O ODVAJANJU IN ČIŠČENJU KOMUNALNE ODPADNE VODE

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
NADZOR in PRISTOJNOSTI
Advertisements

DELOVNO PRAVO disciplinska in odškodninska odgovornost
Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
Mag. Boris RUŽIČ, univ. dipl. inž. el. Inšpektor – višji svetnik
POSVET VODSTEV GASILSLIH DRUŠTEV
Pravilnik o načinu in postopku preverjanja in potrjevanja nacionalnih poklicnih kvalifikacij Ljubljana, Darja Čot Ministrstvo za delo, družino.
namestnica varuhinje človekovih pravic
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Mag. Tanja Bogataj, državna sekretarka na MOP za okolje
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
Priznavanje tujega formalnega izobraževanja na Univerzi v Ljubljani
3. javni razpis za podukrep 4
2. javni razpis za podukrep 4
Odpadki DA samo NE na mojem dvorišču
Posvetovanje ZBDS, Bled, 2007
Javni razpis Inovativna shema za sofinanciranje doktorskega študija Januar 2012 blllla 01/24/08.
Predstavitev področja: ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
PARTICIPATIVNI PRORAČUN 2019
Sosvet za statistiko prebivalstva
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
Interdisciplinarni doktorski študijski program VARSTVO OKOLJA
ZADRŽANJE PRAVICE DO ZDRAVSTVENIH STORITEV IN
Zasl. prof. ddr. Matjaž Mulej
Debeli rtič, Mag. Marjan Ferjanc
Davek na dodano vrednost
Priporočila za področje ZP
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
_____________________________________ Ministrstvo za obrambo
Prostorski razvoj Slovenije in energetska učinkovitost
7 Projektni menedžment dr. Branko ŠKAFAR.
Predstavitev rezultatov Razvojnega programa SOČA 2013 (za Svet zavoda)
Nova naročila v industriji – analiza podatkov in sprememba Uredbe EU
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Prenos znanja in dejavnosti informiranja
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Danica BIZJAK Pilotni projekt MODUL : OKOLJSKI RAČUNI Zbiranje podatkov za Račune izdatkov za varstvo okolja.
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
Informacijska rešitev za agregacijo DEA flote v RTP V okviru slovensko-japonskega sodelovanja na področju pametnih omrežij, t.i. NEDO projekta Tomaž Buh.
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
Predstavitev 2. javnega razpisa
Nacionalni strateški referenčni okvir
ENERGETSKO POGODBENIŠTVO- finančni vir ali jamstvo za prihranke?
Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja
KOORDINATNI SISTEM ETRS89/TM
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
Predstavitev projekta PPF II
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Upravljanje knjižnic - UK 12
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
DRŽAVNI SVET Ljubljana,
Odprava administrativnih ovir in poenostavitev postopkov s pomočjo informacijske tehnologije mag. Renata Zatler, Slavko Patekar, Matija Kodra
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Direktiva OVE 2009/28/EC statističen pogled
PREVERJANJE IN POTRJEVANJE NACIONALNIH POKLICNIH KVALIFIKACIJ
Spodbude za omilitev podnebnih sprememb
Predstavitev 2. javnega razpisa
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
Statistični sosvet za statistiko energetike
OBLIKOVANJE CEN STORITEV OBVEZNIH OBČINSKIH GJS VARSTVA OKOLJA Postopek izdaje pozitivnih strokovnih mnenj mag. Franc Lenarčič Januar 2010.
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Statistični sosvet za statistiko energetike
ŠTIPENDIJE za študij v tujini
4. J A V N I P O Z I V za izbor operacij za uresničevanje ciljev Strategije lokalnega razvoja LAS Po poteh dediščine od Turjaka do Kolpe na problemskem.
