Prvi izziv: EVHARISTIJA.

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Jezusovo vstajenje.
Advertisements

CENI TISTO, KAR IMAŠ! © Pesem ptic.
Sv. Monika (mati sv. Avguština)
4. poglavje Otroci so dar.
4-12: Vodni detektivi vedno odkrijemo kaj zanimivega /Tomašič T.
Kako se imenuje prvi človeški par v Svetem pismu?
Mladenič, ki je bil zelo zaljubljen, se je nekega dne odločil, da si bo na svoj penis vtetoviral ime ženske, ki jo ljubi.
SEDEM ČUDES SVETA.
presenetljivo in očarljivo…
Dejavnostno naravnano učenje
Kratka navodila za Video
Specialne knjižnice Specialni knjižničarji = informacijski strokovnjaki Predavanje 2 Izr. prof. Primož Južnič
STAVEK IN POVED.
K O M B I N A T O R I K A   Obravnava posebne naloge povezane s končnimi množicami. Kompleksija je podmnožica končne množice Število elementov v kompleksiji.
7.predavanje: življenjska doba izdelka in marketiško načrtovanje
MANIFEST MOŠKIH (enkrat za vedno)
Spomladansko srečanje članov ŽPS
Mladina znotraj župnije
Bilo je nekega dne ... Nekoč je bil otok, na katerem so živela vsa čustva in vrednote človestva: Dobra volja, Žalost, Spoznanje ... Med njimi tudi Ljubezen.
EKIPNI DVOBOJI Prevod: Irena Rosa WA Usposabljanje sodnikov 2017.
SODBA NAD BABILONOM Nauk 12 , 23. marec 2019.
Ovrednotenje izvedbe ciljev
NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI
KURIKULUM Slovenija - Finska Pripravila: Anja ŠTRUMBELJ.
UČENCI 2. C RAZREDA SO RAZMIŠLJALI O
Elektronska pošta.
Iskanje K-tega najmanjšega el.
Vsi, ki ste žejni, vsi utrujeni, pridite k vodi, potopite srce v Mé.
Skupaj čez šesti zlati most
ZA TEBE.
BINKOŠTI homilija d. Ferruccio prevod bojanM.
Izzivi podjetji pri črpanju nepovratnih srestev
STAREJŠI V SLOVENIJI.
POVRATNI SVOJILNI ZAIMEK
DECEMBRSKO STROKOVNO SREČANJE DELOVNIH TERAPEVTOV
Znamenje Ljubezni izdelal Antonio Barone; prevod: Peter Pipan; delna priredba: Aljaž vir: qumran2.net; Premišljevanja ob RV, Ljubljana 1942.
SVETOVNI SPLET (s programom MS Windows Internet Explorer
Kako nastane zemljevid
Iacobus gallus CARNIOLUS
Iz knjige Po sledeh matere Margarete
Postajam bližnji Kateheze za odrasle.
JURIJ DALMATIN Rodil se je leta 1547 v Krškem, njegov rod pa verjetno izhaja iz Dalmacije. Imenujemo ga tudi Trubarjev naslednik Do 18 leta se je šolal.
Križ je vsak moj trenutek lahko ga sprejmem ali ne.
Češčenje sv. Blaža je med vernim ljudstvom zelo razširjeno
Anton Aškerc: MEJNIK.
program Lync v Trgovini Windows
Postavitev šolske ustave in njena nadgradnja
Gostoljuben družinski dom
Bog nas kliče po imenu En sam Duh razdeljuje številne darove, ki bogatijo eno samo Cerkev: je Avtor različnosti, a istočasno je Ustvarjalec enosti. Duh.
Tone Pavček “Na svetu si, da gledaš sonce. Na svetu si, da greš za soncem. Na svetu si, da sam si sonce in da s sveta odganjaš – sence.” - Tone Pavček.
Cynthia Voigt NOŽ V ŠKORNJU.
LUNIN IN SONČEV MRK.
BUDIZEM.
Posvet „Kako bolje sodelovati v občini Cerknica“
Psihoanaliza.
Beseda življenja Marec 2009.
Kartografska pismenost
Visoka pesem.
DUHOVNA IN POSVETNA MOČ CERKVE
KRŠČANSTVO.
Če zares poznaš Jezusa, potem je nemogoče, da tega ne bi želel deliti z drugimi Prosimo Gospoda, da ne bi izgubili te prenavljajoče mladosti, da ne bi.
Andrej Grah a.k.a. Burgola
ZAJČKI NA VRTU min IZDELAVA DIDAKTIČNE IGRE IGRALNA PLOŠČA
 »Urno je prižigala vžigalico za vžigalico, ki so še ostale v sveženjčku, trudila se je zadržati babico; vžigalice so žarele s takim sijem, da je bilo.
Napisala: Svetlana Makarovič Lutke: Ema Hribovšek
VEM! za kolesarje NALOGA 2. SKLOPA
Čez nekaj trenutkov boš vstopil(a) v čarobni svet…
Skupaj čez peti zlati most
Beseda življenja Maj 2010.
Gostoljuben družinski dom
Zapis predstavitve:

Prvi izziv: EVHARISTIJA

9. Prvi izziv: Obhajanje bogoslužja oz. evharistije v naši župniji

I. Duhovna poglobitev

Svetopisemski odlomek Moderator prebere odlomek ali za branje zadolži enega izmed članov ŽPS. Pot v Emavs (Lk 24,13-34) In glej, prav tisti dan sta dva izmed njih potovala v vas, ki se imenuje Emavs in je šestdeset stadijev oddaljena od Jeruzalema. Pogovarjala sta se o vsem tem, kar se je zgodilo. In medtem ko sta se pogovarjala in razpravljala, se jima je približal sam Jezus in hodil z njima. Njune oči pa so bile zastrte, da ga nista spoznala. Rekel jima je: »O kakšnih rečeh se pogovarjata med potjo?« Žalostna sta obstala in eden izmed njiju, ki mu je bilo ime Kleopa, mu je odgovoril: »Si ti edini tujec v Jeruzalemu, ki ne ve, kaj se je tam zgodilo te dni?« »Kaj neki?« je rekel. Dejala sta: »Kar se je zgodilo z Jezusom Nazarečanom, ki je bil prerok, mogočen v dejanju in besedi pred Bogom in vsem ljudstvom; kako so ga naši véliki duhovniki in poglavarji izročili v smrtno obsodbo in ga križali. Mi pa smo upali, da je on tisti, ki bo odkupil Izrael. Vrh

vsega pa je danes že tretji dan, odkar se je to zgodilo vsega pa je danes že tretji dan, odkar se je to zgodilo. Vsi iz sebe smo tudi zaradi nekaterih žena iz naših vrst. Ko so bile zgodaj zjutraj pri grobu in niso našle njegovega telesa, so se vrnile in pripovedovale, da so imele celó videnje angelov, ki so dejali, da živi. Nekateri izmed naših so šli h grobu in so našli vse takó, kakor so pripovedovale žene, njega pa niso videli.« In on jima je rekel: »O nespametna in počasna v srcu za verovanje vsega, kar so povedali preroki! Mar ni bilo potrebno, da je Mesija to pretrpel in šel v svojo slavo?« Tedaj je začel z Mojzesom in vsemi preroki ter jima razlagal, kar je napisano o njem v vseh Pismih. Medtem so se približali vasi, kamor so bili namenjeni. On pa se je delal, kakor da gre dalje. Silila sta ga in govorila: »Ostani z nama, kajti proti večeru gre in dan se je že nagnil.« In vstopil je, da bi ostal pri njiju. Ko je sédel z njima za mizo, je vzel kruh, blagoslovil, ga razlomil in jima ga dal. Tedaj so se jima odprle oči in sta ga spoznala. On pa je izginil izpred njiju. In rekla sta drug drugemu: »Ali ni najino srce gorelo v nama, ko nama je po poti govoril in odpiral Pisma?«Še tisto uro sta vstala in se vrnila v Jeruzalem ter našla zbrane

enajstere in tiste, ki so bili z njimi enajstere in tiste, ki so bili z njimi. Govorili so, da je bil Gospod resnično obujen in se prikazal Simonu. Tudi ona dva sta pripovedovala, kaj se je zgodilo na poti in kako sta ga prepoznala po lomljenju kruha.

