Trajnostna mobilnost v luči razvoja Slovenskih železnic

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Ali je zdravljenje otrok res brezplačno?
Advertisements

Mag. Boris RUŽIČ, univ. dipl. inž. el. Inšpektor – višji svetnik
IZBOLJŠANJE PROCESA PRODAJE S POVEČANO OSREDOTOČENOSTJO NA ODJEMALCE
WELLNESS TURIZEM V OKVIRU ZDRAVILIŠKEGA TURIZMA
Mag. Tanja Bogataj, državna sekretarka na MOP za okolje
Promet omogoča nemoteno delovanje gospodarstva in družbe
WtT 2. generacije Modul Zakaj in kako Revision 2015.
7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje
  Priprava Energetskega koncepta Slovenije Urška Dolinšek, MzI - DE Ljubljana, 6. oktober 2016.
Javni razpis Inovativna shema za sofinanciranje doktorskega študija Januar 2012 blllla 01/24/08.
Predstavitev področja: ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
Načrt vrednotenja za OP ROPI in OP RR za obdobje
B22.
NAŠA HRANA, PODEŽELJE in NARAVNI VIRI PO 2021
Priporočila za področje ZP
potenciali energetske učinkovitosti
Vrh malega gospodarstva Zdravko Počivalšek MINISTER Ljubljana, 12. 5
7 Projektni menedžment dr. Branko ŠKAFAR.
Predstavitev rezultatov Razvojnega programa SOČA 2013 (za Svet zavoda)
Kultura in klima organizacije
FORUM SOCIALNEGA PODJETNIŠTVA
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
PROMET V ARGENTINI Šol. Leto: 2012/2013.
Prenos znanja in dejavnosti informiranja
Potenciali slovenske industrije
Naj bo IT investicija ali strošek?
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
PUPO Preventivni ukrepi za preprečevanje osipa
DRUŽBOSLOVJE Upravne in organizacijske vede
Danica BIZJAK Pilotni projekt MODUL : OKOLJSKI RAČUNI Zbiranje podatkov za Račune izdatkov za varstvo okolja.
Ozaveščanje o Direktivi o okoljski odgovornosti v Sloveniji
Informacijska rešitev za agregacijo DEA flote v RTP V okviru slovensko-japonskega sodelovanja na področju pametnih omrežij, t.i. NEDO projekta Tomaž Buh.
PRIPRAVA DOKUMENTOV RAZVOJNEGA NAČRTOVANJA za obdobje
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
SESTANEK CI Z MZI Ljubljana,
STAREJŠI V SLOVENIJI.
Unicef.
Nacionalni strateški referenčni okvir
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
ENERGETSKO POGODBENIŠTVO- finančni vir ali jamstvo za prihranke?
Problemi uvajanja tehnologij e-oskrbovanja
DECEMBRSKO STROKOVNO SREČANJE DELOVNIH TERAPEVTOV
KOORDINATNI SISTEM ETRS89/TM
SMERNICE SVETA EVROPE ZA SODELOVANJE JAVNOSTI PRI ODLOČANJU
Izhodišča za razpravo o spremembah uslužbenske zakonodaje
Predstavitev projekta PPF II
Operativni program razvoja človeških virov za obdobje (OP ESS)
Dr. DARJA PICIGA Ministrstvo za okolje in prostor Direktorat za okolje
Pomen energije za gospodarstvo
Nacionalni program socialnega varstva za obdobje : poudarki dokumenta in informacije glede črpanja sredstev EU skladov MDDSZ.
Upravljanje knjižnic - UK 12
DRŽAVNI SVET Ljubljana,
Ko BaaS v MS Azure zamenja tračno knjižnico
Odprava administrativnih ovir in poenostavitev postopkov s pomočjo informacijske tehnologije mag. Renata Zatler, Slavko Patekar, Matija Kodra
Direktorat za upravne procese BOLJŠA ZAKONODAJA
Direktiva OVE 2009/28/EC statističen pogled
Spodbude za omilitev podnebnih sprememb
Fire Wall ( Požarni zid )
Avtomatizacija v industriji in gospodarstvu, Maribor
Nove zahteve glede spremljanja mobilnosti v izobraževanju
Statistični sosvet za statistiko energetike
OBLIKOVANJE CEN STORITEV OBVEZNIH OBČINSKIH GJS VARSTVA OKOLJA Postopek izdaje pozitivnih strokovnih mnenj mag. Franc Lenarčič Januar 2010.
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI
Statistični sosvet za statistiko energetike
Financiranje in proračun, evro
Fiskalna gibanja in politika
Ekonomsko ogledalo Boštjan vasle, umar Ana t. selan, umar
Usmeritve za prostorski razvoj Goriška razvojna regija
Načrt vrednotenja za OP razvoja človeških virov za obdobje
Zapis predstavitve:

Trajnostna mobilnost v luči razvoja Slovenskih železnic Mag. Darja Kocjan Generalna direktorica

MZI pripravlja strateške dokumente Strategijo razvoja prometa v Republiki Sloveniji in Operativni program, ter posamezne ukrepe za njihovo izvedbo z vidika trajnostne mobilnosti. Upoštevajo se socialni, ekonomski in okoljski vidiki. Strategija razvoja prometa z ukrepi sledi zahtevam za trajnostno mobilnost, saj upošteva socialni, ekonomski in okoljski vidik.

Cilji razvoja prometa, ki ji opredeljuje Strategija razvoja prometa v Republiki Sloveniji so: izboljšati mobilnost in dostopnost, izboljšati oskrbo gospodarstva, izboljšati prometno varnost in varovanje, zmanjšati porabo energije, zmanjšati stroške uporabnikov in upravljavcev, zmanjšati okoljske obremenitve. Strategija razvoja prometa v Republiki Sloveniji določa splošne cilje, ki so usklajeni s TEN-T uredbo in zagotavljajo upoštevanje zahtev za trajnostnostno naravnanost prometa, skrb za uporabnike z vidika stroškov in njihove varnosti, ustrezno povezanost Evrope z vidika mobilnosti prebivalcev in oskrbe gospodarstva, ter učinkovit sistem. Shematski prikaz usklajenosti splošnih ciljev s cilji TEN-T Uredbe

Cilji razvoja železniškega sistema Ohranjanje dosežene ravni konkurenčnosti gospodarstva s krajšanjem potovalnih časov in znižanjem stroškov transporta. Harmonizacija in/ali zagotovitev interoperabilnosti javnega železniškega omrežja z omrežjem EU. Boljša mobilnost prebivastva, dostopnost regij ter boljša medregijska povezanost, navezava na glavne evropske železniške koridorje, Izboljševanje ravni prometne varnosti. S pomočjo prometnega modela je bilo preverjenih pet možnih scenarijev razvoja prometa in prometne infrastrukture do leta 2020 oziroma 2030. Ničelni scenarij je pokazal kaj se bo zgodilo v prometu, če do leta 2030 ne izvedemo nobene nadgradnje in nobene investicije v prometno infrastrukturo, izbran pa je bil scenarij razvoja, ki daje poudarek železniškemu prometu in vlaganjem v železniško infrastrukturo z najnujnejšimi ukrepi in investicijami na cestah, v pomorskem, letalskem in žičniškem prometu. Pri vseh razvojnih scenarijih je bil kot ključ nadaljnjega razvoja postavljen hitrejši razvoj javnega potniškega prometa. Da ne gre le za simbolne spremembe kaže podatek, da bo Slovenija v novi finančni perspektivi namenila nadgradnji in investicijam v železniško infrastrukturo 73 odstotkov sredstev evropskega kohezijskega sklada namenjenih za promet .   Širši razvojni cilji razvoja železniškega sistema sledijo skupnemu cilju trajnostnega razvoja Slovenije in so naslednji: Ohranjanje dosežene ravni konkurenčnosti gospodarstva s krajšanjem potovalnih časov in znižanjem stroškov transporta. Harmonizacija in/ali zagotovitev interoperabilnosti javnega železniškega omrežja z omrežjem EU. Boljša dostopnost do posameznih regij ter boljša medregijska povezanost, navezava delov Slovenije, ki sedaj niso ustrezno navezani, na glavne evropske železniške koridorje, kar bo omogočilo enakomernejšo porazdelitev ekonomskih koristi razvoja Slovenije. Izboljševanje ravni prometne varnosti.

