Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

IZOBRAŽEVANJE IN PODPORA ZA SPECIALNE IN REHABILITACIJSKE PEDAGOGE

Podobne predstavitve


Predstavitev na temo: "IZOBRAŽEVANJE IN PODPORA ZA SPECIALNE IN REHABILITACIJSKE PEDAGOGE"— Zapis predstavitve:

1 IZOBRAŽEVANJE IN PODPORA ZA SPECIALNE IN REHABILITACIJSKE PEDAGOGE
asist. Ana Bezenšek, prof. spec. in reh. ped. asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

2 MOTNJE AVTISTIČNEGA SPEKTRA (MAS)
Ob diagnostičnih značilnostih so pri osebah z MAS pogosto pridružene: MDR Primanjkljaji na področju KOGNITIVNEGA FUNKCIONIRANJA Primanjkljaji na področju PRILAGOJENEGA VEDENJA NEŽELENO VEDENJE DRUGE MOTNJE 2 PRIMANJKLJAJA (American Psychiatric Association, 2013): Socialna komunikacija Ponavljajoča se vedenja, interesi in aktivnosti VEDENJSKA MOTNJA MOTNJA UČENJA SPECIFIČNE POTREBE IN OVIRE NA POTI DO SAMOSTOJNEGA ŽIVLJENJA asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

3 Otroci z MAS se lažje učijo iz OKOLJA, ki se jim PRILAGAJA
POMOČ Kljub biološki osnovi MAS  mogoče doseči SPREMEMBE v odzivnosti s specifično, načrtovano in konstruktivno interakcijo z okoljem. Otroci z MAS se lažje učijo iz OKOLJA, ki se jim PRILAGAJA Uporaba Z DOKAZI PODPRTE PRAKSE POUČEVANJA lahko doprinese k pomembnemu napredku na področju življenja otrok z MAS in njihovih družin (Simpson,McKee, Teeter in Beytien, 2007). asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

4 POMANJKANJE PRIMERNE OBRAVNAVE otrok z MAS (Taylor in Seltzer, 2011).
Strokovnjaki pri delu z otroki z MAS pogosto ne VPELJUJEJO Z DOKAZI PODPRTE PRAKSE POUČEVANJA (Hess, Morrier, Heflin in Ivey, 2008;National Research Council, 2001; Stahmer, Collings in Palinkas, 2005). PORAST POGOSTOSTI intenzivira potrebo po prilagoditvi našega sistema Velik POMEN zagotovitve edukacije strokovnjakov, da bi pri pedagoški praksi uporabljali z dokazi podprto prakso poučevanja otrok z MAS (Hill in Hill, 2012; Yell, Drasgow in Lowery, 2005; Zirkel, 2011). asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

5 Pomen kakovostnega izobraževanja otrok z MAS:
KOMPETENTEN STROKOVNJAK  USTREZEN NAČIN DELA učinek, prihranek časa, zadovoljstvo, upad stresa, motivacija asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

6 Profil specialnega in rehabilitacijskega pedagoga (SRP) predstavlja enega izmed ključnih faktorjev kakovostne edukacije otroka na šoli (Jurišić, 2011) asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

7 OVIRE Številne ovire nam lahko pojasnijo zakaj je z dokazi podprta praksa poučevanja redko uporabljena v razredih na šolah s strani SRP-jev Pomanjkljiva raven UNIVERZITETNEGA izobraževanja (Morrier, Hess in Heflin, 2011). Šibke možnosti NADALJNEGA izobraževanja in usposabljanja na delovnem mestu že zaposlenih SRP-jev (Lang idr., 2010). Slaba učinkovitost KLASIČNIH oblik usposabljanja brez prakse in nadaljnje podpore v obliki supervizije (Bethune in Wood, 2013). Pomanjkanje ČASA (Lerman, Tetreault, Hovanetz, Strobel in Garro, 2008) Težavno sprejemanje NOVOSTI v primeru izključujoče sedanje prakse (Lang idr., 2010). FINANČNE ovire asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

