ZA PRAVICO DO POGAJANJ IN OHRANITEV SOCIALNEGA DIALOGA

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Ali je zdravljenje otrok res brezplačno?
Advertisements

DELOVNO PRAVO disciplinska in odškodninska odgovornost
Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
namestnica varuhinje človekovih pravic
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
SLOVENSKI POKOJNINSKI SISTEM
DELOVNO PRAVO kolektivno delovno pravo
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
K O M B I N A T O R I K A   Obravnava posebne naloge povezane s končnimi množicami. Kompleksija je podmnožica končne množice Število elementov v kompleksiji.
7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje
Uvajanje novih izobraževalnih programov v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju s področja STORITEV za obdobje Ljubljana,
Potrebe in pričakovanja javnih zdravstvenih
Posvetovanje ZBDS, Bled, 2007
  Priprava Energetskega koncepta Slovenije Urška Dolinšek, MzI - DE Ljubljana, 6. oktober 2016.
PRAVICE IN OBVEZNOSTI SINDIKALNEGA ZAUPNIKA
Predstavitev področja: ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
ZADRŽANJE PRAVICE DO ZDRAVSTVENIH STORITEV IN
Različni pogledi na ukrepe za preprečevanje fluktuacije v organizaciji
Davek na dodano vrednost
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Vrh malega gospodarstva Zdravko Počivalšek MINISTER Ljubljana, 12. 5
Predstavitev rezultatov Razvojnega programa SOČA 2013 (za Svet zavoda)
Kultura in klima organizacije
FORUM SOCIALNEGA PODJETNIŠTVA
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Predstavitev Zakona o socialnem podjetništvu Tadej Slapnik poslanec Državnega zbora Republike Slovenije.
Potenciali slovenske industrije
VSEŽIVLJENJSKO IZOBRAŽEVANJE – izziv za prihodnost
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
5. dnevi mediacij 2013 PRIMER “DOBRE” PRAKSE
Spodbujanje enakopravnosti oseb LGBTI v Evropski uniji
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
Nacionalni strateški referenčni okvir
EVROPA ZA DRŽAVLJANE LETO 2009 EVROPSKO LETO
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
DECEMBRSKO STROKOVNO SREČANJE DELOVNIH TERAPEVTOV
NEMŠKO CESARSTVO 2. RAJH.
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
Predstavitev projekta PPF II
Operativni program razvoja človeških virov za obdobje (OP ESS)
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Poročilo o finančni stabilnosti, junij 2019
Upravljanje knjižnic - UK 12
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
Odprava administrativnih ovir in poenostavitev postopkov s pomočjo informacijske tehnologije mag. Renata Zatler, Slavko Patekar, Matija Kodra
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
PREVERJANJE IN POTRJEVANJE NACIONALNIH POKLICNIH KVALIFIKACIJ
Vzpostavitev okvira socialnega dialoga v osrednjeslovenski regiji
Splošna matura 2019.
“Mediacije” Vmesno poročilo raziskovalne skupine o izvedbi raziskave v okviru evropskega projekta ZSSS »Mediacija kot orodje za doseganje večje enakopravnosti.
Konferenca - Razvoj celovitega poslovnega modela za delodajalce za aktivno in zdravo staranje POLET v Mariboru Obeti za prihodnost - podaljševanje delovne.
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
Statistični sosvet za statistiko energetike
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Predstavitev sprememb in dopolnitev KPVIZ Ur.l. RS, št. 45/2017
Statistični sosvet za statistiko energetike
ŠTIPENDIJE za študij v tujini
Fiskalna gibanja in politika
Ekonomsko ogledalo Boštjan vasle, umar Ana t. selan, umar
Statistika raziskovalno-razvojne dejavnosti
Kako pripraviti javno prireditev
Zapis predstavitve:

ZA PRAVICO DO POGAJANJ IN OHRANITEV SOCIALNEGA DIALOGA

VLADA ODPOVEDALA POGAJANJA o postopnem sproščanju preostalih ukrepov in okviru za rast mase stroškov dela v javnem sektorju v obdobju 2017–2019

Vlada se je zavezala: Iz Dogovora o ukrepih na področju stroškov dela in drugih ukrepih v javnem sektorju za leto 2016 izhaja: O postopnem sproščanju preostalih ukrepov in okviru za rast mase stroškov dela v javnem sektorju v obdobju 2017–2019 se vladna in sindikalna stran pogajata v začetku leta 2016, tako da je dogovor sklenjen najkasneje do 30. aprila 2016. Iz Socialnega sporazuma za obdobje 2015–2016 O temeljnih vprašanjih s področja delovno pravne zakonodaje, zdravstva in pokojninskega zavarovanja ter plačnega sistema v javnem sektorju bo potrebno soglasje socialnih partnerjev.

