Dr. Samo Rugelj samo@umco.si 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj samo@umco.si 21. maj,

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Izdelal: David Treven, 3.Ga
Advertisements

19. mednarodno posvetovanje
Avtor: Slava Jošt-Kuzman ŠC Ljubljana Knjižnica Ljubljana 2012
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
Lepo pozdravljeni na predstavitvi
1. slovenska SHARE konferenca za uporabnike Ljubljana, 22. januar 2013
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
Državna komisija za splošno maturo RS
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
Tekmovanje mladih raziskovalcev
Naslov projekta Vaše ime | Ime učitelja | Šola
7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje
IZRAELSKI KURIKULUM Adriana Jordan.
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE
Posvetovanje ZBDS, Bled, 2007
PISA 2009 z vidika značilnosti učencev
Najboljše iz obeh svetov: uporaba javanskih knjižnic v .NET
Javni razpis Inovativna shema za sofinanciranje doktorskega študija Januar 2012 blllla 01/24/08.
Predstavitev področja: ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
Sosvet za statistiko prebivalstva
Črtomir Bitenc, univ. dipl. psih
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
Zasl. prof. ddr. Matjaž Mulej
MLADI RAZISKOVCI dr. Mitja SLAVINEC
Ivan cankar: podobe iz sanj
Predmet: KEMIJA KOMISIJA ZA KAKOVOST
Družinska pismenost nekoč in danes
Prenos znanja in dejavnosti informiranja
(ABC informacije + spletne strani)
MERILA ZA VREDNOTENJE SPISOV NA CANKARJEVEM TEKMOVANJU
CUDV Črna na Koroškem Šolsko leto 2008/2009
Projekt: Do višje kakovosti s samoevalvacijo Pripravile: Marjeta Bunford Selinšek, Karin Kaloh in Mirjana Colnarič Oš Franceta Prešerna Maribor Ljubljana,
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
SOLVIT SOLVIT je sistem za pragmatično reševanje problemov, preko katerega lahko države članice s skupnimi močmi rešujejo probleme, ki nastanejo zaradi.
Informacijska rešitev za agregacijo DEA flote v RTP V okviru slovensko-japonskega sodelovanja na področju pametnih omrežij, t.i. NEDO projekta Tomaž Buh.
dLib in slovenska književnost
OSNOVE ZA IZVAJANJE TEČAJA / IZPITA
Knjižnična dejavnost za slepe in slabovidne v Sloveniji
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Naslov diplomske, seminarske … naloge
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
Elementi spletnih strani
VSI ZA ENEGA, EDEN ZA VSE Alenka Podlogar
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
Poročilo o finančni stabilnosti, junij 2019
Upravljanje knjižnic - UK 12
PRAVICE BOLNIKOV Predmet:PRAVO.
NOVE OBLIKE SODELOVANJA V DOBI DIGITALNE TRANSFORMACIJE KMETIJSTVA
TEORIJA ODGOVORA NA POSTAVKO (Item response theory - IRT) ali
Erasmus+ za študente Študentske izmenjave za namen študija ali prakse
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Vplivi na rast populacije
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Uporaba mikropodatkov Ankete o delovni sili v študijske namene
PREVERJANJE IN POTRJEVANJE NACIONALNIH POKLICNIH KVALIFIKACIJ
Splošna matura 2019.
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
(moderira mag. Pavla Karba, ZRSŠ)
Sosvet za statistiko cen 23. november 2012
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
ANTOINE LAVOISIER.
OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI
ŠTIPENDIJE za študij v tujini
DRUŽINSKO BRANJE: BRALNI PROJEKT MESTNE KNJIŽNICE KRANJ
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Kako pripraviti javno prireditev
Zapis predstavitve:

dr. Samo Rugelj samo@umco.si 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj samo@umco.si 21. maj, 2014

Potrebnost tega projekta Projekt vrednotenja knjig za odrasle vidim pozitivno zaradi: Odsotnost založniških standardov, o katerih debata teče že dolgo, vendar ni premika, Pri nakupu gradiva s strani knjižnic gre za plasma javnega denarja, Povratna informacija knjižničarjem in založnikom, Povratna informacija bralcem, Izhajanje iz izkušenj pri vrednotenju mladinske književnosti.