8 MODELI IZOBRAŽEVANJA SRP-jev
Pristopi izobraževanja SRP-jev s področja z dokazi podprte prakse poučevanja otrok z MAS po svetu se razlikujejo vse od: Visokošolski modeli v smislu tradicionalnega (začetnega) dodiplomskega programa Različne druge oblike nadaljnjega izobraževanja Zahtevna medsebojna primerjava učinkovitost tako različnih modelov izobraževanja strokovnjakov Mogoča klasifikacija glede na stopnjo izkušenosti strokovnjakov s področja MAS na treh ravneh (National Research Council, 2001b) asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

9 - Začetno usposabljanje v sklopu dodiplomskega študijskega programa
TRETJA RAVEN - Nadaljnja tehnična pomoč centro za avtizem ter dostop do verodostojnih virov - Občasna supervizija, skype konzultacije, ''coaching'', video konference, elektronska sporočila, telefonski pogovori DRUGA RAVEN - Stalno strokovno usposabljanje in podpora mentorja v sklopu 1. leta dela na šoli (glavni učitelj ali supervizor) -Svetovanje (konzultacije), delavnice, konference ter praktično usposabljanje PRVA RAVEN - Začetno usposabljanje v sklopu dodiplomskega študijskega programa - Predavanja in praksa asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

10 TUJINA izobraževanje in podpora
UNIVERZE ŠOLE ON-LINE COURSE Columbia University Teachers College-New York Cardiff University Western New England University-Springfield JAVNE in/ali ZASEBNE ORGANIZACIJE University of South Florida-Tampa LITERATURA, PRIROČNIKI Fovel, 2002; Koegel & Koegel, 2006; Leaf & McEachin, 1999; Maurice, Green, & Luce, 1996; Webber & Scheuermann, 2008 SUPERVIZIJA KLINIČNO DELO Z OTROKI Z MAS asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

11 SLOVENIJA Otroci z MAS so v Sloveniji vključeni v vse ravni VIZ
v preteklosti niso bili obravnavani kot posebna skupina OPP  usmerjeni pod skupino dolgotrajno bolnih otrok. Novela zakona: uvrstitev v novo skupino OPP (Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, 2011). Nujno USPOSABLJANJE in PODPORA strokovnjakom V SLO ni STALNIH MOŽNOSTI izobraževanja s področja z dokazi podprte prakse poučevanja NEREALEN NEPOSREDEN PRENOS modelov iz tujin PRIMERI DOBRE PRAKSE asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

12 PROJEKT ZORA Inštitut za avtizem, zavod za razvojno medicino, Ljubljana + AME Enoletno podiplomsko funkcionalno izobraževanje Strokovni delavci na področju zdravstvenega varstva, izobraževanja in socialnih zadev, ki obravnavajo otroke, mladostnike in odrasle z MAS 81 izobraženih strokovnjakov DOPRINOS: Dodatna TEORETIČNA in PRAKTIČNA ZNANJA za lažje razumevanje in prepoznavanje specifičnih posebnosti oseb z MAS na področju ZDRAVJA, ŠOLANJA IN SOCIALNEGA VKLJUČEVANJA SRP, socialni pedagogi, psihologi, logopedi, socialni delavci, delovni terapevti, vzgojitelji in učitelji asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

13 MODEL SI-VP NAMEN RAZISKAVE
Oblikovati ter evalvirati SLO model izobraževanja o VP Nov slovenski model izobraževanja specialnih in rehabilitacijskih pedagogov (SRP) za delo z otroki z MAS (model SI-VP) po načelih vedenjskega pristopa (VP) Inštitut za avtizem, zavod za razvojno medicino, Ljubljana + Pef Lj 3 OŠ s prilagojenim programom, obdobje 6 mesecev Uporaba pri delu z otroci z MAS in pridruženo MDR v razredu Prenos osnove teorije in prakse na starše otrok MAS IMPLEMENTACIJA Umestitev vsebin VP v obstoječ sistem izobraževanja (dodiplomsko, podiplomsko, stalno strokovno izobraževanje) Posebni program VIZ (otroci z večjimi primanjkljaji in manj prilagojenim vedenjem, individualizacija, kadrovski pogoji, prilagodljiv kurikulum) asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

