Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

Agencija za trg vrednostnih papirjev

Podobne predstavitve


Predstavitev na temo: "Agencija za trg vrednostnih papirjev"— Zapis predstavitve:

1 Agencija za trg vrednostnih papirjev

2 SMERNICE ZA PREPREČEVANJE PRANJA DENARJA IN FINANCIRANJA TERORIZMA
Agencija za trg vrednostnih papirjev SMERNICE ZA PREPREČEVANJE PRANJA DENARJA IN FINANCIRANJA TERORIZMA Sergij Mozetič Ljubljana,

3 Na kratko 1. pomembni datumi 2. podzakonski akti k ZPPDFT-1 3. pravne podlage Evropske unije 4. glavni poudarki v Smernicah Agencije

4 Pomembni datumi (1) je bila sprejeta Direktiva 2015/849 o preprečevanju uporabe finančnega sistema za pranje denarja in financiranje terorizma… je bil sprejet Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (UL RS 68/16, v nadaljevanju ZPPDFT-1) v Uradnem listu objavljen 3. ZPPDFT-1 (181. člen) je pričel veljati 4. ZPPDFT-1 (173. in 174. člen) je predvidel sprejetje podzakonskih aktov in smernic nadzornih organov

5 Pomembni datumi (2) 5. v roku 6 mesecev od uveljavitve ZPPDFT-1 (173. člen) bi morali biti sprejeti podzakonski akti, vendar so podzakonski akti precej kasnili 6. v roku 1 leta od uveljavitve ZPPDFT-1 (174. člen) bi morali organi iz 139. člena ZPPDFT-1 na podlagi 154. člena ZPPDFT-1 sprejeti smernice za subjekte, ki jih nadzorujejo, vendar so zaradi kasnitev podzakonskih aktov kasnile tudi smernice ATVP 7. smernice ATVP so bile sprejete in pričele veljati rok za prilagoditev smernic je potekel

6 Pomembni datumi (3) 9. do so morali zavezanci za svoje stranke ugotoviti, če so politično izpostavljene osebe (PIO) je bila sprejeta nova Direktiva (EU) 2018/843 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 30. maja 2018 o spremembi Direktive (EU) 2015/849 o preprečevanju uporabe finančnega sistema za pranje denarja ali financiranje terorizma ter o spremembi direktiv 2009/138/ES in 2013/36/EU Rok za implementacijo v nacionalno zakonodajo: (4. člen Direktive)

7 Podzakonski akti k ZPPDFT-1 (1)
pravilnik o službeni izkaznici inšpektorjev za preprečevanje pranja denarja (UL RS 30/17) pravilnik o načinu sporočanja podatkov Uradu Republike Slovenije za preprečevanje pranja denarja (UL RS 32/17) pravilnik o določitvi pogojev za ugotavljanje in preverjanje istovetnosti stranke z uporabo sredstva elektronske identifikacije (UL RS 50/17)

8 Podzakonski akti k ZPPDFT-1 (2)
4. pravilnik o izvajanju notranje kontrole, pooblaščencu, hrambi in varstvu podatkov, strokovnem usposabljanju ter upravljanju evidenc pri zavezancih (UL RS 54/17) 5. pravilnik o vzpostavitvi, vzdrževanju in upravljanju Registra dejanskih lastnikov (UL RS 66/17) 6. pravilnik o dejavnikih neznatnega in povečanega tveganja za pranje denarja in financiranje terorizma (UL RS 6/18)

9 Podzakonski akti k ZPPDFT-1 (3)
7. pravilnik o določitvi pogojev, pod katerimi za nekatere stranke ni treba sporočiti podatkov o gotovinskih transakcijah (UL RS 31/18) 8. pravilnik o tehničnih pogojih, ki jih morajo izpolnjevati video elektronska identifikacijska sredstva (UL RS 32/18) 9. mnenja Urada v zvezi s posameznimi vprašanji

10 Pravne podlage Evropske unije (1)
skupne smernice ESMA, EBA in EIOPA o značilnostih pristopa na področju preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma, ki upošteva oceno tveganosti ter ukrepih, ki jih je treba sprejeti za izvajanje nadzora, ki upošteva oceno tveganosti (veljajo za nadzorne organe) Delegirana Uredba Komisije (EU) 2016/1675 z dne o dopolnitvi Direktive 2015/849 z opredelitvijo tretjih držav z visokim tveganjem, ki imajo strateške pomanjkljivosti , in dopolnitve te uredbe z Uredbo (EU) 2018/105, Uredbo (EU) 2018/212 in Uredbo (EU) 2018/1467 (delegirana Uredba Komisije 2016/1675 z dopolnitvami), pri čemer je treba upoštevati vsakokrat veljavno konsolidirano besedilo uredbe