Statistika raziskovalno-razvojne dejavnosti
Usmeritve za prostorski razvoj Goriška razvojna regija
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Kako pripraviti javno prireditev
Zapis predstavitve:

O ODVAJANJU IN ČIŠČENJU KOMUNALNE ODPADNE VODE   NOVELACIJA PREDPISOV O ODVAJANJU IN ČIŠČENJU KOMUNALNE ODPADNE VODE POSVET Gospodarska zbornica Slovenije 9. september 2019 mag. Nataša Vodopivec MOP, Direktorat za vode in investicije gp.mop@gov.si 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Osnutki predpisov v obravnavi Osnutek Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o odvajanju in čiščenju komunalne odpadne vode Javna obravnava: 7. november 2018 do 7. december 2018 Predstavitev: GZS, 26. november 2018 Osnutek Operativnega programa odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode Javna obravnava: 10. julij 2019 do 21. avgust 2019 Predstavitev: GZS, 11. julij 2019 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Javna obravnava osnutka sprememb uredbe (nov/dec 18) Nomotehnični popravek – jasnejša opredelitev, kdaj se predloži izjava o uporabi komunalne odpadne vode / blata za gnojilo v kmetijstvu, če gre za kmetijsko gospodarstvo in zahteve glede obveznih storitev v tem primeru Jasnejša opredelitev, kateri parametri se merijo v primeru izvajanja meritev odpadne vode iz MKČN < 50 PE: v aglomeraciji tiste, ki so predpisani za aglomeracijo, izven aglomeracije KPK Posebne zahteve za MKČN < 50 PE na območju naprave: izvajanje meritev – ni pregleda s strani izvajalca javne službe (v nadaljevanju: IJS) 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Javna obravnava osnutka sprememb uredbe (nov/dec 18) Nomotehnični popravek – jasnejša opredelitev izjem pri opremljanju aglomeracij (za aglomeracije ≥ 500 PE in za aglomeracije < 500 PE) Nadgradnja zahtev, kdaj se šteje aglomeracija za opremljeno (uskladitev s predpisi na področju urejanja prostora – sklic na stavbna zemljišča) Zahteve glede opremljanja, ko gre za načrtovanje novih površin stavbnih zemljišč (morebitna širitev poselitve in/ali gospodarske ali druge dejavnosti) Dopolnjena izjema glede opremljanja z nepretočno greznico izven meja aglomeracije (dodatno za objekt ali napravo za pripravo vode - vodarna) 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Javna obravnava osnutka sprememb uredbe (nov/dec 18) Merila za določitev aglomeracije: Nomotehnični popravek oz. jasnejša navedba klasifikacijskih številk stavb, ki se upoštevajo (vključno s pod-ravnmi) Način izračuna dodatne obremenitve (iz naslova komunalne odpadne vode iz dejavnosti in iz naslova posebnih storitev – odvajanja in čiščenja industrijske odpadne vode, način izračuna če ni podatkov po objektih) Dopolnitev meril glede na stavbna zemljišča Dopolnitev seznama atributov (atributnega dela) podatkovnega sloja aglomeracij Dodana naloga ministrstva, da letno preverja podatke o obremenitvi aglomeracij (iz naslova stalno prijavljenih prebivalcev in iz naslova dodatne obremenitve)  Določitev seznama aglomaracij v novi prilogi 3 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Javna obravnava osnutka sprememb uredbe (nov/dec 18) Spremembe predpisane vsebine Operativnega programa odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode (OP): V OP samo zahteve in roki za aglomeracije (seznam aglomeracij v prilogi uredbe – torej določene z uredbo) Ustrezna uskladitev prilog OP Ureditev zahtev v zvezi s pregledovalnikom podatkov na temo odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode (spletni pregledovalnik „Atlas UWWTD“) Črtanje prehodne določbe v zvezi z uporabo dosedanjih aglomeracij Drugi nomotehnični popravki (sklici, tiskarske napake, ipd.) 