VIRI NAPAKE Na katere vplive moramo paziti, ko izvajamo kvazi(eksperiment) 53.

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
VPLIV RELIGIJE NA EKONOMSKO USPEŠNOST
Advertisements

USTVARJALNOST.
TEMPERAMENT IN OSEBNOST V ZGODNJEM OTROŠTVU
ZGRADBA ROMANA IN VSEBINA Roman sestavlja 8 poglavij, v katerih se prepletata dve zgodbi. Prva prikazuje vojno dogajanje v letu 1943, zlasti partizanske.
presenetljivo in očarljivo…
ANALIZA IZVAJANJA FLEKSIBILNEGA PREDMETNIKA V OE SLOVENJ GRADEC
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
INFORMATIKA Osnove – temeljni pojmi I.
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
VZORNIKI, IDEALI , AVTORITETE
Naslov projekta Vaše ime | Ime učitelja | Šola
Samoevalvacija: POČUTJE UČENCEV V ŠOLI IN OCENA RAZLIČNIH ŠOLSKIH DEJAVNOSTI TER POGOJEV ZA DELO Šolsko leto 2018/19.
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE
Ustno ocenjevanje znanja
Posvetovanje ZBDS, Bled, 2007
MANIFEST MOŠKIH (enkrat za vedno)
Nekaj psiholoških vidikov evtanazije
  Priprava Energetskega koncepta Slovenije Urška Dolinšek, MzI - DE Ljubljana, 6. oktober 2016.
PSIHOLOŠKA DIAGNOSTIKA
Debeli rtič, Mag. Marjan Ferjanc
MLADI RAZISKOVCI dr. Mitja SLAVINEC
MINIMAKS IN NAPAKA PRI OCENJEVANJU POLOŽAJEV
MOBBING.
Kultura in klima organizacije
Nova naročila v industriji – analiza podatkov in sprememba Uredbe EU
NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI
Družinska pismenost nekoč in danes
Potenciali slovenske industrije
Iskanje K-tega najmanjšega el.
Poročilo o delu in akcijski načrt za projekt Učenje učenja ŠC NM Srednja šola Metlika šolsko leto 2011/2012.
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
Danica BIZJAK Pilotni projekt MODUL : OKOLJSKI RAČUNI Zbiranje podatkov za Račune izdatkov za varstvo okolja.
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
Maja Štante Vouk in Mojca Kastrin
Prepoznavanje in obvladovanje stresa za zmanjševanje absentizma
dr.Tanja Podbevšek, uni.dipl.ing.
EVROPA ZA DRŽAVLJANE LETO 2009 EVROPSKO LETO
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
MUTACIJE IN MODIFIKACIJE
Politični odnosi med Slovenijo in Hrvaško
Patologija pri enoagentnem preiskovanju
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
mag. Branka Đukić, regijska koordinatorica SMZŠ
Vnos podatkov s tipkovnico
MEDPREDMETNA POVEZAVA geografija - angleščina
Postajam bližnji Kateheze za odrasle.
KRATKOVIDNOST IN DALJNOVIDNOST
USTVARJALNOST.
VPLIV RAČUNALNIŠKIH IGER NA AGRESIVNOST
Ocena rasti BDP Bojan Ivanc, CFA, CAIA, vodja analitske skupine SKEP GZS Ljubljana, 2. junij 2014.
TEORIJA ODGOVORA NA POSTAVKO (Item response theory - IRT) ali
SPLAV.
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Prezentacija April 2002 šolska leta
Vsebina Motivacija Beton in požar MABZVZ / UHPFRC
Psihoanaliza.
ČAS TELEVIZIJE.
Splošna matura 2019.
“Mediacije” Vmesno poročilo raziskovalne skupine o izvedbi raziskave v okviru evropskega projekta ZSSS »Mediacija kot orodje za doseganje večje enakopravnosti.
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
 LOGOTIP.
VSE O TRŽNEM RAZISKOVANJU NA ENEM MESTU
Akcijsko raziskovanje za ZDT
ŠTIPENDIJE za študij v tujini
STRES IN DEPRESIJA.
Statistika raziskovalno-razvojne dejavnosti
PREDSTAVITEV IN IZVEDBA PREDSTAVITVE
Šolsko leto [vstavite leto] Ime šole Ime učitelja Razred
Kako pripraviti javno prireditev
Zapis predstavitve:

VIRI NAPAKE Na katere vplive moramo paziti, ko izvajamo kvazi(eksperiment) 53

VIRI NAPAKE (kaj moramo v raziskovanju kontrolirati, grožnje notranji veljavnosti) Zgodovina Maturacija (dozorevanje) Merjenje Predtestiranje Interakcija med predtestiranjem in EP Instrumentacija Interakcija med pristranostjo vzorca in zorenjem Statistična regresija Pristranost izbora udeležencev Izpad iz raziskave Edinstvene lastnosti raziskave Multipli EP Hawthornov učinek in placebo učinek Učinek pričakovanja raziskovalca Halo učinek Kontrolni učinek Poseben odnos udeležencev Statistični zaključki 53

A Temeljita predsedniška kampanja, osredotočena na “družinske vrednote”. Vprašalnik – odnos do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.

