Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
NADZOR in PRISTOJNOSTI
Advertisements

DELOVNO PRAVO disciplinska in odškodninska odgovornost
UPRAVLJANJE SPLOŠNIH KNJIŽNIC
Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
Mag. Boris RUŽIČ, univ. dipl. inž. el. Inšpektor – višji svetnik
POSVET VODSTEV GASILSLIH DRUŠTEV
namestnica varuhinje človekovih pravic
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
STROKOVNA PRAKSA IN MENTORSTVO
SLOVENSKI POKOJNINSKI SISTEM
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
Priznavanje tujega formalnega izobraževanja na Univerzi v Ljubljani
7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje
Potrebe in pričakovanja javnih zdravstvenih
BILANCA STANJA IN IZKAZ POSLOVNEGA IZIDA
Trinivojska arhitektura v sistemih za obračunavanje storitev
PRAVICE IN OBVEZNOSTI SINDIKALNEGA ZAUPNIKA
Javni razpis Inovativna shema za sofinanciranje doktorskega študija Januar 2012 blllla 01/24/08.
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Predstavitev področja: ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
PARTICIPATIVNI PRORAČUN 2019
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
Interdisciplinarni doktorski študijski program VARSTVO OKOLJA
ZADRŽANJE PRAVICE DO ZDRAVSTVENIH STORITEV IN
ZADOLŽEVANJE V OBČINAH
Debeli rtič, Mag. Marjan Ferjanc
Davek na dodano vrednost
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Vrh malega gospodarstva Zdravko Počivalšek MINISTER Ljubljana, 12. 5
Postopek prodaje vozila
Predstavitev rezultatov Razvojnega programa SOČA 2013 (za Svet zavoda)
Nova naročila v industriji – analiza podatkov in sprememba Uredbe EU
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Predstavitev Zakona o socialnem podjetništvu Tadej Slapnik poslanec Državnega zbora Republike Slovenije.
EKP/EMP 3. predavanje Str 37 – 45.
Novinarska konferenca
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
POSLOVANJE GOSPODARSTVA CELJSKE REGIJE
POSLOVANJE GOSPODARSTVA CELJSKE REGIJE
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
Predstavitev 2. javnega razpisa
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
Predstavitev projekta PPF II
Problemi uporabe skupnih standardov v e-poslovanju
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Poročilo o finančni stabilnosti, junij 2019
Upravljanje knjižnic - UK 12
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
DRŽAVNI SVET Ljubljana,
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
PREVERJANJE IN POTRJEVANJE NACIONALNIH POKLICNIH KVALIFIKACIJ
Agencija za trg vrednostnih papirjev
Spodbude za omilitev podnebnih sprememb
Predstavitev 2. javnega razpisa
Statistični sosvet za statistiko energetike
OBLIKOVANJE CEN STORITEV OBVEZNIH OBČINSKIH GJS VARSTVA OKOLJA Postopek izdaje pozitivnih strokovnih mnenj mag. Franc Lenarčič Januar 2010.
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Predstavitev sprememb in dopolnitev KPVIZ Ur.l. RS, št. 45/2017
ŠTIPENDIJE za študij v tujini
Fiskalna gibanja in politika
»ACE THE CASE« masterclass
Ekonomsko ogledalo Boštjan vasle, umar Ana t. selan, umar
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Kako pripraviti javno prireditev
Zapis predstavitve:

Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI Problematika izkazovanja prejetih osnovnih sredstev v upravljanje v javnih zavodih mag. Valenka Suhadolnik, vrhovna državna revizorka Valenka.Suhadolnik@rs-rs.si

Uvod Predstavitev prispevka Pomembnejše ugotovitve na podlagi opravljenih revizij javnih zavodov (JZ) in društev. Problematika izkazovanja prejetih osnovnih sredstev v upravljanje v javnih zavodih (JZ).

Predstavljene ugotovitve na podlagi opravljenih revizij JZ in društev Revizije, ki jih opravlja revizijski oddelek B3 reviziji računovodskih izkazov in pravilnosti poslovanja ZZZS in ZPIZ obvezno vsako leto, določeno število revizij JZ in društev večinoma revizij računovodskih izkazov in pravilnosti poslovanja, včasih samo pravilnosti poslovanja. Revidiranje računovodskih izkazov bilance stanja in izkaza prihodkov in odhodkov skupaj s prilogami za JZ (določeni UEKN), bilance stanja, izkaza prihodkov in odhodkov, izkaza računa finančnih terjatev in naložb ter izkaza računa financiranja za ZZZS in ZPIZ (drugi UEKN), bilance stanja in izkaza poslovnega izida za društva.

