Odprava administrativnih ovir in poenostavitev postopkov s pomočjo informacijske tehnologije mag. Renata Zatler, Slavko Patekar, Matija Kodra 28. 11.

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
NADZOR in PRISTOJNOSTI
Advertisements

Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
Mag. Boris RUŽIČ, univ. dipl. inž. el. Inšpektor – višji svetnik
ZA VEČJO VARNOST NA GRADBIŠČIH
Odprti dostop do znanstvenih podatkov v Sloveniji
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
Odpadki DA samo NE na mojem dvorišču
Uvajanje novih izobraževalnih programov v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju s področja STORITEV za obdobje Ljubljana,
Posvetovanje ZBDS, Bled, 2007
  Priprava Energetskega koncepta Slovenije Urška Dolinšek, MzI - DE Ljubljana, 6. oktober 2016.
SKRB ZA VARNOST NA DELOVNEM MESTU
Pregled trenutnega stanja merjenja zadovoljstva pacientov in
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Predstavitev področja: ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
B22.
Debeli rtič, Mag. Marjan Ferjanc
Priporočila za področje ZP
_____________________________________ Ministrstvo za obrambo
Vrh malega gospodarstva Zdravko Počivalšek MINISTER Ljubljana, 12. 5
Predstavitev rezultatov Razvojnega programa SOČA 2013 (za Svet zavoda)
SI-STAT podatkovni portal Novosti v letu 2005
SI-STAT podatkovni portal
Kultura in klima organizacije
CUDV Črna na Koroškem Šolsko leto 2008/2009
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
Danica BIZJAK Pilotni projekt MODUL : OKOLJSKI RAČUNI Zbiranje podatkov za Račune izdatkov za varstvo okolja.
Spodbujanje enakopravnosti oseb LGBTI v Evropski uniji
SOLVIT SOLVIT je sistem za pragmatično reševanje problemov, preko katerega lahko države članice s skupnimi močmi rešujejo probleme, ki nastanejo zaradi.
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
Nacionalni strateški referenčni okvir
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja
DECEMBRSKO STROKOVNO SREČANJE DELOVNIH TERAPEVTOV
KOORDINATNI SISTEM ETRS89/TM
Pomen in potenciali pametnih mest in skupnosti Blaž GOLOB Direktor, SmartIScity d.o.o. EU forum za digitalno podjetništvo.
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
Elektronsko poslovanje v Abanki
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
Predstavitev projekta PPF II
Problemi uporabe skupnih standardov v e-poslovanju
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Upravljanje knjižnic - UK 12
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Direktiva OVE 2009/28/EC statističen pogled
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Uporaba mikropodatkov Ankete o delovni sili v študijske namene
PREVERJANJE IN POTRJEVANJE NACIONALNIH POKLICNIH KVALIFIKACIJ
Spodbude za omilitev podnebnih sprememb
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
Gradi mostove! Jože Podgoršek - 5. regionalna nepremičninska konferenca, Ljubljana 2015.
Statistični sosvet za statistiko energetike
OBLIKOVANJE CEN STORITEV OBVEZNIH OBČINSKIH GJS VARSTVA OKOLJA Postopek izdaje pozitivnih strokovnih mnenj mag. Franc Lenarčič Januar 2010.
Sosvet za statistiko cen 23. november 2012
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
Akcijsko raziskovanje za ZDT
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Statistični sosvet za statistiko energetike
ŠTIPENDIJE za študij v tujini
Fiskalna gibanja in politika
BOLJŠA ZAKONODAJNA POLITIKA v REPUBLIKI SLOVENIJI
Statistika raziskovalno-razvojne dejavnosti
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Zapis predstavitve:

Odprava administrativnih ovir in poenostavitev postopkov s pomočjo informacijske tehnologije mag. Renata Zatler, Slavko Patekar, Matija Kodra 28. 11. 2011

Kaj lahko prinese boljša zakonodaja Boljša zakonodaja lahko: Izboljša konkurenčnost podjetij / gospodarstva Pospešuje odprtost trga Izboljša življenjski standard Poveča transparentnost To v praksi pomeni: Zmanjšanje stroškov podjetij Ohrabritev poslovnega sektorja Učinkovita zakonodajna ureditev Boljša zakonodaja = boljše izpolnjevanje obveznosti Pomemben vpliv za dosego zgoraj navedenih ciljev ima razbremenjevanje poslovnih subjektov in državljanov s pomočjo informatizacije postopkov!

