STEREOTIPI.

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
VPLIV RELIGIJE NA EKONOMSKO USPEŠNOST
Advertisements

OTROKOVE PRAVICE.
Primeri izoliranih (nesocializiranih) otrok
TEMPERAMENT IN OSEBNOST V ZGODNJEM OTROŠTVU
ZGRADBA ROMANA IN VSEBINA Roman sestavlja 8 poglavij, v katerih se prepletata dve zgodbi. Prva prikazuje vojno dogajanje v letu 1943, zlasti partizanske.
VIRI NAPAKE Na katere vplive moramo paziti, ko izvajamo kvazi(eksperiment) 53.
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
PREDMET: Varno in zdravo okolje
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
VZORNIKI, IDEALI , AVTORITETE
7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje
IZRAELSKI KURIKULUM Adriana Jordan.
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE
Področje delovanja družbe VinKom.
Spomladansko srečanje članov ŽPS
MLADI RAZISKOVCI dr. Mitja SLAVINEC
Ivan cankar: podobe iz sanj
MOBBING.
SODBA NAD BABILONOM Nauk 12 , 23. marec 2019.
Kultura in klima organizacije
NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI
Družinska pismenost nekoč in danes
GULZAR DUISHENOVA, KIRGIZIJA
Gimnazija Ljubljana šiška
Poročilo o delu in akcijski načrt za projekt Učenje učenja ŠC NM Srednja šola Metlika šolsko leto 2011/2012.
SOCIALNA DRŽAVA IN DRŽAVA BLAGINJE & POMEN IN VLOGA NACIONALNE DRŽAVE
Maja Štante Vouk in Mojca Kastrin
STARANJE OSEB Z MOTNJO V DUŠEVNEM RAZVOJU KOT BIO-PSIHO-SOCIALNI PROCES „Vsak se stara po svoje „ IZZIVI STARANJA OSEB Z MOTNJO V DUŠEVNEM RAZVOJU.
Z1:. V celoti gledano, kako zadovoljni ste sedaj s svojim življenjem Z1: V celoti gledano, kako zadovoljni ste sedaj s svojim življenjem? Izberite.
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
Morala vzgoja II.
POSLOVNI BONTON: REŠEVANJE KONFLIKTOV NA DELAVNEM MESTU
MEDPREDMETNA POVEZAVA geografija - angleščina
NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET druga in/oz. tretja triada
Britanski PUNK.
Zasvojenost z raČunalnikom
VPLIV RAČUNALNIŠKIH IGER NA AGRESIVNOST
PROJEKTNA NALOGA PRI PREDMETU INFORMATIKA
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
O VESOLJU, KOMETIH, ASTEROIDIH IN DRUGIH “ČUDESIH”
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
EMMA BOVARY KRISTINA VILIČ & MIHA VALANT, 4Gb.
Sofokles: Antigona.
RENESANSA.
Dijakinja: Mentorica:
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
IMUNOST in Imunski sistem.
PRAVICE OTROK.
Psihoanaliza.
Beseda življenja Marec 2009.
BIOLOŠKA SESTAVA PREBIVALSTVA
ROMANA BERNI: Poredni dekleti
ČAS TELEVIZIJE.
Fire Wall ( Požarni zid )
“Mediacije” Vmesno poročilo raziskovalne skupine o izvedbi raziskave v okviru evropskega projekta ZSSS »Mediacija kot orodje za doseganje večje enakopravnosti.
Obolenja in poškodbe dihal
 LOGOTIP.
MONITORJI (katodni).
Tora in Talmud.
(moderira mag. Pavla Karba, ZRSŠ)
PLANET ZEMLJA.
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
STRES IN DEPRESIJA.
Šola: serš maribor Šolsko leto: 2015/2016
J.J. ROUSSEAU.
ZOFIJIN SVET (Jostein Gaarder)
KONFLIKT KKKKK.
Beseda življenja Maj 2010.
PREBERI IN RAZMISLI. V naš razred je prišel deček. S starši se je priselil iz Bosne, iz Sarajeva. Majhen je, temnopolt in skromno oblečen. Težave ima s.
ŽIVLJENJE NA VRATIH HLADILNIKA
Zapis predstavitve:

STEREOTIPI

SSKJ: stereotíp - ustaljena ali pogosto ponavljajoča se oblika česa; to so z izkušnjami pridobljeni stereotipi; njegovo življenje je polno stereotipov/pisateljevi junaki v tem romanu so stereotipi neoriginalne, ponavljajoče se osebe; razprava o stereotipih v novinarskem jeziku v določenih okoliščinah ponavljajočih se izrazih, frazah/govoriti v stereotipih

