AKREDITACIJSKI PROCESI IN ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI UNIVERZ V EVROPI

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Andreja Hafner Krek, prof. defektologije
Advertisements

IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
Sindikat in svet delavcev z roko v roki
SLOVENSKI VISOKOŠOLSKI PROSTOR
Državna komisija za splošno maturo RS
Priznavanje tujega formalnega izobraževanja na Univerzi v Ljubljani
ODLIČNE UNIVERZE SODELUJEJO Z OKOLJEM
IZRAELSKI KURIKULUM Adriana Jordan.
PISA 2009 z vidika značilnosti učencev
Rektorska konferenca Republike Slovenije,
Pregled trenutnega stanja merjenja zadovoljstva pacientov in
Javni razpis Inovativna shema za sofinanciranje doktorskega študija Januar 2012 blllla 01/24/08.
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Predstavitev področja: ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
Interdisciplinarni doktorski študijski program VARSTVO OKOLJA
NAŠA HRANA, PODEŽELJE in NARAVNI VIRI PO 2021
POMORSTVO IN PROMET Bolonjska študijska programa 2. stopnje
MOBBING.
ACM SLOVENIJA poročilo 2009 in predlogi
Kultura in klima organizacije
FORUM SOCIALNEGA PODJETNIŠTVA
Konferenca, 19. oktober 2006 UČINKOVITO UPRAVLJANJE Z JAVNIMI SREDSTVI
Prenos znanja in dejavnosti informiranja
Potenciali slovenske industrije
Vprašanja pri izvajanju samoevalvacij na Univerzi v Mariboru
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
Samo Novak Šport hotel Otočec 5. november 2009
Osnove bibliotekarstva in organizacija knjižnic - 2
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
Spodbujanje enakopravnosti oseb LGBTI v Evropski uniji
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
Trendi razvoja transformativne mediacije
Nacionalni strateški referenčni okvir
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
Pomen in potenciali pametnih mest in skupnosti Blaž GOLOB Direktor, SmartIScity d.o.o. EU forum za digitalno podjetništvo.
Znanja, usposobljenosti in upravljanje s človeškimi viri
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
EVROPSKA UNIJA.
Predstavitev projekta PPF II
Operativni program razvoja človeških virov za obdobje (OP ESS)
Jure Dimec, Janez Stare & posadka IBMI
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Upravljanje knjižnic - UK 12
FRANŠIZING IN DELOVNA RAZMERJA
11. LETNI RAZGOVOR ČLANOV KOMISIJ ZA OCENJEVANJE KAKOVOSTI
Dr. Samo Rugelj 21. maj, 2014 NEKAJ PREMISLEKOV O VREDNOTENJU KAKOVOSTI KNJIG ZA ODRASLE NA SLOVENSKEM dr. Samo Rugelj 21. maj,
Erasmus+ za študente Študentske izmenjave za namen študija ali prakse
Implementacija MiFID II
DRŽAVNI SVET Ljubljana,
Srednja ekonomska šola Vodnikova ul. 10 Celje
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Slovensko združenje za požarno varstvo
Posvet „Kako bolje sodelovati v občini Cerknica“
Vzpostavitev okvira socialnega dialoga v osrednjeslovenski regiji
“Mediacije” Vmesno poročilo raziskovalne skupine o izvedbi raziskave v okviru evropskega projekta ZSSS »Mediacija kot orodje za doseganje večje enakopravnosti.
Konferenca - Razvoj celovitega poslovnega modela za delodajalce za aktivno in zdravo staranje POLET v Mariboru Obeti za prihodnost - podaljševanje delovne.
Gradi mostove! Jože Podgoršek - 5. regionalna nepremičninska konferenca, Ljubljana 2015.
Statistični sosvet za statistiko energetike
DRŽAVLJANSKA VZGOJA: CILJI, VSEBINA IN DIDAKTIČNI PRISTOPI
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI
Statistični sosvet za statistiko energetike
Polno znanja!.
Statistika raziskovalno-razvojne dejavnosti
Notranja presoja kot ena od metod v procesu zagotavljanja kakovosti
Vropska unija.
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Zapis predstavitve:

AKREDITACIJSKI PROCESI IN ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI UNIVERZ V EVROPI Alojz Kralj Ivan Leban AKREDITACIJSKI PROCESI IN ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI UNIVERZ V EVROPI OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI : Zbornik razprav o kakovosti v visokem šolstvu in letno poročilo, NAKVIS 2018 Ljubljana : NAKVIS in SAZU. 7. maj 2019.