Zgodovina Zunanji vplivi ali dogodki, ki se zgodijo med predtestom in posttestom, in vplivajo na rezultate in niso eksperimentalni pogoj (ki nas zanima). 54

B Eno leto razlike. Vprašalnik – odnos do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.

Maturacija (zorenje) učinki sprememb znotraj osebe, povezane s tem, da čas mineva (npr. udeleženec postane starejši, bolj moder, močnejši … , anksioznost zaradi nekega spomina … ) 56

C Študentje, ki delajo kot prostovoljci v projektu zakonskega odnosa Vprašalnik – odnos do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.

Pristranost izbire napaka, ki nastane zaradi nenaključne izbire udeležencev in nenaključnega določanja v skupine – skupine so različne možno je, da je nek motiv v ozadju, ki vpliva na ocenjevanje, povezan z udeležbo v eksperimentu 58

D 5 4 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Vprašalnik – odnos do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3

Testiranje in merjenje učinki merjenja (predtestiranja) se lahko pomešajo z učinki obravnave predtest lahko naredi udeležence bolj odzivne na EP (npr. naredi bolj motivirane in domače za terapijo) Solomonov načrt. 64

Merjenje 5 4 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke. Udeleženci ne razumejo, kaj želimo oceniti z vprašalnikom. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Vprašalnik – odnos do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3 Sedaj udeleženci že razumejo, kaj želimo oceniti z vprašalnikom.

F 5 4 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke. Udeleženci dajejo ekstremne odgovore. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Vprašalnik – odnos do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3 Odgovori niso tako ekstremni.

Statistična regresija tendenca udeležencev, ki imajo bolj ekstremne ocene na predtestu, da imajo na post-testu avtomatično ocene bližje aritmetični sredini zaradi naključne fluktuacije (nihanja) Učinek je lahko zaradi tega, ker so bili udeleženci uvrščeni v eksperimentalne skupine na primer na osnovi predtestnih rezultatov, vendar če ocenjevanje ni povsem zanesljivo, se bodo visoki predtestni rezultati znižali na posttestu, in nizki predtestni rezultati se bodo zvišali na posttestu. 71

G 5 4 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Vprašalnik – odnos do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3 Udeleženci, ki jim kaseta ni bila všeč, izpadejo iz eksperimenta.

Izpad iz eksperimenta izguba udeležencev različnih stopenj v različnih skupinah 73

H 5 4 6 10 7 Video kaseto predvaja očitno zelo srečno poročen par. Vprašalnik – odnos do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Vprašalnik – odnos do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3

Učinki edinstvenih eksperimentalnih značilnosti eksperimentalna situacija je lahko del EP – izključuje generalizacijo na neeksperimentalne situacije 76

I 5 4 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. Gredo ta čas v kino EP EP 6 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.

Zmešnjava pri multiplih EP tudi kontrolna skupina je izpostavljena neki obravnavi (nekim EP) 78

J 5 4 6 10 7 Nekdo poskuša pomagati. 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke. Nekdo poskuša pomagati. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Vprašalnik – odnos do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3

Hawthornov in placebo učinek vedenje udeležencev se spremeni zaradi pozornosti ali zaradi tega, ker se počutijo specialne “KER NEKOMU NI VSEENO” placebo učinek: dejstvo, da udeleženci nekaj izkusijo, povzroči spremembo (tablete) – zaradi pričakovanja 80

K Eksperimentator pričakuje, da bo kaseta delovala. Eksperimentatorjeva ocena odnosa do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Eksperimentatorjeva ocena odnosa do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3

Učinek pričakovanja (ali učinek Pygmaliona) Pygmalion v razredu, “pametne” podgane raziskovalec vidi (dobi) tiste rezultate (lastnosti, ocene), ki jih pričakuje, da jih bo videl. 82

L “ in ti ljudje zgledajo kot ljudje, ki jim resnično ni vseeno, ki se resnično želijo spremeniti” Eksperimentatorjeva ocena odnosa do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. EP EP 6 10 7 Eksperimentatorjeva ocena odnosa do poroke. 10-5 = 5 7-4 = 3

Halo učinek določene ocene so pristrane zaradi bolj globalnega vtisa kot je izbira določene blagovne znamke mila zaradi igralca, ki jo propagira 84

M 5 4 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. Risanke Tom in Jerry. 10 7 10-5 = 5 7-4 = 3 Vprašalnik – odnos do poroke.

Negativen kontrolni učinek kontrolni pogoj zgleda tako neumno, da zmanjša rezultate (ocene) in povzroči, da eksperimentalna skupina zgleda veliko boljše ob primerjavi. 86

N 5 4 10 20 Video kaseta, ki propagira poroko. NAKLJUČNO 5 4 Video kaseta, ki propagira poroko. 10 20 “Kako to, da oni dobijo vso specialno obravnavo!”

Tekmovalnost med skupinami uspešnost kontrolne skupine, ki je v tekmovalnem odnosu z eksperimentalno skupino, je zaradi takega odnosa večja, kot pa bi bila običajno. 88

Instrumentacija Način, kako spremembe v ocenjevalnih instrumentih ali osebah, ki zbirajo podatke, vpliva na rezultate. 86

Statistični zaključki napačne interpretacije statističnih rezultatov 86