Grafične enote.

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
VARNO S SONCEM Predstavitev dela v programu v šolskem letu 2012/2013
Advertisements

ELEKTRIČNI AVTOMOBILI
INFORMATIKA Osnove – temeljni pojmi I.
Kratka navodila za Video
Integracija tehnologij XML v projekte, ki temeljijo na objektni tehnologiji Uroš Novak, Zlatko Čajić, Borut Gorenjak, Milan Ojsteršek Laboratorij za.
Tekmovanje elektro in računalniških šol 2019 Kategorija: računalnikar
Tekmovanje mladih raziskovalcev
Naslov projekta Vaše ime | Ime učitelja | Šola
Kurikulum v Veliki Britaniji
AVTOMATIZIRANO MERJENJE H-Q KARAKTERISTIK ČRPALK Laboratorij za procesno avtomatizacijo AVTOMATIZIRANO MERJENJE H-Q KARAKTERISTIK ČRPALK Mentor:
Janez Eržen, Uroš Bajc - SCARF: Skaliranje digitalnega forenzičnega procesiranja z uporabo vsebniških tehnologij v oblaku 28. maj 2018.
Priporočila za področje ZP
Uporaba klubskih GPS naprav
Celovita mobilna rešitev za ponudnike namestitvenih enot
NEMŠKI KURIKULUM IN PRIMERJAVA S SLOVENSKIM
POZORNOST IN KONCENTRACIJA, UČNI STILI
OLYMPUS E    .
Jakob Bratkovič Algoritem RANSAC Jakob Bratkovič
Ukrep Vseživljenjsko učenje Podaktivnost
IPod.
CRT zaslon.
PROCESORJI Učitelj: Avtor:.
Uporaba LOGGER PROja Aktiv fizikov SEŠTG
Operacijski sistemi.
Daniel Šalamon Knjižnica Ivana Potrča Ptuj
Atomska bomba.
Računalniki.
UKREPI IN NORMATIVI ZA VARSTVO PRI DELU
DK – Zasnova programirljivih krmilnikov
Procesorji Intel Itanium
LED DIODE.
KOORDINATNI SISTEM ETRS89/TM
Zgodovina Računalnikov
Ekstrem na polodprtem intervalu
Strojna oprema računalnika
Osnove obdelave slike s primeri: Inspector.
Zasvojenost z raČunalnikom
Programska oprema računalnika
KRATKOVIDNOST IN DALJNOVIDNOST
predmet: uporaba IKT pri poslovanju
IGRANJE RAČUNALNIŠKIH OZ. VIDEO IGER
Kartiranje habitata.
MREŽA Seminarska naloga Avtor: Martin Vražič Mentor:
Kaj je Oddaljeno namizje (ON)?
Glasba na poti – s slogom
RAČUNALNIŠTVO IN DOKUMENTIRANJE POMNILNIKI
Nero StartSmart.
Ostali pripomočki Prva računalniška ribiška palica se je pojavila za konzolo Sega Dreamcast, nato pa se je uporaba bolj razširila. Kot pove ime, se uporablja.
Predstavitev programa google chrome 6
Operacijski sistemi in virtualizacija
program Lync v Trgovini Windows
ZAŠČITA PRED PROGRAMSKIMI VSILJIVCI
Prezentacija April 2002 šolska leta
JEDRSKA MEGNETNA RESONANCA (NMR)
6. poglavje: Računalniška vezja
VETRNO KOLO.
Priprava na pisno preverjanje znanja iz informatike
ČAS TELEVIZIJE.
Fire Wall ( Požarni zid )
Pripravil: Šolsko leto:
UREJENOST DELOVNEGA MESTA
 LOGOTIP.
MONITORJI (katodni).
Trdi diski.
MIKROVALOVNA PEČICA predmet: Fizika.
VETRNE ELEKTRARNE RAČUNALNIŠKA PREDSTAVITEV
Knjiga za vse: Avdio produkcija
PREDSTAVITEV IN IZVEDBA PREDSTAVITVE
ZAKAJ OB NEVIHTAH NAJPREJ VIDIMO BLISK, ŠELE NATO PA SLIŠIMO GROM?
W-FIP Razvoj francoske industrije Del evropskega standarda EN
Zapis predstavitve:

Grafične enote

Kaj so grafične kartice? Grafična kartica je del strojne opreme pri računalnikih, ki skrbi za prikaz slike na zaslon. Osnovni namen je obdelovanje in pospešitev 2D in 3D grafičnih funkcij. Kartica močno zmanjša število grafičnih funkcij, ki se izvajajo v centralno - procesni enoti. ( Navadno jim rečemo: grafične (video) kartice, grafični (video) pospeševalci, grafični (video) vmesnik )

Zakaj potrebujemo grafične kartice? Za visoko kvaliteto slike pri igranju iger, hitrejše 2D, 3D aplikacije. Za boljšo resolucijo in bogatejše barve pri uporabi Interneta Za visoko kvalitetno video obdelavo. Za boljšo grafiko in hitrost obdelave podatkov ( resolucija, barve … ). Za boljšo kvaliteto 2D, 3D grafike.

