Problemi uporabe skupnih standardov v e-poslovanju primer Mercator mag. Miloš Blanc, vodja službe za informacijsko podporo veleprodaje
Oskrbovalna veriga <<<<<<<< Informacije <<<<<<< kupci Dobavitelj Distribucijski Prodajalna center >>>>>>>> Blago >>>>>>>>>>
Uvedba elektronskega poslovanja Uporaba internih standardov izmenjave (1990-) Lastne poslovalnice Zainteresirani kupci Uvedba EANCOM dokumentov z dobavitelji in velikimi kupci (1999-) Naročilo Poročilo o zalogah Potrditev naročila Ostali dokumenti sledijo…
Procesi pri uvedbi EP (1) Analiza procesov in načrtovanje potrebnih sprememb, povezanih z EP (avtomatizacija) Uporaba “najboljše prakse” Definiranje in usklajevanje vsebin izbranih standardnih dokumentov Kriteriji izbora uporabljenih dokumentov Determiniran, ponovljiv proces Količina dokumentov Pri usklajevanju z okoljem pomembna vloga Uporabniških skupin (panoga) Projektov na nacionalnem nivoju (e-slog) Ponudnikov storitev
Katalog izdelkov s cenami Podatki o pos. partnerju Izbrani dokumenti Dobavitelj Katalog izdelkov s cenami Kupec Podatki o pos. partnerju Naročilo Potrditev naročila Dobavnica Potrditev prevzema Račun Poročilo o zalogah
Procesi pri uvedbi EP (2) Proces vzpostavitve EP z vsakim novim poslovnim partnerjem Sinhronizacija poslovnih procesov (dokumenti, avtomatizacija) Usklajevanje podatkov (asortiman, lokacije) Problematika ažurnih katalogov (e-katalogi?) Nadzor nad rednimi izmenjavami, opozarjanje na izjeme Sprotno beleženje statusa poslanih dokumentov Zagotavljanje razpoložljivosti sistema
Kako naprej? Uvedba novih dokumentov Dobavnica (planiranje prevzemov, sledljivost blaga) Potrditev prevzema, račun (likvidatura) Širjenje kroga poslovnih partnerjev z EP Vsi večji dobavitelji in kupci Sistem za male dobavitelje (spletni portal, XML?) Standardizacija vsebin dokumentov na nacionalnem nivoju, e-katalog Spremljanje razvoja novih standardov (XML)
?