Izkušnje vrednotenje mladinske literature Razvijanje projekta traja približno desetletje Obseg projekta; približno 1000 knjižnih naslovov letno Težavnost projekta vrednotenje mladinske literature v primerjavi z vrednotenjem literature za odrasle: - pomembnost za vzgojo bralcev; večja - raznovrstnost literature; manjša - obseg knjig; manjši - število založnikov; manjše - težavnost ocenjevanih knjig; manjša Vpliv projekta - moralni; vse večji - materialni; pod vprašajem

“Študijski” primer Situacija: Knjigometer na internetni strani MKL Obravnavali bomo knjige s seznama “pogrešljivih” knjig 1. “vrsta” knjig: svetovno znani avtor A; knjige so izšle pri manj cenjeni slovenski založbi X 2. “vrsta” knjig: neznana avtorica B; knjige so izšle pri visoko cenjeni založbi Y Gre torej za dve seriji knjig (serije knjig kot “problem”) Število knjig, ki so na voljo v splošnih knjižnicah: - knjige avtorja A se v splošnih knjižnicah nahajajo v številkah okoli deset izvodov - knjige avtorice B se v splošnih knjižnicah nahajajo v nakladah okoli 150 izvodov

“Študijski” primer, nadaljevanje Knjige avtorja A in založbe X so bile torej že skozi splošno stališče o tej založbi spoznane za pogrešljive, kar so pri svoji nabavni politiki upoštevale tudi knjižnice, To pa se ni zgodilo pri knjigah avtorice B in založbe Y Še več; število knjig avtorice B je večje, kot je denimo: - povprečno število odkupljenih knjig s subvencijo JAK - precej večje, kot je povprečno število odkupljenih neleposlovnih knjig za odrasle - tudi večje kot je število knjig v primerjavi s knjigo za otroke domačega avtorja, ki je na seznamu priporočljivo (izid pri manjši založbi)

“Študijski” primer, zaključek Pogrešljive knjige so bile v prvem primeru dejansko pogrešljive, v drugem pa ne, To pomeni, da je bilo vrednotenje sicer opravljeno, ni pa se odrazilo v praksi. Zakaj se je to zgodilo? - dinamika ocenjevanje vs izid knjige, - moč blagovne znamke založbe vs moč avtorja, - “komercialni” pritisk založbe vs brez pritiska založbe Kaj je v tem primeru sploh praktični smisel tovrstnega vrednotenja? Kaj to pomeni za vrednotenje knjig za odrasle?

Vrednotenje knjig za odrasle Stanje Število knjig za odrasle; približno 3x večje od števila knjig za otroke in mladino Obseg knjig za odrasle (količina besedila); knjige za odrasle imajo lahko več 10x večji obseg besedila, Zahtevnost knjig za odrasle; te so v določenih primerih neprimerljivo zahtevnejše od otroške/mladinske literature, kar otežuje pregled, Zahtevnost v povezavi s specializiranostjo; nekatere knjige za odrasle lahko vsebinsko ocenjujejo zgolj specializirane osebe (osebni primer iz filmske teorije), Večje število založnikov kot pri “mladinskih” knjigah; večje število založnikov z manjšim številom naslovov, kar otežuje oceno glede na založbo

Predpogoji za kakovostno izvedbo projekta Ustrezen kader za komisije (kako velik angažma kako velikega števila ljudi), Celovit pregled izidov; vse knjige ne pridejo do vseh knjižnic, logistika teh knjig itn. Smotrno prevzemanje in povzemanje tujih praks; glede na potencial in prakso našega kulturnega okolja (primer Nizozemske, kjer ima centralna distribucijska hiša za kratke recenzije knjig najetih preko 200 ljudi), Časovnica vrednotenja glede na izide v povezavi z izsledki pri vrednotenju mladinske literature.

Izzivi projekta Merila vrednotenja, glede na segmente knjig (osebne izkušnje), Sestava komisije (vrednotenje kakovosti vsebine in kakovosti forme), Financiranje projekta, komisije itn., Celovito zajemanje celotne knjižne produkcije, Implementacija projekta v prakso.

Sklep Razvijanje projekta v vseh segmentih, od logistike do meril, Optimizacija projekta vrednotenja mladinske literature in njegova implementacija v prakso, Postopno uvajanje po posameznih segmentih, denimo najprej zgolj leposlovje ali celo zgolj domače leposlovje, Zastavljeno naj bo v svojem okviru izvedeno kakovostno, da ne bo predvsem samo sebi namen.