Kaj so stereotipi? so ustaljena prepričanja o ljudeh ali o skupinah ljudi (“predalčakanje” ljudi) nastanejo iz površnih ali nepreverjenih informacij, ki jih dobimo iz okolja in jim verjamemo pogosto so tudi opravičilo za diskriminatorno obnašanje PRIMERI: deklice so pridne; Gorenjci so skopušni, Slovenci so pridni, pod besedo upokojenec si pogosto predstavljamo le tisto, kar stereotipno pripisujemo upokojencem - to je nekdo, ki ni več poklicno in strokovno dejaven, ni več na tekočem s sodobnimi dogajanji, ni več del našega sveta, se slabše uči in slabše razmišlja in pripada preteklosti. itd.

stereotipi nastanejo zaradi poenostavljanja, pretiravanja, posploševanja stereotipi so prepričanja, ki jih lahko spremenimo, če se na njih navadimo oz. se o njih učimo

ne izražajo vedno nekaj negativnega. v literaturi so stereotipi vedno predvidljiva situacija (npr. “hudič” se vedno pojavlja v rdečem ima roge in vile).

Kako nastajajo stereotipi? so posledica lastnih doživetij in prevladujočega mnenja v našem okolju in se utrjujejo z rabo; so trdovratni in nastajajo zmeraj novi; so cokla v osebnem življenju in v življenju skupnosti, po drugi strani pa so tudi nekaj dobrega, dr. Sandi Sitar, Univerza za tretje življenjsko obdobje: “Brez stereotipov bi bilo težko, ker bi morali sleherni dan in v sleherni situaciji ob slehernem človeku zmeraj znova razmišljati in se odločati, kaj je prav in kaj ni, kaj je dobro in kaj slabo, kaj pravično in kaj nepravično ...« Iz stereotipov se lahko razvijejo predsodki

Predsodki SSKJ: predsódek - negativen, odklonilen odnos do koga ali česa, neodvisen od izkustva: to je le predsodek; imeti najrazličnejše predsodke; niso bili obremenjeni s predsodki / ekspr. otresel, znebil se je vseh predsodkov / ideološki, moralni predsodek; zaradi rasnih predsodkov ga je sovražil; iz verskih predsodkov živine ne koljejo / brez predsodkov je govorila o problemih

so sodbe, ki jih izrečemo o drugem človeku/skupini ne da bi ga/jih sploh poznali žrtev je lahko katerakoli skupina ali posameznik (predsodki do debelih, duševno bolnih, telesno prizadetih…) takšnih neupravičenih in nepreverjenih sodb se težko znebimo (pridobimo jih v procesu socializacije) in največkrat se sploh ne potrudimo, da bi se prepričali, če so sploh resnične

Je med stereotipom in predsodkom razlika? Predsodek zmeraj zavzema sovražno stališče do objekta Stereotip ni nujno negativen, temelji na napačni zaznavi o objektu in o njem ustvarja neresnično, lažno podobo. Stereotipe je sicer težko, a vendarle mogoče omiliti, predsodke pa skoraj nemogoče Zaradi preprostosti se med ljudmi zelo hitro razširijo. Iz okolja sprejemamo stališča, norme, vrednote - brez premisleka, ne da bi se posebej poglabljali ali premišljevali. Stereotipe uporabljamo, da laže in hitreje ocenimo situacijo in ravnamo v skladu z njo Stereotipi pa začno izginjati, ko pridemo resnično v stik s posameznim starejšim človekom.

Posledice stereotipov in predsodkov Diskriminacija (uveljavljanje predsodkov v resničnem življenju, ko je neka skupina ljudi ožigosana za drugačne in jih zato ostali ne sprejemajo) Ksenofobija (gre torej za primer, ko zaradi lastnega strahu zavračamo npr. begunce) Rasizem (gre za poniževanje ljudi glede na barvo kože; najbolj znan primer je, ko so belci v preteklosti zasužnjevali temnopolte prebivalce, ker so jih imeli za manjvredne)

Viri http://www.delo.si/zgodbe/sobotnapriloga/stereotipi-so-za-to-da-nam-ni-treba-nenehno-razmisljati-s-svojo-glavo.html http://bos.zrc-sazu.si/sskj.html http://webs.schule.at/website/Stereotypes/index_slo.htm Državljanska in domovinska vzgoja ter etika, učbenik za 7. razred osnovne šole, Mladinska knjiga 2010