Predstavljene ugotovitve na podlagi opravljenih revizij JZ in društev Revidiranje pravilnosti poslovanja pravilnost obračunavanja in izplačevanja plač in drugih stroškov dela, pravilnost nabave materiala, storitev in blaga ter osnovnih sredstev z vidika javnega naročanja, pravilnost izplačanih transferov (ZZZS, ZPIZ), namenska raba sredstev po posameznih programih (društva), obračunavanje šolnin...

Predstavljene ugotovitve na podlagi opravljenih revizij JZ in društev Pomembnejše ugotovljene napake pri reviziji računovodskih izkazov neizkazovanje osnovnih sredstev (OS) prejetih v upravljanje, napačen obračun amortizacije OS zaradi neupoštevanja predpisanih amortizacijskih stopenj, neizveden oz. nepopolno izveden popis OS, napačno evidentiranje OS preko stroškov investicijskega vzdrževanja, izkazovanje prihodkov od prodaje OS, namesto povečanje obveznosti za sredstva prejeta v upravljanje, napačno izkazovanje terjatev do kupcev in s tem napačno izkazovanje prihodkov, prenizko izkazovanje terjatev in kratkoročno odloženih prihodkov za del obračunane šolnine za določeno šolsko leto, ki še ni zapadel v plačilo,

Predstavljene ugotovitve na podlagi opravljenih revizij JZ in društev napačno razmejevanje prihodkov preko pasivnih časovnih razmejitev, namesto izkazovanje prihodkov, izkazovanje donacij med neplačanimi prihodki oz. med presežkom prihodkov nad odhodki namesto med dolgoročnimi rezervacijami, upoštevanje prihodkov tako iz poslovanja kot iz financiranja v napačno obračunsko obdobje, napačna ugotovitev stroškov amortizacije, ki se nanašajo na tržno dejavnost in s tem previsoko ugotovljen presežek prihodkov nad odhodki iz tržne dejavnosti kot tudi javnega zavoda kot celote, napačno izkazovanje dolgoročne terjatve za nameravano vložitev tožbe za izterjavo odškodnine in seveda s tem neupravičeno izkazovanje prihodkov.

Predstavljene ugotovitve na podlagi opravljenih revizij JZ in društev Pomembnejše nepravilnosti v zvezi z obračunavanjem plač največ se jih nanaša na nepravilno obračunane dodatke (v nasprotju z ZRPJZ, ZDR, posameznimi kolektivnimi pogodbami) zaradi uporabljenih previsokih odstotkov, obračunavanja od previsoke osnove ali njihovega neupravičenega obračunavanja; nepravilnosti v zvezi z delovno uspešnostjo (izplačilo večje povečane delovne uspešnosti kot pa je bilo pridobljeno soglasje ustanovitelja oz. brez pridobljenega soglasja ustanovitelja, preseganje 20 odstotkov osnovne mesečne plače zaposlenega določenih v 17. členu ZRPJZ, ni izdelanih meril za ugotavljanje uspešnosti zaposlenih); ostale nepravilnosti (pri obračunu izhodiščnih plač ni bila upoštevana izhodiščna plača določena v

Predstavljene ugotovitve na podlagi opravljenih revizij JZ in društev ZRPJZ, kar je vplivalo tako na previsoko osnovno plačo kot vse dodatke, ki so bili od nje obračunani, razporejanje na delovna mesta in določanje količnikov osnovne plače na podlagi notranjih aktov, ki jih svet zavoda ni sprejel, JZ ni imel sistemiziranih vseh delovnih mest, za katere je sklenil pogodbe o zaposlitvi, zaposleni so imeli precej nižjo izobrazbo od zahtevane za zasedbo delovnega mesta).