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Pripombe v javni obravnavi Osnutek Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o odvajanju in čiščenju komunalne odpadne vode Preko 100 (105) pripomb, od tega se pripombe nanašajo na 74 občin (pripombe se ponavljajo ali so podane tako s strani občine kot izvajalca javne službe ali gre za dopolnitve in posredovanje dodatnih podatkov po dogovoru na sestankih): 65 % pripomb na aglomeracije 22 % pripomb na aglomeracije in določbe členov 13 % pripomb na določbe členov + opravljena vrsta sestankov s posameznimi občinami in/ali izvajalci javnih služb ali s skupinami občin 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Dopolnjen osnutek sprememb uredbe (sept 19) Ključni sklopi vsebin, obravnavani v okviru pripomb in/ali sprememb in dopolnitev: Uporabnik javne službe Izvajanje meritev odpadne vode iz MKČN < 50 PE Aglomeracije: zahteve za opremljanje, zahteve za ugotavljanje opremljenosti, izjeme pri opremljanju, ekonomska analiza, merila za določitev aglomeracij, geografske meje aglomeracij, določitev in preverjanje aglomeracij Siva voda Suha stranišča Prehodne določbe 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Uporabnik javne službe Lastnik objekta ali dela objekta in upravljavec javnih površin iz katerih se padavinska odpadna voda odvaja v javno kanalizacijo Predlagane dopolnitve / spremembe pojma: uporabnik javne službe tudi uporabnik objekta ali dela objekta ali „Uporabnik javne službe je pravna ali fizična oseba, ki se oskrbuje s pitno vodo (iz javnega vodovoda) ali ima zagotovljeno lastno oskrbo s pitno vodo ali drug način oskrbe (npr. kot kapnica).“  Sprememba določitve uporabnika javne službe ni predvidena. 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Izvajanje meritev odpadne vode iz MKČN < 50 PE Prve meritve pri MKČN < 50 PE: Za parametre onesnaženosti za sekundarno čiščenje, ki veljajo za aglomeracijo, če je MKČN < 50 PE v aglomeraciji s skupno obremenitvijo, enako ali večjo od 2.000 PE (BPK5, KPK, neraztopljene snovi, amonijev dušik in celotni dušik) Za parametre onesnaženosti za terciarno čiščenje, ki veljajo za aglomeracijo, če je MKČN < 50 PE v aglomeraciji s skupno obremenitvijo, enako ali večjo od 2.000 PE, za katero je predpisano terciarno čiščenje (BPK5, KPK, neraztopljene snovi, amonijev dušik in celotni dušik ter celotni fosfor) Za parametre onesnaženosti za ustrezno čiščenje, ki veljajo za aglomeracijo, če je MKČN < 50 PE v aglomeraciji s skupno obremenitvijo, manjšo od 2.000 PE, ali na območju izven meja aglomeracij (KPK in BPK5) Razen obstoječe – za obstoječe MKČN < 50 PE (če so ob sprejemu uredbe v letu 2015 že obratovale, zanje ni bila predvidena izvedba prvih meritev, ki se sicer izvedejo ob začetku obratovanja) 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Izvajanje meritev odpadne vode iz MKČN < 50 PE Meritve pri MKČN < 50 PE v okviru meritev, ki jih zagotovi lastnik/upravljavec namesto pregleda (lahko tudi na predlog IJS, če bi bil rezultat pregleda negativen): Za parametre onesnaženosti za sekundarno čiščenje, ki veljajo za aglomeracijo, če je MKČN < 50 PE v aglomeraciji s skupno obremenitvijo, enako ali večjo od 2.000 PE (BPK5, KPK, neraztopljene snovi, amonijev dušik in celotni dušik) Za parametre onesnaženosti za terciarno čiščenje, ki veljajo za aglomeracijo, če je MKČN < 50 PE v aglomeraciji s skupno obremenitvijo, enako ali večjo od 2.000 PE, za katero je predpisano terciarno čiščenje (BPK5, KPK, neraztopljene snovi, amonijev dušik in celotni dušik ter celotni fosfor) Za parameter onesnaženosti KPK, če je MKČN < 50 PE v aglomeraciji s skupno obremenitvijo, manjšo od 2.000 PE, ali na območju izven meja aglomeracij Razen obstoječe – za obstoječe MKČN < 50 PE se v vsakem primeru meri samo parameter onesnaženosti KPK (v letu 2015 niso bile določene zahteve za prilagoditev) 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Izvajanje meritev odpadne vode iz MKČN < 50 PE Meritve pri MKČN < 50 PE, ki pripada napravi (MKČN < 50 PE, v kateri se čisti komunalna odpadna voda iz naprave v skladu s predpisom, ki ureja emisijo snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda v vode in javno kanalizacijo, ali naprave v skladu s predpisom, ki ureja vrsto dejavnosti in naprav, ki lahko povzročajo onesnaževanje okolja večjega obsega, oziroma komunalna odpadna voda iz drugih objektov, ki spadajo h kateri koli od teh naprav, kot na primer poslovna oziroma upravna stavba): Meritev za parametre onesnaženosti kot vse ostale MKČN < 50 PE Meritve so obvezne s pogostostjo, kot je predpisana za preglede MKČN < 50 PE (prve meritve, prvo naslednje koledarsko leto po opravljenih prvih meritvah, nato na tri leta) 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

MOP, mag. Nataša Vodopivec Aglomeracije Zahteve za opremljanje aglomeracij Ugotavljanje opremljenosti aglomeracij Izjeme pri opremljanju aglomeracij Ekonomska analiza Merila za določitev aglomeracij Geografske meje aglomeracij Določitev in preverjanje aglomeracij 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Zahteve za opremljanje aglomeracij Opremljenost za odvajanje padavinske odpadne vode (zahteve nespremenjene) Aglomeracija mora biti opremljena z javno kanalizacijo (zahteva nespremenjena) Izjema za skupino objektov – ureditev z MKČN, ki je javna infrastruktura (zahteva nespremenjena oz. spremenjena nomotehnično) Izjema za posamezne objekte ali skupine objektov – ureditev z individualnimi ureditvami (zahteva nespremenjena oz. spremenjena nomotehnično) Drugi odstavek (izjema za aglomeracije < 500 PE) se črta oz. podrobneje uredi v novem, ločenem členu (ker gre za izjemo za celotno aglomeracijo, torej izjema od vseh zahtev celotnega 19. člena) Dodane zahteve glede opremljanja: Že načrtovanih stavbnih zemljišč, ki še niso pozidana Načrtovanih novih stavbnih zemljišč, ki so stična s katerokoli aglomeracijo Načrtovanih novih stavbnih zemljišč, ki niso stična z nobeno aglomeracijo, a glede na načrtovane prostorske ureditve dosegajo merila za določitev aglomeracije 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Zahteve za opremljanje aglomeracij Dodano merilo za ugotavljanje nesorazmernosti stroška gradnje kanalizacijskega priključka: Šteje se, da so stroški gradnje kanalizacijskega priključka nesorazmerni glede na koristi za okolje, če zaradi naravnih ovir (npr. vodotok, nasprotni nagib terena, geološke značilnosti terena) ali tehničnih vzrokov (npr. tlačni vod javnega kanalizacijskega omrežja) stroški gradnje ali priključevanja več kot trikrat presegajo povprečne stroške gradnje primerljivega priključka na javno kanalizacijsko omrežje, kjer ni takih naravnih ovir ali tehničnih vzrokov (npr. več kot trikrat presegajo povprečne stroške gradnje kanalizacijskega priključka v isti aglomeraciji) 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Dodatna izjema pri opremljanju aglomeracij Aglomeracije < 500 PE se lahko opremljajo z MKČN < 50 PE, če občina na podlagi ekonomske analize ugotovi, da je to ugodnejše od drugih variant opremljanja (če je ugodneje kot en javni kanalizacijski sistem za celotno aglomeracijo in ugodneje kot več javnih kanalizacijskih sistemov za skupine objektov v aglomeraciji – kot je že omogočeno po veljavnem oz. nomotehnično popravljenem 19. členu) Merilo je več kot trikratnik stroškov V ekonomski analizi morajo biti obdelane najmanj variante iz prve alineje; upoštevati je treba stroške in koristi vsake od obravnavanih variant v ekonomski dobi investicije ob smiselni uporabi določb predpisa, ki ureja enotno metodologijo za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju financ Če se opremljanje izvede z MKČN < 50 PE za skupine objektov (ki niso javna infrastruktura), morajo take MKČN < 50 PE imeti upravljavca, lastniki MKČN < 50 PE morajo skleniti pogodbo o upravljanju s pravno ali fizično osebo in o upravljavcu obvestiti izvajalca javne službe na tem območju 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Ugotavljanje opremljenosti aglomeracij Aglomeracija je opremljena z javno kanalizacijo, če je opremljena z javnim kanalizacijskim omrežjem in komunalno čistilno napravo aglomeracija je delno ali v celoti opremljena z javnim kanalizacijskim omrežjem, če je za komunalno odpadno vodo, ki nastaja na pozidanih stavbnih zemljiščih v aglomeraciji in pozidanih stavbnih zemljiščih, ki so stična z aglomeracijo, zagotovljena možnost odvajanja pa javnem kanalizacijskem omrežju in čiščenja v komunalni čistilni napravi, ki je lokalna infrastruktura javnega značaja) Za stavbna zemljišča, kjer nastaja komunalna odpadna voda, se štejejo pozidana stavbna zemljišča z namensko rabo prostora, ki se upošteva tudi pri določitvi meja aglomeracij, oziroma stavbna zemljišča, pozidana z objekti, kjer