Mag. Tanja Bogataj, državna sekretarka na MOP za okolje

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
4-12: Vodni detektivi vedno odkrijemo kaj zanimivega /Tomašič T.
Advertisements

NADZOR in PRISTOJNOSTI
Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
Mag. Boris RUŽIČ, univ. dipl. inž. el. Inšpektor – višji svetnik
ZA VEČJO VARNOST NA GRADBIŠČIH
namestnica varuhinje človekovih pravic
Odprti dostop do znanstvenih podatkov v Sloveniji
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
SLOVENSKI POKOJNINSKI SISTEM
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
Priznavanje tujega formalnega izobraževanja na Univerzi v Ljubljani
Odpadki DA samo NE na mojem dvorišču
Posvetovanje ZBDS, Bled, 2007
  Priprava Energetskega koncepta Slovenije Urška Dolinšek, MzI - DE Ljubljana, 6. oktober 2016.
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
Javno-zasebno partnerstvo v Sloveniji: stanje in perspektive
Zasl. prof. ddr. Matjaž Mulej
B22.
KARIERNO SVETOVANJE.
Debeli rtič, Mag. Marjan Ferjanc
NAŠA HRANA, PODEŽELJE in NARAVNI VIRI PO 2021
_____________________________________ Ministrstvo za obrambo
Predmet: KEMIJA KOMISIJA ZA KAKOVOST
Vrh malega gospodarstva Zdravko Počivalšek MINISTER Ljubljana, 12. 5
Predstavitev rezultatov Razvojnega programa SOČA 2013 (za Svet zavoda)
FORUM SOCIALNEGA PODJETNIŠTVA
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Prenos znanja in dejavnosti informiranja
CUDV Črna na Koroškem Šolsko leto 2008/2009
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
Danica BIZJAK Pilotni projekt MODUL : OKOLJSKI RAČUNI Zbiranje podatkov za Račune izdatkov za varstvo okolja.
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
Predstavitev 2. javnega razpisa
Nacionalni strateški referenčni okvir
KOORDINATNI SISTEM ETRS89/TM
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
Predstavitev projekta PPF II
Operativni program razvoja človeških virov za obdobje (OP ESS)
Dr. DARJA PICIGA Ministrstvo za okolje in prostor Direktorat za okolje
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Upravljanje knjižnic - UK 12
DRŽAVNI SVET Ljubljana,
Odprava administrativnih ovir in poenostavitev postopkov s pomočjo informacijske tehnologije mag. Renata Zatler, Slavko Patekar, Matija Kodra
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Direktiva OVE 2009/28/EC statističen pogled
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
PREVERJANJE IN POTRJEVANJE NACIONALNIH POKLICNIH KVALIFIKACIJ
Posvet „Kako bolje sodelovati v občini Cerknica“
Vzpostavitev okvira socialnega dialoga v osrednjeslovenski regiji
Spodbude za omilitev podnebnih sprememb
RAZVOJ Z NARAVO Ohranjena narava kot endogeni potencial skladnega razvoja regij - primer celostne teritorialne naložbe in izhodišč varstva narave -
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
Statistični sosvet za statistiko energetike
OBLIKOVANJE CEN STORITEV OBVEZNIH OBČINSKIH GJS VARSTVA OKOLJA Postopek izdaje pozitivnih strokovnih mnenj mag. Franc Lenarčič Januar 2010.
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Statistični sosvet za statistiko energetike
Fiskalna gibanja in politika
Statistika raziskovalno-razvojne dejavnosti
Usmeritve za prostorski razvoj Goriška razvojna regija
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Kako pripraviti javno prireditev
Zapis predstavitve:

Mag. Tanja Bogataj, državna sekretarka na MOP za okolje Strategija upravljanja z vodami, umeščanje v prostor in vodarske investicije Mag. Tanja Bogataj, državna sekretarka na MOP za okolje

Namesto uvoda - ugotovitve! v zadnjih 20-25 letih se je področje upravljanja z vodami povsem dezorganiziralo, razkrojilo in razpršilo po številnih institucijah; prepogosto se v okviru upravljanja z vodami ukvarjamo z vprašanji: kdo je za kaj pristojen in kdo bi moral kaj storiti, preveč razmišljamo in se prepočasi odločamo, predvideno ukrepanje ostane samo na papirju in se ne izvede do konca; pri tem pa kar prehitro pozabljamo na škodljive posledice, ki jih zaradi NEIZVEDENIH ali NEDOKONČANIH ukrepov čutijo ljudje in gospodarstvo v obliki vedno večjih škod; primer poplav - v Sloveniji imamo na letni ravni cca 150 mio EUR škod samo iz naslova poplav (s cca 600 mio EURi vložka (4 leta škod) pa bi lahko obvladali cca 50% vseh težav in dali prepotreben kisik tudi gospodarstvu);