Uvodno razmišljanje Moderator prebere odlomek ali za branje zadolži enega izmed članov ŽPS. Kako sta ga prepoznala po lomljenju kruha (Lk 24,13-34) Kakor se je Jezus približal dvojici iz Emavsa, tako se približa vsakemu izmed nas. Z nami hodi po isti poti, ne glede na to, ali so naši koraki prežeti z razočaranjem ali z upanjem, ali s smrtjo ali z življenjem. Sreča nas v našem vsakdanjem življenju popotnikov in se nam pridruži na naši poti, kamorkoli že gremo. Ne oddalji se od nas, četudi se mi oddaljujemo od njega. Bog je Emanuel. Ni le »tisti, ki je«, temveč »tisti, ki je z« nami. Je namreč ljubezen, zmaga nad samoto in nad smrtjo. Zato ostane vedno z nami, pravzaprav »v nas«. Človek postane beseda, ki jo posluša in živi od kruha, ki ga je. Sinova beseda in Sinovo telo nas združita z njim, nam darujeta njegovega Duha, ki je moč za to, da živimo kot Očetovi sinovi in kot bratje med seboj. Če je bila naša

pot beg, ki je bil zaznamovan z našo žalostjo, nepoznavanjem, potrtostjo in nezaupanjem, zdaj postane tek proti Jeruzalemu, proti bratom, z umom, polnim luči in s srcem, prekipevajočim od veselja, zaupanja, poguma in upanja. Srečanje z njim prek Besede in kruha nas nenehno ozdravlja: naše noge nehajo bežati in začnejo hoditi po njegovi poti, naše obličje preide od teme žalosti k luči veselja, naša glava se odpre sočutju, naše srce začne biti in goreti, naše oči se odprejo in gledajo njega, naša usta začnejo radostno vzklikati, kakor vzklikajo vsi rešeni. Prim. Silvano Fausti, Skupnost bere Lukov evangelij, 804–810.

Osebno premišljevanje 10 minut Moderator pripravi toliko lističev s spodaj navedenimi vprašanji in zahvalo, kolikor je članov ŽPS in jih pred premišljevanjem razdeli članom oz. jih projicira na platno. Vsak član ŽPS si izbere dve izmed spodnjih vprašanj, ob njih v tišini ali ob umirjeni glasbi razmišlja in izreče spodnjo zahvalo: 1. Ali me prejemanje Jezusa resnično vodi v tesnejšo povezanost z občestvom in v občestvo? 2. Kakšno sled v življenju puščam s tem, ko Jezusa prejemam v svoje srce? 3. Se tudi jaz darujem, živim za druge, kot je to storil Jezus zame? Gospod, hvala ti za tvojo bližino, za to, da me vedno znova iščeš in me vabiš, naj ti sledim.

II. Načrtovalno delo

Živa občestva Cerkve in njihovi posamezni člani bodo z novo apostolsko gorečnostjo vabili in spremljali brate in sestre k osebni veri, k osebnemu srečanju s Kristusom kot Odrešenikom človeka, da bi se drug drugemu lahko darovali v ljubezni (PiP 59).

Metoda dela H-metoda Prostor: tak, ki omogoča skupinsko delo. Število udeležencev: od 4 naprej, če je za lažje delo potrebno, se razdelimo v skupine po 6–8 članov. Opis: Metodo uporabljamo za vrednotenje dela v preteklosti, vrednotenje situacije na nekem področju, iskanje novih predlogov. Uporabljamo jo kot podlago za izdelavo akcijskih načrtov. Pripomočki: Plakat ali papir velikosti A1 za vsako skupino (če delo izvajamo v več skupinah), kakšen dodaten plakat, flomastri različnih barv, samolepilni lističi. Izvedba: Plakat postavimo leže in na njem narišemo veliko črko H. Po končanem delu v skupinah (če smo jih oblikovali) vse listke prenesemo na skupni plakat z veliko črko H, da je vsebina razvidna vsem udeležencem.

