Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič 1.2.2019.

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
VPLIV RELIGIJE NA EKONOMSKO USPEŠNOST
Advertisements

Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
DELOVNO PRAVO disciplinska in odškodninska odgovornost
UPRAVLJANJE SPLOŠNIH KNJIŽNIC
Odprti dostop do znanstvenih podatkov v Sloveniji
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
POSLOVNIK KAKOVOSTI Aleksander Vrščaj
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
STROKOVNA PRAKSA IN MENTORSTVO
INFORMATIKA Osnove – temeljni pojmi I.
Lepo pozdravljeni na predstavitvi
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje
IZRAELSKI KURIKULUM Adriana Jordan.
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE
My EBSCOhost Vodnik support.ebsco.com.
Uvajanje novih izobraževalnih programov v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju s področja STORITEV za obdobje Ljubljana,
Posvetovanje ZBDS, Bled, 2007
Trinivojska arhitektura v sistemih za obračunavanje storitev
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
Interdisciplinarni doktorski študijski program VARSTVO OKOLJA
Debeli rtič, Mag. Marjan Ferjanc
Varnost informacijskih sistemov
MLADI RAZISKOVCI dr. Mitja SLAVINEC
MOBBING.
Kultura in klima organizacije
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
Družinska pismenost nekoč in danes
Vprašanja pri izvajanju samoevalvacij na Univerzi v Mariboru
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Samo Novak Šport hotel Otočec 5. november 2009
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
Model neformalnega izobraževanja september, 2018
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
Nacionalni strateški referenčni okvir
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
Knjižnična dejavnost za slepe in slabovidne v Sloveniji
Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja
DECEMBRSKO STROKOVNO SREČANJE DELOVNIH TERAPEVTOV
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
Predstavitev projekta PPF II
SVETOVNI SPLET (s programom MS Windows Internet Explorer
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
Upravljanje knjižnic - UK 12
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
Stili vodenja po Lippittu in Whiteu
Odprava administrativnih ovir in poenostavitev postopkov s pomočjo informacijske tehnologije mag. Renata Zatler, Slavko Patekar, Matija Kodra
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Uporaba mikropodatkov Ankete o delovni sili v študijske namene
Slovensko združenje za požarno varstvo
Narodna in univerzitetna knjižnica
Splošna matura 2019.
“Mediacije” Vmesno poročilo raziskovalne skupine o izvedbi raziskave v okviru evropskega projekta ZSSS »Mediacija kot orodje za doseganje večje enakopravnosti.
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI
Davor Orlic Ljubljana, 1/12/2008
Zdravstvene zmogljivosti v Sloveniji v primerjavi z državami EU – trendi in izzivi Doc. dr. Tit Albreht, Nacionalni inštitut za javno zdravje.
ŠTIPENDIJE za študij v tujini
»ACE THE CASE« masterclass
primerjava kurikulumov Slovenija in Češka
Polno znanja!.
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Šolsko leto [vstavite leto] Ime šole Ime učitelja Razred
Kako pripraviti javno prireditev
Zapis predstavitve:

Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič 1.2.2019

Opredelitev Žal v specialnem knjižničarstvu, tudi v Sloveniji, veliko govorimo o knjižnicah in njihovih nalogah, a veliko premalo o specialnih knjižničarjih in njihovih nalogih in znanjih, ki jih imajo. Zato bi poleg opredelitve specialne knjižnice podali še opredelitve specialnega knjižničarja.  S tem bi tudi posodobili naš pogled na specialne knjižnice in knjižničarje. 1.2.2019

Strokovnjaki Za preteklost je značilno, da smo Izhajali iz knjižnice, kot ustanove. Za bodočnost je nujno, da izhajamo iz knjižničarja kot informacijskega strokovnjaka – eksperta in njihovih nalogih in znanjih, ki jih imajo oz. bi jih morali imeti.   Specialni knjižničarji so eksperti na področju informacijskih virov, ki svoje znanje na tem področju uporabljajo zato, da pomagajo organizacijam, ki jih zaposlujejo, doseči in izpeljati njihove naloge in cilje. 1.2.2019

