Javno-zasebno partnerstvo v Sloveniji: stanje in perspektive

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Razvijamo medkulturnost kot novo obliko sobivanja
Advertisements

Ti, ki berejo, ti, ki nam pripovedujejo, kaj berejo,
Milivoj DOLŠČAK GLAVNI INŠPEKTOR
19. mednarodno posvetovanje
Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
WELLNESS TURIZEM V OKVIRU ZDRAVILIŠKEGA TURIZMA
Mag. Tanja Bogataj, državna sekretarka na MOP za okolje
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
Uvajanje novih izobraževalnih programov v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju s področja STORITEV za obdobje Ljubljana,
  Priprava Energetskega koncepta Slovenije Urška Dolinšek, MzI - DE Ljubljana, 6. oktober 2016.
Predstavitev področja: ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
Črtomir Bitenc, univ. dipl. psih
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
_____________________________________ Ministrstvo za obrambo
potenciali energetske učinkovitosti
Vrh malega gospodarstva Zdravko Počivalšek MINISTER Ljubljana, 12. 5
Predstavitev rezultatov Razvojnega programa SOČA 2013 (za Svet zavoda)
Kultura in klima organizacije
FORUM SOCIALNEGA PODJETNIŠTVA
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Prenos znanja in dejavnosti informiranja
Naj bo IT investicija ali strošek?
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Samo Novak Šport hotel Otočec 5. november 2009
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
Spodbujanje enakopravnosti oseb LGBTI v Evropski uniji
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
Evropski socialni dialog
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
Predstavitev 2. javnega razpisa
STAREJŠI V SLOVENIJI.
Nacionalni strateški referenčni okvir
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
EVROPSKA UNIJA.
Predstavitev projekta PPF II
Operativni program razvoja človeških virov za obdobje (OP ESS)
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
Ocena rasti BDP Bojan Ivanc, CFA, CAIA, vodja analitske skupine SKEP GZS Ljubljana, 2. junij 2014.
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Upravljanje knjižnic - UK 12
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
DRŽAVNI SVET Ljubljana,
Odprava administrativnih ovir in poenostavitev postopkov s pomočjo informacijske tehnologije mag. Renata Zatler, Slavko Patekar, Matija Kodra
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Direktiva OVE 2009/28/EC statističen pogled
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Uporaba mikropodatkov Ankete o delovni sili v študijske namene
PREVERJANJE IN POTRJEVANJE NACIONALNIH POKLICNIH KVALIFIKACIJ
Slovensko združenje za požarno varstvo
Posvet „Kako bolje sodelovati v občini Cerknica“
Vzpostavitev okvira socialnega dialoga v osrednjeslovenski regiji
Konferenca - Razvoj celovitega poslovnega modela za delodajalce za aktivno in zdravo staranje POLET v Mariboru Obeti za prihodnost - podaljševanje delovne.
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
PREDSTAVITEV MLADINSKEGADEMOKRATIČNEGA PROJEKTA
Katalog odgovorov.
Statistični sosvet za statistiko energetike
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI
Statistični sosvet za statistiko energetike
Fiskalna gibanja in politika
Polno znanja!.
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Zapis predstavitve:

Javno-zasebno partnerstvo v Sloveniji: stanje in perspektive Mojmir Mrak Ekonomska fakulteta Ljubljana 19 oktober 2005

Struktura predstavitve Uvod Evolucija JZP v Sloveniji JZP stanje v Sloveniji danes Razlogi za izredno slabo JZP stanje v Sloveniji JZP kot nekakšna “magična rešitev” za financiranja investicij Potrebni pogoji za vzpostavitev aktivnega programa JZP Koncept institucionalne ureditve JZP v Sloveniji

A. Uvod Ni splošno sprejete definicije JZP Ključni elementi koncepta JZP so: Zasebni sektor na osnovi pogodbe z javnim sektorjem opravlja storitve / izgradi objekt Tveganja so razdeljena med javni in zasebni sektor; vsak od njiju pokriva tista tveganja, ki jih obvladuje Običajno se nanaša na razvoj infrastrukture V prispevku bo govora o JZP kot možni obliki financiranja projektov

B. Evolucija JZP v Sloveniji Pred razpadom SFRJ – že govora o JZP Prva polovica devetdesetih let – za JZP pogoji še pogoji niso bili vzpostavljeni “Country risk” Slovenije visok Avtocestni križ kot največji infrastrukturni objekt v Sloveniji se je financiral “klasično”, čeprav JZP tudi omenjan Druga polovica devetdesetih let – dominacija “tradicionalnega” financiranja; izvajanje JZP povsem stihijsko Nesistematična izvedba posameznih JZP projektov Povečan načelen interes za JZP – FIAS študija