Predstavljene ugotovitve na podlagi opravljenih revizij JZ in društev Pomembnejše nepravilnosti v zvezi z drugimi stroški dela kljub temu, da so obstajali elementi delovnega razmerja je JZ v nasprotju z ZDR sklepal podjemne in avtorske pogodbe za opravljanje najrazličnejših del, preveč obračunani in izplačani stroški po pogodbi o delu (določeni so bili v odstotku od povprečne plače zaposlenega, ki je bila previsoko obračunana), neupravičeno izplačilo odškodnine zaradi sporazumnega prenehanja delovnega razmerja v nasprotju z ZDR in KPDVI, napačni obračun odpravnine v nasprotju z ZDR, izplačilo enkratne letne nagrade direktorjem brez pridobljenega soglasja ustanovitelja, obračun previsoke solidarnostne pomoči v nasprotju z KPDZSV, izplačevanje povračil stroškov, za katere ni podlage v veljavnih predpisih.

Predstavljene ugotovitve na podlagi opravljenih revizij JZ in društev Nepravilnosti v zvezi z javnim naročanjem materiala, storitev in blaga ter osnovnih sredstev Na tem področju še vedno ugotavljamo številne nepravilnosti, kljub temu da imajo nekateri JZ to področje dokaj urejeno in se zadeve na splošno izboljšujejo. Pri revidiranju pravilnosti javnega naročanja ugotavljamo vse od tega, da je revidiranec oddajal naročila, ne da bi preje izvedel postopke javnega naročanja predpisanih z ZJN-1 oz. da je sicer izvedel postopke, pa ti niso bili v skladu z ZJN-1. Pri naročilih male vrednosti pa pogosto ugotavljamo, da revidiranci v celoti ne upoštevajo določil svojih internih aktov, ki opredeljujejo pravila naročil malih vrednosti.

Predstavljene ugotovitve na podlagi opravljenih revizij JZ in društev Izzivi revizijskega oddelka B3 v prihodnje Več pozornosti posvetiti revizijam smotrnosti. Trenutno izvajamo revizijo smotrnosti, s katero bomo skušali ugotoviti kako zdravo se prehranjujejo naši otroci v osnovnih šolah. Na podlagi opravljenih istovrstnih revizij pri določeni skupini revidirancev izdelati zbirno poročilo in v njem predstaviti nepravilnosti, ki so tem revidirancem skupne. V primeru, da tekom revizij ugotovimo sistemske pomanjkljivosti, poiskati ustrezne rešitve za njihovo odpravo.

Problematika izkazovanja prejetih osnovnih sredstev v upravljanje v JZ Zakonska osnova za izkazovanje osnovnih sredstev prejetih v upravljanje - 67.a člen ZJF. Izjema so visokošolski zavodi na podlagi Zakona o visokem šolstvu, osnovna sredstva imajo v svoji lasti in za njih oblikovan sklad premoženja. Izkazovanje obveznosti za sredstva prejeta v upravljanje in s tem posredno tudi osnovnih sredstev prejetih v upravljanje je opredeljeno v 68. členu Pravilnika o enotnem kontnem načrtu. Do konca 2005 je to področje urejal tudi SRS 36, ki obravnava posebnosti značilne za nepridobitne dejavnosti, na katerega uporabo pri vrednotenju sredstev in obveznosti do njihovih virov navaja 16. člen Pravilnika o razčlenjevanju in merjenju prihodkov in odhodkov.

Problematika izkazovanja prejetih osnovnih sredstev v upravljanje v JZ Odloki o ustanovitvi javnih zavodov le redko določajo katera osnovna sredstva ustanovitelj prenaša javnemu zavodu v upravljanje. Zato bi moralo biti v pogodbah o prenosu osnovnih sredstev v upravljanje natančno opredeljeno, katera osnovna sredstva ustanovitelj daje JZ v upravljanje (tudi vrednostno). Računsko sodišče ugotavlja, da pogodbe o prenosu osnovnih sredstev v upravljanje večkrat niso bile sklenjene in da javni zavodi večkrat nimajo usklajenega stanja glede teh sredstev z ustanovitelji, predvsem ko gre za nove investicije s strani ustanovitelja. Problemi z vpisom nepremičnin v zemljiško knjigo.

