Državna komisija za splošno maturo RS

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Advertisements

Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje kadrov
STROKOVNA PRAKSA IN MENTORSTVO
SLOVENSKI POKOJNINSKI SISTEM
SLOVENSKI VISOKOŠOLSKI PROSTOR
Priznavanje tujega formalnega izobraževanja na Univerzi v Ljubljani
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
STROKOVNI POSVET FLEKSIBILNI PREDMETNIK IN AKTUALNI IZZIVI OSNOVNE ŠOLE TIMSKO IN MEDPREDMETNO POUČEVANJE Z ROKO V ROKI POD POGOJI FLEKSIBILNEGA PREDMETNIKA.
IZRAELSKI KURIKULUM Adriana Jordan.
Uvajanje novih izobraževalnih programov v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju s področja STORITEV za obdobje Ljubljana,
PISA 2009 z vidika značilnosti učencev
Ni razloga, da ne bi sledil srcu.
Javni razpis Inovativna shema za sofinanciranje doktorskega študija Januar 2012 blllla 01/24/08.
Predstavitev področja: ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
5 RAZLOGOV ZA ŠTUDIJ Razširitev in obogatitev ZNANJA,
Interdisciplinarni doktorski študijski program VARSTVO OKOLJA
KARIERNO SVETOVANJE.
Doktorski študijski program 3. stopnje 2019 / 2020
POMORSTVO IN PROMET Bolonjska študijska programa 2. stopnje
VPIS 2015/2016.
VPIS.
Predmet: KEMIJA KOMISIJA ZA KAKOVOST
SLOVENSKI ŠOLSKI SISTEM IZOBRAŽEVANJA
Predstavitev rezultatov Razvojnega programa SOČA 2013 (za Svet zavoda)
KAM PO OSNOVNI ŠOLI Vipava, Alenka Čehovin, svetovalna delavka.
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
ZA VPIS UČENCEV V SREDNJE ŠOLE
Prenos znanja in dejavnosti informiranja
Z i-tablo do boljših matematičnih predstav v 1. razredu
Vprašanja pri izvajanju samoevalvacij na Univerzi v Mariboru
KAM PO OSNOVNI ŠOLI Alenka Čehovin, svetovalna delavka.
Petra Štuhec dipl.inž.agr.ek
Projekt: Do višje kakovosti s samoevalvacijo Pripravile: Marjeta Bunford Selinšek, Karin Kaloh in Mirjana Colnarič Oš Franceta Prešerna Maribor Ljubljana,
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
RAZPIS ZA VPIS V SREDNJE ŠOLE
STAREJŠI V SLOVENIJI.
Nacionalni strateški referenčni okvir
OSNOVE ZA IZVAJANJE TEČAJA / IZPITA
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
Predstavitev projekta PPF II
Seminar: Drugačna geografija
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Upravljanje knjižnic - UK 12
NOVE OBLIKE SODELOVANJA V DOBI DIGITALNE TRANSFORMACIJE KMETIJSTVA
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
Erasmus+ za študente Študentske izmenjave za namen študija ali prakse
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Uporaba mikropodatkov Ankete o delovni sili v študijske namene
PREVERJANJE IN POTRJEVANJE NACIONALNIH POKLICNIH KVALIFIKACIJ
Vzpostavitev okvira socialnega dialoga v osrednjeslovenski regiji
Splošna matura 2019.
KARIERNA ORIENTACIJA 2018/2019.
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
Nove zahteve glede spremljanja mobilnosti v izobraževanju
Erasmus+ za študente Študentske izmenjave za namen študija ali prakse
(moderira mag. Pavla Karba, ZRSŠ)
Statistični sosvet za statistiko energetike
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Izobraževanja za zaposlene v turizmu in gostinstvu
OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI
ŠTIPENDIJE za študij v tujini
»ACE THE CASE« masterclass
Osnovna šola Prežihovega Voranca Ljubljana VPIS V SREDNJE ŠOLE 2020/2021 Šolska svetovalna služba: PETRA MUSTAR, SARA MARN.
Zapis predstavitve:

Državna komisija za splošno maturo RS Višja zahtevnost vstopnega znanja za boljšo kakovost univerzitetnih študentov in diplomantov dr. Blaž Zmazek, dr. Darko Zupanc in akad. dr. Robert Zorec Državna komisija za splošno maturo RS SAZU, Ljubljana, 7. 5. 2019

Osnovna šola - II Gimnazije - V Splošna matura Poklicni tečaj SSI - V Univerzitetni programi VI, VII, VIII Poklicni tečaj SSI - V Poklicna matura Maturitetni tečaj Visoki strokovni programi - VI Poklic PTI (2 leti) - V SPI (3 leta) - IV Zaključni izpit NPI (2 leti) - III 5.predmet SM

Zahtevnost v izobraževanju in vrednote sodobne družbe Kakovost univerzitetnega študija temelji na odličnosti učiteljev in nadpovprečno usposobljenih in motiviranih študentih, ki so opravili zahtevne srednješolske programe z nadpovprečnimi rezultati. Zahtevnost za vpis na univerzitetne študijske programe določa Zakon o visokem šolstvu. Izkušnje nakazujejo, da se možnost za vpis na univerzitetne študijske programe lahko pridobi tudi z obvozom zakona. Zaskrbljujoče je, da to nezakonitost država, ki je zakon sprejela, podpira.

Ali se je v naši družbi tudi vrednota splošnega znanja izgubila v povprečju odličnosti? 38. člen ZViS: V visokošolski študij prve stopnje se lahko vpiše, kdor je opravil maturo. V študij po univerzitetnem študijskem programu na posameznem strokovnem področju se lahko vpiše tudi, kdor je opravil poklicno maturo po ustreznem programu za pridobitev srednje strokovne izobrazbe z istega strokovnega področja ter izpit iz enega od predmetov mature. Ustrezni program za pridobitev srednje strokovne izobrazbe ter predmet mature iz prejšnjega odstavka se določita s študijskim programom.