se pričakuje nastajanje komunalne odpadne vode 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Ugotavljanje opremljenosti aglomeracij Za objekte, kjer se pričakuje nastajanje komunalne odpadne vode se štejejo objekti: v katerih so stalno ali začasno prijavljeni prebivalci ki se upoštevajo pri določitvi aglomeracij ki so priključeni na javni vodovod ali je iz informacijskega sistema okolja ali vodne knjige v skladu s predpisi, ki urejajo vode, razvidno, da imajo zagotovljeno lastno oskrbo s pitno vodo ali drug način oskrbe z vodo (kot npr. kapnica) Aglomeracija se šteje za ustrezno opremljeno, če je opremljena tako, da je za komunalno odpadno vodo in biološko razgradljivo industrijsko odpadno vodo, ki nastaja na pozidanih stavbnih zemljiščih v aglomeraciji in na pozidanih stavbnih zemljiščih, ki so stična z aglomeracijo, zagotovljeno, da se odvaja in čisti na predpisan način. 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Merila za določitev aglomeracij Aglomeracije se določijo na območjih, kjer je gostota obremenjenosti več kot 10 PE/ha in skupna obremenitev več kot 50 PE Osnova za določitev aglomeracij so skupine stičnih celic 100 × 100 m, vsaka od celic mora dosegati gostoto (10 PE/ha) in skupina stičnih celic mora dosegati najmanj 50 PE, en prebivalec pomeni en PE Skupini celic iz prejšnjega odstavka se dodajo druge stične celice, za katere velja da vključujejo: Stavbe, ki so v uredbi konkretno določene s klasifikacijskimi številkami iz Šifranta Registra nepremičnin in Katastra stavb, upoštevajo se podravni (podrazredi, podskupine) navedenih klasifikacijskih številk, doda se šifra 1274001 (vojašnice) Javno kanalizacijo (iz ZK GJI) in enostanovanjsko stavbo Pozidana stavbna zemljišča (iz OPN-jev) – upoštevajo se NRP: območja stanovanj (S), območja centralnih dejavnosti(C), območja proizvodnih dejavnosti (I), posebna območja (B), območja za potrebe obrambe v naselju (F), površine razpršene poselitve (A) in ostala območja (OO), če je hkrati prisotna katerakoli od stavb 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Lega in meje aglomeracij Lega in obseg posamezne aglomeracije se shematsko prikaže z mejo skupine stičnih celic Pri določitvi lege in obsega posamezne (shematsko prikazane) aglomeracije se upoštevajo (bi se lahko upoštevale?) tudi: podatki o mejah območja posameznega izvajalca javne službe (podatek ni poročan v IJSVO, ministrstvo izdelalo delovni sloj kot delovni pripomoček samo za namen preveritve meja aglomeracij), če se ujema z mejo občine mejah hidravlično samostojnih sistemov kanalizacijskega omrežja z enim iztokom, ki je lahko iztok v vode ali drug javni kanalizacijski sistem, v upravljanju posameznega izvajalca javne službe (javni kanalizacijski sistem) ALI območjih javnih kanalizacijskih sistemov, ki so priključeni na isto komunalno ali skupno čistilno napravo, ki je infrastruktura lokalnega značaja – če bi občine podatke poročale (v ZK GJI ali vsaj v IJSVO) 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Geografske meje aglomeracij Pri določitvi geografske meje posamezne aglomeracije se upoštevajo podatki o mejah pozidanih stavbnih zemljišč Za geografsko mejo posamezne aglomeracije se štejejo zunanje meje pozidanih stavbnih zemljišč, ki se upoštevajo oziroma so tudi eno od meril za določitev aglomeracij (NRP, ki so območja stanovanj (S), območja centralnih dejavnosti(C), območja proizvodnih dejavnosti (I), posebna območja (B), območja za potrebe obrambe v naselju (F), površine razpršene poselitve (A) in ostala območja (OO), če je na njih prisotna tudi katerakoli od stavb, ki so prav tako eno od meril za določitev aglomeracij), ki so znotraj skupine stičnih celic (shematski prikaz aglomeracije), oziroma zunanje meje pozidanih stavbnih zemljišč, ki se z njo stikajo, če pozidana stavbna zemljišča segajo preko meja skupine stičnih celic, ki predstavljajo shematski prikaz aglomeracije 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Obremenitev aglomeracij Obremenitev posamezne aglomeracije se določi na podlagi podatkov o: obremenitvi iz naslova stalno prijavljenega prebivalstva znotraj geografske meje posamezne aglomeracije, pri