Danes specialni knjižničarji delajo veliko več, kot samo najdejo in zbirajo podatke ali gradivo. Lahko tudi ovrednotijo, analizirajo, organizirajo in predstavijo podatke iz različnih informacijskih virov in vire same, tako, da jih uporabniki lažje uporabijo in iz njih pridobijo koristne in pomembne informacije. 1.2.2019

Kakšna znanja ? Osnovna dilema je v tem, ali naj bodo to: Znanja iz določenega področja, ki ga pokriva določena knjižnica, Znanja iz področja bibliotekarstva in informatike. Pravi odgovor je, da oboje, vendar ostane vprašanje kako to doseči? 1.2.2019

Pri tistih dejavnostih, kjer delujejo profesije, je pomembna regulacija strokovnjakov, ki delujejo na tem področju in ne ustanov v katerih delujejo. Slednja je sicer potrebna samo tam kjer je potrebno urejati financiranje, če je vir le-tega iz javnih sredstev. Zato bi morali regulacijo profesionalnega dela na področju specialnega knjižničarstva, preusmeriti iz regulacije ustanov v regulacijo strokovnjakov. Tu je zelo pomembno izobraževanje bodočih strokovnjakov. 1.2.2019

BIZ izobraževanje BIZ izobraževalni programi so pod dvema pritiskoma oz zahtevama: Oblikovati se mora konkreten, a tudi prilagodljiv in relevanten program, v katerem je nivo znanja, ki ga pridobijo diplomanti, dokazljiv in ga je možno ovrednotiti ob prihodu na delovno mesto. Izpolniti mora pričakovanja tistih, ki te diplomante zaposlujejo in upajo, da se bodo znali prilagajati zahtevam posameznega delovnega mesta in se stalno izobraževati (Conrad 2003). 1.2.2019

Usposobljenosti, ki jih zahteva profesija 1 Današnji informacijski strokovnjak mora biti veliko več kot le knjižničar v tradicionalnem pomenu te besede, ki katalogizira/obdeluje knjige in revije ter opravlja praviloma osebne referenčne storitve/pogovor in navodila za relativno omejeno število znanih uporabnikov. Informacijski strokovnjaki sedanjosti, in še toliko bolj prihodnosti, seveda morajo še vedno opravljati te naloge (in to kvalitetno), toda poleg tega morajo zagotavljati storitve v spletnem informacijskem okolju in virih ter skrbeti tudi za informacijske potrebe uporabnikov, s katerimi tudi komunicirajo v takšnem okolju. 1.2.2019

Usposobljenosti, ki jih zahteva profesija 2 Ta izziv ni samo izziv za izobraževanje, temveč tudi za organizacijo dela. Novi informacijski strokovnjak mora sprejeti dejstvo, da je pomembna tudi specializacija v ponudbi storitev. 1.2.2019

Sistematizacija profesionalnih usposobljenosti 1 1. Delovanje in vodenje knjižnice: - sodobna organiziranost knjižnic in drugih sorodnih informacijskih organizacij, - informacijska politika in vloga knjižnic v njej, - vloga knjižnice v različnih aspektih družbenih dejavnosti in oblike sodelovanje s strokovnjaki različnih profilov. 2. Delo z informacijskimi viri: - tiskanimi viri, - elektronskimi viri (knjižnični katalogi, spletni viri, baze podatkov in elektronske revije), - bibliografska in vsebinska obdelava informacijskih virov/gradiva. 1.2.2019

Sistematizacija profesionalnih usposobljenosti 2 3. Informacijske storitve: - poznavanje informacijskih potreb in vedenja uporabnikov, - osnove znanstvenega dela, pisanje raziskovalnih poročil, - informacijsko opismenjevanje. 4. Uporaba informacijskih orodij in informacijske tehnologije: - znanja o uporabi informacijske tehnologije, - poizvedovanje po bazah podatkov/podatkovnih zbirkah, - priprava dokumentov s pomočjo informacijske tehnologije. (SLA…) 1.2.2019

Usposobljenosti in znanja komuniciranje z uporabniki, poznavanje tradicionalnih in elektronskih informacijskih virov, poznavanja metod iskanja podatkov, znanja uporabe informacijske tehnologije, pedagoška znanja, organizacijska znanja. 1.2.2019