Premik od razmišljanja v izvedbeno ukrepanje na terenu in za ljudi - AKCIJSKI NAČRT – sklop 01 – interventna gradbena dela v 2014 in 2015 (vse javno dostopno na http://gis.arso.gov.si/atlasokolja/profile.aspx?id=Atlas_Okolja_AXL@Arso )

Premik od razmišljanja v izvedbeno ukrepanje na terenu in za ljudi - AKCIJSKI NAČRT – sklop 01 – interventna gradbena dela v 2014 in 2015 (vse javno dostopno na http://gis.arso.gov.si/atlasokolja/profile.aspx?id=Atlas_Okolja_AXL@Arso )

Premik od razmišljanja v izvedbeno ukrepanje na terenu in za ljudi - AKCIJSKI NAČRT – sklop 01 – interventna gradbena dela v 2014 in 2015 (vse javno dostopno na http://gis.arso.gov.si/atlasokolja/profile.aspx?id=Atlas_Okolja_AXL@Arso )

Premik od razmišljanja v izvedbeno ukrepanje na terenu in za ljudi - AKCIJSKI NAČRT – sklop 01 – interventna gradbena dela v 2014 in 2015 (vse javno dostopno na http://gis.arso.gov.si/atlasokolja/profile.aspx?id=Atlas_Okolja_AXL@Arso )

Strategija upravljanja z vodami v RS (v pripravi) – ključne usmeritve 1 - PRIPRAVA KLJUČNIH PROGRAMSKIH DOKUMENTOV S PODROČJA UPRAVLJANJA Z VODAMI ZA UČINKOVITO IN TRANSPARENTNO UPRAVLJANJE Z VODAMI V PRIHODNJE Načrt zmanjševanja poplavne ogroženosti za obdobje 2016-2021 (NZPO) Načrt upravljanja z vodami za obdobje 2016-2021 (NUV II) Načrt upravljanja z morskim okoljem za obdobje 2016-2021 (NUMO) Operativni program oskrbe s pitno vodo Operativni program odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode 2 - VZPOSTAVITEV IN NADGRADNJA OBSTOJEČIH EVIDENC S PODROČJA UPRAVLJANJA Z VODAMI (PROJEKT eVode) Vzpostavitev in nadgradnja ključnih evidenc s področja upravljanja z vodami Vzpostavitev vseh potrebnih baz podatkov oz. evidenc za potrebe upravljanja z vodami na Agenciji RS za okolje Omogočanje vsem uporabnikom dostop do informacij s področja upravljanja z vodami na enem mestu (VEM – eVode)

Strategija upravljanja z vodami v RS (v pripravi) – ključne usmeritve 3 - REORGANIZACIJA CELOTNEGA SISTEMA IN ORGANIZIRANOSTI PODROČJA UPRAVLJANJA Z VODAMI V RS 4 - ZAGOTOVITEV DODATNIH FINANČNIH IN KADROVSKIH VIROV ZA FINANCIRANJE PODROČJA UPRAVLJANJA Z VODAMI Zagotovitev dodatnih finančnih virov za bolj učinkovito upravljanje z vodami Zagotovitev dodatnih kadrovskih virov za bolj učinkovito upravljanje z vodami 5 - BOLJ AKTIVNO IZVAJANJE MEDNARODNIH POGODB S PODROČJA UPRAVLJANJA Z VODAMI Bolj aktivno izvajanje bilateralnih mednarodnih pogodb s področja upravljanja z vodami Bolj aktivno izvajanje multilateralnih mednarodnih pogodb na področju upravljanja z vodami 6 - ODPRAVA ZAOSTANKOV NA PODROČJU UPRAVLJANJA Z VODAMI Odprava zaostankov na področju prometa z vodnimi in priobalnimi zemljišči Odprava zaostankov na področju podeljevanja koncesij in vodnih dovoljenj za rabo voda 7 - NORMATIVNE SPREMEMBE NA PODROČJU UPRAVLJANJA Z VODAMI

USMERITEV 1 - PRIPRAVA KLJUČNIH PROGRAMSKIH DOKUMENTOV S PODROČJA UPRAVLJANJA Z VODAMI ZA UČINKOVITO IN TRANSPARENTNO UPRAVLJANJE Z VODAMI V PRIHODNJE FINANCE NZPO NUV NUMO REORGANIZACIJA OP – odpadna voda OP – pitna voda OAO ZELENA DELOVNA MESTA GOSPODARSKA RAST

Premik od razmišljanja v izvedbeno ukrepanje na terenu in za ljudi – priprava (dolgoročnega) Načrta zmanjševanja poplavne ogroženosti (NZPO) do konca 2015 in njegovo aktivno izvajanje