11 Pravne podlage Evropske unije (2)
skupne smernice ESMA, EBA in EIOPA na podlagi 17. in 18/4. člena Direktive 2015/849 v zvezi s poenostavljenim in poglobljenim pregledom strank ter dejavnikih, ki jih morajo upoštevati kreditne in finančne institucije pri oceni tveganja pranja denarja in financiranja terorizma, povezanih s posameznimi poslovnimi odnosi in občasnimi transakcijami: Rok za implementacijo pri zavezancih je potekel

12 Glavni poudarki v smernicah (1)
se vežejo na rešitve iz ZPPDFT-1 poleg tujih tudi domače politično izpostavljene osebe (PIO) za domače PIO prinašajo smernice veliko novost: možna kategorizacija PIO na podlagi ocene tveganosti ugotavljanje dejanskega lastnika tudi pri poenostavljenem pregledu stranke za družbe na organiziranem trgu ni treba ugotavljati dejanskega lastnika (41/7, 43/3 in 44/4 člen ZPPDFT-1): organizirani trgi v EU (link je v smernicah) register dejanskih lastnikov je zaživel v januarju 2018 (AJPES)

13 Glavni poudarki v smernicah (2)
po identifikaciji mora tretja oseba na podlagi 54. člena ZPPDFT-1 nemudoma poslati zavezancu podatke o stranki (ne pa takoj celotno dokumentacijo kot v ZPPDFT) tretja oseba je lahko tudi konzularno predstavništvo Republike Slovenije v tujini: 52. člen ZPPDFT-1 način sporočanja podatkov Uradu: predhodna registracija zavezancev ! ni več seznama enakovrednih držav, ki predpisujejo in upoštevajo standarde glede odkrivanja in preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma Urad na podlagi 50. člena ZPPDFT-1 pripravlja seznam držav, pri katerih obstaja večja verjetnost za pojav pranja denarja ali financiranja terorizma - na podlagi različnih razlogov

14 Glavni poudarki v smernicah (3)
Urad je dobil inšpekcijska pooblastila uvedba „žvižgačev“ pri zavezancih uvedba „žvižgačev“ pri nadzornikih uvedba objavljanja nadzornih ukrepov nadzornika smernice ATVP ne nadomeščajo ZPPDFT-1, podzakonskih aktov, skupnih smernic EBA, EIOPA in ESMA, ampak pojasnjujejo

15 Glavni poudarki v smernicah (4)
identifikacija brez osebne navzočnosti povezani posli nad EUR: v smernice smo dali rok 6 mesecev oblikovanje „dobre prakse“ pri zavezancu seznam subjektov, za katere je možen poenostavljen pregled, je skoraj nespremenjen odvisni borznoposredniški zastopniki morajo biti seznanjeni z vsemi predpisi s področja PPDFT in deležni izobraževanja

16 Glavni poudarki v smernicah (5)
prehod strank med skladi ni sklepanje novega poslovnega razmerja potrdilo o vseh prihodkih stranke (PIO): FURS izda potrdilo o vseh dohodkih na zahtevo stranke (mnogokrat ne zadostuje samo podatek o dohodnini) indikatorje lahko zavezanci še podrobneje razdelajo, prilagodijo, dopolnijo

17 Glavni poudarki v smernicah (6)
hramba dokumentacije: 10 let po zaključku poslovnega razmerja pri aktivni stranki se dokumentacija uničuje v skladu s predhodno alinejo možnost videoelektronske identifikacije Urad obvešča o izplenu prijavljenih sumljivih transakcij od zavezanca, vendar včasih traja precej časa do zaključka obdelave primera

18 Glavni poudarki v smernicah (7)
ATVP po novem ZPPDFT-1 nadzira tudi banke, ki imajo dovoljenje za opravljanje investicijskih storitev in poslov – vendar samo pri teh poslih; lahko skupaj z Banko Slovenije ali samostojno pri pregledih poslovanja se lahko priključijo tudi zaposleni iz Urada RS za preprečevanje pranja denarja

19 Glavni poudarki v smernicah (8)
nadzorniki bomo delali nadzore na podlagi kriterijev za tveganje: ATVP je sprejela te kriterije. Na tej podlagi in na podlagi pridobljenih podatkov od nadzorovanih subjektov smo že pripravili „vrstni red“ pregledov poslovanja spletna stran ATVP - vse na enem mestu:

20 Za konec Vprašanja in komentarji ???


Prenesi ppt "Agencija za trg vrednostnih papirjev"

Podobne predstavitve


Oglasi od Google