Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
NADZOR in PRISTOJNOSTI
Advertisements

DELOVNO PRAVO disciplinska in odškodninska odgovornost
UPRAVLJANJE SPLOŠNIH KNJIŽNIC
Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
ZA VEČJO VARNOST NA GRADBIŠČIH
POSVET VODSTEV GASILSLIH DRUŠTEV
namestnica varuhinje človekovih pravic
SLOVENSKI POKOJNINSKI SISTEM
DELOVNO PRAVO kolektivno delovno pravo
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje
Odpadki DA samo NE na mojem dvorišču
BILANCA STANJA IN IZKAZ POSLOVNEGA IZIDA
SKRB ZA VARNOST NA DELOVNEM MESTU
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
PARTICIPATIVNI PRORAČUN 2019
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
ZADRŽANJE PRAVICE DO ZDRAVSTVENIH STORITEV IN
B22.
NAŠA HRANA, PODEŽELJE in NARAVNI VIRI PO 2021
Davek na dodano vrednost
Priporočila za področje ZP
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
_____________________________________ Ministrstvo za obrambo
Vrh malega gospodarstva Zdravko Počivalšek MINISTER Ljubljana, 12. 5
Predstavitev rezultatov Razvojnega programa SOČA 2013 (za Svet zavoda)
FORUM SOCIALNEGA PODJETNIŠTVA
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Predstavitev Zakona o socialnem podjetništvu Tadej Slapnik poslanec Državnega zbora Republike Slovenije.
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
POSLOVANJE GOSPODARSTVA CELJSKE REGIJE
5. dnevi mediacij 2013 SEKCIJA 4: MEDIACIJA V ZDRAVSTVU
Spodbujanje enakopravnosti oseb LGBTI v Evropski uniji
SOLVIT SOLVIT je sistem za pragmatično reševanje problemov, preko katerega lahko države članice s skupnimi močmi rešujejo probleme, ki nastanejo zaradi.
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
Predstavitev 2. javnega razpisa
Nacionalni strateški referenčni okvir
ENERGETSKO POGODBENIŠTVO- finančni vir ali jamstvo za prihranke?
KOORDINATNI SISTEM ETRS89/TM
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
Predstavitev projekta PPF II
Podzakonski akti Blatnik, Kosi.
Ocena rasti BDP Bojan Ivanc, CFA, CAIA, vodja analitske skupine SKEP GZS Ljubljana, 2. junij 2014.
Ime izdelka.
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Poročilo o finančni stabilnosti, junij 2019
Upravljanje knjižnic - UK 12
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
Irish Pub pri Veselem Skratu
Implementacija MiFID II
DRŽAVNI SVET Ljubljana,
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Slovensko združenje za požarno varstvo
Posvet „Kako bolje sodelovati v občini Cerknica“
Vzpostavitev okvira socialnega dialoga v osrednjeslovenski regiji
Spodbude za omilitev podnebnih sprememb
Varnost in zdravje pri delu za delavce vseh generacij
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
Gradi mostove! Jože Podgoršek - 5. regionalna nepremičninska konferenca, Ljubljana 2015.
Statistični sosvet za statistiko energetike
OBLIKOVANJE CEN STORITEV OBVEZNIH OBČINSKIH GJS VARSTVA OKOLJA Postopek izdaje pozitivnih strokovnih mnenj mag. Franc Lenarčič Januar 2010.
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Fiskalna gibanja in politika
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Kako pripraviti javno prireditev
Zapis predstavitve:

Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI Smiselnost privatizacije javnih podjetij Samo Jereb samo.jereb@rs-rs.si

Teme prispevka Prispevek je namenjen predstavitvi: izbranih problemov pri poslovanju javnih podjetij in javnih skladov izzivov, s katerimi se bo računsko sodišče ukvarjalo v prihodnje pogleda na smiselnost privatizacije javnih podjetij

Ugotovljene napake Vrednotenje opredmetenih osnovnih sredstev in neopredmetenih dolgoročnih sredstev 32. člen ZR: “Knjigovodska vrednost opredmetenih sredstev ter drugih sredstev pravne osebe ne more biti večja od njihove iztržljive vrednosti oziroma realne vrednosti.” 43. Člen ZR  Soglasje ustanovitelja – nepridobitev soglasja ne pomeni, da so sredstva pravilno vrednotena Potrebno presojati pošteno vrednost oziroma vrednost pri uporabi (vsa sredstva ne sodijo v denar ustvarjajočo vrednost)

Ugotovljene nepravilnosti – javna podjetja Podelitev izvajanja GJS Potrjevanje situacij za neopravljena gradbena dela Izplačevanje plač direktorjem javnih podjetij (občinska in državna) Izplačevanje plač upravam družb v večinski lasti Izplačevanje povračil stroškov v zvezi z delom v javnih podjetjih (Zakon o višini povračil stroškov v zvezi z delom in nekaterih drugih prejemkov)

