SLOVENSKI POKOJNINSKI SISTEM

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Ali je zdravljenje otrok res brezplačno?
Advertisements

PROGRAM ETIKA IN VREDNOTE V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU v OŠ Ivana Skvarče
DELOVNO PRAVO disciplinska in odškodninska odgovornost
UPRAVLJANJE SPLOŠNIH KNJIŽNIC
Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
Mag. Boris RUŽIČ, univ. dipl. inž. el. Inšpektor – višji svetnik
namestnica varuhinje človekovih pravic
WELLNESS TURIZEM V OKVIRU ZDRAVILIŠKEGA TURIZMA
DELOVNO PRAVO kolektivno delovno pravo
1. slovenska SHARE konferenca za uporabnike Ljubljana, 22. januar 2013
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
Potrebe in pričakovanja javnih zdravstvenih
BILANCA STANJA IN IZKAZ POSLOVNEGA IZIDA
Poročanje STOR.
SKRB ZA VARNOST NA DELOVNEM MESTU
PRAVICE IN OBVEZNOSTI SINDIKALNEGA ZAUPNIKA
Interdisciplinarni doktorski študijski program VARSTVO OKOLJA
ZADRŽANJE PRAVICE DO ZDRAVSTVENIH STORITEV IN
Zasl. prof. ddr. Matjaž Mulej
KARIERNO SVETOVANJE.
Različni pogledi na ukrepe za preprečevanje fluktuacije v organizaciji
Davek na dodano vrednost
Priporočila za področje ZP
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Vrh malega gospodarstva Zdravko Počivalšek MINISTER Ljubljana, 12. 5
Postopek prodaje vozila
Predstavitev rezultatov Razvojnega programa SOČA 2013 (za Svet zavoda)
Družinska pismenost nekoč in danes
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Predstavitev Zakona o socialnem podjetništvu Tadej Slapnik poslanec Državnega zbora Republike Slovenije.
Potenciali slovenske industrije
VSEŽIVLJENJSKO IZOBRAŽEVANJE – izziv za prihodnost
Novinarska konferenca
Naj bo IT investicija ali strošek?
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
POSLOVANJE GOSPODARSTVA CELJSKE REGIJE
POSLOVANJE GOSPODARSTVA CELJSKE REGIJE
Spodbujanje enakopravnosti oseb LGBTI v Evropski uniji
Predstavitev 2. javnega razpisa
STAREJŠI V SLOVENIJI.
Politični odnosi med Slovenijo in Hrvaško
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
Predstavitev projekta PPF II
KEMIJSKO RAVNOTEŽJE.
Ocena rasti BDP Bojan Ivanc, CFA, CAIA, vodja analitske skupine SKEP GZS Ljubljana, 2. junij 2014.
Invalidi.
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Poročilo o finančni stabilnosti, junij 2019
Upravljanje knjižnic - UK 12
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
Erasmus+ za študente Študentske izmenjave za namen študija ali prakse
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Predstavitev 2. javnega razpisa
Konferenca - Razvoj celovitega poslovnega modela za delodajalce za aktivno in zdravo staranje POLET v Mariboru Obeti za prihodnost - podaljševanje delovne.
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
REPUBLIKA SLOVENIJA Center za socialno delo Nova Gorica
Nove zahteve glede spremljanja mobilnosti v izobraževanju
Statistični sosvet za statistiko energetike
OBLIKOVANJE CEN STORITEV OBVEZNIH OBČINSKIH GJS VARSTVA OKOLJA Postopek izdaje pozitivnih strokovnih mnenj mag. Franc Lenarčič Januar 2010.
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Predstavitev sprememb in dopolnitev KPVIZ Ur.l. RS, št. 45/2017
Predstavitev trga dela v Sloveniji
ŠTIPENDIJE za študij v tujini
Financiranje in proračun, evro
Fiskalna gibanja in politika
Ekonomsko ogledalo Boštjan vasle, umar Ana t. selan, umar
4. J A V N I P O Z I V za izbor operacij za uresničevanje ciljev Strategije lokalnega razvoja LAS Po poteh dediščine od Turjaka do Kolpe na problemskem.
Kako pripraviti javno prireditev
Zapis predstavitve:

SLOVENSKI POKOJNINSKI SISTEM Alenka Triller

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije SISTEM POKOJNINSKEGA IN INVALIDSKEGA ZAVAROVANJA V SLOVENIJI: Obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje na podlagi medgeneracijske solidarnosti Obvezno in prostovoljno dodatno pokojninsko in invalidsko zavarovanje Pokojninsko in invalidsko zavarovanje na podlagi osebnih varčevalnih računov Obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje kot najpomembnejši del sistema socialne varnosti: po številu zavarovancev (preko 880.000) po številu uživalcev pravic (preko 727.000, od tega približno 520.000 uživalcev pokojnin iz obveznega zavarovanja) po obsegu finančnih sredstev (12,65 % BDP znašajo vsi odhodki, 10,37 % BDP le odhodki za pokojnine)   PRAVNE PODLAGE: Ustava Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju Direktive in Uredbe EU Mednarodni sporazumi Drugi zakoni Podzakonski akti Splošni akti Zavoda Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije TEMELJNA NAČELA: obveznost zavarovanja za opravljanje določenega dela ali pridobitne dejavnosti vzajemnost solidarnost odgovornost države in delodajalcev za delovanje obveznega zavarovanja in osebna odgovornost zavarovancev FINANCIRANJE: s prispevki zavarovancev (prispevna stopnja 15,5 %), s prispevki delodajalcev (prispevna stopnja 8,85%), s proračunskimi sredstvi s sredstvi Kapitalske družbe in iz drugih virov; Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije RIZIKI ZAVAROVANJA: Starost Invalidnost Smrt Telesna okvara Potreba po stalni pomoči in postrežbi VRSTE PRAVIC: Pravica do pokojnine: starostne invalidske vdovske družinske delne Pravice iz invalidskega zavarovanja: poklicna rehabilitacija nadomestilo za invalidnost premestitev in delo s krajšim delovnim časom od polnega druga nadomestila iz invalidskega zavarovanja povrnitev potnih stroškov; Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije Dodatne pravice: dodatek za pomoč in postrežbo invalidnina varstveni dodatek Druge pravice: odpravnina oskrbnina letni dodatek Državna pokojnina ni pravica iz obveznega zavarovanja ZNAČILNOSTI PRAVIC So osebne, neodtujljive, nepodedljive, nezastarljive, praviloma jih ni mogoče odvzeti, zmanjšati ali omejiti; REFORMA 2000   zaostrovanje pogojev za pridobitev pravic (starostne, vdovske, družinske pokojnine) slabša odmera pravic iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja širša definicija invalidnosti (uporaba novega sistema invalidskega zavarovanja je bila odložena na 1.1.2003) manj ugodno usklajevanje dajatev uvedba določenih ugodnosti (priznanje določene pokojninske dobe brez plačila prispevkov, dodana doba, pravica do državne pokojnine) Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije POGOJI ZA PRIDOBITEV PRAVIC   praviloma določena dolžina pokojninske dobe starost, invalidnost, smrt, telesna okvara, potreba po stalni pomoči in postrežbi PRAVICA DO STAROSTNE POKOJNINE   Pogoji za zavarovanca: 58 let starosti in 40 let pokojninske dobe ali 63 let starosti in 20 let pokojninske dobe ali 65 let starosti in najmanj 15 let zavarovalne dobe Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije

Pogoji za zavarovanko: Leto Starostna Pokojninska meja doba Leta meseci Leta meseci Starostna meja pri 20 letih pokojninske dobe Leta meseci Starostna meja pri 15 letih zavarovalne dobe Leta meseci 2000 53 4 35 0 58 4 60 4 2001 53 8 35 0 58 8 60 8 2002 54 0 35 3 59 0 61 0 2003 54 4 35 6 59 4 61 4 2004 54 8 35 9 59 8 61 8 2005 55 0 36 0 60 0 62 0 2006 55 4 36 3 60 4 62 4 2007 55 8 36 6 60 8 62 8 2008 56 0 36 9 61 63 2009 56 4 37 0 2010 56 8 37 3 2011 57 0 37 6 2012 57 4 37 9 2013 57 8 38 2014 58 0 Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije PODLAGE ZA ZNIŽANJE STAROSTNE MEJE ZA PRIDOBITEV PRAVICE DO STAROSTNE POKOJNINE: skrb za otroke vključitev v obvezno zavarovanje pred 18. letom starosti pri zavarovankah štetje zavarovalne dobe s povečanjem osebne okoliščine VIŠINA STAROSTNE POKOJNINE   pokojninska osnova (mesečno povprečje plač oz. zavarovalnih osnov iz najugodnejših zaporednih 18 let po 1.1.1970); preračun - valorizacijski količniki; najnižja, najvišja pokojninska osnova; dopolnjena pokojninska doba (slabše vrednotenje zavarovalne dobe po novem zakonu – za 1 leto se odmerni odstotek zviša za 1,5 % namesto 2 %, kot je veljalo po prejšnjih predpisih); odmerni odstotek je v prehodnem obdobju seštevek odstotka za pokojninsko dobo, dopolnjeno do 31.12.1999 in odstotka za pokojninsko dobo, dopolnjeno od 1.1.2000 dalje; polna starost – po končanem prehodnem obdobju bo znašala 63 let za moške in 61 let za ženske; (znižuje se na enakih podlagah, kot upokojitvena starost) – zmanjšanje oziroma povečanje pokojnine; Zmanjševanje odmernega odstotka za 40 let pokojninske dobe zavarovanca: - leta 1999 - 85 % - leta 2007 - 81 % - leta 2024 - 72,5 % Vzpostavljanje enakopravnega položaja med upokojenci, upokojenimi v različnih obdobjih PRAVICA DO DELNE POKOJNINE Zavarovanec izpolnjuje pogoje za starostno pokojnino in ostane v delovnem razmerju z največ polovico polnega delovnega časa. Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije

RAZPOREDITEV POKOJNIN PO VIŠINI – stanje 11/07 USKLAJEVANJE POKOJNIN način ohranjanja vrednosti temelji na gibanjih povprečne plače zaposlenih v državi je učinkovit mehanizem za reguliranje obsega potrebnih sredstev za izplačevanje pokojnin RAZPOREDITEV POKOJNIN PO VIŠINI – stanje 11/07 (brez sorazmernih delov pokojnin)   INTERVALI ZNESKOV POKOJNIN V EUR STAROSTNE POKOJNINE Število Struktura v % VSE POKOJNINE Število Struktura v % do 100,00 14 0,0 453 0,1 100,01 - 200,00 200,01 - 300,00 3.658 1,2 7.435 2,5 10.255 2,2 18.843 4,0 300,01 - 400,00 15.096 5,0 54.815 11,6 400,01 - 500,00 48.689 16,1 88.553 18,7 500,01 - 600,00 600,01 - 700,00 700,01 - 800,00 800,01 - 900,00 900,01 - 1.000,00 48.566 16,1 46.508 15,4 41.927 13,9 28.657 9,5 18.498 6,1 76.499 16,1 63.131 13,3 54.328 11,5 35.234 7,4 22.458 4,7 1.000,01 - 1.100,00 1.100,01 - 1.200,00 1.200,01 - 1.300,00 1.300,01 - 1.400,00 1.400,01 - 1.500,00 12.151 4,0 8.495 2,8 5.818 1,9 4.075 1,3 2.929 1,0 14.601 3,1 10.150 2,1 6.891 1,5 5.012 1,1 3.159 0,7 1.500,01 - 1.600,00 1.600,01 - 1.700,00 1.700,01 - 1.800,00 od 1.800,01 2.092 0,7 1.772 0,6 1.378 0,5 4.168 1,4 2.250 0,5 1.900 0,4 1.500 0,3 4.314 0,9 SKUPAJ 301.926 100,0 474.346 100,0   Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije

UČINKI REFORME: upočasnjena rast števila novih upokojencev zniževanje razmerja med povprečno neto pokojnino in povprečno plačo RAZMERJE – POKOJNINE : PLAČE po letih   LETO ODSTOTEK POVPREČNE   NETO STAROSTNE POKOJNINE V POVPREČNI NETO PLAČI 1999 77,2 2000 75,3 2001 73,2 2002 72,8 2003 71,1 2004 70,2 2005 69,1 2006 68,6 Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije zviševanje vstopne starosti novih upokojencev POVPREČNA STAROST NOVIH PREJEMNIKOV STAROSTNIH POKOJNIN PO SPLOŠNIH PREDPISIH   LETO ŽENSKE Starost Let mesecev MOŠKI Let mesecev SKUPAJ 2000 56 1 61 0 57 11 2001 56 2 62 0 58 2 2002 56 5 62 2 58 10 2003 56 6 2004 57 3 62 6 59 7 2005 61 9 59 5 2006 57 4 61 8 59 6 Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije   nižji delež odhodkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v BDP DELEŽ ODHODKOV ZPIZ V BDP   LETO DELEŽ VSEH ODHODKOV DELEŽ ODHODKOV ZA POKOJNINE 2000 13,47 % 11,24 % 2001 13,41% 11,14 % 2002 13,44 % 11,02 % 2003 13,19 % 10,81 % 2004 12,96 % 10,60 % 2005 10,54 % 2006 12,65 % 10,37 % Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije