Spremenljivke, prireditveni stavek

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Preberite te nasvete, če želite izvedeti, kako: 1 Prilagodite logotip
Advertisements

ali PREHODI MED AGREGATNIMI STANJI
Nadja Rodman Koradin, prof.
INFORMATIKA Osnove – temeljni pojmi I.
Številski sistemi Desetiški (okoli 3000 p.n.š. – Egipt)
STAVEK IN POVED.
Kako določimo ploščino romba?
Tekmovanje mladih raziskovalcev
Naslov projekta Vaše ime | Ime učitelja | Šola
Michelangelo buonarroti
My EBSCOhost Vodnik support.ebsco.com.
Podatkovne baze 1 in Osnove podatkovnih baz: priprave za izpit
Najboljše iz obeh svetov: uporaba javanskih knjižnic v .NET
Številski sistemi Desetiški (okoli 3000 p.n.š. – Egipt)
UNIVERZITETNI ŠTUDIJSKI PROGRAM BIOKEMIJA
Osnove programa i primjena u Osnovnoj školi
Vektorji.
MINIMAKS IN NAPAKA PRI OCENJEVANJU POLOŽAJEV
Mikrokrmilnik in programiranje
POZORNOST IN KONCENTRACIJA, UČNI STILI
ŠTEVILA PRIBLIŽNO RAČUNANJE PRIBLIŽNO RAČUNANJE
Potenciali slovenske industrije
IZTOK ČERNE IN MITJA STRMEC, GIMNAZIJA LITIJA
Sklad - splošno Kaj je sklad?
DATOTEKE - povzetek open(ime,'w') datPisi = open(ime,'w')
Večkratne vrednosti ali tabele.
ODVOD VEZANI EKSTREMI VEZANI EKSTREMI
PROCESORJI Učitelj: Avtor:.
GIS V KLIMATOLOGIJI Mojca Dolinar.
NEHOMOGENA ENAČBA 1. način DIFERENCIALNE ENAČBE
Uporaba LOGGER PROja Aktiv fizikov SEŠTG
POVRATNI SVOJILNI ZAIMEK
Andrej Kuzman, Matjaž Podpečan
LIMITA ZAPOREDJA LIMITA FUNKCIJE
UKREPI IN NORMATIVI ZA VARSTVO PRI DELU
PROGRAMSKI JEZIKI.
Ekstrem na polodprtem intervalu
Vnos podatkov s tipkovnico
Posebnosti otroka in obdobja v razvoju otroka
Osnove obdelave slike s primeri: Inspector.
KEMIJSKO RAVNOTEŽJE.
Dejan Zver, direktor trženja Gorenje Surovina d.o.o.
Napredno iskanje na spletnem mestu EBSCOhost ~ z enim iskalnim poljem
TEORIJA ODGOVORA NA POSTAVKO (Item response theory - IRT) ali
Herpes simplex.
DK – STEP 7 – Podatkovni bloki
Sofokles: Antigona.
program Lync v Trgovini Windows
Objekti, razredi, ... Od kje in zakaj.
Objektno programiranje - nadaljevanje
Kako določimo ploščino pravokotnika?
RACIONALNE FUNKCIJE DELAMO PO UČBENIKU: SPATIUM NOVUM ŠTEVEC
Metode Funkcije, podprogrami.
Najkrajše poti in Bellman-Fordov algoritem
Pogostost Danj je seznam klicanih številk
Kartografska pismenost
Interna struktura NTFS
Objektno programiranje
Pripravil: Šolsko leto:
Programiranje za učitelje - neprogramerje
 LOGOTIP.
LOČILA.
Zgodovina računalnikov
NOV PRISTOP NA PODROČJU KAKOVOSTI ZRAKA
Andrej Grah a.k.a. Burgola
JEDRSKA ENERGIJA.
KVIZ ZA UČENCE 4. IN 5. RAZREDA OSNOVNE ŠOLE
izkoristek Outlookovih funkcij
VEM! za kolesarje NALOGA 2. SKLOPA
IZRAZI, ENOČLENIKI, VEČČLENIKI
Zapis predstavitve:

Spremenljivke, prireditveni stavek C# Spremenljivke, prireditveni stavek

Spremenljivke Prostor, kjer hranimo vrednosti Ime Tip spremenljivke Znak, števka, _ Presledkov v imenu ne sme biti! Imena se morajo razlikovati (lokalnost … a več o tem kasneje) Tip spremenljivke int (cela števila) Vse spremenljivke napovemo pred prvo uporabo int sirina; int starost, st_cevljev; Deklaracijski stavek

Tip int int Cela števila Omejen obseg Operacije: +, -, *, /, % Med okvirno [-2 milijarde, +2 milijarde] Sami moramo poskrbeti, da so rezultati operacij znotraj tega obsega Operacije: +, -, *, /, % int x = 10; Deklaracija + prirejanje začetne vrednosti. V spremenljivki x hranimo cela števila in začetna vrednost je 10.

int - operacije +, -, * (seštevanje, odštevanje, množenje) 2 + 3 → 5 2 - 3 → -1 2 * 3 → 6 Prioriteta operacij 2 + 3 * 4 → 14 / : Celoštevilsko deljenje (32 / 7 = 4) % : ostanek pri deljenju (12 % 5 = 2)

