DRUŽINSKO BRANJE: BRALNI PROJEKT MESTNE KNJIŽNICE KRANJ

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Razvijamo medkulturnost kot novo obliko sobivanja
Advertisements

Izvedbeni kurikul programa: Frizer, Predšolska vzgoja
ŠOLA ZA RAVNATELJE PRED IZZIVI VODENJA VIZ V 21
Podpora dijakom priseljencev Mojca Jelen Madruša, OŠ Koper, strokovna koordinatorica projekta „Izzivi medkulturnega sobivanja“ Ljubljana, 18. december.
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
VARNO S SONCEM Predstavitev dela v programu v šolskem letu 2012/2013
Ti, ki berejo, ti, ki nam pripovedujejo, kaj berejo,
Urice medkulturnega dialoga – muslimanska kultura
Šolsko leto 2008/2009, program gimnazija, 2
Razvijanje domoljubja s pomočjo kulturne dediščine
Mag. Boris RUŽIČ, univ. dipl. inž. el. Inšpektor – višji svetnik
Avtor: Slava Jošt-Kuzman ŠC Ljubljana Knjižnica Ljubljana 2012
ANALIZA IZVAJANJA FLEKSIBILNEGA PREDMETNIKA V OE SLOVENJ GRADEC
Odprti dostop do znanstvenih podatkov v Sloveniji
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
Prostovoljstvo in socialna aktivacija ranljivih oseb
Lepo pozdravljeni na predstavitvi
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
EKOŠOLA KOT NAČIN ŽIVLJENJA
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
Uvajanje novih izobraževalnih programov v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju s področja STORITEV za obdobje Ljubljana,
Posvetovanje ZBDS, Bled, 2007
PISA 2009 z vidika značilnosti učencev
Interdisciplinarni doktorski študijski program VARSTVO OKOLJA
MLADI RAZISKOVCI dr. Mitja SLAVINEC
Vrh malega gospodarstva Zdravko Počivalšek MINISTER Ljubljana, 12. 5
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
Družinska pismenost nekoč in danes
Vsem udeležencem se zahvaljujemo za obisk!
Prenos znanja in dejavnosti informiranja
Vprašanja pri izvajanju samoevalvacij na Univerzi v Mariboru
VSEŽIVLJENJSKO IZOBRAŽEVANJE – izziv za prihodnost
CUDV Črna na Koroškem Šolsko leto 2008/2009
Projekt: Do višje kakovosti s samoevalvacijo Pripravile: Marjeta Bunford Selinšek, Karin Kaloh in Mirjana Colnarič Oš Franceta Prešerna Maribor Ljubljana,
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Samo Novak Šport hotel Otočec 5. november 2009
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
Model neformalnega izobraževanja september, 2018
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
STAREJŠI V SLOVENIJI.
dLib in slovenska književnost
EVROPA ZA DRŽAVLJANE LETO 2009 EVROPSKO LETO
Knjižnična dejavnost za slepe in slabovidne v Sloveniji
DECEMBRSKO STROKOVNO SREČANJE DELOVNIH TERAPEVTOV
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
11. december, Mednarodni dan gora
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
Predstavitev projekta PPF II
VSI ZA ENEGA, EDEN ZA VSE Alenka Podlogar
Seminar: Drugačna geografija
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
Upravljanje knjižnic - UK 12
NOVE OBLIKE SODELOVANJA V DOBI DIGITALNE TRANSFORMACIJE KMETIJSTVA
Judita Šega glavna urednica Loških razgledov in
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
SPLETNA STRAN SKUPINE V VRTCU KOT OBLIKA SODELOVANJA S STARŠI
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Slovensko združenje za požarno varstvo
Posvet „Kako bolje sodelovati v občini Cerknica“
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
DRUŠTVO POHODNIKI TRIGLAV NOVA GORICA
Nove zahteve glede spremljanja mobilnosti v izobraževanju
(moderira mag. Pavla Karba, ZRSŠ)
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
Akcijsko raziskovanje za ZDT
Davor Orlic Ljubljana, 1/12/2008
»ACE THE CASE« masterclass
Statistika raziskovalno-razvojne dejavnosti
Zapis predstavitve:

DRUŽINSKO BRANJE: BRALNI PROJEKT MESTNE KNJIŽNICE KRANJ Jure Bohinec Ponedeljek, 10. 9. 2018 Bralno društvo Slovenije Nacionalni strokovni posvet BEREMO SKUPAJ, Cankarjev dom v Ljubljani

Dejavnosti za družine v MKK knjižna, književna in knjižnična vzgoja ustaljene dejavnosti portal Modri pes Deloma že družinsko naravnane.

Izhodišče DRUŽINSKA PISMENOST Je kompleksen pojem, ki je najpogosteje definiran kot koncept, ki vključuje naravno nastajajoče izobraževalne dejavnosti v okviru doma in družine. (M. Grginič) Del družinske pismenosti je družinsko branje.