H-metoda

Galerija Prostor: dovolj velik prostor, da na stene lahko nalepimo nekaj plakatov in okoli vsakega plakata stoji nekaj udeležencev. Število udeležencev: 5–7 v eni skupini. Opis: Metoda galerija je delo v skupinah, ki se zberejo okoli vprašanja. Omogoča nabiranje idej in s tem širjenje in poglabljanje teme. Izvedba: Plakate položimo vsakega na svojo mizo ali pa jih nalepimo na stene dovolj vsaksebi, da je mogoč normalen potek dela.

Galerija Na vsak plakat napišemo eno izmed naslednjih vprašanj: 1. Kaj me pri obhajanju bogoslužja oz. evharistije v naši župniji ovira pri osebnem in občestvenem srečanju z živim Bogom? 2. Kaj me pri obhajanju bogoslužja oz. evharistije priteguje in vodi v osebno in občestveno srečanje z živim Bogom? 3. Kaj bi v naši župniji še lahko naredili za globoko in doživeto obhajanje bogoslužja oz. evharistije?

Galerija Pri vsakem plakatu položimo nekaj flomastrov, da lahko več udeležencev hkrati zapisuje svoje ideje. K vsakemu plakatu se razporedi ena skupina. Na vsak plakat zapišemo po eno vprašanje (najbolje, da to naredi moderator že pred začetkom dela v skupinah), na katerega člani vsake skupine (ena skupina: 5–7 članov) v 5 minutah zapišejo svoje ideje. Po končanem zapisovanju odgovorov v prvem krogu dela, ki ga po 5 minutah prekinemo, se vsaka skupina premakne k naslednjemu plakatu, na katerem je drugo vprašanje, na katerega člani znova zapišejo odgovore. Postopek ponovimo še tretjič in četrtič oz. tolikokrat, da vse skupine odgovorijo na vsa štiri zastavljena vprašanja.

Oblikovanje ciljev Na osnovi predlogov podanih na vprašanje: Kaj bi še lahko naredili za globoko in doživeto obhajanje bogoslužja v naši župniji?, oblikujemo največ tri cilje, ki jih želimo uresničiti v naši župniji. Pri oblikovanju ciljev, izhajajoč iz podanih predlogov, moramo biti pozorni na to, da se: 1. izognemo temu, kar nas pri obhajanju bogoslužja v župniji ovira pri osebnem in občestvenem srečanju z živim Bogom (in je razvidno iz odgovorov na 1. zastavljeno vprašanje); 2. da upoštevamo to, kar nam pomaga pri tem, da nas bogoslužje priteguje in vodi v osebno in občestveno srečanje z živim Bogom (in je razvidno iz odgovorov na 2. zastavljeno vprašanje); 3. smo posebej pozorni na to, kaj bi v naši župniji še lahko naredili za globoko in doživeto obhajanje bogoslužja oz. evharistije (in je razvidno iz odgovorov na 3. zastavljeno vprašanje).

Načrt dejavnosti Ko določimo cilje, se ob vsakem zastavljenem cilju nujno dogovorimo naslednje: 1. Zedinimo se, kdo bo odgovorna oseba, ki bo prevzela skrb in odgovornost za uresničitev določenega cilja. 2. Določimo način, kako bomo cilj uresničili, kdo vse bo pri tem sodeloval. 3. Določimo datum, kdaj pričnemo z realizacijo tega cilja in do kdaj bomo cilj uresničili. 4. Določimo datum, kdaj bomo preverili, ali je bil cilj uresničen (realizacija) in kako je bil uresničen (refleksija in evalvacija).

Pripravila: dr. Mojca Bertoncel, tajnica Škofijskega urada za laike Nadškofije Ljubljana