Preživetje, osebno, socialno, nacionalno

Slides:



Advertisements
Podobne predstavitve
Jezusovo vstajenje.
Advertisements

LJUBI BOGA I POŠTUJ IME NJEGOVO
CENI TISTO, KAR IMAŠ! © Pesem ptic.
Sv. Monika (mati sv. Avguština)
OTROKOVE PRAVICE.
IVO ANDRIĆ srbski književnik in diplomat
SAMOPOSTREŽNA MALICA UTRINKI MALICE TER PREDSTAVITEV DELA
Mladenič, ki je bil zelo zaljubljen, se je nekega dne odločil, da si bo na svoj penis vtetoviral ime ženske, ki jo ljubi.
Kratka navodila za Video
JACOBUS GALLUS EVA KUŠTER.
MANIFEST MOŠKIH (enkrat za vedno)
BESEDE MATERE MARGARETE.
Spomladansko srečanje članov ŽPS
Dobri pastir in gostitelj
Franz Liszt Pianist Skladatelj
VLADO KRESLIN.
F. Prešeren: Hčere svèt 1828 Tema Ideja pogovor med hčerjo in očetom
Avtor: Mladi Maj ČAROBNI GOZD 2. del.
ČEVLJARČEK IN NJEGOV ŠKRATEK
Vsi, ki ste žejni, vsi utrujeni, pridite k vodi, potopite srce v Mé.
Skupaj čez šesti zlati most
BOLEZNI, POŠKODBE DIHAL, ZADUŠITEV IN OŽIVLJANJE
ZA TEBE.
BINKOŠTI homilija d. Ferruccio prevod bojanM.
Ivan Cankar.
William Shakespeare.
JAKOB PETELIN GALLUS Učenec: Učiteljica:.
Antonín Leopold Dvořák
Znamenje Ljubezni izdelal Antonio Barone; prevod: Peter Pipan; delna priredba: Aljaž vir: qumran2.net; Premišljevanja ob RV, Ljubljana 1942.
Aleksander Sergejevič Puškin:
POSLOVNI BONTON: REŠEVANJE KONFLIKTOV NA DELAVNEM MESTU
CVETJE V JESENI Ivan Tavčar Nataša Štefanac, prof.
Prežihov Voranc- Lovro Kuhar
Ljudska: GOR ČEZ JEZERO ( GOR ČEZ IZARO)
Iacobus gallus CARNIOLUS
Iz knjige Po sledeh matere Margarete
Postajam bližnji Kateheze za odrasle.
Romantika na slovenskem
Janko Kersnik
Križ je vsak moj trenutek lahko ga sprejmem ali ne.
Češčenje sv. Blaža je med vernim ljudstvom zelo razširjeno
Molitev nedolžnega, ki ga preganjajo
Anton Aškerc: MEJNIK.
EMMA BOVARY KRISTINA VILIČ & MIHA VALANT, 4Gb.
Sofokles: Antigona.
Camille Pissarro.
Beseda življenja Marec 2009.
JOSIP JURČIČ: SOSEDOV SIN
Janez Mušič (prešernoslovec)
Prestopiti Rubikon in Kocka je padla
Visoka pesem.
Edmond Rostand.
FRANCE PREŠEREN ZDRAVLJICA.
STEREOTIPI.
KRŠČANSTVO.
Če zares poznaš Jezusa, potem je nemogoče, da tega ne bi želel deliti z drugimi Prosimo Gospoda, da ne bi izgubili te prenavljajoče mladosti, da ne bi.
ZLATI OSEL.
TA VESELI DAN ali MATIČEK SE ŽENI
BABILON.
ZA TEBE.
Glasba, hrana, ples in zakon
 »Urno je prižigala vžigalico za vžigalico, ki so še ostale v sveženjčku, trudila se je zadržati babico; vžigalice so žarele s takim sijem, da je bilo.
Napisala: Svetlana Makarovič Lutke: Ema Hribovšek
DEMOKRACIJA SKOZI ČAS-
VEM! za kolesarje NALOGA 2. SKLOPA
Čez nekaj trenutkov boš vstopil(a) v čarobni svet…
Skupaj čez peti zlati most
KONFLIKT KKKKK.
Beseda življenja Maj 2010.
Zapis predstavitve:

Preživetje, osebno, socialno, nacionalno

Romani nagovarjajo k Skupnost ogrožajo pomanjkanje identitetne zavesti, nesloga in prepiri v skupnosti uzurpacijski in eskpanzijski interesi sosednjih in drugih skupnosti Romani nagovarjajo k potrebi po preseganju sporov in zedinjenju (slogi, vzajemnosti) še bolj pa k obvladanju nevarnosti, ki preži na skupnost od zunaj

Literatura je od začetka dalje prostor za soočanje s tujim tuje je vabljivo s svojo eksotiko tuje je nosilec vsega negativnega: brezvestni Italijani (Jurčičeva Hči mestnega sodnika), izkoriščevalski in potujčevalski Nemci, skopuški Židi (Ivan Cankar, Miško Kranjec), kruti Turki, izdajalski Uskoki, tatinski Cigani, celo brezverski Čehi tudi Slovenci so v sosednjih literaturah v skrajno nesimpatičnih položajih.