Cilji razvoja železniškega sistema S pomočjo prometnega modela je bilo preverjenih pet možnih scenarijev razvoja prometa in prometne infrastrukture do leta 2020 oziroma 2030. Ničelni scenarij je pokazal kaj se bo zgodilo v prometu, če do leta 2030 ne izvedemo nobene nadgradnje in nobene investicije v prometno infrastrukturo, izbran pa je bil scenarij razvoja, ki daje poudarek železniškemu prometu in vlaganjem v železniško infrastrukturo z najnujnejšimi ukrepi in investicijami na cestah, v pomorskem, letalskem in žičniškem prometu. Pri vseh razvojnih scenarijih je bil kot ključ nadaljnjega razvoja postavljen hitrejši razvoj javnega potniškega prometa. Da ne gre le za simbolne spremembe kaže podatek, da bo Slovenija v novi finančni perspektivi namenila nadgradnji in investicijam v železniško infrastrukturo 73 odstotkov sredstev evropskega kohezijskega sklada namenjenih za promet .   Širši razvojni cilji razvoja železniškega sistema sledijo skupnemu cilju trajnostnega razvoja Slovenije in so naslednji: Ohranjanje dosežene ravni konkurenčnosti gospodarstva s krajšanjem potovalnih časov in znižanjem stroškov transporta. Harmonizacija in/ali zagotovitev interoperabilnosti javnega železniškega omrežja z omrežjem EU. Boljša dostopnost do posameznih regij ter boljša medregijska povezanost, navezava delov Slovenije, ki sedaj niso ustrezno navezani, na glavne evropske železniške koridorje, kar bo omogočilo enakomernejšo porazdelitev ekonomskih koristi razvoja Slovenije. Izboljševanje ravni prometne varnosti. Strategija razvoja prometa v Republiki Sloveniji na podlagi potniških tokov in možnosti za nadgradnjo železniške infrastrukture opredeljuje možne ukrepe.

Ukrepi za razvoja železniškega sistema na regionalnih progah Ukrepi predvideni v Operativnem programu za izvajanje Strategije razvoja prometa v Republiki Sloveniji povezuje ukrep na železniški infrastrukturi, voznih sredstvih, postajah in celotnem sistemu javnega potniškega prometa, da bi se izboljšala ponudba prevoza potnikov na območjih, ki bi jih lahko bistveno uspešneje pokrile regionalne proge. Bistvena sprememba priprave dokumentov je v celovitem pristopu, ki upošteva načela trajnostne mobilnosti.

Železniška infrastruktura za povezovanje Evrope Slovenijo povezujeta z državami EU dva od devetih jedrnih koridorjev. Ključni cilji jedrnih omrežij: Izpolnjevanje TEN-T standardov in interoperabilnost Učinkovit in sodoben prevoz potnikov in blaga Varnost prometa Preusmeritev tovora s cest na železnico. Baltsko – Jadranski koridor Dunaj Bratislava Koper Sredozemski koridor TEN – T Uredba 1315/2013 je določila devet ključnih prometnih povezav, ki povezujejo države ob koridorju in s pomočjo jedrnih vozlišč omogočajo povezanost vseh članic EU. Za hitrejši in enakomeren razvoju EU je ključno, da pomorske, železniške in cestne povezave vključene v jedrno omrežje zagotavljajo minimalne standarde in omogočajo nemoten pretok blaga in ljudi. Slovenija je v postopkih oblikovanja predloga za TEN – T omrežje dosegla, da potekata preko Slovenije dva od devetih jedrnih koridorjev. Krak Baltsko – Jadranskega koridorja preko Slovenije in vozlišče s Sredozemskim koridorjem sta bila v TEN-T uredbo vključena v zadnjem trenutku in naš izziv je, da do leta 2023, ko je predviden prvi pregled izpolnjevanja standardov za jedrno omrežje naš del koridorjev ustrezno pripravimo. Do leta 2030 pa morajo vsi odseki jedrnih koridorjev izpolnjevati standarde.