čemer je en stalno prijavljeni prebivalec en PE obremenitvi iz naslova komunalne odpadne vode, ki nastaja v stavbah, kjer se izvaja gospodarska ali druga dejavnost ter obremenitvi iz naslova biološko razgradljive industrijske odpadne vode (dodatna obremenitev) Določi se način izračuna dodatne obremenitve (vključi se zahteve iz navodila za poročanje teh podatkov za potrebe priprave OP): Iz naslova komunalne odpadne vode, kjer ni stalno prijavljenih prebivalcev – iz porabe pitne vode po predpisani formuli Iz naslova biološko razgradljive industrijske odpadne vode na podlagi rezultatov obratovalnega monitoringa odpadne vode Kjer ni na razpolago podatkov po stavbah – statistično 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Določitev in preverjanje aglomeracij Seznam aglomeracij in njihove identifikacijske številke ter imena (uredba / OP ? ) Lega in geografske meje aglomeracij na digitalnem podatkovnem sloju Z uredbo določen obvezni nabor atributov Obveznost ministrstva, da vsako leto preveri podatke o številu stalno prijavljenih prebivalcev in dodatni obremenitvi (stanje na dan 31. december preteklega leta) ter v primeru bistvene spremembe stopnjo priključenosti ugotavlja na podlagi noveliranih podatkov 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Zahteve za opremljanje izven meja aglomeracij Objekt na območju izven meja aglomeracij mora biti : priključen na javno kanalizacijo, če je območje izven meja aglomeracij opremljeno z javno kanalizacijo, ali na javno kanalizacijo sosednje aglomeracije, če kanalizacijski priključek ne presega 100 m (200 m) in je gradnja kanalizacijskega priključka tehnično izvedljiva ter pri tem ne nastanejo nesorazmerni stroški glede na koristi za okolje Opremljen z MKČN < 50 PE Izjemoma, ob izpolnjevanju predpisanih pogojev, opremljen z nepretočno greznico – dodana izjema za objekt ali napravo za pripravo vode (vodarna) 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Ugotavljanje stopnje opremljenosti Ministrstvo vsako leto izdela oceno stopnje priključenosti, ločeno za posamezne predpisane vrste ureditve v aglomeracijah in na območju izven meja aglomeracij (JKO, GREZ_N, GREZ_P, MKČN, iztok,… – iz navodil za poročanje) Za izdelavo ocene uporabi podatke o: obremenitvi iz naslova stalno prijavljenega prebivalstva in podatkov o dodatni obremenitvi po posameznih objektih v posamezni aglomeraciji ter po posameznih objektih na območju izven meja aglomeracij in načinu ureditve za odvajanje in čiščenje komunalne odpadne vode iz posameznega objekta iz poročila o izvajanju javne službe po tej uredbi Ministrstvo o oceni priključenosti vsako drugo leto izdela poročilo, ki se nanaša na podatke na dan 31. december preteklega in predpreteklega koledarskega leta in ga objavi na svojih spletnih straneh  Prehodna določba – izdelava ocen glede na (nekatere) dosedanje aglomecije 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

MOP, mag. Nataša Vodopivec Teme za diskusijo Določitev aglomeracij in njihovih geografskih meja Zahteve za opremljanje (pozidana stavbna zemljišča znotraj skupine stičnih celic ali ki se dotikajo skupine stičnih celic, ki predstavljajo shematski prikaz aglomeracije) – primer Izjeme pri opremljanju / ekonomska analiza Siva voda Suha stranišča 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Pripombe / vprašanja / zaznane nejasnosti iz javne obravnave Določitev aglomeracij in njihovih geografskih meja: Ni možno črtati aglomeracij, dodajati, črtati posameznih celic, rezati po avtocesti, železnici ... (to bi pomenilo ročno popravljanje aglomeracij!) Ni možno enakovredno upoštevati pripomb, da gre za isti kanalizacijski sistem (podatki niso poročani niti v ZK GJI, niti v IJSVO) Ni možno upoštevati pripomb, da so oziroma zlasti da bodo v kratkem izdana gradbena dovoljenja za celovit sistem Ni možno upoštevati pripomb, da gre za celovite projekte za črpanje sredstev Kohezijskega sklada Ni (še) povsem jasno, kako aglomeracije prikazati na digitalnem podatkovnem sloju – da bo odražalo zahteve členov in hkrati omogočalo uporabo v praksi (npr. obravnava vlog); kako obravnavati pozidana stavbna zemljišča v majhni oddaljenosti Ekonomska analiza – pristojnost občine (ni dolžnost občana – lastnika MKČN); variantne rešitve (predvidene ureditve), ki se primerjajo morajo, biti skladne z zahtevami uredbe 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