Premik od razmišljanja v izvedbeno ukrepanje na terenu in za ljudi – obstoječe gradbene protipoplavne aktivnosti (bolj aktivno izvajanje v prihodnje in še nove v skladu z NZPO!) trenutno v izvajanju (in v različnih fazah) precejšnje število gradbenih protipoplavnih ukrepov – predvsem na: porečju Savinje porečju Drave; porečju Selške Sore; porečju Gradaščice; porečju Mure; porečju Spodnje Save. za bolj aktivno izvajanje teh ukrepov: treba zagotoviti stabilno in dolgoročno financiranje; boljšo organiziranost -> boljše črpanje/koriščenje EU in drugih finančnih mehanizmov; odpravo administrativnih ovir;

USMERITEV 2 – VZPOSTAVITEV IN NADGRADNJA OBSTOJEČIH EVIDENC S PODROČJA UPRAVLJANJA Z VODAMI (eVode – vse evidence na enem mestu (ARSO), javno objavljene in javno dostopne! )

PROJEKT eVode – vse evidence na enem mestu (ARSO), javno objavljene in javno dostopne -> boljši servis za ljudi in gospodarstvo!

USMERITEV 3 - REORGANIZACIJA CELOTNEGA SISTEMA IN ORGANIZIRANOSTI PODROČJA UPRAVLJANJA Z VODAMI V RS

Kdo sploh upravlja z vodami in kdo je odgovoren za upravljanje z vodami v RS? Sodelujejo: Ministrstvo za okolje in prostor; Agencija RS za okolje z območnimi oddelki; koncesionarji oz. izvajalci gospodarskih javnih služb na področju upravljanja z vodami (VGPji); Inštitut za vode RS; INFRA doo; številni javni zavodi kot pripravljavci raznih strokovnih podlag (Geodetski inštitut RS, Geološki zavod RS, Nacionalni inštitut za biologijo, NIB-Morska biološka postaja, Zavod RS za varstvo narave…) Odgovornost? Ministrstvo za okolje in prostor. (4. člen ZV-1) Upravljanje z vodami in vodnimi ter priobalnimi zemljišči je v pristojnosti države, razen tistih nalog, za katere je po tem zakonu pristojna lokalna skupnost.

Obstoječe stanje organiziranosti na področju upravljanja z vodami v RS

Obstoječe stanje organiziranosti na področju upravljanja z vodami v RS

Obstoječe stanje organiziranosti na področju upravljanja z vodami v RS

Obstoječe stanje organiziranosti na področju upravljanja z vodami v RS

Obstoječe stanje organiziranosti na področju upravljanja z vodami v RS

Ključna izhodišča reorganizacije področja upravljanja z vodami v RS decentralizacija in ojačitev upravljanja z vodami na nivoju porečij; - Zgornja Sava; - Srednja (Ljubljanska) Sava; - Spodnja Sava; - Savinja; - Drava; - Mura; - Soča; - jadranske reke z morjem; manj vpletenih inštitucij z jasno odgovornostjo in jasnimi relacijami med njimi; izvajanje javne službe (redno vzdrževanje vodotokov in vodne infrastrukture) s koncesionarji ostaja nespremenjeno; konkreten gradbeni inženiring, projektiva in gradbena izvedba protipoplavnih in drugih vodarskih investicij ostanejo nespremenjeni (poteka preko oddaje del preko javnih naročil);

Predvideno stanje organiziranosti na področju upravljanja z vodami v RS

Predvideno stanje organiziranosti na področju upravljanja z vodami v RS

Predvideno stanje organiziranosti na področju upravljanja z vodami v RS

Predvideno stanje organiziranosti na področju upravljanja z vodami v RS

Predvideno stanje organiziranosti na področju upravljanja z vodami v RS

Pričakovani rezultati oz Pričakovani rezultati oz. cilji izvajanja Strategije upravljanja z vodami v RS manj smrtnih žrtev in nižje škode v primeru škodljivega delovanja voda (boljša preventiva, boljša pripravljenost, boljše reagiranje); učinkovita, varna in zanesljiva oskrba z vodo tako ljudi kot tudi gospodarstva; boljše stanje (oz. kvaliteta) voda in morja (ohranitev obstoječega dobrega stanja voda in izboljšanje stanja voda na porečjih, kjer je stanje voda neprimerno); boljši servis za ljudi in gospodarstvo v okviru raznih postopkov (prostorski akti, gradbeno dovoljenje, koncesije, vodna dovoljenja, itd.); nova (zelena) delovna mesta z bolj učinkovitim črpanje sredstev iz EU in drugih finančnih mehanizmov;

In izzivi za naprej? kako doseči, da bomo z vodami v Sloveniji še bolj učinkovito upravljali -> na terenu in ne samo na papirju; kako iz naslova upravljanja z vodami z bolj učinkovito organizacijo področja počrpati čimveč finančnih sredstev in tako ustvariti čim več novih zelenih delovnih mest; kako se naučiti živeti z vodo in vsemi njenimi pojavnimi oblikami?