NOVA ROMANTIKA, DEKADENCA, SIMBOLIZEM, IMPRESIONIZEM

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Projekcija filma o Nadiži, avtorja Darka Rutarja
Advertisements

EMIL NOLDE – AKVAREL „Vsaka barva v sebi nosi dušo, ki me naredi srečnega, ali pa me odbija, in ki deluje kot stimulans.“
France Prešeren in njegove pesmi
ČRNI DEČEK Dane Zajc.
Avtor: Slava Jošt-Kuzman ŠC Ljubljana Knjižnica Ljubljana 2012
STAVEK IN POVED.
POSTMODERNIZEM V PESMI ZIMA
Področje delovanja družbe VinKom.
Ivan cankar: podobe iz sanj
F. Prešeren: Hčere svèt 1828 Tema Ideja pogovor med hčerjo in očetom
Poročilo o delu in akcijski načrt za projekt Učenje učenja ŠC NM Srednja šola Metlika šolsko leto 2011/2012.
OSCAR WILDE: SLIKA DORIANA GRAYA
IMPReSIONIZEM v slikarstvu
BINKOŠTI homilija d. Ferruccio prevod bojanM.
KAJETAN KOVIČ Avtor Mačka Murija in plišastega medvedka Pikija Jakoba, ki je s svojim delom zaznamoval slovensko književnost druge polovice 20. stoletja.
Arthur Schopenhauer.
Ivan Cankar.
Simon Gregorčič: Človeka nikar!
ŽLAHTNI PLINI.
Sandro Botticelli Predmet:Umetnost.
MAGNETI.
Vincent Willem van Gogh [ ]
KDAJ SE JE POJAVILA KNJIGA
OBDOBJE BAROKA od 16. do 18. stol.
Vpliv alkohola in drugih mamil na delovanje živčevja
Emile zola: beznica.
Glasba na prehodu v 20. stoletje
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Aleksander Sergejevič Puškin:
PRVA FRANKO-FLAMSKA ŠOLA (prva pol. 15. st.)
Henrik Ibsen: HIŠA LUTK (NORA)
Claude-Oscar Monet Francoski slikar Rodil 14. novembra 1840 v Parizu
RETORIKA.
BAROK ( ).
Ljudska: GOR ČEZ JEZERO ( GOR ČEZ IZARO)
Zasvojenost z raČunalnikom
najbogatejša zbirka srednjeveške posvetne lirike s tristo petindvajsetimi besedili
Romantika na slovenskem
VPLIV RAČUNALNIŠKIH IGER NA AGRESIVNOST
Gospa Bovaryjeva (Gustave Flaubert: Madame bovary)
PROJEKTNA NALOGA PRI PREDMETU INFORMATIKA
KUBIZEM.
Federico Garcia Lorca: Vitezova pesem
Molitev nedolžnega, ki ga preganjajo
Anton Aškerc: MEJNIK.
BAROK Slovenščina.
Ekspresionizem.
Pop-art in Warhol.
30. Marec 1853, Zundert 29. Julij 1890, Auvers-Sur Oise
slovenska moderna ivan cankar
Sofokles: Antigona.
RENESANSA.
OŠ. Livade ROBERT SCHUMANN.
Tone Pavček “Na svetu si, da gledaš sonce. Na svetu si, da greš za soncem. Na svetu si, da sam si sonce in da s sveta odganjaš – sence.” - Tone Pavček.
ČAS TELEVIZIJE.
Kartografska pismenost
Edmond Rostand: Cyrano de Bergerac
Edmond Rostand.
LEONARDO DA VINCI Naredil: Predmet: UME.
STEREOTIPI.
Triglavski narodni park
 LOGOTIP.
LOČILA.
Vinko möderndorfer CESTA
PETER PAUL RUBENS najpomembnejši flamski slikar 17. stoletja.
Pisateljev življenjepis
Dragotin Kette: NA TRGU
A. S. Puškin PIKOVA DAMA.
RENESANSA.
KONFLIKT KKKKK.
Zapis predstavitve:

NOVA ROMANTIKA, DEKADENCA, SIMBOLIZEM, IMPRESIONIZEM

Vsebina Družbeno- in kulturnozgodovinski okvir Literarne smeri, predstavniki Smeri Zvrsti in oblike Esteticizem Pesniške oblike Pomen obdobja

Družbeno- in kulturnozgodovinski okvir Proti koncu 19. stoletja je bil kapitalizem v polnem razmahu Močne države so si hotele razdeliti svet Čas številnih tehničnih izumov in iznajdb Ljudje so se začeli množično seliti

Literarne smeri, predstavniki V književnosti so se pojavile nove smeri (nova romantika, dekadenca, simbolizem in tudi impresionizem). Te smeri so pogosto imenovane pod skupnim imenom fr. Fin de siècle oz. konec stoletja ali kar moderna V Franciji se je začela že po letu 1850, drugod pa pozneje. Vsem smerem je skupno, da temeljijo na subjektivnosti in poudarjajo pomen čustev, domišljije in razpoloženja Predstavniki: Charles Baudelaire, Paul Verlaine, Oscar Wilde, Anton Pavlovič Čehov

Smeri NOVA ROMANTIKA DEKADENCA SIMBOLIZEM IMPRESIONIZEM

NOVA ROMANTIKA Proti koncu 19. stol. Je literarna smer, ki obuja vrednote stare romantike (1800-1830 oz. romantika pri Slovencih 1830-1848), Temelji na čustvih, išče snovi v mistiki Poudarja lepoto pesnikove duše, posebne občutljivosti, in sicer ob pomoči bogatih podob, slogovnih učinkov in zvočne učinkovitosti.