Kaj je pomembno pri grafičnih karticah? 3D značilnosti 2D aplikacije TV ( TV Viewing and Output ) Frame Buffer ( tudi video spomin ali spomin ) Ločljivost Barvna ločljivost - True color Frekvenca osveževanja Spomin (memory)

3D značilnosti Preden kupimo grafično kartico se moramo prepričati, da podpira osnovne 3D značilnosti. To so zameglitev, posebno osvetljevanje, ki pomaga prikazovati 3D predmete (npr. približevanje predmetov pri igranju iger. Zamegli robove, da so lepše vidni). Ugotoviti je potrebno kako hitro lahko grafična kartica podpira te lastnosti in kako dobro jih lahko prenese na izhod. Možnosti grafične kartice za prikaz kvalitetne slike je odvisna od DAC - a in 3D prikazovanja. Vedeti je potrebno, kakšno ločljivost podpira grafična kartica in kako dobro lahko podpira visoke frekvence osveževanja pri teh ločljivostih. Višja frekvenca osveževanja bo izboljšala celotno predvajanje, kar se kaže v predvajanju ( delovanju ) 3D iger.

2D aplikacije Osnovno polje 2D prikaza smatramo možnost grafične kartice za uprizoritev Windows okolja. Kot najpomembnejše stvari smatramo ločljivost, barvno globino, frekvenco osveževanja in vsesplošne kvalitete prikaza.

TV ( TV Viewing and Output ) TV tuner omogoča gledanje kabelske televizije na računalniku podobno kot na televiziji z nadgradnjo ali grafično kartico, ki to lastnost že podpira.

Frame Buffer ( tudi video spomin ali spomin ) To je RAM na grafični kartici, ki prikaže pixle na ekran in je povezan z ločljivostjo in barvno globino. Ko izvajamo standardne 2D aplikacije, nam kartica z 4MB RAM omogoča 24-bitno sliko ( 16.8 milijonov barv ) pri ločljivosti 1024 x 768 ( tipična ločljivost za 17 ali več palčne zaslone ali 14.5 ali več palčne LCD zaslone ). Za ločljivost 1280 x 1024 ( ali boljšo ) potrebujemo 16 MB grafičnega spomina. Takšna kartica z podporo za AGP vodilo je najprimernejša za igranje iger.

Spomin (memory)‏ Večja kapaciteta spomina pomeni boljše performanse ( sliko ) pri večjih frekvencah osveževanja in višji ločljivosti, vendar je za večjo hitrost spomina potrebna dobra uravnovešenost notranja arhitektura čipa grafične kartice in gonilnikov.  Količina spomina je pomembnejša za prikaz slike na ekranu, kot za povečanje spomina. Količina spomina na grafični kartici pomeni več kot samo pospešitev hitrosti s katero se prikazujejo slike.

Ločljivost Nanaša se na ostrino in čistost slike. Za grafične monitorje pomeni ločljivost število točk oz. pixlov na celem zaslonu. Prepričani moramo biti, da ima grafična kartica dovolj spomina ker je število barv, ki se prikažejo na ekran pri določeni ločljivosti neposredna funkcija količine spomina, ki je na voljo.

Barvna ločljivost - True color Opozorilo za katerokoli grafično kartico ali programsko opremo, ki uporablja najmanj 24 – bitov za prikaz vsake pike ali pixla. Če uporabljamo 24 –bitov pomeni, da lahko prikazujemo več kot 16 milijonov barv. Nekaj milijonov barv pa je več kot dovolj za prikaz katerekoli slike.

Frekvenca osveževanja Frekvenca osveževanja je število polj napisanih na ekran vsako sekundo. Merimo jo v Hz. Večja frekvenca osveževanja zmanjša tresenje slike, ker večkrat osvetli pixsel ( zmanjša zatemnitev, ki povzroča tresljaje ).

Sestava grafične kartice 1-Izhodni konektor za TV 2-Izhodni konektor za monitor 3-TV izhod (čip)‏ 4-Grafični čip(pod hladilnikom)‏ 5-Vmesnik z vodilom 6-Grafični spomin

Proizvajalci ATI Creative Diamond Matrox ASUS Herkules Nvidia