Akcijski program “minus 25%” Temeljna zaveza Vlade RS k zniževanju bremen na nacionalni ravni - sprejetje Akcijskega program znižanja administrativnih bremen za 25 % do konca leta 2012; Obveznost vseh ministrstev da do leta 2012 znižajo administrativna bremena za 25% glede na izmerjena bremena na svojih delovnih področjih; EMMAS (enotna metodologija za ovrednotenje administrativnih bremen) – povzeta po mednarodni metodologiji SCM Fazni program (obsega 5 faz) Do sedaj izvedene 3 faze

Terminski plan

Agregirani podatki izvedenih analiz

Ocena administrativnih bremen in potencialni prihranki po posameznih področjih

Aktivnosti na programu “minus 25%” - kje smo Junija 2011 je Vlada RS sprejela 190 novih predlogov za zmanjševanje administrativnih bremen in 102 ukrepa, ki so že bili realizirani Ostale pomembne aktivnosti: - priprava navodil, priporočil in smernic za izvajanje 3. in 4. faze - organizacija posvetovanj z zainteresiranimi stranmi in medresorsko delovno skupino za pripravo boljših predpisov in zmanjševanje administrativnih bremen - vzpostavitev spletnega portala “minus 25%” (oktober 2011)

Ugotovitve s področja informatizacije postopkov izvedenih analiz Zaznani problemi: iskanje pravih podatkov za povprečnega uporabnika še vedno zahtevna naloga (kljub precejšnji dostopnosti informacij o izpolnjevanju obveznosti preko spleta) preveč tehnično strukturirane spletne strani uporaba pristopa, da povprečen uporabnik spletne strani že ve kaj išče ni omogočena oddaja elektronskih vlog (večina obrazcev trenutno dosegljiva zgolj v pdf obliki) slaba podprtost elektronske izmenjave podatkov(ni vzpostavljenih vseh potrebnih registrov in povezljivosti med le-temi) premajhno vzpodbujanje uporabe vzpostavljenih informacijskih orodij (kljub vzpostavljenim informacijskim sistemom veliko aktivnosti poteka še vedno v fizični obliki

Stopnja izpolnjevanja administrativnih aktivnosti po elektronski poti po posameznih področjih

Odstotek e-izpolnjevanja administrativnih aktivnosti Zakon o davčnem postopku: - izpolnjevanje obrazcev vlog: 49,15 % - poročanje, oddajanje informacij: 38,04 % Zakon o davku na dodano vrednost: - izpolnjevanje obrazcev vlog: 60,01 % - poročanje, oddajanje informacij: 32,76 % Uredba o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike: - izpolnjevanje obrazcev vlog: 50,10 % - poročanje, oddajanje informacij: 25,05 % Zakon o kmetijstvu: - izpolnjevanje obrazcev vlog: 29,59 % - poročanje, oddajanje informacij: 12,68 % Zakon o starševskem varstvu in družinskih prejemkih: - izpolnjevanje obrazcev vlog: 4,55 % - poročanje, oddajanje informacij: 3,33 %

Pogled v prihodnost dostopnost informacij na spletu uporabnikom prijazne spletne storitve in strani (boljša strukturiranost informacij z vodenjem uporabnika glede na njegove potrebe) povečati možnost uporabe elektronskih vlog izboljšati že obstoječe elektronske obrazce (pametni, pred-izpolnjeni obrazci) vzpostavitev elektronskih sistemov za izmenjavo podatkov potrebno je pospešeno nadaljevati s povezovanjem obstoječih registrov vzpodbujanje uporabe vzpostavljenih informacijskih orodij Uvajanje informacijske tehnologije je nujno, vendar mora biti izvedeno premišljeno, predhodno je potrebno namreč izvesti ustrezno spremembo zakonodaje, poenostaviti in po potrebi tudi standardizirati postopke!

