7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Ali je zdravljenje otrok res brezplačno?
Advertisements

Izdelal: David Treven, 3.Ga
19. mednarodno posvetovanje
Odprti dostop do znanstvenih podatkov v Sloveniji
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
WELLNESS TURIZEM V OKVIRU ZDRAVILIŠKEGA TURIZMA
Lepo pozdravljeni na predstavitvi
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
K O M B I N A T O R I K A   Obravnava posebne naloge povezane s končnimi množicami. Kompleksija je podmnožica končne množice Število elementov v kompleksiji.
EKONOMIKA.
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE
TRŽENJE NAČRT TRŽENJA.
Spodbujanje procesa komercializacije znanja - VALOR
B22.
Priporočila za področje ZP
Tina Makovec Podpredsednica Prodaja po svetu
Vrh malega gospodarstva Zdravko Počivalšek MINISTER Ljubljana, 12. 5
7 Projektni menedžment dr. Branko ŠKAFAR.
Postopek prodaje vozila
Andreja Ahčin, ravnateljica SŠ na BC Naklo
Družinska pismenost nekoč in danes
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Metode in tehnike reševanja problemov
Potenciali slovenske industrije
EKP/EMP 3. predavanje Str 37 – 45.
Naj bo IT investicija ali strošek?
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
Vsebina predmeta Osnove poslovnih informacijskih sistemov 
dr.Tanja Podbevšek, uni.dipl.ing.
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
Vzpostavitev sistema tržnih raziskav za podporo poslovnim odločitvam - primer Petrol Toni Balažič Direktor Sektor market. raziskave, komunikacije in.
CUNAMI Geografija.
Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja
LED DIODE.
RAZISKAVA NABAVNEGA TRGA
Elektronsko poslovanje v Abanki
Predstavitev projekta PPF II
MEDPREDMETNA POVEZAVA geografija - angleščina
Načrtovanje tehnologij in izdelkov (NTI)
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
Pomen energije za gospodarstvo
Ocena rasti BDP Bojan Ivanc, CFA, CAIA, vodja analitske skupine SKEP GZS Ljubljana, 2. junij 2014.
Problemi uporabe skupnih standardov v e-poslovanju
Ime izdelka.
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Poročilo o finančni stabilnosti, junij 2019
Kartiranje habitata.
Upravljanje knjižnic - UK 12
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
Irish Pub pri Veselem Skratu
Organizira: NLB CIP in Zavod Mladi podjetnik
DRŽAVNI SVET Ljubljana,
Odprava administrativnih ovir in poenostavitev postopkov s pomočjo informacijske tehnologije mag. Renata Zatler, Slavko Patekar, Matija Kodra
Beseda življenja Marec 2009.
ČAS TELEVIZIJE.
Fire Wall ( Požarni zid )
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
 LOGOTIP.
Statistični sosvet za statistiko energetike
Sosvet za statistiko cen 23. november 2012
VZROKI ZA SVETOVNO GOSPODARSKO KRIZO
Akcijsko raziskovanje za ZDT
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Ekonomsko ogledalo Boštjan vasle, umar Ana t. selan, umar
Statistika raziskovalno-razvojne dejavnosti
Zapis predstavitve:

7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje

Življenjski ciklus izdelka: Uvajanje izdelka - ni jasno, ali bo izdelek preživel, potrebna velika investicija v oglaševanje. Rast – izdelek širi krog uporabnikov, konkurenčne organizacije nanj reagirajo s konkurenčno ponudbo. Zrelost – izdelek ima lojalne uporabnike. Zaton – število uporabnikov se zmanjšuje, izdelek je potrebno pomladiti ali ugasniti.

Cenovna strategija… ...je del celotne tržne strategije izdelka: če je po izdelku veliko povpraševanje, lahko organizacija začetno ceno nastavi više in jo spusti, ko začne povpraševanje upadati ali se poveča konkurenca. Organizacija se lahko odloči, da na trgu takoj nastopi z nižjo ceno od konkurentov, da si pridobi ustrezno visoke tržne deleže. Povej, da smo več o cenovnih strategijah in določanju cen govorili v drugem letniku; če bi bilo malo študentov, ki so to predavanje poslušali, je treba del vsebin ponoviti.

Slabosti tega koncepta: različni izdelki imajo različne življenjske cikle; razmeroma težko je ugotoviti, kdaj je izdelek preskočil iz enega življenjskega obdobja v drugega – nekateri izdelki propadejo že v razvojni fazi, nekateri izdelki pa nimajo zrelega obdobja, ampak doživijo zgolj naglo rast in nagel zaton (denimo modni izdelki).

Časovna razporeditev oglaševanja… …je vezana na življenjski cikel izdelka: uvodno oglaševanje; oglaševanje, namenjeno stabilizaciji prodaje; oglaševanje, namenjeno ekspanziji prodaje; konec oglaševanja.

Uvodno oglaševanje: Opozarja na prihod novega izdelka na trg.

Oglaševanje za stabilizacijo prodaje Ohranja zanimanje za izdelek. Tako oglaševanje za osnovo uporablja oglase, uporabljene ob uvodnem oglaševanju.

Oglaševanje za ekspanzijo Uporabljamo ga potem, ko se je prodaja stabilizirala, in je organizacija zaznala možnost bistvenega povečanja prodaje z dodatnim vlaganjem v propagando. Opozorilo: ni nujno, da do takega oglaševanja pride.

Prenehanje oglaševanja: oglaševanje se konča, ko ni več ekonomsko utemeljeno, ali ko zmanjka sredstev, določenih z budžetom oglaševanja, ki je odvisen od pričakovanega prometa; načeloma v knjižnem založništvu denimo velja, da naj založniki za propagando ne bi porabili več kot 5-10% od maloprodajne cene od tiskanega izvoda od prve naklade knjige. Pojasni, kako se oglaševalski budžet dela za posamezne knjige ali knjižne zbirke.

Priprava oglaševanja: Organizacija analizira konkurenco in trg, na katerega pošilja svoj izdelek; iz analize nastane koncept oglaševanja, ki določi ciljno skupino kupcev, način, na katerega se ji bomo približali, in sredstva, ki jih bomo za to porabili; v zadnji fazi organizacija preveri uspešnost oglaševanja.

Vsak oglaševalski načrt lahko med izvajanjem doživi revizijo. Details about this topic Supporting information Vsak oglaševalski načrt lahko med izvajanjem doživi revizijo.

Kontrola uspešnosti Organizacija mora preveriti, ali je bila oglaševalska akcija izvedena v skladu z načrtom in kakšne poslovne učinke je imela.

Kontrola uspešnosti: je na neposredni ravni praktično nemogoča; na uspešnost akcije je mogoče sklepati posredno iz obsega prodaje med akcijo.

Seminar do naslednjega predavanja: Na televiziji si izberite poljubno oglaševalsko akcijo in določite, v katerem delu svojega življenjskega ciklusa je oglaševani izdelek in za kakšno vrsto oglaševanja gre. Razmislite tudi o tem, kakšno usmeritev glede na trg si je izbralo podjetje, ki izdelek oglašuje (3. predavanje).