POSLOVNI BONTON: REŠEVANJE KONFLIKTOV NA DELAVNEM MESTU

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
USTVARJALNOST.
Advertisements

IZVAJALEC: CENTER ZA KOREKCIJO SLUHA IN GOVORA P O R T O R O Ž
TEMPERAMENT IN OSEBNOST V ZGODNJEM OTROŠTVU
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
Ti, ki berejo, ti, ki nam pripovedujejo, kaj berejo,
Umeščenost ekonomskega dogajanja
Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
VIRI NAPAKE Na katere vplive moramo paziti, ko izvajamo kvazi(eksperiment) 53.
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
Prostovoljstvo in socialna aktivacija ranljivih oseb
WELLNESS TURIZEM V OKVIRU ZDRAVILIŠKEGA TURIZMA
STROKOVNA PRAKSA IN MENTORSTVO
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE
Posvetovanje ZBDS, Bled, 2007
Nekaj psiholoških vidikov evtanazije
Področje delovanja družbe VinKom.
Zasl. prof. ddr. Matjaž Mulej
Spomladansko srečanje članov ŽPS
Različni pogledi na ukrepe za preprečevanje fluktuacije v organizaciji
Debeli rtič, Mag. Marjan Ferjanc
Ivan cankar: podobe iz sanj
MOBBING.
Kultura in klima organizacije
FORUM SOCIALNEGA PODJETNIŠTVA
Družinska pismenost nekoč in danes
POZORNOST IN KONCENTRACIJA, UČNI STILI
CUDV Črna na Koroškem Šolsko leto 2008/2009
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
SOCIALNA DRŽAVA IN DRŽAVA BLAGINJE & POMEN IN VLOGA NACIONALNE DRŽAVE
STARANJE OSEB Z MOTNJO V DUŠEVNEM RAZVOJU KOT BIO-PSIHO-SOCIALNI PROCES „Vsak se stara po svoje „ IZZIVI STARANJA OSEB Z MOTNJO V DUŠEVNEM RAZVOJU.
Unicef.
Trendi razvoja transformativne mediacije
EVROPA ZA DRŽAVLJANE LETO 2009 EVROPSKO LETO
Politični odnosi med Slovenijo in Hrvaško
Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja
Pomen in potenciali pametnih mest in skupnosti Blaž GOLOB Direktor, SmartIScity d.o.o. EU forum za digitalno podjetništvo.
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Elektronsko poslovanje v Abanki
Morala vzgoja II.
MEDPREDMETNA POVEZAVA geografija - angleščina
Zasvojenost z raČunalnikom
USTVARJALNOST.
VPLIV RAČUNALNIŠKIH IGER NA AGRESIVNOST
KRIZNA STANJA IN ZDRAVSTVENA NEGA
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
Dijakinja: Mentorica:
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Uporaba mikropodatkov Ankete o delovni sili v študijske namene
Posvet „Kako bolje sodelovati v občini Cerknica“
Psihoanaliza.
“Mediacije” Vmesno poročilo raziskovalne skupine o izvedbi raziskave v okviru evropskega projekta ZSSS »Mediacija kot orodje za doseganje večje enakopravnosti.
Konferenca - Razvoj celovitega poslovnega modela za delodajalce za aktivno in zdravo staranje POLET v Mariboru Obeti za prihodnost - podaljševanje delovne.
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
Seminarska naloga: termografija UPOROVNI TERMOMETER
DROGE.
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Izobraževanja za zaposlene v turizmu in gostinstvu
OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI
DROGE.
»ACE THE CASE« masterclass
STRES IN DEPRESIJA.
Polno znanja!.
KONFLIKT KKKKK.
Beseda življenja Maj 2010.
PREBERI IN RAZMISLI. V naš razred je prišel deček. S starši se je priselil iz Bosne, iz Sarajeva. Majhen je, temnopolt in skromno oblečen. Težave ima s.
Zapis predstavitve:

POSLOVNI BONTON: REŠEVANJE KONFLIKTOV NA DELAVNEM MESTU

Kaj ni in kaj je konflikt? Večina ljudi razume besedo konflikt kot prepir ali fizično nasilje. V zvezi z večjimi skupinami in narodi pa se beseda konflikt uporablja za spopade ali vojne. Vendar so tako prepir, nasilje ali vojna le uničuječi načini odziva na koflikt. Ljudje razumejo konflikt tudi kot neprijetnost, kot stisko, kot nesporazum, kar je v bistvu samo posledica konflikta. Beseda izhaja iz latinske besede CONFLIGARE, ki pomeni spor, boj, prepir, nasprotovanje, nesoglasje. Koflikt v širšem pomenu besede pomeni vsako srečanje neusklajenih dejavnikov, soočenje neusklajenosti ali neharmonije. Je stanje, ko sistem zaradi te neusklajenosti na tak ali drugačen način ne deluje optimalno. Hkrati pa je tudi stanje, ki sili v odzivanje in terja spremembe. Konflikt lahko predstavlja nevarnost, hkrati pa je priložnost za razvoj posameznikov, odnosov z drugimi in skupnostmi. Od udeležencev konflikta pa je odvisno ali ga uporabijo za ustvarjanje ali uničevanje.