Spletni portal “minus 25%” Ministrstvo za javno upravo je oktobra 2011 vzpostavilo spletni portal (http://www.minus25.gov.si) – vključevanje zainteresirane javnosti, da bi dosegli cilj minus 25 % Portal “minus 25 %” vsebuje: - Spletno stran - Sistem za upravljanje s komentarji - Nacionalno podatkovno zbirko meritev administrativnih bremen v predpisih RS Portal “minus 25 %” omogoča: - Pridobitev ustreznih informacij v zvezi z izvajanjem akcijskega programa - Pregled in izpis različnih poročil o rezultatih analize posamezne zakonodaje, ki je bila izmerjena (zakoni, podzakonski akti …) - Podajanje konkretnih predlogov / pobud zainteresirane in strokovne javnosti

Uporabljivost portala “minus 25%” - pregled vseh obveznosti na enem mestu in možnost simulacije načrtovanih poenostavitev – pomoč pri iskanju možnih razbremenitev! - možnost pregleda / izpisov analiz glede na področje / ministrstvo / predpis - možnost prikaza postopkov /življenjskih dogodkov glede na predpis - možnost spremljanja doseganja neto učinkov sprememb predpisov in posledično doseganja ciljev programa - ažurno stanje glede realizacije načrta ukrepov glede na področje / predpis (sprotna objava na spletni strani) - zbiranje dodatnih predlogov poenostavitev predpisov znotraj programa

Spletni portal “minus 25%”

Uporabljivost portala “minus 25%” Možnosti izpisov poročil iz nacionalne podatkovne zbirke: 1. Skupni pregled bremen po prioritetnem področju, zakonu, podzakonskem aktu 2. Pregled bremen glede na obveznosti in administrativne aktivnosti po prioritetnem področju, zakonu, podzakonskem aktu 3. Pregled bremen glede na tipe obveznosti po predpisu 4. Pregled bremen glede na vrsto subjekta po predpisu 5. Skupni pregled bremen glede na življenjske dogodke, vsebinske sklope po predpisu 6. Pregled bremen glede na življenjske dogodke, vsebinske sklope, obveznosti in administrativne aktivnosti po predpisu 7. Pregled učinkov sprememb po predpisu, podzakonskem aktu Preko nacionalne baze podatkov o administrativnih bremenih se bo spremljala realizacija zastavljenega cilja “minus 25 %” za vsak posamezen resor, ki jo bo možno v vsakem trenutku preveriti na spletnem portalu “minus 25 %”. (http://www.minus25.gov.si)

Nacionalna podatkovna zbirka meritev administrativnih bremen v predpisih RS

V primeru, da ni odgovora – ponovno posredovanje predloga / pobude Zbiranje predlogov preko portala za zmanjševanje administrativnih bremen - Zbiranje predlogov / pobud in komentarjev - omogočena dvosmerna komunikacija z uporabniki. - Zbrani predlogi / pobude in komentarji se bodo zbirali po področjih in ministrstvih. - Sistem bo ob objavi predloga na spletu poslal le-te pristojnim ministrstvom V primeru, da ni odgovora – ponovno posredovanje predloga / pobude

Program “minus 25%” – nadaljnje aktivnosti V skladu z načrtom je v izvajanju 4. faza programa, v kateri so pristojna ministrstva zadolžena za izvedbo načrta ukrepov za zmanjšanje administrativnih bremen za 25 %. V 5. fazi sledi ponovno merjenje (evalvacija neto učinkov sprememb predpisov in doseganje ciljev projekta) Planirane aktivnosti za prihodnost: - seznanitev strokovne in zainteresirane javnosti s portalom - izvedba predstavitve storitev portala odgovornim javnim uslužbencem za merjene predpise (začetek leta 2012) - dodatno usposabljanje javnih uslužbencev z vidika uporabe metodologije in uporabe Nacionalne podatkovne datoteke izvedenih meritev - izvedba evalvacije učinkov sprememb predpisov za posamezna leta

Hvala za vašo pozornost! Ministrstvo za javno upravo Sektor za boljše predpise in upravne procese mag. Renata Zatler, renata.zatler@gov.si Slavko Patekar, slavko.patekar@gov.si Matija Kodra, matija.kodra@gov.si