Usklajenost s Strategijo o razvoju prometa Ukrepi za razvoja železniškega sistema Koda Ukrep Usklajenost s Strategijo o razvoju prometa Opis ukrepa R.4 Ljubljansko železniško vozlišče (LŽV)   LŽV je križišče mednarodnih prometnih koridorjev in najbolj pomembno nacionalno prometno vozlišče. Povečanje zmogljivosti je nujno tako za zagotovitev prepustnosti za blagovne tokove kot tudi izboljšanje uslug za javni potniški promet. Poleg same preureditve (reorganiziranja) obstoječega vozlišča in podaljšanja tirov, bo potrebno zagotoviti tudi nekaj obvoznic za tovorni promet, da ne bo več potekal mimo glavne železniške postaje. R.7 Pragersko–Hodoš (HU) Odsek je del MED koridorja in jedrnega TEN-T omrežja; namenjen je predvsem tovornemu prometu, delno pa tudi potniškemu; proga ustreza TEN-T standardom (oz. bo z dokončanjem investicije, ki je v teku) in zaenkrat ima tudi dovolj kapacitet, čeprav je enotirna. Morebitna gradnja dodatnega 2. tira je odvisna od načrtov Madžarske oz. povečanja prometnih tokov. R.8 Maribor–Šentilj (AT) Odsek je del BA koridorja in jedrnega TEN-T omrežja; Namenjen je mešanemu prometu. Gre za enotirno progo, kjer je potrebno povečati kapacitete (tudi z izgradnjo 2. tira) in progo nadgraditi za doseganje TEN-T standardov (predvsem osna obremenitev 22,5 ton, hitrost 100 km/h, dolžino vlakov 740 metrov in ERTMS) R.9 Pragersko–Maribor Odsek je del BA koridorja in jedrnega TEN-T omrežja; namenjen je mešanemu prometu. Zmogljivost proge je ustrezna, nadgradnja pa je potrebna za doseganje TEN-T standardov (predvsem osna obremenitev 22,5 ton, hitrost 100km/h, dolžino vlakov 740 metrov in ERTMS) R.10 Zidani Most–Pragersko Odsek je del BA in MED koridorja ter jedrnega TEN-T omrežja; namenjen je mešanemu prometu. Zmogljivost proge je ustrezna, nadgradnja pa je potrebna za doseganje TEN-T standardov (predvsem osna obremenitev 22,5 ton, hitrost 100km/h, dolžino vlakov 740 metrov in ERTMS)

Železniška infrastruktura 2015 Veliki železniški infrastrukturni projekti Ocenjena vrednost del v mio € Ocenjena vrednost del v letu 2015 v mio € Nivojski prehodi, podhodi in postaje na Pragersko - Hodoš 135,70 75,06 Modernizacija proge Divača – Koper (II. Faza) 210,00 40,79 Sistem GSM-R 147,3 59,29 Nadgradnja Slovenska Bistrica - Pragersko 29,21 21,58 Nadgradnja Dolga gora - Poljčane 29,70 29,04 Razvoj ERTMS/ETSC 56,97 26,70 SKUPAJ 938 ,71 386,86 Dunaj Bratislava Koper V letu 2015 potekajo dela na več odsekih jedrnega koridorja, ki bodo zagotovila, da bi odsek Pragersko – Hodoš v celoti ustrezal zahtevam za TEN-T omrežja in interoperabilnost. Izvajajo se nadgradnje in modernizacije prog, ki zagotavljajo odpravo ozkih grl in povečanje prepustnosti proge in voznih lastnosti. Skupna vrednost del je 938 milijonov evrov od katerih bo v letu 2015 realiziranih 41% vrednosti oziroma 386 mio evrov. Sredstva zagotavljata EK iz programa OP – ROPI in Republika Slovenija. Vsi projekti bodo končani v rokih, ki jih zahtevajo pravila za črpanje EU sredstev. Za posodobitve in nadgradnje železniške infrastrukture se v letih 2014 in 2015 vlaga bistveno več sredstev kot v zadnjih desetletjih.

Železniška infrastruktura 2014 - 2020 Veliki železniški infrastrukturni projekti Ocenjena vrednost del v mio € Ocenjena vrednost del v letu 2015 v mio € 2. tir proge Divača – Koper (izvlečni tir) 1.350,0 3,0 Nadgradnja Zidani most - Celje 225,0 1,8 Nadgradnja in posodobitev vozlišča Pragersko 184,0 6,6 Nadgradnja proge Poljčane – Slovenska Bistrica 47,0 0,2 Nadgradnja in 2. tir Maribor - Šentilj 245,0 1,1 SKUPAJ 2.051 ,0 12 ,7 Dunaj Bratislava Koper V novi finančni perspektivi so na področju prometa zagotovljena sredstva kohezijskega sklada in sklada IPE predvsem za železniško infrastrukturo. Ministrstvo za infrastrukturo ima v novi finančni perspektivi na področju prometa bistveno manj sredstev. Skupaj je za prometno infrastrukturo zagotovljenih 223,1 mio evrov iz Kohezijskega sklada in 159,8 mio iz ovojnice IPE v primerjavi z 825,7 mio iz pretekle perspektive. V letu 2015 bodo potekale intenzivne priprave na projekte, da bo v letu 2016 stekla izvedba del na več odsekih in da bo do leta 2018, ko se bo izvedla prva kontrola uspešnosti nove finančne perspektive že izvedenih nekaj projektov (na primer nadgradnja in rekonstrukcija proge Zidani most – Celje).

Hvala za pozornost!