14 DOPRINOS MODELA SI-VP SRP OTROCI Z MAS
Možnost novega intenzivnega dolgoročnega izobraževanja s področja VP Strokovna podpora v obliki supervizije Kombinacija teorije in prakse Kompetentnost predmetno specifičnega področja VP Predlog dopolnitve IP-ja (podporni vedenjski načrt) Objektivnost Dostop do strokovno relevantnih vsebin s področja VP Multidisciplinarnost in interdisciplinarnost Sodelovanje s starši in poenoten način dela OTROCI Z MAS Posebno izobraževanje in SRP podpora Raven prilagojenega vedenja Učna motivacija in odzivnost v VIZ procesu Napredek v domačem okolju STARŠI OTROK Z MAS Opolnomočenje staršev glede obvladovanja neželenega vedenja Okrepljena SRP pomoč pri preoblikovanju neželenega vedenja, ki starše skrbi Vključenost staršev v VIZ proces otroka z MAS Razbremenitev stresa v družini …predlagan nov model izobraževanja o VP predstavlja eno od možnosti, da v prihodnje dopolnimo manjkajoče znanje strokovnjakov v okviru slovenskega sistema za delo z otroki z MAS… asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

15 TREND IZOBRAŽEVANJA IN PODPORE
Klasično teoretično izobraževanje  izkustveno Enosmerno izobraževanje  interaktivno dvosmerno s povratno informacijo Kratkoročno izobraževanje dolgoročno s podporo v obliki supervizije Priložnostno izobraževanje (seminar)  stalno (npr. univerzitetna oblika) Izobraževanje usmerjeno v strokovnjaka  v strokovnjaka + družino otroka z MAS asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

16 POGLED V PRIHODNOST Potreba po dodatnem izobraževanju in podpori strokovnjakov v šolskem prostoru za delo z otroki z MAS, tako pri učiteljih, kot tudi pri SRP-jih (Mavropoulou in Padeliadu, 2000; Williams idr., 2011). Komponente, ki prispevajo k učinkovitosti izobraževalnih modelov: DALJŠE časovno obdobje AKTIVNA udeležba (vključitev prakse) REFLEKSIJA ter možnost povratnih informacij (podpora v obliki supervizije) INTENZIVNI in interaktivni postopki usposabljanja (coaching, modelno učenje, preizkušanje konkretnih situacij na delovnem mestu) Potreba po RAZVOJU NOVIH MODELOV izobraževanja strokovnjakov, tako imenovanih ''training of trainers models'‚ ipd. asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

17 Povezanost s številnimi večplastnimi konteksti
ustrezna obravnava otrok z MAS na šolah opolnomočenje staršev otrok z MAS Edukacija strokovnjakov Povezanost s številnimi večplastnimi konteksti Ni izoliran pojav odvisen od enega posameznika ali ene ustanove Potreba po vse tesnejšem sodelovanju med različnimi sistemi (VIZ, zdravstvo, socialno varstvo, domače okolje in širša skupnost) za čim večjo učinkovitost problematike otrok z MAS asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem

18 MOJ NASVET TEBI, DRAGI UČITELJ
video posnetek asist. Ana Bezenšek, prof, spec. in reh. ped.; razmnoževanje ni dovoljeno, inštitut za avtizem


Prenesi ppt "IZOBRAŽEVANJE IN PODPORA ZA SPECIALNE IN REHABILITACIJSKE PEDAGOGE"

Podobne predstavitve


Oglasi od Google