RAZLAGALNI SPIS.

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
USTVARJALNOST.
Advertisements

4-12: Vodni detektivi vedno odkrijemo kaj zanimivega /Tomašič T.
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
Ti, ki berejo, ti, ki nam pripovedujejo, kaj berejo,
France Prešeren in njegove pesmi
VIRI NAPAKE Na katere vplive moramo paziti, ko izvajamo kvazi(eksperiment) 53.
ANALIZA IZVAJANJA FLEKSIBILNEGA PREDMETNIKA V OE SLOVENJ GRADEC
BESEDILO Zvezdice bele, bele snežinke, padajo, padajo tiho z neba.
SPRETNOSTI ZA SOCIALNO DELO Z OSEBAMI Z DEMENCO
INFORMATIKA Osnove – temeljni pojmi I.
Dejavnostno naravnano učenje
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
Slovenščina za vsak dan 8
STAVEK IN POVED.
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
Tekmovanje mladih raziskovalcev
Naslov projekta Vaše ime | Ime učitelja | Šola
Kurikulum v Veliki Britaniji
  Priprava Energetskega koncepta Slovenije Urška Dolinšek, MzI - DE Ljubljana, 6. oktober 2016.
Predstavitev področja: ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
Zasl. prof. ddr. Matjaž Mulej
MLADI RAZISKOVCI dr. Mitja SLAVINEC
_____________________________________ Ministrstvo za obrambo
Ivan cankar: podobe iz sanj
Program USP Čas Vsebina Izvajalci in oblika Registracija udeležencev Adi Muminović, ZRSŠ PREDOPAZOVALNA PREDSTAVITEV:
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
Družinska pismenost nekoč in danes
POZORNOST IN KONCENTRACIJA, UČNI STILI
MERILA ZA VREDNOTENJE SPISOV NA CANKARJEVEM TEKMOVANJU
Poročilo o delu in akcijski načrt za projekt Učenje učenja ŠC NM Srednja šola Metlika šolsko leto 2011/2012.
A REPORT.
5. dnevi mediacij 2013 SEKCIJA 4: MEDIACIJA V ZDRAVSTVU
Maja Štante Vouk in Mojca Kastrin
dLib in slovenska književnost
Emile zola: beznica.
Naslov diplomske, seminarske … naloge
Predstavitev projekta PPF II
Elementi spletnih strani
Poved Zaokrožena množica pomensko in oblikovno povezanih besed, ki nekaj pomeni in je nastala v določenih okoliščinah. Najmanjša enota besedila. Že sama.
MEDPREDMETNA POVEZAVA geografija - angleščina
Zasvojenost z raČunalnikom
USTVARJALNOST.
JURIJ DALMATIN Rodil se je leta 1547 v Krškem, njegov rod pa verjetno izhaja iz Dalmacije. Imenujemo ga tudi Trubarjev naslednik Do 18 leta se je šolal.
Ime izdelka.
PRAVICE BOLNIKOV Predmet:PRAVO.
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
DEJAVNOSTI SKOZI OKO MULTIMEDIJE
Operacijski sistemi in virtualizacija
Novo Zelandski kurikulum
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
VESOLJE.
Fizika OŠ Janka Kersnika Brdo Merkur Venera IN.
ROMANA BERNI: Poredni dekleti
NASTANEK VESOLJA Seminarska naloga.
Splošna matura 2019.
Edmond Rostand: Cyrano de Bergerac
Seminarska naloga: termografija UPOROVNI TERMOMETER
SELINUNT.
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
Akcijsko raziskovanje za ZDT
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
KROMPIR Srednja šola za gostinstvo in turizem Ljubljana
VETRNE ELEKTRARNE RAČUNALNIŠKA PREDSTAVITEV
»ACE THE CASE« masterclass
ARS ANTIQUA Od. ok. 1250–1320.
PREDSTAVITEV IN IZVEDBA PREDSTAVITVE
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Šolsko leto [vstavite leto] Ime šole Ime učitelja Razred
Zapis predstavitve:

RAZLAGALNI SPIS

KAJ JE RAZLAGALNI SPIS RAZLAGALNI SPIS je »strokovno« besedilo o prebrani knjigi na izbrano književno temo, ki je podrobneje določena v navodilih za pisanje. Pri pisanju ustrezno vključimo tudi literarnovedno znanje (podatke o avtorju, besedilu, značilnostih pripovedi …), ki ga nadgradimo z lastnim razmišljanjem.

ZNAČILNOSTI Razlagalni spis pišeš na podlagi odlomka in smernic (vprašanj). Dobro moraš poznati vsebino besedila, njegovo vrsto in značilnosti (jezik, slog, posebnosti …), avtorja in njegovo delo, obdobje, v katerem je ustvarjal; pri pisanju se je treba navezati na izhodiščni odlomek in slediti smernicam/vprašanjem. Poleg navajanja dejstev je pomembno, da izraziš lastno razumevanje (kako ti razumeš besedilo) in doživljanje (kako ga ti doživljaš, kaj sproža v tebi), da ga vrednotiš (kaj se ti zdi dobro, kaj slabo, s čim se strinjaš, s čim ne) in ga aktualiziraš (ali sporočilo besedila/odlomka velja tudi danes – kako se to kaže). Vsako lastno trditev moraš utemeljiti.

POSTOPEK NAČRT: Po alinejah ali v miselnem vzorcu zapišeš osnovne podatke o besedilu (vrsta, značilnosti, avtor …) in na kratko odgovoriš na vprašanja/smernice. PISANJE: Na podlagi načrta oblikuješ besedilo. Paziš na členitev (uvod, jedro, zaključek), jezik (pravopis, slovnica) in čitljivost. PREGLED: Preden spis oddaš, ga vsaj še enkrat prebereš in popraviš morebitne napake.

KAKO OBLIKOVATI BESEDILO – PRIMER UVOD dejstva o delu (avtor in njegovo delo, izdaja, okoliščine nastanka, vrsta besedila in njegove oblikovne, jezikovne in vsebinske značilnosti …) JEDRO najdaljši del; »povezani« odgovori na vprašanja/smernice, navezava na odlomek, vključitev citatov (npr. zanimivo izjavo iz intervjuja z avtorjem) ZAKLJUČEK lastna misel (npr. kaj sem se iz knjige naučil, kaj sem spoznal …), mnenje …

OKVIRNA MERILA OCENJEVANJA VSEBINA (uporaba književnega znanja in upoštevanje smernic + izvirnost, zanimivost, osebni odziv) JEZIK (pravopis, slovnica, tvorba stavkov in povedi, besedje) SLOG (besedni zaklad, jasnost, razumljivost) ZGRADBA (členitev na odstavke, vsebinska povezanost) ČITLJIVOST, UREJENOST