MOP, mag. Nataša Vodopivec 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

MOP, mag. Nataša Vodopivec 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

MOP, mag. Nataša Vodopivec 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Pripombe / vprašanja / zaznane nejasnosti iz javne obravnave Določitev aglomeracij in njihovih geografskih meja : Večje število aglomeracije ne pomeni večje število podatkovnih zbirk zaradi poročanja (poroča se po objektih, spremeni se samo atribut objekta – torej ID aglomeracije, v katero spada) V primeru izvajanja kohezijskih projektov ni jasno, za kakšne težave v zvezi z poročanjem gre (katero poročanje konkretno bo problem; doseganje katerih kazalcev bo problem; pripombe niso pojasnjene) Nejasnosti v zvezi z zahtevami glede opremljanja aglomeracij – določiti kaj so kriteriji za primerjavo med posameznimi rešitvami? Nejasnosti v zvezi z ugotavljanjem opremljenosti - kriterij za ugotavljanje opremljenosti z javno infrastrukturo (ali opremljanje s tipskimi MKČN pomeni opremljenost z javno infrastrukturo) 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Pripombe / vprašanja / zaznane nejasnosti iz javne obravnave Izpolnjevanje zahtev za aglomeracije: Ugotavljanje skladnosti za aglomeracijo, ki z novelacijo „preskoči“ prag, npr. 2.000 PE (ni prehodnega roka !) Nejasnosti v zvezi z MKČN < 50 PE: Meritve pri MKČN < 50 PE, ki pripada napravi – primer: stanovanjska stavba & sirarna Pregled obratovanja MKČN < 50 PE (  vizuelni pregled, ali so mejne vrednosti dosežene !) 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Pripombe / vprašanja / zaznane nejasnosti iz javne obravnave Siva voda (pobude za ureditev pojma in problematike „sive vode“): Siva voda = (komunalna?) odpadna voda, ki nastaja pri umivanju, pripravi hrane ali pri kuhinjskih opravilih, če se uporabljajo biološko razgradljiva čistilna sredstva ?Dodati izjeme glede ravnanja s sivo vodo? Ali gre / bi šlo za podvajanje zahtev iz veljavne uredbe, ki za objekte na „ekstremnih legah“ že dovoljuje manj strogo ureditev ? Določiti npr. manj strogo čiščenje? ali enako strogo čiščenje, vendar izjema glede dimenzioniranja objektov in naprav za čiščenje, ker je pričakovati manj odpadne vode? ?Kakšne posledice ima to za druge povezane predpise (npr. če šteje za komunalno odpadno vodo, se še vedno plačuje okoljska dajatev po enakih pravilih)? 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Pripombe / vprašanja / zaznane nejasnosti iz javne obravnave Suha stranišča (pobude za ureditev problematike „suhih stranišč“ – stranišča brez izpiranja z vodo) Zadevna uredba ni predpis, kjer bi lahko urejali uporabo suhih stranišč (v smislu prepovedi ali dovoljevanja njihove uporabe) Zadevna uredba ni predpis, kjer bi lahko urejali zahteve za suha stranišča (npr. zahteve v zvezi z zalogovniki,..) ?Predpisati ravnanje z ostanki suhih stranišč? – npr. prevzemanje ostankov s strani izvajalca javne službe (ki je opremljen za obdelavo blata) ali vezati na predpise o odpadkih ? Če prevzema izvajalec javne službe – kot obvezno ali kot posebno storitev? Ali je to sploh smiselno / potrebno urejati ?Predpisati samo prepovedi v zvezi z ostanki suhih stranišč (kot npr. pri vsebini kemijskih stranišč – prepoved izpuščanja, odlaganja ali ometavanja neposredno ali posredno v vode, prepoved izpuščanja v javno kanalizacijsko omrežje in prepoved čiščenja v komunalni čistilni napravi, ki ni opremljena za prevzem in obdelavo blata 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Ostala odprta vprašanja Kaj pomeni sprememba aglomeracij za: Projekte, so-financirane s sredstvi Kohezijskega sklada, ki so zaključeni, a še poročajo o doseganju kazalcev (imamo še take? – opozorila glede rizika za vračilo pridobljenih sredstev?) Projekte, so-financirane s sredstvi Kohezijskega sklada, ki so v izvajanju Projekte, ki imajo izdane sklepe o so-financiranju s sredstvi Kohezijskega sklada Projekte, za katere so vložene vloge za so-financiranje s sredstvi Kohezijskega sklada Projekte, za katere vloge za so-financiranje s sredstvi Kohezijskega sklada še v pripravi, gradbena in druga dovoljenja izdana Projekte, za katere vloge za so-financiranje s sredstvi Kohezijskega sklada še v pripravi, gradbena ali druga dovoljenja še niso izdana Izdane in pravnomočne inšpekcijske odločbe, ki se nanašajo na veljavne (dosedanje) aglomeracije 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