Vrste konfliktov KONFLIKT CILJEV: Kjer gre za nasprotje, ki izvira iz različnosti ciljev posameznikov in skupin. KONFLIKT SPOZNANJ: Kjer gre za nasprotje, ki nastane iz nestrinjanja z mislimi, idejami drugih. KONFLIKT ČUSTEV: Kjer gre za nasprotje, ki izvira iz čustev in občutkov, ki so zaznani kot nezdružljivi. Največ konfliktov, s katerimi se srečujejo zaposleni, je povezanih z vlogami, ki jih imajo v podjetju in njihovimi značilnostmi. Pojem vloga se nanaša na skupek medsebojinih povezanih nalog, ki naj bi jih posameznik opravil. KONFLIKT VLOGE se pojavi zaradi pritiska in neusklajenosti pričakovanih nalog, ki naj bi jih posameznik opravil. Osnovni tipi konfliktov vlog so:konflikti zaradi vloge sporočitelja, konflikt med vlogami sporočiteljev, konflikt med samimi vlogami in konfliktov med osebo in vlogo. Konflikte v podjetju se razdeli na tiste, ki so v posameznih sodelavcih (intrapersonalnih) in na tiste, ki so med sodelavci (interpersonalno). Nadalje jih razdeli na tiste, ki so znotraj skupin ali med skupinami sodelavcev.

Vzroki in posledice konfliktov Vzrok, ki lahko povzroči konflikt v organizaciji ponavadi ni en sam, jih je več in se velikokrat med seboj tudi prepletajo. Različnosti vsakega posameznika, ki se kažejo skozi njegovo osebnost , znanje, izkušnjami, različnimi cilji in prepričanji, so v splošnem glavni vzroki za konflikte v organizacijah, saj se ta različnost ciljev in interesov pokaže tudi v podjetju. Med najpogostejše vzroke medsebojnih konfliktov štejemo osebne vzroke. Naše sodelovanje pri reševanju konfliktov je pod močnim vplivom vsega, kar se dogaja v nas samih. Vzroke za konflikte med sodelavci najdemo v njihovih odnosih do konfliktne vsebine. POLOŽAJ/METAKONFLIKTNI VZROKI konfliktov pomenijo, da se ne moremo sporazumeti na vsebinski ravni, ker začenjamo z različnih pozicij, imamo različna stališča, zorne kote, prepričanja in vrednotenje.

Vzroke za konflikte med sodelavci najdemo tudi v komunikaciji o konfliktnih vsebinah. To so KOMUNIKACIJSKI VZROKI KONFLIKTOV. Tukaj so vzroki za konflikte zunaj samega konflikta. Gre za medsebojno nerazumevanje=>posledica nerazumljivosti oz. nejasnosti povedanega. Tu tudi sodi nezaupanje sodelavcev med sabo. Nekdo ne verjame tistemu, kar govorimo. Tudi pogovarjanje o vsebini na neoseben način vodi do konflikta. Konflikti pa ne nastanejo samo v skupini, med člani teama, ampak tudi med skupinami, včasih pa gre za konflikte med skupino in organizacijo. Konflikti med delovnimi skupinami v podjetju pa so pogostejši. MEDSEBOJNA ODVISNOST RAZLIKE V CILJIH SKUPINA B SKUPINA A TEKMOVANJE ZA VIRE RAZLIKE V POTEH KONFLIKT

RAZREŠEVANJE KONFLIKTOV Razrešeni konflikti prinašajo celo vrsto pozitivnih posledic, saj pripomorejo, da ozavestimo probleme in najdemo ustreznejše rešitve, spodbujajo spremembe, razbijajo monotomijo in mobilizirajo energijo, omogočajo, da bolj spoznamo sebe in drugega ter poglobimo in obogatimo odnos. Poleg tega razrešeni konflikti prispevajo k širjenju znanja in poglabljanju razumevanja sveta in življenja, omogočajo bolj intenzivno sodelovanje, prinašajo višjo raven kulture in iterakciji in omogočajo večje zaupanje tako sebi kot drugim.za razreševanje je ponavadi potrebno več truda, časa in energije ter dobra mera ustvarjalnosti, da se domislimo novih rešitev. Najmilejša posledica konfliktov, ki bi se naj razrešila je motnja optimalnega delovanja tako posameznika kot tudi odnosa ali skupine kot celote.

REŠEVANJE KONFLIKTOV Pogosto vodi v nasilje, zato se jih večkrat izogibamo in popuščamo. V resnici pa je ravno pomanjkanje priznavanja prisotnosti konfliktov in pomanjkanje ustreznih oblik soočanja z njimi ter njihovega razreševanja tisto, kar vodi v nevarnost. Odnosi med sodelavci so vedno pestri, redkokdaj harmonični, brez vsakršnih nasprotij. Kadar le-ti nastanejo, jih je treba spoznati in reševati. Za uspešno reševanje konfliktov je potrebno izpolniti 2 pogoja in sicer: Ustrezna klima Razumeti kako nastane konflikt

ZADOVOLJEVANJE SVOJIH POTREB ZELO ZADOVOLJEVANJE SVOJIH POTREB PREVLADOVANJE DOGOVARJANJE KOMPROMIS IZOGIBANJE PRILAGAJANJE ZADOVOLJEVANJE POTREB DRUGIH ZELO MALO

VIRI https://sl.wikipedia.org/wiki/Konflikt_na_delovnem_mestu http://www.cek.ef.uni-lj.si/vps_diplome/posedel36.pdf

VSEM SKUPAJ ŽELIM ŠE NAPREJ LEP DAN IN UŽIVAJTE NA POČITNICAH