primerjava kurikulumov Slovenija in Češka Pedagoška fakulteta Oddelek za matematiko in računalništvo Ljubljana Katarina Žajdela marec 2019
UMESTITEV RAČUNALNIŠTVA V ČEŠKI KURIKULUM 2004 OŠ – IKT nižja SŠ – Računalništvo (programiranje in informatika) realnost je drugačna
VSEBINE, KI JIH VSEBUJE UČNI NAČRT IKT za nadaljnji študij učenje vedno in povsod hitro iskanje informacij vrednotenje in resničnost informacij upoštevajo avtorske pravice
prva stopnja OSNOVE UPRAVLJANJA Z RAČUNALNIKOM osnovna zgradba računalnika avtorske pravice, zaščita prepoznava formatov ISKANJE INFORMACIJ IN KOMUNIKACIJA znajo poiskati informacije preko spleta uporaba emaila in komuniciranje preko interneta OBDELAVA INFORMACIJ IN APLIKACIJE oblikovanje in vstavljanje besedila ter slik
druga stopnja ISKANJE INFORMACIJ IN KOMUNIKACIJA vrednotijo informacije poznajo razvoj informacijske tehnologije povezujejo informacije SPREJEMANJE INFORMACIJ IN APLIKACIJE naštejejo estetske in tipografske lastnosti urejenega besedila znajo urediti besedilo, tabele, grafe znajo uporabiti vektorske in rasterske programe izdelajo spletno stran (avtorske pravice)
VSEBINSKE RAZLIKE ČEŠKA obvezni veliko osnov nič programiranja, logičnega razmišljanja SLOVENIJA neobvezni/obvezni izbirni zelo malo osnov programiranje in aplikacije
IZBOLJŠANJE SLOVENSKEGA KURIKULUMA
VIRI in LITERATURA Jeřábek, J., & Tupý, J. (2007). Framework Education Programme for Elementary Education. MSMT, Prague. Lessner, D. (2011). Computer science curriculum proposal for Czech grammar schools. Zborník príspevkov, 99-104. načrt za izbirni predmet RAČUNALNIŠTVO, U. (2002). Ministrstvo za šolstvo znanost in šport. Zavod RS za šolstvo, Ljubljana. Vaníček, J. (2013). Introducing topics from informatics into primary school curricula: how do teachers take it. In Informatics in Schools: Local Proceedings of the 6th International Conference ISSEP (pp. 41-51)