Namen zakonodajalca v 38. členu ZVIS je povsem jasen: dijaki, ki so opravili PM in pridobili srednjo strokovno izobrazbo imajo možnost in dobro strokovno podlago za študij na univerzitetnem študijskem programu na istem strokovnem področju (po vertikali). Vsak zapis v univerzitetnem študijskem programu, da se lahko na program vpiše kdor je opravil poklicno maturo po kateremkoli srednješolskem programu in izpit iz enega od predmetov splošne mature je v nasprotju z zakonskim določilom 38. člena ZVIS. Takih študijskih programov je cca. 80% Univerza Št. uni programov Vpis le s SM Določeni programi SSI Pri izbiri ob omejitvi upoštevan posebna nadarjenost UL 114 28 1 (farmacija) 13 UM 51 10   2 UPR 25 1 UNG 4

Sprašujemo se, kako je mogoče, da je vpis na univerzitetne študijske programe v nasprotju z zakonom (38. člen ZViS) omogočen s poklicno maturo in dodatnim izpitom splošne mature na skoraj vse smeri študija, ne le po vertikali strokovnega področja.

Usposobljenost za univerzitetni študij Zakon o maturi (Zmat) določa: S splošno maturo kandidati dokazujejo doseganje standardov znanj, ki so določeni s cilji gimnazijskih programov, programom maturitetnega tečaja in usposobljenost za univerzitetni študij. Z opravljeno splošno maturo kandidat pridobi srednjo izobrazbo. S poklicno maturo kandidati dokazujejo doseganje standardov znanj, ki so določeni s cilji izobraževalnih programov srednjega tehniškega in drugega strokovnega izobraževanja, poklicno-tehniškega izobraževanja, poklicnega tečaja ter usposobljenost za visokošolski študij.

Analiza standardov znanja na poklicni in splošni maturi (ZRSŠ 2018) V gimnazijskem programu je več poudarka na splošnem, prenosljivem znanju, kompleksnosti in abstraktnosti, hkrati pa tudi na splošni razgledanosti, kritičnem mišljenju ter humanistični in naravoslovni pismenosti, metodološkem rigorozu, kar omogoča večjo stopnjo generalizacije, abstrakcije in konceptualizacije, ki so nujne za uspešno nadaljevanje univerzitetnega študija. V strokovnih izobraževalnih programih pa je poudarek na praktičnem, prožnem, specifičnem, v konkretne problemske situacije prenosljivem znanju. Splošna izobrazba je vrednota sama po sebi.

Nacionalni program visokega šolstva Maja 2011 je Državni zbor sprejel Resolucijo o Nacionalnem programu visokega šolstva za obdobje 20112020: delež vpisanih študentov, ki ne diplomirajo, naj bi se do leta 2020 znižal od 35 % na 9 %; delež prebivalstva med 30. in 34. letom s terciarno izobrazbo naj bi bil vsaj 40 %; vključenost generacije med 19. in 24. letom v terciarno izobraževanje naj bi bila 75 %; Ali smo pri kvantiteti pozabili na kvaliteto?

V povprečju znižano vstopno znanje študentov logično prispeva tudi k zniževanju povprečnega znanja diplomantov terciarnega izobraževanja ob zaključku študija (Hanushek, 2016). Hanushek in Wößmann (2012) priporočata, da mora šolska politika, če hoče biti učinkovita, spodbujati dvig izobraževalnih dosežkov, ne pa zgolj širitev vstopnih možnosti v višje stopnje izobraževanja in podaljševanje časa šolanja. Absurd brez primere je, da se želimo vsi skupaj zavzemati za visoke standarde znanja, kakovostno izobraževanje in splošno maturo, ki v povezavi s poukom pripravlja dijake na akademsko pot, obenem pa v nasprotju z ZViS dopuščamo nezakonit obvod.

jasno nakazuje, da se tudi gospodarstvo zaveda problema. Za vpis na univerzitetni študij je potrebno zahtevati visok nivo splošnih znanj in dosledno spoštovati temeljna zakonsko določena izhodišča, ki govorijo o tem, kakšna je vloga poklicne in kakšna vloga splošne mature. Izjava Mag. Sama Hribar Miliča, izvršnega direktorja Gospodarske zbornice v državnem svetu dne 4. 12. 2018 na »posvetu o pomanjkanju kompetenc na trgu dela RS za uspešno trajnostno gospodarsko rast« : »Sočasno s promocijo poklicnega izobraževanja predlagamo tudi razmislek, analizo in podporo višjim vstopnim pogojem za univerzitetno izobraževanje. S tem ko imamo sedanji sistem mislim, da tudi spuščamo kvaliteto univerzitetnega izobraževanja« jasno nakazuje, da se tudi gospodarstvo zaveda problema.

Ukrepajmo takoj! Z množičnim vpisom na univerzitetne študijske programe po »stranski« poti, ki je ZViS ne dovoljuje, fakultete zavestno prispevajo k zniževanju povprečnega vstopnega znanja študentov. Zaradi zagotavljanja kvalitete znanja diplomantov terciarnega izobraževanja ob zaključku študija in tudi zaščite zakonitosti izvajanja terciarnega izobraževanja je potrebno nemudoma vpisne pogoje v vseh študijskih programih uskladiti z 38. členom ZviS. To je prvi korak, da se zaustavi zniževanje povprečnega vstopnega znanja študentov ter prične višati kakovost univerzitetnih študentov in diplomantov.