NAMEN PRISPEVKA: 1. Prikazati in opozoriti na prepočasno prilagajanje trendom in udejanjanje izboljšav, težav in neskladja v delovanju VŠ v Sloveniji (akreditacijska merila, nadzor KAKOVOSTI, odgovornost do študentov, javnosti). izvajanje in nadzor nista učinkovita. 2. Orisati konkurenčnost VŠ: Stanje, kakovost U in VŠ; ugled in konkurenčnost ne ocenjujemo, ukrepi za izboljšanje niso vzpodbudni, ni nagrajevanja odličnosti, inovativnosti in prenosa znanja, ne sledimo sprejeti viziji, strategiji; nedorečenosti, nedosledno udejanjanje, tudi zakonodaje… predlogi za izboljšave???

RAZVOJ IN ODZIVNOST SLOVENIJE OMEJIMO SE NA RAZVOJ ZAGOTAVLJANJA KAKOVOSTI-QA * 500 PROGRAMOV/1 MILIJON PREB. * 14 PROG./1000 ŠTUDENTOV * 17,5 VŠ USTANOV NA 1 MILIJON PREB. , V NEMČIJI 5,5 * 69 % VŠ USTANOV JE MEDNARODNO LESTVIČENIH POD POVPREČJEM, V AVSTRIJI SAMO 20 %

RAZVOJ IN ODZIVNOST SLOVENIJE. Začetki QA in akreditacije v ZDA v 60 RAZVOJ IN ODZIVNOST SLOVENIJE * Začetki QA in akreditacije v ZDA v 60. in 70. tih letih * CRE začetki 1955, v letu 1959 ustanovljena CRE- Conference permanente des recteurs, presidents et vice- chanceliers des universites europeennes. Leta 1973 ustanovijo konfederacijo rektorskih konferenc univerz v evropski uniji, ki zastopajo EU univerze *DO LETA 2000 NASTANE ZNATNO RAZHAJANJE MED OBEMA DELOMA CRE, KAR JE POVOD ZA ZDRUŽITEV. * TAKO 2001 LETA NASTANE EUA. * 1994 CRE IZVEDE PILOTNI PROJEKT INSTITUCIONALNE EVALVACIJE TREH UNIVERZ (Göteborg, Utrecht in Porto) * 1995-1996 CRE IZVEDE PRVE EVALUACIJE 10 UNIVERZ, UL JE ŠESTA, IZSLEDKI V SLO NIKOGAR NE ZANIMAJO, MNOGI MENIJO, DA SO NAPAČNI IN NEUPORABNI

RAZVOJ IN ODZIVNOST SLOVENIJE * IE UL JE OPRAVIL TIM: PROF. DR. SIR DAVID SMITH, rektor Wolfson College, Oxford University in bivši rektor univerze v Edinburgu; člana komisije sta rektor Univerze v Lisboni prof. dr. Virgilio Meira Soares in predsednik Madžarskega akreditacijskega komiteja prof. dr. Andras Rona-Tas * 1996 je v Sloveniji ustanovljena Nacionalna komisija za zagotavljanje kakovosti visokega šolstva; zaradi nezanimanja ustanov in pičlega financiranja je bila 1998 leta protestno razpuščena * 1998 je bilo v Evropi 34 akreditacijskih agencij v 23 državah * ENQA-European Network of qualita assurance agencies je ustanovljena leta 2000 * 2001 je v Salamanki ustanovljena EUA-European University Association, ki prevzame zelo uspešen IEP program.

RAZVOJ IN ODZIVNOST SLOVENIJE * 2005 deležniki v eu ( enqa, eua, eurashe in esu) sprejmejo esg- european standards and guidelines za qa in sistemski pristop. * 2006 sazu pobuda za sistemsko mednarodno evalvacijo Raziskovalno-razvojne in vš dejavnosti v sloveniji, ki jo naj opravi eua. * Vlada in ministrstvo se na pobudo nista odzvali. * 2010 ustanovljen nakvis 14 let po ustanovitvi prve nacionalne komisije za zagotavljanje kakovosti v VŠ, 12 let po ustanovitvi enqa IN eqar, ŠELE 2013 zelo zapoznelo JE NAKVIS URADNO VPISAN V ENQA in REGISTER EQAR IN SLO DIPLOME postanejo uradno eu veljavne. * 2013 nakvis-AKREDITIRANe VŠ USTANOVe postanejo EVROPSKO PRIZNANE. ZELO POZNO Vprašanje: Zakaj takšne zamude, kakšna je škoda in komu je to bilo v interesu? RAZVOJ IN ODZIVNOST SLOVENIJE