Strategije preživetja izbris ali eliminacija sprenevedanje prevzem in adaptacija utopitev v tujem asimiliranje tujega Kateri strategiji ustreza zasedba fakultete s svojimi zahtevami?

Sprenevedanje, da sovražnega tujega ni, se kaže v pogostih scenah prepoznavanja.

Vojnimir, ta namreč je bil, katerega je dal Ozar k sebi pozvati, hitel je nemudoma k bolniku, srčno veseleč se v srcu, da tudi temu dozdaj tako trdovratnemu poganu more zdaj prinesti tolažbo v imenu krščanskega Boga. Naglo prispe do Ozarjevega doma. Na pragu sreča tri popotne možé. Zamišljen v svoje zdanje sveto opravilo spozna v prvem trenotju le duhovnega očeta. »Bog te blagoslovi, moj ljubi brat v Bogu!« nagovori ga ta in brž potem reče: »Kolika sreča, da te tu srečamo! Glej,« – pri tej besedi položi desno na Ratibora – »to so tvoj oče!« Vojnimir, ozrši se nanj, veselo ostrmi: spozna ranjenca z bojišča, kateremu je bil obvezal rane in ga potlej spreobrnil h krščanstvu. »Da, ljubi moj Vojnimir!« pravi Ratibor vesel, »glej, jaz sem tvoj oče, in ta« – pokaže na Svitelja – »ta je tebe in tvojo mater rešil iz pesjanskih rok; tega častitljivega očeta« – namigne nanj – »tega sam dobro poznaš.« Vojnimir v tem prvem trenotju od veselja ne vé, kaj reči, kaj prašati? Molče se svojemu očetu nagne na prsi in ga objame. Vse to je Zorina, težko že čakajoča duhovna in zroča skozi okno, čula in videla. Bliskoma torej prihiti, in z glasnim, radostnim klicem: »Moj ljubi oče, moj ljubi brat!« oklene se obeh, ko sta se še objemala. Kolika neizrekljiva radost iznova obide Vojnimira, ko vidi pred seboj svojo nekdanjo spreobrnjenko na Predosljih. »Gori pri bolniku,« pravi Zorina v eni sapi – »gori pa so moja, in, Vojnimir, tvoja ljuba mati Radoslava!« »Radoslava – moja draga žena, tudi tu? Kaj je mogoče?« vzklikne Ratibor strmeč od nenadnega, tako veselega izporočila. Zorina pak ga hlastno prime za roke in potezaje ga s sabo prosi: »O, pojdite, pojdite brž, da jih vidite! Gori so, strežejo.« In vsi gredo ž njo v grad. Odveč bi bilo popisovati Radoslavino radost in srečo, ko je zdaj naenkrat videla svojega moža in sina, oba zdrava, pred seboj in ko je čula iz Ratiborovih ust, kdo da sta ta dva moža, duhovni oče in njegov prijatelj Svitelj. Veselje, ko so se bili v naglici vsi spoznali in porazgovorili med seboj, je bilo neizrekljivo! Bohinjec, Vojnimir ali poganstvo in krst, 1913

Medtem vstaneta župan in županja izza mize, in vidita zares petero Turkov, ki po kolovozu gredo proti hiši in za seboj vodijo konje; troje moških in dvoje ženskih. 'Glej, glej,' čudi se županja, 'kako se Risan vzpenja po mali Turkinji in jo hoče vso oblizati. — Oh, to je prava naša Milica! Spredaj ta Turek, je pa naš Janko, spoznam ga po urni hoji in ravni postavi.« (Mati božja dobrega sveta, 1907, 95)

Zgledi Prešeren, Krst pri Savici, 1836 Levstik, Martin Krpan, 1858 Ferdo Kočevar, Mlinarjev Janez, 1858 Jurčič, Jurij Kozjak, 1864 Tavčar, Visoška kronika, 1918 Bartol, Alamut, 1938

Tema uporništva v slovenski prozi delinkventni junaki (Pavliha, Erazem Predjamski, Martin Krpan, Erazem Tattenbach ...) kmečki upori verski konflikti

Kmečki upori (Jurčič, Sin kmečkega cesarja, 1869) Koder: Kmetski triumvirat, 1883 Jaklič: Ljudska osveta, 1892; Peklena svoboda Bohinjec: Za staro pravdo, 1901 Malovrh: Kralj Matjaž, 1904 Vodeb: Libera nos a malo, 1911 Pregelj: Zadnji upornik, 1917; Tolminci Jože Pahor: Matija Gorjan, 1940