Kartografska pismenost

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
PRIMERI DEJAVNOSTI S KATERIMI PREDŠOLSKI OTROK SPOZNAVA GEOGRAFSKE IN KULTURNE ZNAČILNOSTI SLOVENIJE VRTEC ANTONA MEDVEDA KAMNIK Alenka Repanšek Uršič.
Advertisements

Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
PEDOMETER PRI POUKU ŠPORTNE VZGOJE
OKOLICA ŠOLE – DO KODER NAM SEŽE POGLED
Preberite te nasvete, če želite izvedeti, kako: 1 Prilagodite logotip
Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
19. mednarodno posvetovanje
ANALIZA IZVAJANJA FLEKSIBILNEGA PREDMETNIKA V OE SLOVENJ GRADEC
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
Dejavnostno naravnano učenje
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
Integracija tehnologij XML v projekte, ki temeljijo na objektni tehnologiji Uroš Novak, Zlatko Čajić, Borut Gorenjak, Milan Ojsteršek Laboratorij za.
Tekmovanje mladih raziskovalcev
PISA 2009 z vidika značilnosti učencev
Krepitev kompetenc strokovnih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda v obdobju od 2018 do 2022 Seminar: Poti za izboljšanje.
Zasl. prof. ddr. Matjaž Mulej
Davek na dodano vrednost
POMORSTVO IN PROMET Bolonjska študijska programa 2. stopnje
Uporaba klubskih GPS naprav
Prostorski razvoj Slovenije in energetska učinkovitost
Program USP Čas Vsebina Izvajalci in oblika Registracija udeležencev Adi Muminović, ZRSŠ PREDOPAZOVALNA PREDSTAVITEV:
Možnosti uporabe merilnikov Vernier in programske opreme Logger Pro
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
POZORNOST IN KONCENTRACIJA, UČNI STILI
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Z i-tablo do boljših matematičnih predstav v 1. razredu
IZTOK ČERNE IN MITJA STRMEC, GIMNAZIJA LITIJA
MERILA ZA VREDNOTENJE SPISOV NA CANKARJEVEM TEKMOVANJU
GIS V KLIMATOLOGIJI Mojca Dolinar.
Uporaba LOGGER PROja Aktiv fizikov SEŠTG
dr.Tanja Podbevšek, uni.dipl.ing.
MAGNETI.
Patologija pri enoagentnem preiskovanju
KOORDINATNI SISTEM ETRS89/TM
Protipožarni nadzor v naravi-video nadzorni sistem
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
Predstavitev projekta PPF II
MEDPREDMETNA POVEZAVA geografija - angleščina
Kako nastane zemljevid
ALPE.
Seminar: Drugačna geografija
Napredno iskanje na spletnem mestu EBSCOhost ~ z enim iskalnim poljem
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
Fotografiranje hrane Predmet: Tipografija in reprodukcija.
Ime izdelka.
Kartiranje habitata.
MREŽA Seminarska naloga Avtor: Martin Vražič Mentor:
DEJAVNOSTI SKOZI OKO MULTIMEDIJE
BIOTSKA PESTROST PO SVETU IN V SLOVENIJI
JEZERA Geografija.
Novo Zelandski kurikulum
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
IZBIRNI PREDMET V 7.,8. in 9. RAZREDU DEVETLETKE
DINARSKI SVET.
Fire Wall ( Požarni zid )
Interna struktura NTFS
Pripravil: Šolsko leto:
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
FRANCIJA.
Triglavski narodni park
 LOGOTIP.
PANONSKA NIŽINA.
Razpoznava govora z usmerjeno nevronsko mrežo
Krmiljenje modularnega proizvodnega sistema
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
ZAJČKI NA VRTU min IZDELAVA DIDAKTIČNE IGRE IGRALNA PLOŠČA
Polno znanja!.
Šolsko leto [vstavite leto] Ime šole Ime učitelja Razred
Zapis predstavitve:

Kartografska pismenost ŠS za geografijo SR Dr. Anton Polšak Avgust 2019

Ali je še pomembno?