MOP, mag. Nataša Vodopivec Diskusija 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Osnutki predpisov v obravnavi Osnutek Operativnega programa odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode Javna obravnava: 10. julij 2019 do 21. avgust 2019 Predstavitev: GZS, 11. julij 2019 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Osnutki predpisov v obravnavi Osnutek Operativnega programa odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode Ca 75 prejetih dokumentov s pripombami ali vprašanji, od tega se: 78 % odzivov nanaša na aglomeracije, in sicer na imena (ca 30 % odzivov) in/ali meje aglomeracij oz. grafiko (ca 48 % odzivov), 17 % odzivov nanaša na aglomeracije in posamezna poglavja operativnega programa le 5 % odzivov samo na posamezna poglavja operativnega programa 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Osnutek OP – uskladitev besedila Poglavje 1 – Slovenska zakonodaja: Nadgraditi z obrazložitvami predpisov, uveljavljenih ob koncu leta 2015 (vključiti besedilo iz Podpoglavja 3.1) Poglavje 2 – Pregled stanja: Podpoglavje 2.2.5 - Podatki o porabi finančnih sredstev – terminsko uskladiti s preostalimi podatki poglavja, t.j. ocenami stopnje priključenosti (Podpoglavje 2.2.4), in sicer novelacija podatkov o porabi finančnih sredstev na referenčni datum 31. december 2018 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Osnutek OP – uskladitev besedila Poglavje 3 – Ukrepi: Podpoglavje 3.1 - Spremembe predpisanih zahtev – uskladiti glede na spremembe in dopolnitve Uredbe o odvajanju in čiščenju komunalne odpadne vode Podpoglavje 3.2 – novelacija aglomeracij – uskladiti obrazložitve meril in načina določitve aglomeracij ter zahtev za posamezne aglomeracije (zahteve glede odvajanja, predpisane stopnje čiščenja komunalne odpadne vode ter roki) Podpoglavje 3.2 – preveriti in po potrebi uskladiti ocene stopnje opremljenosti in priključenosti aglomeracij (ca 70 % aglomeracij s skupno obremenitvijo, manjšo od 500 PE, ima stopnjo priključenosti na JKO enako 0 %, tudi 50 aglomeracij > 500 PE ima stopnjo priključenosti na JKO enako 0 %), uskladiti podatke o razvitosti infrastrukture Podpoglavje 3.3 – preveriti in po potrebi uskladiti ukrepe oziroma zahteve za posamezne aglomeracije (odvajanje, sekundarno čiščenje, terciarno čiščenje, primerno čiščenje, dodatna obdelava in roki) Podpoglavje 3.5 – podrobneje opredeliti prednostni vrstni red izvajanja ukrepov  priloga – ukrepi ! 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

Osnutek OP – preveritve podatkov Poglavje 4 – Ekonomska analiza: Podpoglavje 4.1, Podpoglavje 4.2 – izhodišča za oceno stroškov in ocena investicijskih stroškov (prenizko / predlogi?) Podpoglavje 4.4 – načrtovani ukrepi za obdobje 2018 do 2028 – nadgraditi Poglavje 5 – Akcijski načrt za odpravo nepravilnosti: Obravnava veljavne (dosedanje) aglomeracije – odprava očitanih nepravilnosti iz Uradnega opomina, ki se nanaša na veljavne aglomeracije ! 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

MOP, mag. Nataša Vodopivec Teme za diskusijo Podatki o izvedenih ukrepih in porabi finančnih sredstvih – morebitne vrzeli? Zahteve za posamezne aglomeracije (glede odvajanja, stopnje čiščenja, rokov) – ugotovljene napake ali vrzeli? Ocene priključenosti – ugotovljene napake ali vrzeli? (ocena stopnje priključenosti izhaja iz IJSVO, tabela T2) Ukrepi za posamezne aglomeracije – napake ali vrzeli? Ocena stroškov za izvedbo ukrepov (pripombe in predlogi glede izhodišč) 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec

MOP, mag. Nataša Vodopivec Hvala za pozornost 9. 9. 2019 MOP, mag. Nataša Vodopivec