Morala vzgoja II
Vzgojni prijemi Izbira vzgojnega prijema: bolj ali manj zavestno dejanje Odvisno od: - izkušenj z vzgojno prakso predstav o otrokovi naravi in razvoj spreminjajočih družbenih vrednot vzgojnih ciljev Razlika v odnosu med vzgojiteljem in vzgajancem
3 kategorije vzgojnih prijemov Hoffman 1. Vzgoja z uveljavljanjem moči 2. Vzgoja brez uveljavljanja moči: s čustvenimi sankcijami 3. Vzgoja brez uveljavljanja moči: s podukom (sklepanje) Kroflič Kulturno trazmisijski vzgojni stil Permisivni vzgojni stil Procesno razvojni vzgojni stil
1) Vzgoja z uveljavljanjem moči Avtoritarna vzgoja/represivna Predpostavka: poslanstvo vzgoje je prenos pravil in vedenjskih vzorcev, ki so uveljavljena v kulturi. Absolutne, neizpodbitne resnice. Discipliniranje otroka Uveljavljanje avtoritete in odnos odvisnosti Patriarhalni pristop Negativne plati, omejitve
2) Vzgoja s čustvenimi sankcijami Permisivni model/demokratičen/lassez-faire/anarhičen Čustvena navezanost kot sredstvo za kaznovanje Izhodišče: otrokove razvojne potrebe in otrokova narava Uveljavitev prijaznih metod, toplo in prijetno vzgojno okolje Negativni rezultati Za optimalen razvoj osebnosti potreba zmerna mera frustracij v odnosu z vzgajancem Eros in thanatos
3) Vzgoja s podukom Nadgradnja Povezava med: razumsko zmožnostjo posameznika in kontroliranjem lastnega vedenja Zaupanje in spoštovanje Pomembna vloga učitelja Kombinacija čustvene in razumske komponente
Pojasnjevanje omejitev, nakazovanje posledic vedenja, razlaganje/utemeljevanje zahtev Otrok pridobi aktivno vlogo Ni normativne morale Samoomejitvena avtoriteta