DRUŽINSKO BRANJE Branje otrokom v družinskem okolju. 2 načina razumevanja: medsebojna podpora družinskih članov pri razvijanju pismenosti prenašanje ljubezni do branja in pripovedovanja med družinskimi člani

Družinsko branje v MKK 2013: ideja za projekt, ki bi povezal otroke, starše, knjigo in knjižnico vzgoja otroka v samostojnega, dobrega bralca in uporabnika knjižnice zasnova projekta kot blagovne znamke (celostno podobo je oblikovala Špela Trobec)

Načrtovan potek projekta: analiza notranjega okolja vsebinska zasnova, sodelovanje s strokovnjaki (dr. Livija Knaflič) priprava družinske bralne knjižice organizacija strokovnih predavanj izbor knjig in izdelava seznama promocija izvajanje projekta zaključna prireditev evalvacija

Glavni poudarki in namen projekta: razvoj bralne kulture v družini: spodbujanje branja in dvig družinske pismenosti ozaveščanje o pomenu branja za razvoj otroka izobraževanje in vzgajanje družinskih članov s pomočjo kakovostnega izbora gradiva obiskovanje knjižnice: kakovostno preživljanje prostega časa, povečanje članstva in izposoje gradiva izbor kakovostne in raznovrstne literature za branje ter izdelava seznama ciljna publika: družine z otroki starimi od 2 do 8 let

Strokovna predavanja: serija strokovnih predavanj pred začetkom projekta glavni namen: seznanjanje staršev, starih staršev in strokovnih delavcev z dobro knjigo, ljudskim slovstvom, aktivnostim ob branju, interpretaciji …

Strokovna predavanja pred začetkom projekta: Dušica Kunaver: Slovenija - dežela legend Ida Mlakar: Vaši otroci si zaslužijo dobre knjige Irena Matko – Lukan: Kako beremo otrokom Jelena Sitar: Lutka in knjiga dr. Livija Knaflič: Z igro do pismenosti

Prvo leto projekta: mag. Martina Peštaj: Televizija sporoča: branje je izziv! mag. Tilka Jamnik: Družinsko branje Alenka Zupančič Danko: Disleksija ali ‘’to presneto branje in pisanje’’ Meta Grosman: Branje leposlovja kot spodbuda za spoznavni in osebnostni razvoj Darka Tancih Kajnih: Zakaj v času elektronskih medijev brati leposlovje?

Seznam Izbor knjig upoštevali smo: temeljna dela slovenske in tuje mladinske književnosti (avtorji in ilustracije), literarne nagrade, strokovne ocene … začeli smo z 200 naslovi, dodali še 150 v drugi sezoni smo jih dodali 100 tretjo sezono smo začeli z novimi 250 naslovi

vse knjige smo opremili z nalepko …

… in jih izpostavili v posebej za to namenjeni starinski omari

Družinska bralna knjižica Sestavljena je iz dveh vsebinsko ločenih delov: nagovor, predstavitev projekta, navodila za sodelovanje, strokovni prispevek dr. Livije Knaflič o pomenu branja seznam izbranih knjig z vprašanjem, kuponi

Kuponi kupone hranimo v „družinskih kuvertah“ služijo nam za nadaljnjo obdelavo in statistiko

vsaj en otrok mora biti star od 2 do 8 let in včlanjen v knjižnico Sodelujejo lahko: razširjene družine vsaj en otrok mora biti star od 2 do 8 let in včlanjen v knjižnico od 4. sezone dalje še dve starostni skupini: 9-12 let in 13-15 let knjige si mora družina izposoditi v knjižnici

Četrta sezona 2017/18 sodelujejo otroci do konca OŠ (0-15 let) vsi člani knjižnice trajanje od 15. septembra do 31. maja štiri bralne stopnje seznam knjig po bralnih stopnjah, preverjanje in nagrajevanje

dopolnjena družinska bralna knjižica: seznam literature za starše o vzgoji in izobraževanju, opismenjevanju, branju … rezultati prenove so bili uspešni, zato bomo z izvajanjem DB nadaljevali

Statistika 4. sezone 2017/18

Nagrajevanje

ZAKLJUČNE PRIREDITVE

Promocija v knjižnici priponke ob vpisu vrtci in šole lokalni radio tiskani mediji splet

Rezultati sezona: sodelovalo je 356 družin (1556 udeležencev) prebranih je bilo več kot 10.000 knjig (2,8 knjige na družinskega člana) 2. sezona: sodelovalo je 211 družin (1035 udeležencev) prebranih je bilo 7220 knjig (3,4 knjige na družinskega člana) 3. sezona: sodelovalo je 250 družin (130+120), več kot 10.000 prebranih knjig, 50 družin je prebralo po 50 knjig, ena družina jih je prebrala 180

Odzivi dobri odzivi sodelujočih načrtna promocija je pritegnila nove uporabnike širjenje socialne mreže porast sodelujočih družin v krajevnih knjižnicah izvajanje projekta v drugih knjižnicah

Pomanjkljivosti vprašanje nagrajevanja ranljive skupine (socialno in ekonomsko nižji statusi, priseljenci, nižja izobrazba staršev ...): dosegli smo jih v premajhni meri načrtno izobraževanje staršev (slab obisk strokovnih predavanj)

Zaključne misli Kako naprej? dobre prakse doma in v tujini uvedba bralnih skupin za starše in otroke pomoč staršem (tudi učna) načrtno vključevanje ranljivih skupin povezovalna vloga knjižnice pri spodbujanju družinskega branja (sodelovanje z drugimi institucijami) večji poudarek na knjižnični vzgoji Spodbujanje družinskega branja prispeva tako k bralni vzgoji otrok kot k bralni kulturi odraslih! (Tilka Jamnik)

Hvala za pozornost! Jure jure.bohinec@mkk.si Jure Bohinec Območje Otroci Služba za izposojo in informacije T: 04 201 35 77,  04 201 35 78 E: jure.bohinec@mkk.si  Gregorčičeva ulica 1, 4000 Kranj I: www.mkk.si