Problematika izkazovanja prejetih osnovnih sredstev v upravljanje v JZ Obračunavanje amortizacije osnovnih sredstev prejetih v upravljanje v JZ JZ obračunavajo amortizacijo osnovnih sredstev prejetih v upravljanje v breme obveznosti za sredstva prejeta v upravljanje oz. v breme prihodkov, odvisno od odločitve ustanovitelja. Način obračuna amortizacije osnovnih sredstev prejetih v upravljanje se razlikuje med posameznimi vrstami JZ, glede na vrsto javne službe, ki jo opravljajo, kot tudi glede na odločitve ustanoviteljev. Različni primeri obračunavanja amortizacije bolnišnice – v breme prihodkov, kar je financirano iz proračuna pa v breme obveznosti za sredstva prejeta v upravljanje;

Problematika izkazovanja prejetih osnovnih sredstev v upravljanje v JZ domovi za starejše občane - v breme prihodkov do višine obračunane amortizacije po Navodilu o načinu in stopnjah odpisa, razliko do obračunane amortizacije po Pravilniku o načinu in stopnjah odpisa pa v breme obveznosti za sredstva prejeta v upravljaje; RTV - v breme prihodkov za osnovna sredstva, prejeta v upravljanje od Ministrstva za kulturo (96 odstotkov); za ostala osnovna sredstva prejeta od Agencije za pošto in elektronske komunikacije, Ministrstva za gospodarstvo, Italijanske unije in drugih pa zmanjšuje obveznosti za sredstva prejeta v upravljanje; v primeru dveh knjižnic - ena skoraj v celoti (94 odstotkov) v breme obveznosti za sredstva prejeta v upravljanje, druga pa v breme prihodkov za knjižnično gradivo (84 odstotkov), tukaj se jasno odraža odvisnost obračuna amortizacije od odločitve ustanovitelja.

Problematika izkazovanja prejetih osnovnih sredstev v upravljanje v JZ Način obračuna stroškov amortizacije je odvisen tudi od obsega opravljanja tržne dejavnosti, saj se mora v tem primeru ustrezen del amortizacije obračunati v breme prihodkov. Saj le tako lahko JZ izkaže pravilen prikaz izida poslovanja tako za dejavnost javne službe kot za tržni del dejavnosti, kakor zahteva veljavna zakonodaja. Pri tem pa se pojavlja problem v zvezi z ugotavljanjem ustreznega sodila za razmejevanje amortizacije med javno službo in tržno dejavnostjo, ko enostavno sodilo, to je delež, ki ustreza razmerju med prihodki iz dejavnosti javne službe in tržne dejavnosti ne ustreza dejanskemu stanju (primer: JZ s področja kulture, ki uporablja dvorane tako za opravljanje javne službe kot tudi tržno dejavnost in je za ta namen izračunal kori-giran koeficient ponderiranosti zasedenosti dvoran).

Problematika izkazovanja prejetih osnovnih sredstev v upravljanje v JZ Spremenjeni SRS 36 in izkazovanje osnovnih sredstev prejetih v upravljanje V novih slovenskih računovodskih standardih SRS 36 ne predvideva več njegove uporabnosti za pravne osebe javnega prava. Po drugi strani pa SRS 36 tudi ne predvideva več izkazovanja sredstev v upravljanju. Na uporabo SRS 36 sicer navaja 16. člen Pravilnika o razčlenjevanju in merjenju prihodkov in odhodkov. Vendar pa izkazovanje osnovnih sredstev prejetih v upravljanje še vedno določa ZJF (67.a člen) kot tudi 68. člen pravilnika o enotnem kontnem načrtu, tako da sprememba SRS 36 vsaj zaenkrat še ne vpliva na izkazovanje sredstev prejetih v upravljanje v JZ. Do spremembe ustrezne zakonodaje način izkazovanja osnovnih sredstev prejetih v upravljanje ostaja nespremenjen.

Problematika izkazovanja prejetih osnovnih sredstev v upravljanje v JZ Predvidena sprememba zakonodaje s področja izkazovanja osnovnih sredstev v JZ Predvidene so spremembe predpisov, po katerih naj bi bile rešitve izkazovanja osnovnih sredstev javnih zavodov podobne kot pri visokošolskih zavodih, ki imajo osnovna sredstva v svoji lasti in za njih oblikovan sklad premoženja (ustanovitelji bi izkazovali dolgoročne finančne naložbe in ne več terjatev za sredstva dana v upravljanje). Predviden čas spremembe: 1.1.2007.