ENQA (6) EQAR (2) ENQA+EQAR (45) SUM 53 Vir: Grolimund, AAQ, 2017

Vir: Grolimund AAQ 2017

Vir: Grolimund AAQ 2017

MNENJI: NAKVIS je bil neodvisno evalviran večkrat - ENQA (2 krat), EQAR, ECA in tudi pregledan s strani Računskega sodišča RS (2 krat). "RAČUNSKO SODIŠČE je menilo, da agencija pri ureditivi in izvajanju postopkov evalviranja in akreditiranja ter vlada in ministrstvo pri ureditvi postopkov evalviranja in akreditiranja ter pri ureditvi in izvajanju podeljevanja koncesij v obdobju od 1.1.2010 do 31.12.2013 niso bili učinkoviti. NEUČINKOVITOST POSTOPKOV EVALVACIJ IN AKREDITACIJ, JE RAČUNSKO SODIŠČE PRIPISALO PREDVSEM NEJASNIM, NENATANČNIM IN NERAZUMLJIVIM PRAVNIM PODLAGAM...“ Nedavno mnenje ENQA ( marec 2019) Boards Decision of ENQA regarding internal quality assurance of SQAA: “THE RELATION OF THE AGENCY WITH ITS COUNCIL AS THE HIGHEST DECISION-MAKING BODY HAS COME TO THE ATTENTION OF THE BOARD AS A SERIOUS CONCERN. The relation needs to be improved to play a more active role in leading towards the enhancement of the agency’s internal quality assurance activities.”

THESE ARE THE TEN BEST COUNTRIES FOR SKILLS AND EDUCATION http://wef THESE ARE THE TEN BEST COUNTRIES FOR SKILLS AND EDUCATION http://wef.ch/2x8FpPy  #hcr17pic.twitter.com/cq4sQOYNEo 10:00 PM - 19 Oct 2017 GDP 6,2 5,7 5,1 6,4 4,3 5,4 4,8 4,9

50 Nacionalnih visokošolskih sistemov Universitas 21 Melbourne http://www.universitas21.com/article/projects/details/153/executive-summary-and-full-2015-report

STEM =Science Technology Engineering Math

Terciarno izobraževane v Sloveniji 2 milijona prebivalcev   Študijsko leto 2017/2018 Univerze in visokošolski zavodi 66.181 študentov Višje strokovne šole 10.353 študentov 7 univerz ( 3 javne + 3 zasebne + 1 mrežna) + 42 visokošolskih zavodov 937 akreditiranih študijskih programov ! Toda samo 3400 FTE učiteljev 46 višjih strokovnih šol in 36 študijskih programov Moje mnenje: preveliko število šol in preveliko število študijskih programov

SAMO NEKAJ ZA PRIMERJAVO NIZOZEMSKA-FLANDRIJA 22 milijonov 37 univerz/126 HEIs 209 prog./1 mio 740.000 študentov 4600 programov 6,2 prog. / 1000 študentov POLJSKA 40 milijonov 400 HEIs 6000 programov 150 prog./ 1mio IRSKA 4,5 milijonov 700 programov 155 prog. / 1mio ZDA 327 milijonov 25.000 univerz in kolidžov 26 prog. / 1 mio 8500 programov SLOVENIJA 2 milijona 100 HEIs 500 prog./ 1 mio 70.000 študentov 1000 programov 14 prog/ 1000 študentov samo 3400 FTE učiteljev https://www.study.eu/countries Eurydice https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/national-description_en

Število mentorjev (FTE) se od 2012 ni bistveno spremenilo. Rdeči: nebolonjski Zeleni: bolonjski Vir: SURS Število mentorjev (FTE) se od 2012 ni bistveno spremenilo.

ŠE MOJE MNENJE O KAKOVOSTI ! Kakšna je kakovost našega visokega šolstva ? Menim, da IMAMO ŠE ZMERAJ KAKOVOSTNO VISOKO ŠOLSTVO - O ODLIČNOSTI TEŽKO GOVORIM. Mogoče je bila storjenih nekaj napak v preteklosti – uvedba visokih strokovnih šol kar tako, premajhna skrb za učni kader, stihijsko nastajanje novih visokošolskih zavodov in študijskih programov, spregledana kakovost, nenehno spreminjanje zakonodaje in menjave ministrov, pripadnost šoli... Kakšna je učinkovitost našega visokega šolstva? V dani situaciji je učinkovitost visokega šolstva primerna in primerljiva z drugimi glede na delež BDP (0,9%), ki ga vlagamo vanj. Zavedati pa se moramo, da je visoko šolstvo še zmeraj tudi socialni korektiv. Dosti bolje je, če se mladi izobražujejo, kot pa da so nezaposleni na ulici. S tem DVIGUJEMO SPLOŠNO IZOBRAZBENO STRUKTURO – ne vem pa, če s tem tudi ODLIČNOST. SAMO EN MOJ PREDLOG ZA ODLIČNOST – pto.