Zadnji vladni predlog za obdobje 2017 – 2020: Določitev okvirja za rast mase stroškov dela v javnem sektorju v obdobju 2017–2019: rast mase stroškov v JS = rast BDP – 1,5% V letu 2017: Izvedejo se že dogovorjeni ukrepi: Celo leto velja sproščena plačna lestvica (učinek + 40 mio); Izplačajo se napredovanja, izvedena v letu 2016 (učinek + 70 mio); Regres za letni dopust se izplača v enaki višini kot v letu 2016; Premije KDPZ za javne uslužbence se izplačujejo v enaki višini kot v letu 2016; Izvedejo se nova napredovanja v plačne razrede in nazive , izplačilo januarja 2018; Izplačilo redne delovne uspešnosti se še ne sprosti; DU - povečan obseg dela in DU - trg se izplačujeta v enaki višini kot v letu 2016; Sprejme se sprememba ZSPJS, s katero se: izplačilo napredovanj sistemsko prenese na januar vsakega leta (pri plači za december) in izvedejo izboljšave v sistemu napredovanj; združijo vse oblike delovne uspešnosti in na novo določijo kriteriji za izplačilo variabilnega dela plače. (Bolj podrobno glej na koncu predstavitve!) SKUPAJ učinek v letu 2017: 110 mio € z dne 25. 4. 2016

V letu 2018: izplačilo napredovanj iz leta 2017 (učinek: 70 mio EUR); izvedejo se napredovanja v plače razrede in nazive v skladu s spremembo ZSPJS, izplačilo januar 2019; izplačilo redne delovne uspešnosti se še ne sprosti; regres za letni dopust v enaki višini kot v letu 2016; premije KDPZ v enaki višini kot v letu 2016; variabilni del plače (delovna uspešnost – povečan obseg dela in trg) se izplačuje v enakem obsegu, kot v letu 2016. SKUPAJ učinek: 70 mio €  V letu 2019: Sprostitev regresa za letni dopust – izplačilo v višini minimalne plače (učinek: 14 mio); sprostitev premij KDPZ s 1.1. 2019 (učinek: 54 mio); izplačajo se napredovanja iz leta 2018 (ocena učinka cca + 25 mio); povečanje obsega sredstev za delovno uspešnost – dodatno 0,5% mase (učinek cca +20 mio); Izvedejo se napredovanja v plačne razrede in nazive v skladu s spremembo ZSPJS, izplačilo januar 2020. SKUPAJ učinek: 113 mio €  

V letu 2020: izplačilo napredovanj iz leta 2019 (ocena učinka cca + 25 mio); Učinek sprostitve premij KDPZ s 1.1. v letu 2018 – posledično učinek še za 1 mesec v letu 2019 (učinek: 4 mio); dodatno povečanje obsega sredstev za delovno uspešnost – dodatno še 2% mase (učinek cca +80 mio). SKUPAJ učinek: 110 mio €  

Zadnji sindikalni predlog: z dne 25. 4. 2016 Zadnji sindikalni predlog: V letu 2017: Od 1. 1. 2017 dalje regres za letni dopust v višini minimalne plače. Napredovanja v plačne razrede in nazive se v letu 2017 izvedejo, izplačilo s 1. 7. 2017. KDPZ od 1. 1. 2017 v višini 30 %, od 1. 12. 2017 v višini 60%. Redna delovna uspešnost za leto 2017 = 1% letnih sredstev za osnovne plače. Delovna uspešnost - povečan obseg dela + trg – v enaki višini kot v letu 2016. Pričetek pogajanj o postopni odpravi ukrepov na področju dela v javnem sektorju, ki so se uveljavila s sprejetjem ZUJF v letu 2012. V letu 2018: Napredovanja v plačne razrede in nazive se v letu 2018 izvedejo, izplačilo s 1. 6. 2018. KDPZ od 1. 1. 2018 v višini 60 %, od 1. 12. 2018 v višini 90%. Napredovanja v plačne razrede in nazive se v letu 2018 izvedejo, izplačilo s 1. 6. 2018 Redna delovna uspešnost za leto 2017 = 1,5% letnih sredstev za osnovne plače. V letu 2019: Od 1. 1. 2019 dalje polne premije KPDZ. Napredovanja v plačne razrede in nazive se v letu 2019 izvedejo, izplačilo s 1. 4. 2019. Redna delovna uspešnost za leto 2019 = 2% letnih sredstev za osnovne plače.

Kako je vlada pripeljala do propada pogajanj? (Ne)spoštovanje zavez iz Dogovora za leto 2016 in Socialnega sporazuma 2015-16. Vladni okvir določa Zakon o fiskalnem pravilu, na podlagi katerega je bil sprejet Odlok o okviru za pripravo proračunov sektorja država za obdobje od 2017 do 2019 (v pripravi tudi spremembe Zakona o javnih financah) – vse že vnaprej določeno. Sindikati ne zahtevamo nič novega, ne zahtevamo dodatnih pravic, le spoštovanje že dogovorjenega. Za sklenitev dogovora za leto 2016 na sindikalni strani so bile ključne varovalke – brez tega do podpisa ne bi prišlo – zdaj pa vlada odstopa od dogovorjenega!