Standardi znanja ob koncu tretjega VIO: Zemljevidi in orientacija ter njuna uporaba Učenec/učenka: prebere različne tematske in splošne zemljevida v tiskani in digitalni obliki, nariše oziroma izdela različne vrste preprostejših zemljevidov z uporabo dogovorjenih topografskih znakov, se orientira na različnih zemljevidih (po stopinjski mreži in pri lociranju in iskanju različnih pokrajin, mest, rek ipd.), se orientira v naravi in pri tem uporabi več ustreznih pripomočkov (zemljevid, kompas in veščine orientiranja z drugimi naravni znaki), z zemljevidi načrtuje pohod, izlet in šolsko ekskurzijo.

Predstavljanje zemeljske podobe Ustvarjanje prostorske predstave (iz 3D v 2 D)

Branje in razumevanje zemljevida

Pa učbeniki?

Arcgis.com

Geopedia.si pregledovanje merjenje ustvarjanje (vnašanje) ….

Opisniki za VREDNOTENJE KARTOGRAFSKIH veščin Področja:   Področja: branje zemljevida, interpretacija zemljevida, risanje zemljevida, uporaba zemljevida. 1. Branje zemljevida zajema poznavanje in razumevanje znakov in zapisov, s katerimi je predstavljena vsebina zemljevidov. To so: linije, točkovni in površinski kartografski znaki, vrstni ali količinski kartografski znaki, alfanumerični znaki (črke, številke), standardne sestavine (merilo, smer, legenda, mreža vzporednikov in poldnevnikov, kilometrska mreža…).

2. Interpretacija zemljevida zajema (Catling, S., 1996): povezava zemljevida z okolico, vizualizacija zemljevida (oblikovanje mentalne podobe zemljevida, opisati ali narisati realno podobo pokrajine, ki jo prikazuje zemljevid), prepoznavanje kompleksnejših značilnosti s povezovanjem posameznih značilnosti v konfiguracije, sklepanje na dejavnosti ljudi v pokrajini (npr. na osnovi cest, pristanišč…), predvidevanje pokrajine (kaj bom tam videl…), prepoznavanje vzorcev prostorske razporeditve pojavov, primerjanje zemljevidov (tematskih ali glede na čas…).

3. Ustvarjanje, risanje zemljevida, drugo delo z zemljevidom: prikazati pokrajino iz vertikalne perspektive, risanje skic pokrajin (prikaz glavnih značilnosti, prikaz izbranih pojavov hkrati…), risanje pokrajin, izsekov, območij…, dopolnjevanje osnovnih zemljevidov (predlog), pregled in dodajanje plasti, poligonov, točk, grafičnih in slikovnih elementov idr.   4. Uporaba zemljevida: orientacija: gibanje po začrtani ali opisani poti, orientacija: iskanje izbranih prvin na poljubnem zemljevidu, načrtovanje poti.

Primer opisnikov: Vizualizacija zemljevida in predvidevanje pokrajine (s prepoznavanjem simbolov in njihovega pomena) Iz simbolov na zemljevidu, ki so prikazani v legendi, zna orisati in ovrednotiti značilnosti pokrajine iz določenega zornega kota:izoblikovanost reliefa, vodovja, državne meje, gostote poselitve, prometnih poti, naravna bogastva, gospodarstvo, geografsko lego (oddaljenost od ekvatorja in začetnega poldnevnika). Dobro opiše vsebino zemljevida, ki jo dešifrira po posameznih prvinah in znakih. Prepozna in opiše ključne značilnosti, ki bi jih našel v dejanski pokrajini.   Iz simbolov na zemljevidu, ki so prikazani v legendi, zna opisati značilnosti pokrajine: izoblikovanost reliefa, vodovje, državne meje, gostote poselitve, prometnih poti, naravna bogastva, gospodarstvo, oddaljenost od ekvatorja in začetnega poldnevnika. Za sintezo potrebuje dodatna usmerjevalna vprašanja. Učenec naredi besedni opis pokrajine na podlagi dogovorjenih kartografskih znakov na zemljevidu. Iz simbolov na zemljevidu, ki so prikazani v legendi, zna pravilno razbrati Nadmorsko višino, globino morja, državne meje, mesta, prometnice, naravna bogastva, gospodarske dejavnosti, geografsko lego (oddaljenost od ekvatorja in začetnega poldnevnika). Zaključki, ki jih oblikuje iz podatkov, imajo napake. Nadmorsko višino, globino morja, državne meje, mesta, prometnice, naravna bogastva. Razbiranje geografske lege mu dela težave. Zaključki, ki jih oblikuje iz podatkov, so napačni ali jih ni.

Primeri s šol (word)