vrednotenja dosežka in procesa) … uporaba strategij pomnjenja (pri manj uspešnih bralcih) ??? proceduralno znanje vsebinsko znanje 7/13/2019