DEKADENCA (iz fr. besede, ki pomeni propad) Je smer, ki poudarja izjemne, bolestne, tudi perverzne poteze Igra se z estetiko, izraža odpor proti ustaljenim vrednotam, sega celo po opolzkosti in skuša omamljati z besedami Najpomembnejši dekadenčni motivi so motivi omame, spleena, lepote, zavračanja narave in ustvarjanja navideznih in umetnih svetov

SIMBOLIZEM (iz gr. symbolon – simbol, znamenje, podoba) Je literarna smer, ki hoče ob pomoči simbolov najti neko globljo resničnost Zateka se v mistiko in spiritualnost Umetnost je sama po sebi namen

IMPRESIONIZEM (impressio – vtis) Je slog, ki se je najprej uveljavil v Franciji v letih 1860-1890 uveljavljal pa je slikanje na prostem, svetlobo in barvne učinke V književnosti je nastal med leti 1890-1915 kot upor zoper naturalizem in njegov fotografski objektivizem osebni vtis, je iz trenutka v trenutek drugačen Prepoznamo ga po čustvenih in čutnih stanjih, razpoloženjih in vtisih nepopolni stavki, nedokončane povedi, pogosta sta zvočno slikanje in sinestezija

Zvrsti in oblike LIRIKA -Je najmočnejše zastopana, temelji na nasprotju med ideali in stvarnostjo. -Najpogostejši so motivi čutne omame, praznote, smrti, pogoste so sanje, halucinacije (prividi). -Pesniki uporabljajo svobodni verz, poudarjajo zvočno plat besed, posegajo po simbolih, ki so pogosto nejasni. -Najpomembnejši liriki so: Baudelaire, Verlaine, Rimbaud, Wilde

-Motivi so sanjski, pravljični, zgodovinski, tudi vsakdanji DRAMATIKA -Na odru prevladuje statičnost -Motivi so sanjski, pravljični, zgodovinski, tudi vsakdanji -Pogosti so motivi hrepenenja -dekadenčne drame poudarjajo drugačnost, lepoto nevsakdanjega, pomen omame. -Pomembnejši predstavniki so: Wilde, Ibsen, Strindberg. Epika je bila redka, temeljila je na fantastiki (O. Wilde: Slika Doriana Graya).

Esteticizem Je pojmovanje (razmišljanje), da umetnost in lepota nista samo nekaj avtonomnega, ampak sta tudi nekaj vrednostno najvišjega in najpomembnejšega. Estetika grdega je motive iz sveta odurnega, popačenega in grdega uveljavila kot sestavino umetnosti.

Pesniške oblike Najznamenitejša oblika tega časa je bila pesem v prozi. To je besedilna vrsta kratkega obsega, napisana v bolj ali manj ritmizirani prozi, ki je po svojih osrednjih značilnostih izrazito lirska. Zanjo so značilne bogate retorične figure (okrasni pridevki, personifikacija oz. poosebitev, retorično vprašanje, metafora,…), zlasti metafore.

V tem obdobju se je pojavil svobodni verz – verzi nimajo metrične sheme (niso napisani po neki shemi, ampak je slog pisanja prost), med seboj so primerljivi glede na odnos med verznim koncem in stavčnim koncem (konec verza je hkrati konec stavka. Verz se konča sredi stavka, stavek pa sredi verza).

Pomen obdobja Znova se je uveljavila subjektivnost, tokrat bolj zapleteno, z nejasnimi simboli in svobodnim verzom. Zato je bila ta književnost precej hermetična, vendar pa je pomembno vplivala na sodobno književnost.

Moje mnenje: Najprej, ko sem izvedela kaj bom morala predstavljati, se mi je zdelo, da bo s tem zelo veliko dela in da bo precej zakomplicirano. A ko sem zbrala vso gradivo in ko sem začela iz tega delati povzetke sem opazila, da to ni tako zelo težko, ampak se moraš potruditi da iz različnih gradiv sestaviš eno definicijo, ki ne sme biti zapletena.

Viri: Branja 2, DZS d. d., Ljubljana 2005 Stezice do besedne umetnosti 2, Založba Rokus d. o. o., Ljubljana 2003 Na koncu stezic, književnost na maturi, Založba Rokus, d. o. o. 2003 Slovar tujk, sedma izdaja, Cankarjeva založba v Ljubljani 1982 Internet