B. Evolucija JZP v Sloveniji (II) Obdobje 2000-2004 – Načelna politična podpora vendar, žal, s figo v žepu Koalicijska pogodba poudarila vlogo JZP Pripravljen osnutek zakona, ki pa po več letih ni bil usklajen niti v vladi Veliko idej o projektih vendar brez realizacije Leto 2005 – Ponovljena načelna politična podpora Veliko govora o zakonu, vendar še nič Najnovejši predlog Odbora za reforme

C. JZP stanje v Sloveniji danes Slovenija je vsestransko zaostala država na JPZ področju; to potrjuje študija Price Waterhouse Coopers-ova Imamo nekaj realiziranih JZP projektov samo na enem področju (čistilne naprave) Smo ena redkih EU držav, ki nima nobenih strateških usmeritev na JZP področju Smo ena redkih EU držav, ki ni še nič naredila na vzpostavitvi institucionalnega okvira za JZP

D. Razlogi za slabo JZP stanje v Sloveniji Politika de-facto ni nikoli sprejela zasebnega sektorja kot partnerja; želela ga je obvladovati “Value for money” princip ni dovolj prisoten pri odločanju o javnih sredstvih Premalo slab javno finančni položaj države Nezainteresiranost linijskih ministrstev Neusposobljenost administracije za pogajanja z zasebnim sektorjem Različni strokovni pogledi na koncept in vsebino zakonskega okvira Negativni demonstracijski učinek

E. JZP kot nekakšna “magična rešitev” za financiranje investicij Investicijske potrebe Scenarij naložbenih potreb možnosti Obseg % BDP SKUPAJ 969,5 8,7 570,0 5,1 Energetika 242,6 2,2 134,1 1,2 Promet in zveze 528,1 4,7 391,2 3,5 Komunalna infrastruktura 198,8 1,8 44,7 0,4 Javnofinančne omejitve - GSP

F. Potrebni pogoji za vzpostavitev aktivnega programa JZP Politična podpora na najvišjem nivoju; JZP potrebno stimulirati, ne le tolerirati Priprava strategije vključevanja JZP; diskusija v parlamentu V katerih sektorjih si želimoJZP Katere oblike JZP želimo Priprava zakonodajnega okvira; ni nujen, je pa koristen Mora podpirati zasebna vlaganja, ne pa jih oteževati Mora biti usklajen z drugimi domačimi in EU pravili Formiranje institucionalne podpore

G. Koncept institucionalne ureditve JZP v Sloveniji Institucionalizacija JZP = formiranje standardiziranega modela JZP promoviranega s strani države ter izvajanega s širokim spektrom dejavnosti Izkušnje v svetu kažejo, da je formiranje učinkovite JZP enote ključnega pomena za uspešen razvoj JZP v državi Subjekt profesionalne usposobljenosti Promotor koncepta Vir strokovnega usposabljanja uslužbencev v javnem sektorju

G. Koncept institucionalne ureditve JZP Sloveniji (II) Lociranje JZP enote v MF je jasen signal, da država misli resno s konceptom in da le-ta postaja del javnih financ Trije osnovni modeli institucionalne organizacije JZP Močno “centralizirana” oblika Močno “decentralizirana” oblika “Kombinirana” oblika

G. Koncept institucionalne ureditve JZP v Sloveniji (III) Predlog institucionalizacija JZP v Sloveniji temelji na “kombiniranem” modelu Možnost boljše koordinacije Potencial za razvoj centra odličnosti Hitrejše uveljavljanje sprejetih odločitev Večja konsistentnosti politik med posameznimi sektorji Prilagojenost potrebam različnih sektorskih ministrstev in lokalnih skupnosti Predlog vključuje formiranje Centralne JZP enote na MF Ene / dveh sektorskih JZP enot na linijskih ministrstvih Svetovalnega telesa za JZP

G. Koncept institucionalne ureditve JZP v Sloveniji (IV) Naloge centralne JZP enote - politike in projekti Pripravljanje politik, procedur in priročnikov Formiranje/vzdrževanje interesa privatnega sektorja Izobraževanje / izmenjava informacij o JZP v upravi Pomoč sektorskim JZP enotam, linijskim ministrstvom ter lokalnim skupnostim pri iskanju JZP rešitev Vzdrževanje dialoga z zainteresiranimi skupnostmi Zagotavljanje operativne pomoči tistim linijskim ministrstvom, ki ne bodo imela sektorskih JZP enot Informiranje in razvijanje novih JZP priložnosti Zagotavljanje pogojev za vzpostavitev “pipeline-a” JZP projektov

G. Koncept institucionalne ureditve JZP v Sloveniji (V) Naloge sektorske JZP enote – projekti Vodenje procesov identifikacije JZP projektov v sektorju in njihovega razvoja Vzdrževanje dialoga s partnerji ključnimi za JZP projekt Organiziranje / koordiniranje potrebne tehnične ekspertize za sektorske projekte Oblikovanje / vzdrževanje primernega “pipelinea” projektov v sektorju Naloge Svetovalnega telesa za JZP Svetovanje centralni JZP enoti pri ključnih usmeritvah JZP politike Komuniciranje z javnostjo