Ugotovljene nepravilnosti – javni skladi Določitev namenskega premoženja (javne ustanove) 12. Člen ZJS: »denar, vrednostni papirji, terjatve in drugo finančno premoženje, ki je po svojih lastnostih primerno za zagotavljanje namena javne ustanove Nepremičnine in oprema?? B) Ločeno izkazovanje namenskega premoženja Revidirani javni skladi v letih 2005 in 2006 nimajo ločenega poslovanja z namenskim premoženjem, kljub obveznostim v ZJS (evidentiranje, ločen račun, posebna ureditev naložbenja prostega NP itd.) in opravljenim revizijam letnih poročil s posebej izdelanim mnenjem revizorja Opozorilo ustanoviteljem naj opravljajo boljši nadzor pred izplačilom sredstev skladom in ponovno preverijo ustreznost opredelitve namenskega premoženja.

Izzivi v prihodnje ureditev izvajanja GJS v prihodnje (privatizacija izvajalcev GJS in JZP); urejanja oblikovanja in nadzora nad cenami komunalnih storitev; okrepiti nadzor nad delovanjem javnih skladov ter izvrševanja ustanoviteljskih pravic pri javnih skladih; okoljske revizije: izvajanje mednarodnih sporazumov Izvajanje in smiselnost sprejete zakonodaje uvedba načel trajnostnega razvoja privatizacija področje telekomunikacij, jeklarskega sektorja, bančništva, program umika KAD in SOD iz gospodarstva, privatizacija izvajalcev GJS

Smiselnost privatizacije javnih podjetij Namen javnih podjetij: Izvajanje dejavnosti, ki se sicer lahko izvajajo kot gospodarske dejavnosti, vendar se zaradi določenih značilnosti izvajajo v pogojih monopola: Naravni monopol zaradi: - tehničnih ovir za vstop - pravnih ovir za vstop Namen bo država dosegla v kolikor bo preprečila, da bi izvajalec GJS izkoriščal monopolni položaj za ustvarjanje presežnih dobičkov!

Največja nevarnost? Prenos “javnega monopola” v “zasebni monopol”!!! = privatizacija vsekakor ni smiselna! Zasebni izvajalec bo izkoristil vsako možnost za dodatni dobiček, ki se mu bo ponudila.

Pomembna presoja ustreznosti Cena JP ≥ Cena ZP ob upoštevanju kvaliteta GJS v ZP ≥ kvaliteti GJS v JP Dobiček mora biti rezultat učinkovitejšega izvajanja GJS, ne pa izkoriščanja monopolnega položaja.

Kako zmanjšati tveganje? Ustrezna regulacija dejavnosti (tako s standardi izvajanja dejavnosti kot pri nadzoru nad cenami) Z odstranitvijo ovir za vstop

Regulacija dejavnosti Standardi za izvajanje dejavnosti (večinoma so, vendar se še ne dosegajo - Pravilnik o pitni vodi – leto 2006, praznjenje greznic itd.) – Odloki občin se sprejemajo na predlog izvajalcev?!? Normativi za izvajanje dejavnosti (večinoma jih ni?) Nadzor nad cenami – npr. občinske GJS – Pravilnik o cenah iz l 2004 (se ne uporablja) – Uredbe o oblikovanju cen (05 in 06) so le začasne? Nadzor ni ustrezen – potrebna je strokovna in ne politična presoja vlog za povišanje cen oziroma ocene gospodarnosti za izbiro koncesionarja – vzor GJS na državni ravni – Agencije! Do vzpostavitve ustreznega strokovnega organa privatizacija ni smiselna.

Odstranitev ovir za vstop Zmanjšanje pogajalske moči izvajalcev GJS z odstranitvijo vzroka monopola – lastništvo infrastrukture Izvajanje GJS je le vzdrževanje in upravljanje obstoječih objektov – za to pa ni potrebno lastništvo Izjema – prave koncesije – izgradnja infrastrukture z zasebnimi viri – pa še ta infrastruktura se prenese v last občin po koncesijski dobi Nevarnost – občine niso ustrezno usposobljene za načrtovanje in investiranje v infrastrukturo (skupne občinske uprave za upravljanje infrastrukture?) Nevarnost – prenos infrastrukture v last izvajalcu GJS in potem privatizacija le-tega.

Odstranitev ovir za vstop Privatizacija izvajalcev GJS ni smiselna, če imajo infrastrukturo v lasti – neodvisno od regulacije v primeru slabega poslovanja ni mogoče zamenjati izvajalca brez velikih težav Mogoča pod pogoji: ustreznih pravnih podlag za izvajanje dejavnosti ustreznega nadzora nad cenami (normativi) usposobljenega regulatorja ohranitve lastništva nad infrastrukturo v lasti države ali občin in s tem vzpostavitvijo konkurenčnega trga izvajalcev GJS