Kako je vlada pripeljala do propada pogajanj? Zavlačevanje vlade z začetkom pogajanj Že na začetku vnaprejšnja napoved enostranskih ukrepov, če ne bo dogovora s sindikati. Vlada namerava izigrati dogovor in enostransko poseči v plače ter pogoje dela JU. Ponovna zamrznitev napredovanj v PR in N mimo dogovora. Pogajanja o sprostitvi še preostalih ukrepov želi vlada nadomestiti s pogajanji o ZSPJS in ZJU. Usklajevanja s sindikati naj bi potekala do sredine junija, potem gre vlada v DZ ne glede na soglasje sindikatov. Vlada je sindikate preko medijev obvestila o odstopu od pogajanj.

Odlok Vlade o okviru za pripravo proračunov sektorja država za obdobje od 2017 do 2019

Kam meri vlada z izstopom iz pogajanj? Vlada javnim uslužbencem odvzela pravico do pogajanj - zreducirani na množico, ki ne more več vplivati niti na svojo plačo niti na pogoje dela! Položaj socialnega dialoga? Sistematično zniževanje vpliva zaposlenih! Marginalizacija sindikatov in njihovega vpliva pri oblikovanju plač in pogojev dela. Širši pogled: zdravstvena reforma brez sodelovanja socialnih partnerjev; nova delovno pravna reforma na vidiku; ves čas grožnja s spremembo normativov in standardov v VIZ; sprememba Zakona o reprezentativnosti … Izkoristiti moramo vse možnosti, da vladi preprečimo ta cilj, ker bomo sicer postali del vzhodno evropske periferije.

Sindikalni odgovor na odvzem pravice do pogajanj Protest pred vlado v četrtek, 9. 6. 2016 ob 11.55 uri Plakati, letaki, sestanki, druge akcije na lokalni in nacionalni ravni … Priprava sestankov po OO SVIZ, možnost priključitve drugih sindikatov v okviru KSJS – pred stavkovna zborovanja Možnost drugih sindikalnih akcij v jeseni

Dodatno gradivo Evropske države kljub krizi dodatno vlagajo v izobraževanje, v Sloveniji se oblasti odločijo za radikalno varčevanje v vzgoji in izobraževanju, kar je v nasprotju s prevladujočo politiko v EU.

Dodatno gradivo Očitno je, da se je znotraj varčevanja v javnem sektorju najbolj radikalno varčevalo na področju vzgoje in izobraževanja.

Bolj podrobno – spremembe ZSPJS Vladni predlog sprememb: omejiti avtomatizme glede določanja plač zaposlenih in vzpostaviti pogoje za fleksibilnejše nagrajevanje v odvisnosti od rezultatov dela omejiti napredovanje v plačne razrede na pet plačnih razredov, medtem ko bi ostalih pet plačnih razredov bilo možno pridobiti za določen čas (anomalija plačnega sistema: zagotovljena možnost napredovanja na istem delovnem mestu za deset plačnih razredov poenostaviti postopek ugotavljanja in delitve sredstev za delovno uspešnost zagotoviti večjo mero objektivnosti pri nagrajevanju delovne uspešnosti zmanjšati obseg centraliziranega urejanja (upoštevanje specifik posameznih poklicev oziroma dejavnosti) združitev treh vrst delovne uspešnosti in določitev najvišje višine zneska za nagrajevanje delovne uspešnosti, ne glede na vir sredstev omejitev napredovanj v plačne razrede in preusmeritev sredstev za realizacijo teh napredovanj v variabilno nagrajevanje rezultatov dela

Bolj podrobno – spremembe ZSPJS Sindikalno stališče: Po 8 letih varčevalnih ukrepov naj se ZSPJS uveljavi v celoti brez omejitev, še posebej tistih, ki vplivajo na motivacijo zaposlenih. Šele po določenem obdobju, ko se plačni sistem preizkusi v praksi v celoti, je na podlagi izkušenj delovanja sistema mogoč premislek o spremembah, ki bi izboljšalo njegovo delovanje. Pripravljenost za usklajevanje o vseh spremembah zakona, ki nimajo za cilj spreminjanja začasnih, kriznih ukrepov v trajne in strukturne. Možnost usklajevanja določb zakona, ki opredeljujejo kvorum in pričakovanje, da se vzporedno pripravi novela Zakona o reprezentativnosti sindikatov (ločeno stališče z drugo sindikalno pogajalsko skupino).