Prireditveni stavek V spremenljivko shranimo vrednost x = 10; starost = 25 + 2 * 8; Oblika ime_spremenljivke = izraz; Izračuna se vrednost izraza. Dobljena vrednost se shrani v spremenljivko. Če spremenljivka nastopa v izrazu – vrednost, ki jo hranimo v spremenljivki x = 10; // v x smo shranili 10 y = 3 * x + 5; // izračunamo izraz: 3 krat število, ki // je shranjeno v x in to povečamo za // 5. Dobljeni rezultat shranimo v y. x = x + 1; Vrednost shranjeno v x povečamo za 1! Zakaj: Izračunamo izraz: Tisto, kar je shranjeno v x, povečamo za 1. Dobljeni rezultat spet shranimo v x

Komentarji Opombe, ki so namenjene le človeku, ki si ogleduje datoteko .cs Prevajalnik jih NE upošteva (kot da jih ni) Dva tipa // Komentar se konča v vrstici /* Komentar se konča pri paru znakov */ Oblika programa presledki, prehodi v novo vrsto, zamikanje, zanki okoli operatorjev, … nepomembno za prevajalnik zelo pomembno za človeka Matija Lokar, FMF DIRI 2006/7

Tip double Realna števila (decimalna števila) Decimalna pika. Nenatančnost Dvojiški zapis Končno število decimalk 0.1 se ne da napisati točno v dvojiškem sistemu Operacije: +, -, *, / Funkcije Razred Math double x = 10.2; V spremenljivki x hranimo decimalna števila in začetna vrednost je 10.2.

Standardne funkcije Kako izračunamo elementarne funkcije, kot so logaritem, eksponentna funkcija, sinus, kosinus, ipd.? Vse te funkcije so priskrbljene v standardni knjižnici, v razredu System.Math. Različne metode Sqrt (kv. koren) Abs (absolutna vrednost) Sin (sinus – argument v radianih) Ostale si oglej npr. na http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.math_methods.aspx Konstanti Math.PI in Math.E (3.141... in 2.7...) Funkcije (v C# jim rečemo metode) kličemo npr. z Math.Sin(izraz) oziroma (brez using) System.Math.Sin(izraz) Math.Abs(12-15) je torej 3.

Povzetek Vsako spremenljivko je potrebno napovedati (le enkrat!) Napovemo jih pred prvo uporabo z deklaracijskim stavkom Vrednosti prirejamo s prireditvenim stavkom

Zgledi Spremeni naslednja navodila v ukaze v C# Deklariraj celoštevilčno spremenljivko x z začetno vrednostjo 12. Deklariraj celoštevilčno spremenljivko y z začetno vrednostjo -715. Deklariraj celoštevilčno spremenljivko z z začetno vrednostjo 0. Nastavi z na vsoto spremenljivk x in y. Odštej 7 od x. Nastavi y na produkt x in z.

Izpis vrednosti spremenljivke System.Console.WriteLine(x); Izpiši vrednost izraza! Vrednost izraza x je vrednost spremenljivke x. Console.WriteLine(Math.Sqrt(x) + 1); Izračuna se vrednost izraza. Dobljena vrednost se pretvori v niz Ker je to število – zapis tega števila kot zaporedja znakov Izpis tega niza na zaslon.

Zgled: Iz števila 38 naredimo 83! Shranimo število stevilo = 38; Določimo enice enice = stevilo % 10; Določimo desetice desetice = stevilo / 10; Naredimo novo število novoStevilo = enice * 10 + desetice;

Zložimo v program Okostje za program Komentarji Izgled Nova uporaba Main ... Komentarji Izgled Nova uporaba Kako iz 27 narediti 72? Le zamenjamo prireditveni stavek stevilo = 27;

Menjava vrednosti dveh spremenljivk Pogost opravek v programiranju je menjava vrednosti dveh spremenljivk. Denimo, da imamo deklarirani dve celoštevilski spremenljivki x in y. Programerji začetniki pogosto mislijo, da se njuni vrednosti zamenja takole: x = y; y = x; Kaj se zares zgodi, ko se izvedeta ta ukaza? Kako se zamenja vrednost dveh spremenljivk? Namig: uporabi tretjo, pomožno spremenljivko.

Poraba bencina Ko sem se zjutraj peljal v Ljubljano, sem moral natočiti gorivo Prevozil sem 712 km in natočil 52,2 l goriva Koliko je bila poraba v l / 100km? Spremenljivke prevozeni_km : int litri, poraba : double Kako jih pravilno deklariramo?

Poraba bencina Izračunamo porabo Izpišemo rezultat poraba = litri / prevozeni_km * 100; Izpišemo rezultat Console.WriteLine(...

Poraba bencina - program class Poraba { public static void Main(string[] g) { string izpis; double poraba; double litri = 52.2; int prevozeni_km = 712; poraba = litri / prevozeni_km * 100; izpis = "Če si prevozil " + prevozeni_km + "km in porabil "; izpis = izpis + litri + " goriva,\nje poraba " + poraba; izpis = izpis + " l na 100km"; System.Console.WriteLine(izpis); } string V teh spremenljivkah hranimo nize Stikanje nizov

Oblika programa presledki, prehodi v novo vrsto, zamikanje, zanki okoli operatorjev, … nepomembno za prevajalnik zelo pomembno za človeka DIRI 2006/7